Serotine

mijaser

Belezen gebruiker
Hallo
Zit met een vraagje, ik gebuik af en toe XTC, laat er nu altijd 6weken tussen.
Maar in die 6weken gebruik ik ongv 2 keer wat speed.
Maar nu ga ik voor de eerste keer eens wat sos gebruiken. Maar ik wil namelijk niet dat de volgende keer wanneer ikterug xtc ga gebruiken dat het gevoel weer minder is door het gebruik van de sos.
Mijn vraag is dus of sos ook dat met je serotine doet wat XTC doet en als ik dit ertussen zou doen of dus het effect van de XTC dus minder zal zijn? :)

Drugs Infolijn

Gevalideerde professional
Professional
De effecten die cocaïne geeft worden veroorzaakt door een verhoogde afgifte van dopamine, niet van serotonine. Wanneer je cocaïne zal dit geen invloed hebben op de werking van XTC. Voor XTC geldt overigens het advies om niet meer dan 1 pil per 2 - 3 maanden te gebruiken. Eens in de 6 weken is dus wat aan de korte kant.

^_^

Bewuste gebruiker
Lekker prof. advies van jou. Cocaine geeft misschien niet in die mate sero af als mdma doet maar het heeft wel degelijk invloed erop. Alleen werkt cocaine idd vooral op je dopamine receptoren. Maar geer in ieder geval fatsoenlijk advies als je goede info wilt geven.

Gebritgut

Newbie
iphone 4 leather cases or iphone 4 case with card holder

these. The main stage is the fact advertisements merchandising any 100 any amount of money approach might Many Low carb authorities feel that the diet plan is actually difficult very continue eventually. Time intensive within this classification may say that in which The atkins diet works within short-term weightloss endeavours, but point out that your life style is tough to keep eventually. Nonetheless, people who have possessed lasting success together with Atkins assert it really is one of several quickest diet programs to go by regarding important time periods. This Atkins approach possesses rich meals that could be forbidden for additional applications, and has now appetite-suppressing influences. After you unite the following with the lose weight fast, any encouraging issue for many, Atkins is simple to adhere in order to permanent. iphone 4 sparkle cases
carbon fiber iphone 4 case
firmly merely by knowing standard principles http://darkiphone4scases.info -

Drugs Infolijn

Professional
Misschien was ons antwoord iets te kort door de bocht. Cocaïne doet inderdaad wel iets met het serotonine en ook met noradrenaline, maar in veel mindere mate. Daarom lijkt het ons niet heel waarschijnlijk dat het inlvoed zal hebben op de wertking van XTC. We duiken hier nog iets dieper in en hopen deze week met meer informatie te komen.

Drugs Infolijn

Professional
Ook speed en cocaine hebben effect op serotonine, maar wel in mindere mate dan XTC. Dus van deze drie middelen heeft XTC veruit het sterkste effect op serotonine. Amfetamine en cocaïne hebben het sterkste effect op dopamine.

De molecule MDMA lijkt qua vorm en grootte op de neurotransmitter serotonine. Het hoeft dan ook niet te verbazen dat MDMA vooral invloed zal uitoefenen op serotonine hersencellen in het brein. MDMA veroorzaakt een stijging van de hoeveelheid serotonine in de synaps (de ruimte tussen twee hersencellen). Dit gebeurt op twee manieren.

1. MDMA bindt aan de serotonine transporter en neemt de plaats in van serotonine. De serotonine transporter zorgt er normaal voor dat serotonine uit de synaps weer wordt teruggebracht naar de hersencel. Door de binding van MDMA aan de transporter kan serotonine niet meer teruggepompt worden in de cel en zal zich dus ophopen in de synaps. MDMA is een serotonine heropname remmer.

2. Omdat MDMA bindt aan de transporter, verandert de vorm van deze transporter. De transporter zal nu MDMA in de cel en serotonine uit de cel pompen, waardoor de hoeveelheid serotonine in de synaps nog meer toeneemt. MDMA bevordert dus de afgifte van serotonine (het is een serotonine ‘releaser’).

Amfetamine werkt op een vergelijkbare manier in het brein, maar dan met name op dopamine. Cocaïne is te groot om opgenomen te worden in de zenuwcel via transporters, en zal dus alleen transporters blokkeren, waardoor de hoeveelheid neurotransmitter in de synaps toeneemt. Cocaïne blokkeert met name de dopamine transporter, maar ook een klein beetje de serotonine transporter.

Volgens ons zijn de effecten van amfetamine en cocaïne op serotonine relatief klein tov de effecten van MDMA op serotonine en zal gebruik van speed / coke in de weken voorafgaand aan het XTC-gebruik, de sterkte van de XTC roes niet of nauwelijks beïnvloeden.

Bovenaan