Schoolproject.

Hoevaak gebruik je drugs?

• Nooit!

Stemmen: 0 0,0%
  • Een paar keer per jaar.

• Een paar keer per maand.

• Een paar keer per week.

• Elke dag wel een paar keer.

• Totaal aantal stemmers
    0

Vrager.

Newbie
Ik wilde graag even een paar dingen vragen,

Ik ben een scholier en maak een project over drugs.

Kunnen jullie vertellen hoe jullie in aanraking zijn gekomen met drugs?
Kunnen jullie ook vertellen hoe jullie het vinden? (Of het je interesseert, of dat je het zelf vaak gebruikt, of je de mensen die het gebruiken gewoon triest vindt)
Kennen jullie veel mensen die regelmatig/soms harddrugs/softdrugs gebruiken?

Als je geen interesse hebt voor deze vragen, kan je misschien zelf wat vertellen over drugs.

Alvast bedankt,

Groetjes! :wave:

Bal0n

Badass junkie
De vragen geven een beetje een verkeerd beeld denk ik, wat wil je aan informatie uit deze poll halen?

Intoxicated

Wijs gebruiker
Ik ben in aanraking gekomen met drugs door vrienden. Ik denk dat het bijna altijd door vrienden is. Bij mij is het niet echt dat mn vrienden me aanzetten tot iets doen, maar meer dat we elkaar er gezamenlijk toe drijven. En drugs is voor mij vooral leuk om dingen in mijzelf te ontdekken bij bijvoorbeeld paddo's of lsd, of juist om gewoon lekker los te gaan, of dingn met anderen te ontdekken/delen bij xtc. En ja ik ken vel mensen die regelmatig drugs gebuiken en dit zijn ook gewoon mensen als iedereen. Het wordt bijna cliche om de alcoholvegelijking aan te halen, maar als je ziet hoe mensen zich gedragen na een avondje zuipen, lijken de meeste mensen op hard- of softdrugs een stuk beschaafder en vaak ook meer in controle over zichzelf. Maarja, in excessen zuipen is gewoon sociaal geaccepteerd, dus de mensen die het doen vinden het niet eens speciaal meer. Kvind de (onbewuste) zuipers eerder zielig.

BombSki

Bewuste gebruiker
wat is drugs?
koffie? chocola? biertje? blowtje? snuifje? asperientje?
Denk overigens dat je hier niet veel mensen zult vinden die drugsgebruikers triest vinden.

A

Anonymous

Gast

Mede door vrienden en mezelf. Niemand kan een ander aanzetten tot drugs, het is 50/50, de een geeft het, en de persoon zelf gebruikt.

Kunnen jullie ook vertellen hoe jullie het vinden?

Geweldig, beter dan alcohol. Als ik onder invloed ben geniet ik meer van de kleine dingetjes.

Ja redelijk veel, er gebruiken ook meer mensen dan je denkt.

Mr. XTC

Belezen gebruiker
1. Kunnen jullie vertellen hoe jullie in aanraking zijn gekomen met drugs?
- Ik was ooit op een feest van een vriend en die had XTC en Speed en toen dacht ik: Laat ik dat ook eens proberen.

2.Kunnen jullie ook vertellen hoe jullie het vinden? (Of het je interesseert, of dat je het zelf vaak gebruikt, of je de mensen die het gebruiken gewoon triest vindt)
- Ik ben vind drugs en alles er omheen erg interessant.
- Ik gebruik zelf een aantal keer per week ( probeer het in het weekend te houden)
- iedereen moet zelf weten wat ie gebruikt en hoeveel, daar ga ik niet over oordelen (dat heet zolang ik er geen last van heb)

3.Kennen jullie veel mensen die regelmatig/soms harddrugs/softdrugs gebruiken?
- Ik ken genoeg mensen die die regelmatig gebruiken. (samen gebruiken vind ik gewoon veel leuker)

caatje

Badass junkie
-via via, omdat ik erg nieuwsgierig was leer je vanzelf de mensen kennen.

Kunnen jullie ook vertellen hoe jullie het vinden?
-lekker, even er "tussen uit", gezellig als je met meerder bent

- ikke en sommige van mn vriend(in)en alles bij elkaar zijn dat er een stuk of 5 en ik ken er veel meer maar daar heb ik geen band op wat voor manier dan ook mee.

druggebruikers triest?
-Triest (sarcastisch bedoeld)vind ik wel als je t niet meer in de hand hebt. Dus nee geen medelijden.

Mijn dingen: wiet, xtc

Elektronik_dynamite

Badass junkie
ik gebruikte een jaar geleden zon btje ieder weekend X
maar toen was ik redelijk veel aan het experimenteren met drugs
nu gebruik ik een paar keer per jaar bij speciale gelegenheden of als ik er echt echt zin in heb

ik ben in aanraking gekomen met wiet/hasj omdat mijn pa blowt (ik was toen 14 jaar oud toen ik het voor het eerst gebruikte)

ik ben in aanraking gekomen met X op een festival toen mij een halfe pil werd aangeboven (ik was toen 15 jaar oud)

ik ben in aanraking gekomen met paddos omdat ik nieuwschierig was hetzelfde met lsd (ik was toen 16 jaar oud)

MarijN

Newbie
Via vrienden... softdrugs op school, harddrugs op een festival

Kunnen jullie ook vertellen hoe jullie het vinden? (Of het je interesseert, of dat je het zelf vaak gebruikt, of je de mensen die het gebruiken gewoon triest vindt)
Ik begon vooral met stimulanten... doe ik nog steeds wel tijdens het feesten maar gelukkig wel in mindere mate... heb nu wel een grote interesse ontwikkeld voor tripmiddelen, en dat vooral uit enorme nieuwsgierigheid

Ja, ik ken veel mensen die regelmatig gebruiken

Bovenaan