shotjes

henkdevries

Belezen gebruiker
yo,
ik ben een fan van shotjes maar hoe stoned wordt je er nou van?
want het kan ook gewoon komen door een harde nicotine shot of zo...
bij shop joints zit bijna niets achterin heb ik wel eens gehoord, hebben shotjes dan ook geen zin?
want ooit gehoord dat de thc ook aan de shag gaat hechten als je het rookt of zo.

tnx

Oom Klaas

Badass junkie
Als de joint nog maar erg kort is doet men (al brandend) de joint omgekeerd in de mond met de achterkant van de tip tussen de lippen en het brandende deel in de mond. Dan ze je je lippen strak om de tip en blaas je, de lucht kan alleen via de joint naar buiten. Die rook blaas je in de longen van iemand anders, je maakt een soort koker van je handen die je tussen jouw mond en de mond van de ontvanger zet. Zo krijgt de ontvanger in 1 keer heel veel rook binnen.
't Is vies, niet leuk en je word er echt niet meer stoned van dan een paar goede hijsen.

THC hecht zich trouwens ook niet aan shag.
Iedere coffeeshop heeft andere voorgedraaide joint, dus of er bij de tip bijna geen wiet meer zit zal per joint verschillen en ook per shop.

Shotjes zijn overbodige kwelling van de luchtwegen.

Extisi

Wijs gebruiker
Ja, das fijn allemaal. Maar dat is niet relevant als je bekijkt waar dit topic nou eigenlijk over gaat.
Maar goed, Shotjes, van een Shotje krijg ik alleen maar keelpijn en ben eventjes heel hoog.
Dat trekt weer bij na 2 minuutjes, dus zo spectaculair is het niet.

ImmortalTech

Bewuste gebruiker
That brings back memories... Vroeger deed ik dat wel en voor zover ik me kan herinneren werd ik er knetterstoned van :P Verder vind ik het ook heel ongemakkelijk en vies en daarom doe ik het niet meer.

Een andere manier om een shotje te nemen is om je vuist te ballen. Dan stop je de joint aan de ene kant van je vuist en aan de andere kant van je vuist zuig je. Hierdoor komt de rook dus eerst door je hand heen voordat het in je mond komt. De laatste keer dat ik dit deed is jaren geleden, maar toen had ik het gevoel dat het wel werkte. Dit kan je ook al doen zodra je joint aansteekt en niet pas bij het laatste stukje.

Hislordship

Wijs gebruiker
ImmortalTech zei:
That brings back memories... Vroeger deed ik dat wel en voor zover ik me kan herinneren werd ik er knetterstoned van :P Verder vind ik het ook heel ongemakkelijk en vies en daarom doe ik het niet meer.

Een andere manier om een shotje te nemen is om je vuist te ballen. Dan stop je de joint aan de ene kant van je vuist en aan de andere kant van je vuist zuig je. Hierdoor komt de rook dus eerst door je hand heen voordat het in je mond komt. De laatste keer dat ik dit deed is jaren geleden, maar toen had ik het gevoel dat het wel werkte. Dit kan je ook al doen zodra je joint aansteekt en niet pas bij het laatste stukje.

Op die manier doe ik het het liefst :stoned:
Word er ook knetter stoned van.

Bij mij noemen ze dat een power shoetoe.
power heeft het zeker :grin:

Oom Klaas

Badass junkie
Nogmaals, je word niet stoneder van die manieren van roken, in de vuist en een shotje of door de neus :tearsofjoy:
Door je neus is alleen maar extra marteling, in je longen word meer opgenomen dan je neusslijmvlies dus door de neus is gewoon jezelf pijnigen.
Je krijgt meer in 1 keer binnen dan 1 hijs, dus je word er wel stoneder van dan 1 hijs maar het is dan ook een grotere hoeveelheid rook die je binnen krijgt. Dus het roken van een joint op de normale manier maakt je even stoned.

Andrew

Badass junkie
Bijna iedereen waarmee ik ooit geblowd heb beweerde altijd stoneder te worden van zo'n shotje, toen ik het steeds probeerde merkte ik er niks van. :')

Oom Klaas

Badass junkie
Je word er ook niet stoneder van, althans als je er niet in gelooft.
't Is puur placebo, net als iemand een slap wietje geven en zeggen dat het een zieke black widow is; veel smokers zullen best stoned worden.

