Slaapwandelen?!

MiNiMaLiSDope

Bewuste gebruiker
Wanneer ik grote hoeveelheden bier gedronken heb ga ik slaapwandelen denk ik! Tijdens het slaapwandelen moet ik gaan pissen en pis ik gewoon tegen de muur of op de grond in mn kamer! Volgende dag weet ik er helemaal niets meer van maar merk ik dat ik ergens in mn kamer heb gepist.. Zuigt! Heb het ook enkel wanneer ik me lam zuip op bier. Met sterke drank heb ik er geen last van. Iemand die dit ook heeft of een idee wat het kan zijn? Of zit er iets in bier waardoor ik ga slaapwandelen? Want zoals ik zei, met sterke drank heb ik het niet...

Heb het ff gegoogled. Maar het word niet als slaapwandelen gezien maar ik twijfel.. Ik ga heus niet in mn scheve kloten tegen de muur pissen!

Vraag:
Mijn vriend gaat 's nachts slaapwandelen als hij veel bier gedronken heeft. Hij kan dan de wc niet vinden en gaat dan uiteindelijk ergens in de slaapkamer of op de gang plassen! Ik heb hem nu al een paar keer betrapt, nog voordat hij wilde gaan plassen, maar de laatste keer was ik niet thuis en heeft hij het toch in een koffer gedaan die in de gang stond! Ook heeft hij mij wel eens geslagen of laten schrikken met geschreeuw, nadat ik hem had betrapt. De volgende dag weet hij er niks meer van. Alleen door de laatste keer is hij zelf geschrokken, omdat hij zelf zag dat hij in de koffer had geplast. Ik wordt dus altijd automatisch wakker als hij uit bed gaat 's nachts nadat hij veel gedronken heeft die avond. Ik begin een beetje bang voor hem te worden en dat wil ik niet, want wat doet hij de volgende keer? Hij zegt zelf dat het slaapwandelen is, ik weet het niet. Heeft alcohol hier invloedt op? Eerder vond hij altijd dat ik niet zo moest zeuren over zijn drankgebruik, nu beseft hij hopenlijk dat het echt niet goed is wat hij doet.
Antwoord:
Verantwoord drankgebruik voor een volwassen man ligt bij 2 tot 3 glazen alcohol per dag mits men 2 dagen per week niet drinkt om gewenning te voorkomen. In grotere hoeveelheden verdooft alcohol de remmende systemen in de hersenen. Hiermee wordt ook het vermogen tot zelfbeheersing onderdrukt en kunnen mensen agressief worden. Bovendien kunnen mensen gedesorienteerd worden in tijd en plaats. Hierdoor zou uw vriend het onderscheid tussen toilet en kofferkast niet meer kunnen onderscheiden. Uw vriend slaapwandelt waarschijnlijk niet, de reden van zijn gedrag ligt bij grotere hoeveelheden alcohol.

Exceptional Insight

DF-koning
Emeritus Mod
Het enige wat ik me kan bedenken is dat je strontlazerus ineens moet pissen en denkt: "Fuck it, geen zin om helemaal naar te wc te gaan". Dan een willekeurige plek uitkiest , de blaas leegt en vervolgens het hele gebeuren weer vergeet. Maar hey, drink er nog één :beer:

BADJASMAN

Belezen gebruiker
pilliewilly zei:
Heb een probleem! Wanneer ik grote hoeveelheden bier gedronken heb ga ik slaapwandelen denk ik! Tijdens het slaapwandelen moet ik dan pissen en pis ik gwn tege de muur of op de grond in mn kamer! :confused: Volgende dag weet ik er helemaal niets meer van maar merk ik dat ik ergens in me kamer heb gepist.. Dit zuigt! Heb het ook enkel wanneer ik me zat zuip op bier.. Met sterke drank heb ik er geen last van. Iemand die dit ook heeft of een idee wat het kan zijn? Of zit er iets in dat bier waardoor ik ga slaapwandelen? Want zoals ik zei, met sterke drank heb ik het niet.. Best lastig wel.

