Shopfobia

Seatbelt

Belezen gebruiker
Goedesavonds

Ik heb een raar probleem, wat ik altijd heb als ik heb geblowd en heel soms als ik andere drugs heb gebruikt. Zodra ik bij een drukke plek met veel geluiden/mensen kom (meestal kassa's in supermarkten) krijg ik een totale black-out!
Ik krijg het eerst een beetje benauwd, en dan krijg ik een black-out die je ook krijgt als je te snel op staat. Alleen dan in hele harde slow-motion. Dan zie ik het vanuit de randen heel langzaam zwart worden. Ik hou me overeind aan de kassaband, en het volgende moment lig ik op de grond met hoofdpijn en allemaal bezorgde mensen om me heen.
Dit is me al redelijk vaak gebeurd, tegenwoordig kan ik het met veel moeite nog net volhouden (als ik niet te lang moet wachten bij de kasssa). Maar toch ben ik bang dat het weer fout gaat. Daarom mijd ik supermarkten liever.
Iemand enig idee hoe dit kan?
En ja ik eet genoeg.

kaasbaas

Badass junkie
Sommige drugs (zoals cannabis) versterker je zintuigen (zicht, horen, proeven, ruiken, voelen). Als deze zintuigen overprikkelt worden kan je soms flauwvallen. Je hersenen starten zichzelf dan als het waren opnieuw op net als bij een computer.

Sommige mensen raken nou eenmaal sneller overprikkelt dan andere, en als jij drugs op hebt dan hebben je hersenen er blijkbaar al snel genoeg van.

Ik zou gewoon hele drukke plekken vermijden, ik merk ook dan ik met sommige drugs (voornamelijk alcohol) absoluut niet bij veel mensen moet zijn.

Ik hoop dat dit een beetje helpt :).

Seatbelt

Belezen gebruiker
Deze verklaring is op zich heel logisch, ik had ook zoiets verwacht.

Iemand die een oplossing weet zodat ik drukke plekken niet hoef te mijden? :P

kaasbaas

Badass junkie
Seatbelt zei:

:tearsofjoy: Niet blowen als je moet shoppen, haha! Misschien dat medicatie ook helpt maar waarschijnlijk zou je dan al snel naar de extreme (minder leuke) kant moeten. Anti-psychotica medicatie dus, maar dat verpest de effect van THC dan ook weer. Geen aanrader zolang je ze nog op een rijtje hebt :wink:.

Misschien helpt minder blowen als je moet winkelen?

Ook kan het met je leeftijd te maken hebben, jongeren tussen de 16 en 25 zijn over 't algemeen sneller overprikkelt dan mensen uit een andere leeftijdsgroep. Dit komt omdat tussen je 16e en 25e levensjaar je leven veel verandering ondergaat (examens, studeren, verhuizen, nieuwe mensen ontdekken, zelfstandig wonen, ga zo maar door). Ik heb zelf ook een periode gehad dat ik af en toe flauw viel zonder drugs gebruikt te hebben en ik weet dat mijn moeder hier ook last van had in haar puberteit.

Voor de rest kan ik je niet echt verder helpen.

Arizona

Bewuste gebruiker
Seatbelt zei:

wat dacht je van geen drugs gebruiken.. dit is echt vragen naar een bekende weg :wink:

KoxBox

Badass junkie
Ik heb het ook wel lastig met grote massa's als ik wiet gerookt heb, zoals in het stad lopen als het echt extreem druk is of inderdaad in een winkel. Iedereen komt dan op me af en ik verlies het overzicht een beetje. Alsof mijn hersenen de overload aan informatie niet kan handelen.

Maar ik vind het niet zo negatief, je moet er leren mee omgaan. :stoned:

Junk Deluxe

Belezen gebruiker
wiet is raar :(
eerst vond ik het zalig een joint te roken, en werd ik er altyd vrolijk van en kon praatte veel
ben toen een paar maand gestopt en telkens als ik nu een joint rook word ik stil enzo
kweet niet wat ik moet zegge,het lijkt ook of ze je aankijke net alsof je er kei hard uitziet
ookal heb ik veel zin in een joint en the happy feeling , telkens als ik nu een joint rook word ik stil enzo
iemand enig ideee hoe dit kan komen?