ImmortalTech

Bewuste gebruiker
Het is niet puur placebo denk ik. Omdat het zo zwaar is voor je longen, moet je er sneller van hoesten. En van hoesten word je stoneder. In dat opzicht word je er wel stoneder van.

Extisi zei:
bambaclack ouwe

Je bedoelt bong-a'clock :stoned: :sunglasses:

Oom Klaas

Badass junkie
Van hoesten word je echt niet stoneder, je krijgt alleen een druk op je hoofd die je met wiet op sneller voelt net als met mdma op hoesten.
't Zou wat zijn, een stof gaat opeens beter werken als je moet hoesten :tearsofjoy:

Cooper

Bewuste gebruiker
Wil je een echt shotje? Steek dan een joint in zo'n luchtbedpomp die alleen maar uitblaast,
steek de slang in je mond en pomp je joint weg in je longen.

Die voel je wel hangen :rock:

ImmortalTech

Bewuste gebruiker
Oom Klaas zei:
Van hoesten word je echt niet stoneder, je krijgt alleen een druk op je hoofd die je met wiet op sneller voelt net als met mdma op hoesten.
't Zou wat zijn, een stof gaat opeens beter werken als je moet hoesten :tearsofjoy:

Door het hoesten komen je luchtwegen verder open te staan, waardoor je sneller stoned wordt. Ik kan nergens een betrouwbare bron vinden, maar mijn ervaring is dat dit wel het geval is.

PepTalk

Badass junkie
Emeritus Mod
ImmortalTech zei:
Oom Klaas zei:

Door het hoesten komen je luchtwegen verder open te staan, waardoor je sneller stoned wordt. Ik kan nergens een betrouwbare bron vinden, maar mijn ervaring is dat dit wel het geval is.

Heb zelf ook eens uitgebreid lopen zoeken, aangezien mijn ervaring juist andersom is. ( Heb wel astmatische bronchitis)

Na een flinke hoestbui kan ik of 2 uur lang niets rokend binnen krijgen door benauwdheid of ik moet ff puffen :beer:

EDIT: Heb trouwens ook niets kunnen vinden, of het nou verwijddend was of juist het tegenovergestelde.

Oom Klaas

Badass junkie
ImmortalTech zei:
Oom Klaas zei:

Als je een bron kan vinden zou ik het graag willen zien, maar ik denk toch niet dat je stoneder word van het hoesten.

PepTalk

Badass junkie
Emeritus Mod
Hij zegt niet dat je er stoneder door word, maar dat je luchtwegen wat meer open gaan staan en daardoor stoneder word.

Trouwens, stel je luchtwegen gaan er verder van open staan: Altijd als ik mijn medicijnen gebruikt heb ( luchtwegverwijders) word ik ook niet sneller stoned.

IZ420

Belezen gebruiker
Je kan het ook meteen mond aan mond doen.
Wij noemen het een Blow.

Maar ik doe het nooit want het doet pijn aan de keel en de longen.
Wat er wel leuk aan is, is dat je je zo een 5 seconden écht pokkescheef voelt. Maar dat gevoel gaat wel gepaard met 10 seconden lang je best doen om niet te kotsen.

Ik vind het beter om gewoon rustig aan te paffen :)

mattskovic

Wijs gebruiker
hier in Lier - Nijlen - Antwerpen noemen we het souflétje of een blowke :grin:
maar persoonlijk vind ik het maar niks het brand in de keel en hoeste als een motha focker :tearsofjoy:
liever gewoon paar toetjes rustig aan dan zoiets

greetz mattski

brutus420

Experimenterende gebruiker
een shootje noemden ze dat vroeger hier, maar dat doen mensen toch alleen als ze pas blowen?Lijkt echt zo goedkoop en smerig :grin:
nee liever een lekkere bonghit :rock:

Jowdy37

Belezen gebruiker
Wietje zei:
Int antwerpse ist: een souflé
in de kempen ook :) het wordt ook wel eens ne kopstoot genoemt.

Echt stoneder wordt ik er niet van, maar krijg wel eventjes een duizelig gevoel en brandende longen

Spees174

Belezen gebruiker
Oom Klaas zei:
ImmortalTech zei:
Oom Klaas zei:

Als je een bron kan vinden zou ik het graag willen zien, maar ik denk toch niet dat je stoneder word van het hoesten.