Heb het ff gegoogled. Maar het word niet als slaapwandelen gezien maar ik twijfel.. Ik ga heus niet in mn scheve klote tege de muur pisse!

Vraag:
Mijn vriend gaat 's nachts slaapwandelen als hij veel bier gedronken heeft. Hij kan dan de wc niet vinden en gaat dan uiteindelijk ergens in de slaapkamer of op de gang plassen! Ik heb hem nu al een paar keer betrapt, nog voordat hij wilde gaan plassen, maar de laatste keer was ik niet thuis en heeft hij het toch in een koffer gedaan die in de gang stond! Ook heeft hij mij wel eens geslagen of laten schrikken met geschreeuw, nadat ik hem had betrapt. De volgende dag weet hij er niks meer van. Alleen door de laatste keer is hij zelf geschrokken, omdat hij zelf zag dat hij in de koffer had geplast. Ik wordt dus altijd automatisch wakker als hij uit bed gaat 's nachts nadat hij veel gedronken heeft die avond. Ik begin een beetje bang voor hem te worden en dat wil ik niet, want wat doet hij de volgende keer? Hij zegt zelf dat het slaapwandelen is, ik weet het niet. Heeft alcohol hier invloedt op? Eerder vond hij altijd dat ik niet zo moest zeuren over zijn drankgebruik, nu beseft hij hopenlijk dat het echt niet goed is wat hij doet.
Antwoord:
Verantwoord drankgebruik voor een volwassen man ligt bij 2 tot 3 glazen alcohol per dag mits men 2 dagen per week niet drinkt om gewenning te voorkomen. In grotere hoeveelheden verdooft alcohol de remmende systemen in de hersenen. Hiermee wordt ook het vermogen tot zelfbeheersing onderdrukt en kunnen mensen agressief worden. Bovendien kunnen mensen gedesorienteerd worden in tijd en plaats. Hierdoor zou uw vriend het onderscheid tussen toilet en kofferkast niet meer kunnen onderscheiden. Uw vriend slaapwandelt waarschijnlijk niet, de reden van zijn gedrag ligt bij grotere hoeveelheden alcohol.

Tip: Trek de volgende keer een flinke luier aan voor het uitgaan.

raizeredge

Wijs gebruiker
ExceptionalInsight zei:
Het enige wat ik me kan bedenken is dat je strontlazerus ineens moet pissen en denkt: "Fuck it, geen zin om helemaal naar te wc te gaan". Dan een willekeurige plek uitkiest , de blaas leegt en vervolgens het hele gebeuren weer vergeet. Maar hey, drink er nog één :beer:
heb ik ook wel eens gedaan jamaar heb ook wel eens dat ik wakker word dat ik denk huh lig ik midden op de trap of op de grond in de huiskamer

jasper

Wijs gebruiker
raizeredge zei:
ExceptionalInsight zei:
heb ik ook wel eens gedaan jamaar heb ook wel eens dat ik wakker word dat ik denk huh lig ik midden op de trap of op de grond in de huiskamer

:mrgreen: ofdat je in de tuin wakker wordt, je super slecht voelt en echt niet weet wat je overkomt.
leuke avonden die nu voorbij zijn

barry zei:
raizeredge zei:
ExceptionalInsight zei:

:mrgreen: ofdat je in de tuin wakker wordt, je super slecht voelt en echt niet weet wat je overkomt.

Of half in de schuur tussen je fiets en je schoenen in de steeg... gelukkig maar een keer gebeurt

raizeredge

Wijs gebruiker
barry zei:
raizeredge zei:
ExceptionalInsight zei:

jaah dat je word gewekt door je ouwe dat je denkt van kut wat heb ik gister allemaal gedaan :beer: maar waarom voorbij ben je gestopt met drinken

esmee

Belezen gebruiker
Mijn vriend heeft ook weleens zulke acties..... Niet ergens zomaar pissen maar gewoon agressief worden zonder reden, niet meer normaal kunnen lopen, en dan ineens in een hele diepe slaap vallen. Als je m daaruit wakker maakt, komt het echt niet goed.... Volgende dag weet ie nergens meer van :smilingimp:

xpressurself

Bewuste gebruiker
Hmm lekker is dat, heb ik gelukkig met alcohol nog nooit geslaapwandelt(althans dat denk ik :P ) met speed wel, hele gesprekken gehad met me ouders..