TrippyShit

Badass junkie
Junk Deluxe zei:
eerst vond ik het zalig een joint te roken, en werd ik er altyd vrolijk van en kon praatte veel
ben toen een paar maand gestopt en telkens als ik nu een joint rook word ik stil enzo
kweet niet wat ik moet zegge,het lijkt ook of ze je aankijke net alsof je er kei hard uitziet
ookal heb ik veel zin in een joint en the happy feeling , telkens als ik nu een joint rook word ik stil enzo
Yes, got the same problem. Heel veel mensen die ik ken trouwens. Waren flinke daily smokers, stopte met dagelijks blowen & zelfs een aardige tijd helemaal, en reageren er nu stil, heel veel op je zelf lettend, paranoia op enzo. Ik ook, weet totaal niet hoe ik me moet gedragen. Wil gewoon mezelf zijn maar ben dat ff kwijt op 1 of andere manier. Heel a-relaxt.

Wat kan helpen is hasj gaan roken. Maar dit had na een tijdje hetzelfde effect bij mij. Ik heb dan ook besloten dat hasj&weed het voor mij gewoon niet meer is. Je maakt mij blijer met een biertje of een Gtje. Had op het laatst 50/50kansen dat het gewoon nogal fout&para ging. Dan ben ik er uiteindelijk toch wel klaar mee.. Andere opties zitten er niet op. Ja of doorblowen tot je er ook nuchter negatieve gevolgen aan ondervindt, je alsnog stopt & er alleen maar meer gezeik mee hebt :)

Junk Deluxe

Belezen gebruiker
TrippyShit zei:
Junk Deluxe zei:
Yes, got the same problem. Heel veel mensen die ik ken trouwens. Waren flinke daily smokers, stopte met dagelijks blowen & zelfs een aardige tijd helemaal, en reageren er nu stil, heel veel op je zelf lettend, paranoia op enzo. Ik ook, weet totaal niet hoe ik me moet gedragen. Wil gewoon mezelf zijn maar ben dat ff kwijt op 1 of andere manier. Heel a-relaxt.

Wat kan helpen is hasj gaan roken. Maar dit had na een tijdje hetzelfde effect bij mij. Ik heb dan ook besloten dat hasj&weed het voor mij gewoon niet meer is. Je maakt mij blijer met een biertje of een Gtje. Had op het laatst 50/50kansen dat het gewoon nogal fout&para ging. Dan ben ik er uiteindelijk toch wel klaar mee.. Andere opties zitten er niet op. Ja of doorblowen tot je er ook nuchter negatieve gevolgen aan ondervindt, je alsnog stopt & er alleen maar meer gezeik mee hebt :)
jup je beschrijft percies wat ik bedoel

NorthernLightBE

Bewuste gebruiker
Junk Deluxe zei:
TrippyShit zei:
Junk Deluxe zei:

jup je beschrijft percies wat ik bedoel

Helemaal dit! Ik heb precies tzelfde
Misschien threadje over maken?

Irezz

Bewuste gebruiker
Jos! Bedankt! Weet ik eindelijk waardoor ik 3 jaar geleden heel de bioscoop op stelte zette na een halve joint. :grin:

En jullie moeten een beetje oppassen denk ik. In m'n klas van dit jaar zat'n heel erg sociale (maar met een vrij duidelijke sluimerende psychose me dunkt) jongen, die na 2 trekken ook gewoon helemaal dichtsloeg. Liepen we over straat te lullen over Parkeermeters, wil ik hem aan de praat krijgen dus vraag ik super enthousiast: En wat vindt jij Morgane?!
Hij viel net recht van venus terug op aarde. Om na z'n verwarde ''HUH?'' opnieuw bliksemsnel op te stijgen.
Week later bleek ie een hele mentale draai eraan gegeven te hebben. Ging dat gesprek volgens hem plots over een meisjes die hem wou, blabla, heeft wel nog voor pretty big problems gezorgd. Al zwoeren we bij hoog en laag dat het niet waar is, dat we het over parkeermeters praatten, maar zijn brein leek het gewoon te negeren! Hij was er compléét van overtuigd dat het meisje gek is van hem. Sindsdien zorgt iedereen er wel voor datie niet meer blowt tho. En niet meer in zijn bijzijn.
En dan ken ik nog een objectief gezien oerdom geval met een impressive reeks opnames in al danniet psychiatrische ziekenhuizen. Ze is dissociatief. Dit houdt in dat ze dichtklapt, net als jullie. Alleen is dissociatie een soort natuurlijke verdediging. Kan je niet vechten noch lopen, dan schakelt je brein naar hoge waarschijnlijkheid op auto pilot. dagdromen is een lichte dissociatie. Ze wordt dus net als jullie, vaak na blowen, soms totaal niet getriggered, stil. Niet gewoon stil, ze is gewoon wég. Als je pech hebt dat het gebeurt als je net oplette, is het gewoon wachten op telefoon en tot ze terecht is. For example, ze blowt, haar brein turns auto-pilot, en een paar uur later blijkt ze plots eruitgesnapt te zijn in Brugge, of zelfs verder.
En toch blijft ze blowen. Listen, ik wil jullie absoluuut niet bang maken, en waarschijnlijk zit ik er ontzettend hard naast, maar maak voor jezelf uit of zo'n more or less sudden personality loss zoals jullie ervaren de risico's waard zijn :) Hoogstonwaarschijnlijk dat jullie dissociatief zijn of worden van het blowen, maar ik zie gelijkenis, en ten slotte is niets 100% zeker :) Behalve dan dat het de schok van je leven is als je plots wakker wordt op het dak van een of ander oost-duits gebouw zonder enige herinnering.

Dreuge

Badass junkie
Wtf denk jij nou bij jezelf terwijl je die kanker vervelende halve engelse zinnen en woorden tussen het Nederlands door typt?

Irezz

Bewuste gebruiker
Dreuge zei:
Wtf denk jij nou bij jezelf terwijl je die kanker vervelende halve engelse zinnen en woorden tussen het Nederlands door typt?

Engels is nu eenmaal leuk om jezelf in te verwoorden. En het gaat gewoon automatisch.
Ik snap je punt tho, vraag het vriendelijk en ik zal er speciaal voor jou extra op letten!

Oom Klaas

Badass junkie
Irezz zei:
Dreuge zei:

Engels is nu eenmaal leuk om jezelf in te verwoorden. En het gaat gewoon automatisch.
Ik snap je punt tho, vraag het vriendelijk en ik zal er speciaal voor jou extra op letten!

Als je engels wilt typen, doe het dan wel goed en ga niet 2 talen verneuken.

mikkelk

Belezen gebruiker
Oom Klaas zei:
Irezz zei:
Dreuge zei:

Als je engels wilt typen, doe het dan wel goed en ga niet 2 talen verneuken.

Ach stel je niet aan man.
Hij gebruikt goeie interpunctie en dat is belangrijk.
Het is toch niet lastig om te begrijpen wat hij zegt?
No offense though.

vode

Badass junkie
Emeritus Mod
Tripreporter
Hou het ontopic jongens, als vous willen antfucken over taal-usage dan vamoushen jullie maar en maken een eigen topic aan

spacelord

Wijs gebruiker
Ik heb al een paar keer gehad dat na een blow mijn hart veel sneller begint te kloppen. Als ik dan in een afgesloten ruimte zit herken ik mijzelf in je beschrijving (op het flauwvallen na dan). Had het niet zolang geleden nog voor in een coffeeshop. Ik word licht in mijn hoofd, alles wordt zwart voor mijn ogen en ik voel me wat misselijk.

Dr Gonzo

Wijs gebruiker
blowen doet iets met je bloedsuikerspiegel....en door een plotselinge daling van je bloedsuiker kan je doen flauwvallen....dus zoals al eerder genoemd zorg dat je iets heeel zoets eet....(dat werkt niet bij andere drugs hoor)...

Adrenochroom

Wijs gebruiker
Misschien maakt blowen een bepaalde gevoeligheid voor prikkels in je los?
En supermarkten hebben echt super bad vibes over t algemeen vind ik, maakt me niet zo uit maar als ik vanuit het bos of park erin loop merk ik t wel op. Koude chemische lucht, stress, veel intense kleuren en lawaai...

Bovenaan