serotine,waar zit het in?

minamo

Bewuste gebruiker
heeft iemand van jullie nog tips om je serotine bij te vullen? dat gaat er nogal snel af met xtc.(neem een keer in de maand ofzo iets)

ik weet bijvoorbeeld dat er in banaan wel wat zit. iemand anders nog tips?

Funky Monkey

Badass junkie
Het zit in de grijzemassa mocht je die hebben! Pure serotenine kan je helaas niet kopen... wel middelen om het aan te maken :beer:

Chocola
Bananen
5-HTP
L-tryptofaan

Petricov

Belezen gebruiker
Nick de Neger zei:
Het zit in de grijzemassa mocht je die hebben! Pure serotenine kan je helaas niet kopen... wel middelen om het aan te maken :beer:

Chocola
Bananen
5-HTP
L-tryptofaan

Bier maakt het niet aan hoor neger :beer: :stoned:

minamo

Bewuste gebruiker
haha,foutje... bedankt ^_^

iedereen ook bedankt voor de tips verder, ga binnenkort wel langs smartdhops

henkie84

Bewuste gebruiker
Ik betaalde 13.50 voor 30 van die L-Tryptodingesen. 2 per dag is toch de max, dus eigenlijk geen geld.

honingolie

Bewuste gebruiker
Nick de Neger zei:
Gast ik ben dyslectisch... ik ga toch ook niet zeggen dat honingolie niet bestaat :confused:

Het was ook helemaal niet persoonlijk bedoeld, maar het zoekt ff makkelijker als je de juiste spelling hanteert.. (TS maakte ook spelfoutje)

richelle

Belezen gebruiker
Heb ook wel eens ergens gelezen dat noten , pinda,s of cashewnoten, dat dat eten na xtcgebruik ook goed is.

citrobacter

Experimenterende gebruiker
minamo zei:
heeft iemand van jullie nog tips om je serotine bij te vullen? dat gaat er nogal snel af met xtc.(neem een keer in de maand ofzo iets)

ik weet bijvoorbeeld dat er in banaan wel wat zit. iemand anders nog tips?

serotonine is een eiwitachtige stof die functie doet als neurotransmittor, maar serotonine kan je niet uit voedsel halen, je lichaam moet het aanmaken uit andere bouwstoffen die je wel uit voedsel kan opnemen (zoals het aminozuur tryptofaan ). Het ligt echter niet zo éénvoudig dat je simpelweg je serotonine even kan bijvullen zoals dat bij een auto tanken gaat. Het is een complex systeem dat overgestimuleerd wordt door gebruik van mdma, dat zorgt voor een extra productie van serotonine in je hersenen, ook voor een versnelde afgave aan zenuwen en een versnelde heropname. Na gebruik zijn die voorraden serotonine uitgeput en moet je het systeem terug tijd geven zich te herstellen. (ook dopamine en noradrenaline worden gestimuleerd bij mdma gebruik)

citrobacter

Experimenterende gebruiker
richelle zei:
Heb ook wel eens ergens gelezen dat noten , pinda,s of cashewnoten, dat dat eten na xtcgebruik ook goed is.

dat heeft te maken met het zoutgehalte. Bij gebruik ga je vaak véél water drinken door het vochtafdrijvend karakter van drugs, hierdoor gaat je zoutgehalte in je cellen dalen. Dit verstoord de normale celwerking (daardoor ga ook soms aan de schijt na xtc gebruik) Daarom dat ze zeggen om beter wat zoute nootjes te eten..

Robdebob

Bewuste gebruiker
5-HTP is beter dan tryptofaan, omdat MDMA er voor zorgt dat tryptofaan niet meer goed kan worden omgezet in serotonine. Ook zijn er veel meer stoffen waarmee je kan zorgen dat je m lekker blijft spacen, zoals vitamine C (dit is echt een DIKKE aanrader, heb laatst na een trip heel veel vitamine C genomen (1,5 gram ongeveer) en had amper een kater erna)

Bovenaan