Miss Kittin

Badass junkie
Emeritus Mod
Tripreporter
Toen ik pas op mezelf woonde, dronk ik een periode ook echt heeeeeeel veel. Zo is het dus meer dan eens voorgekomen dat ik de volgende dag wakker werd in een zeiknat bed of met een plas "water" naast mijn bed op de grond. Ik kon me in eerste instantie absoluut niet voorstellen dat ik in - en naast mijn bed zou pissen, dus ik heb zelfs nog de woningbouwvereniging mijn dak opnieuw laten bedekken, omdat ik dacht dat mijn plafond lekte....
Toen ik op een dag een keer geen tijd had om droge lakens op mijn bed te leggen, omdat ik met mijn ontiegelijke kater te laat voor school was, trof ik toen ik weer thuis kwam een ontzettende amoniak- cq. pisgeur in mijn kamertje aan. Toen werd het me voor het eerst duidelijk dat er helemaal niks lekte uit mijn plafond, maar dat ik dus zelf de oorzaak van die nattigheid was....... Hoe erg!!! :flushed:

plopkoek

Bewuste gebruiker
Als ik me zat zuip op bier, da word ik altijd agresief, en rijd ik overal met me fiets tegen wat er maar in de weg staat ! :grin:

En op sterke drank, dan krijg ik gewoon weg men deur niet meer open ! :openmouth:

heb ooit al wel geplast naast de wc thuis, en op men moeder haar auto, maar dat was gewoon omdat ik niet meer wist waar ik was ! :stoned:

:beer:

pretender

Belezen gebruiker
of: jaren geleden bleef ik ronken bij mijn vriendin, werdt s nachts wakker en moest pissen..

zo gezegt zo gedaan alleen kroop daarna bij mijn schoonouders in bed :confused:

laters

leuk he alcohol

flipkonijn

Bewuste gebruiker
Een lotgenoot!

Als ik echt sloten bier op heb, en echt straalbezopen ben slaapwandel ik ook.
Ik krijg er blauwe plekken van allesinds, overlaatst hier op de gang gepist en gaan slapen en m'n ma was massas pissed omdat ik in de gang gepist had maar ik wist van niets meer :confused:

Nujah, zoveel drinken is niet goed voor je ik ben ermee gestopt :wink:

dfssdfde

Badass junkie
Re:

ExceptionalInsight zei:
Meer zou ik ook niet kunnen bedenken, en dan moet echt compleet wasted zijn, niet gewoon dronken...
1 keer gehad, en toen had ik écht veel te veel op

raizeredge

Wijs gebruiker
Re: Re:

Ivoos zei:
ExceptionalInsight zei:
Meer zou ik ook niet kunnen bedenken, en dan moet echt compleet wasted zijn, niet gewoon dronken...
1 keer gehad, en toen had ik écht veel te veel op
heb het ook niet meer zoveel eerder wel was ik zo zat heb ik in de stereo gekots en in de hoek van de kamer gezeken :tearsofjoy:

eelco_jeweet

Belezen gebruiker
Een luier is dan de beste oplossing :rolleyes:

Leg je wanneer je weg gaat van huis een luier op je bed om et niet te vergeten.... :grin:

pinheadlarry

Bewuste gebruiker
zelf nog nooit mee gemaakt,ik ken wel iemand die een tijdje trug met een bezopen kop zn eigen bed eronder heeft gezeken en er weer met alle plezier in ging slapen. volgens mij moet je dan ook echt compleet wasted zijn om dat voor elkaar te krijgen.

flipkonijn

Bewuste gebruiker
MiNiMaLiSDope zei:
gelukkig heb ik het niet meer voor :beer:
mss gwn omdat ik niet meer zo lam als de vorige keren ben gegaan..
achja :)
²

Gewoon nietmeer zo lam zuipen, dan kom je dit niet tegen.
Zoiets wil ik nietmeer meemaken :)

Flameon

Badass junkie
pinheadlarry zei:
zelf nog nooit mee gemaakt,ik ken wel iemand die een tijdje trug met een bezopen kop zn eigen bed eronder heeft gezeken en er weer met alle plezier in ging slapen. volgens mij moet je dan ook echt compleet wasted zijn om dat voor elkaar te krijgen.

