slapjes tijdens speedgebruik

Beste mensen,

Ik ben jonathan, ik zit in mijn herexamensperiode en moet dus iedere dag studeren. Ik heb geen adhd of add maar ik gebruik al sinds mijn 15 iedere examenperiode ritalin. Ik ben ondertussen 20 jaar en kan mij niet meer focussen zonder hulpmiddeltje tijdens de examens. Mijn ritalinbron is ondertussen opgedroogd en ik was de bijwerkingen (trillen, zweten, paranoia, superzware crash die ik oploste door iedere avond 2 liter bier te drinken) kotsbeu. Ik ben overgestapt op hele kleine dosissen speed (25 mg per 3-4 uur). Ik blijf tijdens mijn gebruik goed eten, ookal heb ik geen honger steek ik toch maar wat binnen. Alles ging eigenlijk goed tot vandaag. Ik ben met mijn speedstudeermethode al een week bezig maar vandaag werd ik na mijn eerste lijn plots heel slapjes en rillerig en bleek. Het was zeker niet een hogere dosis als anders dus ik snap het niet helemaal. Ik kreeg ook last aan mijn maag en darmen, een soort diarree en opstopping op het zelfde moment.

Heeft iemand een idee wat er is misgegaan?

groetjes

Psychedelibee

Badass junkie
Oppersjamaan
Emeritus Mod
Tripreporter
Ik denk eerlijk gezegd dat het speed gebruik je lichaam toch op begint te breken. Hoewel je er nog bij blijft eten is speed nog steeds een aanslag op je lichaam, en als je dan elke dag blijft gebruiken is het niet dat de man met de hamer een keer langs komt.

Het beste is natuurlijk niet meer gebruiken, maar maak uit je post op dat je niet meer zonder kunt studeren. Dat maakt het lastig, want op deze manier ga je er echt aan ten onder. Verder zeg je de bijwerkingen van ritalin zat te zijn, maar speed is een zwaarder middel voor lichaam dus dan is het niet gek dat je daar ook bijwerkingen van gaat ervaren.

Oké ja als je het zo stelt snap ik het nog wel. Ik ga een pauze van een paar dagen in lassen om mijn reserves terug op te bouwen. Gewoon rustig aan alles, en veel bijslapen en goed eten. Jammer genoeg voor mijn eigen gezondheid dan zie ik geen andere optie dan deze slopende gewoonte verder te zetten na deze pauze. Maar zo kan het eigenlijk echt niet verder dus ik neem me voor om volgend academiejaar een soort cursus leren leren te volgen.

Bedankt voor je reactie.

MeejheM

Badass junkie
Jammer genoeg voor mijn eigen gezondheid dan zie ik geen andere optie dan deze slopende gewoonte verder te zetten na deze pauze.

als je het zo stelt zou ik maar eens een testament op gaan maken, zulke gedachtes leiden maar een richting in. je verkiest je tijdelijke prestaties boven je gezondheid op lange termijn. condoleer je ouders alvast namens mij...

Bovenaan