Ja ik heb ook ergens gelezen (naar wat ik mij kan herinneren was het betrouwbaar) dat de THC beter opgenomen wordt als je hoest, maar ik zal ook proberen een bron te zoeken :P

Ik heb ook wel eens een EHBO- shot gezien (door vrienden). Dan doe je net als reanimatie (behalve het mond-op-mond gedeelte) zodat de rook van de joint dieper reikt in je longen, en dus merk je meer van het effect. :grin:

Lord Herbal

Belezen gebruiker
brutus420 zei:
een shootje noemden ze dat vroeger hier, maar dat doen mensen toch alleen als ze pas blowen?Lijkt echt zo goedkoop en smerig :grin:

Volgens mij is de bedoeling van een shot dat t werkt als bonghit...
Maar bong is wel fijner:)

Agustin

We hadden een keer zo'n gozer goed tuk genomen met een shot. Hij had dus nog nooit gesmoked en hij was best bezopen, dus hebben we hem een shot aangepraat. Hij neemt die shot en terwijl hij de rook in de longen heeft kreeg hij een dikke oplawaai op de borstkas van twee lui... Was vet lachen, vond hij ook, dus maak je maar geen zorgen. :)

brutus420

ik doe geen tabak erbij als ik bong rook,shotjes doen alleen kinderen die denken dat ze dan heeeel stoned worden......

PepTalk

Badass junkie
Emeritus Mod
Lord Herbal zei:
brutus420 zei:

Volgens mij is de bedoeling van een shot dat t werkt als bonghit...
Maar bong is wel fijner:)

Jup, maar een echte hit from the bong kun je met een gewone joint niet nabootsen.
Bij een bong krijg je een dikke hijs met ''pure'' rook, terwijl bij die joint een gedeelte van de rook tabaks rook bevat.

Minder THC in 1 hit, dus komt minder hard aan.

Mind_blowing

Over shotjes gesproken...
Degene die ik ken:
De brandgang (met de handen in elkaar gevouwen, jointje in mond met brandpunt naar binnen en BLAZEN)
Mond-aan-mond (^ alleen dan zonder de handen)
De Bongshot (iemand zuigt een bong vol rook, zet daarna zijn mond om de chillum van de bond met een nog flink stuk joint erin, iemand anders zet z'n mond op het mondstuk van de bong en begint met inhaleren terwijl de ene in de chillum shot. k Moet zeggen, je moet er tegen kunnen, maar imho zeker de moeite waard mocht je 'm kunnen houden. Mocht je 'm niet kunnen houden, dan is er:

De waterval (handen opengevouwen, plat of in een wig-vorm, vanaf je polsen OF er schuin op, of er overheen shotten en de ander ademt 't gewoon in.. klinkt raar, maar 't werkt wel)
Daarnaast zijn er nog een reeks persoonlijke shotjes enz. in de groep, maar dit zijn de meest gangbare/herkenbare/sterkste over het algemeen :)

OT:
henkdevries zei:
yo,
ik ben een fan van shotjes maar hoe stoned wordt je er nou van?
want het kan ook gewoon komen door een harde nicotine shot of zo...
bij shop joints zit bijna niets achterin heb ik wel eens gehoord, hebben shotjes dan ook geen zin?
want ooit gehoord dat de thc ook aan de shag gaat hechten als je het rookt of zo.

tnx
Stonedheid zijn is zozo al het effect van de combinatie wiet-shag, dan zal nicotine er wel wat mee te maken hebben, ja.
Dat de thc zich aan de shag zou hechten heb ik ook gehoord, maar da's alsnog niks om mee te shotten (weet zeker dat er nog genoeg wiet inzit, dan is 't pas de moeite waard imho.)
Daarnaast, de enige keer dat ik een shopjointje gebruikte om te shotten eindige de vloei in m'n mond, de tip op de grond en de inhoud (shag met een lekker dikke brandpunt, btw) in de nemer z'n keel.. :')
Zozo niet proberen is mijn advies :wink: Het is het lijden niet waard (tenzij je de gever bent en je mag de nemer niet, natuurlijk :tearsofjoy: )

Bovenaan