Inderdaad, dan moet je behoorlijk veel gedronken hebben als je zoiets wilt gebeuren. Het kan gekomen zijn doordat alcohol spieren verslapt, en bij veel alcohol kan ook de blaasspier verslapen en dan loopt de urine zo je bedje in :kots:

MiNiMaLiSDope

Bewuste gebruiker
ik weet het niet hoor.. bij mij was het niet in bed dat ik had gezeken maar gwn ergens in mn kamer. ik moet gwn zijn gaan slaapwandelen door de drank en denkend dat ik op de plee zat en beginnen zeiken.. :openmouth:

Worstenjongen

Bewuste gebruiker
Ja heb ik al eens gehad ik had (best) veel op en de volgende dag werd ik wakker ik herrinerde me nog alles en men stiefvader zei dat ik op de wc had geslapen en hij mijd aar wakker had gemaakt niks van gemerkt xD

MiNiMaLiSDope

Bewuste gebruiker
Worstenjongen zei:
Ja heb ik al eens gehad ik had (best) veel op en de volgende dag werd ik wakker ik herrinerde me nog alles en men stiefvader zei dat ik op de wc had geslapen en hij mijd aar wakker had gemaakt niks van gemerkt xD

jij vond de wc tenminste in je slaapwandelbui :grin:

Pintho

Belezen gebruiker
eeey gast,
dat pissen tegen de muur deed mijn broertje vorige week ook.. je bent op dat moment gewoon aan het hallicuneren, hij was aan het brabbelen en kon niet normaal nadenken..kon hem wel 10 x zeggen dat ie op de pot mot pissen maar hij snapte er niks van :confused:

flipkonijn

Bewuste gebruiker
Hertz zei:
eeey gast,
dat pissen tegen de muur deed mijn broertje vorige week ook.. je bent op dat moment gewoon aan het hallicuneren, hij was aan het brabbelen en kon niet normaal nadenken..kon hem wel 10 x zeggen dat ie op de pot mot pissen maar hij snapte er niks van :confused:
Ik dacht dat ik tegen een hekken aant pissen was en dacht nog, man die plas was diep en smeet m'n broek af en kroop in m'n bed.

Ik lig nogmaar neer of m'n ma zit te roepen dat'k tegen de muur had gepist :confused:
Ik geloofde er geen reet van, en riep dat het van de kat kwam :flushed:

Man_in_the_Box

Bewuste gebruiker
Ja, zo gaat dat als je gruwelijk zat bent, dan willen je hersens niet zo fantastisch meer meewerken en ga je heel gewone dingen vergeten, zoals een wc-bril omhoog doen vóórdat je gaat pissen bijvoorbeeld. Ik vond het al zo raar dat het zo hard kletterde :flushed:

vdk

Bewuste gebruiker
bedoel je lopend onderweg naar huis na het uitgaan? en dat je dan van alles tegenkomt dat kapot kan?

in dat geval, herkenbaar :beer:

pinheadlarry

Bewuste gebruiker
Worstenjongen zei:
is het ook wel eens zo dat je van alchohol gaat slopen :grin: ?

ik vind het altijd wel grappig,,om iets finaal in mekaar te raggen,,,maar met alcohol op kom ik helemaal los,,, maar de volgende ochtend denk ik dan nog wel is "jammerrr" .het is nog nooit uit gelopen tot zinloos geweld ( ben ik ook op tegen trouwens ) en blijf meestal ook wel af van eigendommen van mensen,,,,maar een verlaten fiets langs het fietspad is op dat moment wel leuk en uitdagend.
heb er denk ik vast wel is mensen onplezier mee gedaan,, :(
ik vind dat ook het mindere van alcohol,,je denkt bijna niet meer na met wat je doet. heb er ook hekel aan gekregen om echt dronken te worden.

:wave:

Bovenaan