Schokjes in hoofd...?

flappie

Newbie
Ik lees net een stukje van iemand die regelmatix xtc gebruikt en last had van "schokjes" in het hoofd. Ik heb hier ook een paar keer last van gehad. Las ook iets over serotine tekort in het hoofd.

Kan iemand me hier iets meer uitleg over geven? Ik slik de laatste 2 weken elke dag een 5-HTP pil maar lees dat ik die ook niet langdurig mag slikken. Deze pil zorgt er toch voor dat m'n serotine levels weer worden aangevuld?

Wie kan me hier meer over vertellen?

Shana_P

Belezen gebruiker
Ik heb net hetzelfde als jou man.
Meestal heb ik het wanneer ik in slaap val, dan word ik zo ineens opgeschrikt door een elektrische shock in men hoofd, en hoor ik precies echt de elektriciteit.
Soms heb ik dat ook overdag wanneer ik zo even wegdroom in de klas ofzo.
Zeer irritant wel en het baart me ook wel zorgen.
Natuurlijk weet ik ook hoe het komt, overdadig xtc gebruik. Net zoals bij jou waarschijnlijk.
Een raad: een tijd stoppen met x tot je serotinine terug is aangevuld.
Ik ondervind hier wel enkele problemen mee, vooral in het weekend.
Gezond eten ook (banaan!) en zelfs chocolade zorgt voor een verhoging van serotinine.
Wanneer je een tijd stopt zul je merken dat ook de schokken verdwijnen.

Greetz!

flappie

Newbie
Ik dacht al dat het van de xtc kwam. Eet de laatste tijd veel chocolade en drink veel melk en heb er al een aantal weken geen last meer van gehad. Maar ik had het dus precies hetzelfde als jij! Als ik ging slapen dan had ik doezelde ik lekker weg na een minuut of 10 en kreeg dan ineens zo'n electrische schok in mijn hoofd! Gelukkig gaat het nu beter.
Misschien toch een idee om een tijd geen xtc meer te slikken.

Solidius

Badass junkie
Ik citeer mezelf eerst even uit een ander topic:

Solidius zei:
Ik heb ook weleens 'brain zaps' na een avondje teveel pillen slikken en / of MDMA kristallen. Wat goed helpt is een potje 5-HTP of L-Tryptofaan te kopen en voor het slapen gaan een capsule te nemen, en er een als je opstaat, dan ben je er binnen 2-3 dagen vanaf. Het onstaat namelijk door een ernstig serotonine tekort. Regelmatig een warme douche nemen helpt ook tijdelijk maar lost het probleem niet op.

Veel succes!

flappie zei:
Ik slik de laatste 2 weken elke dag een 5-HTP pil maar lees dat ik die ook niet langdurig mag slikken.
Nonsense, één 5-HTP capsule per dag kan geen kwaad. Ik slik het nu al meer dan een jaar.

flappie zei:
Deze pil zorgt er toch voor dat m'n serotine levels weer worden aangevuld?
Ja.

Jungle

Experimenterende gebruiker
Goed dat hier weer een topic over is.. ik heb iets gelijkaardigs.. kan het niet echt beschrijven.. een soort van trillen in mn hoofd, lijkt wel een hartslag :P heb echter alleen vorig jaar 1x xtc genomen, daarna wel een hele hoop ellende meegemaakt including depressies etc, zou het daaraan ook kunne liggen? Iemand die dit toevallig weet? :)

Funky Monkey

Badass junkie
Gast, serieus das niet goed! Beter ga je naar de dokter de eerst volgende keer dat je er weer last van hebt tijdens de trip! :openmouth:

citrobacter

misschien beter de elektricien van dienst bellen, want hier worden serieus wat kortsluitingen geregistreerd blijkbaar;..

BelgonX

Belezen gebruiker
citrobacter zei:
misschien beter de elektricien van dienst bellen, want hier worden serieus wat kortsluitingen geregistreerd blijkbaar;..
Geniaal :grin: :P

On topic: Het is een signaal van je lichaam, leer er naar luisteren of verkut de boel daarboven helemaal. Snap het toch niet hoor, ondanks dat ik zelf zo was, hoe je zoveel XTC kan slikken. Kap er gewoon tijdje mee is echt niet goed voor je kop hoor...

zaagmans

Bewuste gebruiker
Vroeger (toen ik veel pillen slikte, begin jaren 90) heb ik dit ook gehad. Heel vervelend. Gewoon een tijd stoppen en dan komt het goed. Als je doorgaat blijft dit doorgaan. Dit is duidelijk een verstoring van je serotoninehuishouding

Tripper

Wijs gebruiker
Ik heb dit vroeger ook een tijdje gehad en een paar vrienden van me ook in dezelfde tijd. Ik dacht dat het toen kwam door de 2cb's die je toen nog gewoon in de smartshop kon kopen. Het is vanzelf weggegaan terwijl ik gewoon nog XTC's knalde. Maar de laatste tijd heb ik het soms ook als ik tegen het eind van mijn DMT hit zit, of als ik in een bepaalde vase van Ayahuasca zit. Ik gebruik nog maar 2x per jaar XTC dus daar kan het niet van komen. DMT doet ook geen serotonine uitputten, het doet het juist op pijl brengen. Ik denk dat het komt door dat in een soort van trance raakt en dan daar weer uit schiet, soort van meditatie ofzo. Met Ayahuasca zie ik mezelf dan iets terug uit de wereld schieten. Ik heb het niet meer als ik nuchter ben ofzo. Vroeger was het wel erger dan nu in een DMT trip. Het kan zijn dat er iets van 2cb's in jullie XTC zit, dat het daardoor komt.

oxidox

Newbie
die schokken baren mij ook zorgen , is echt raar..... overmatig gebruik van x kan ik alleen vaststellen..

thommetje

haha volgens mij heeft elke regelmatige gebruiker (en vooral als jeh bijvoorbeeld in 2 dagen 16 pillen doorheenwerkt) last van schokjes in zun hoofd:tongueout:

htweeoo

Bewuste gebruiker
Bekijk het gewoon als kortsluiting die schokjes zijn overmatig gebruik = ff minderen. Ook heb ik als ik die schokjes heb een soort tintelingen.

Ik zit bv op een stoel en ineens trekt ene spier van mijn been weg.
Iemand die dit ook heeft.

Drientje

DF-koning
Wel eens een zenuw trekje gehad aan mijn ooglid. Dat ik mijn ooghoek voelde trillen maar dat had op mijn 6e al dus dat is geen effect van de drugs. Ik herken die schokken alleen van een vriend maar daar wil ik niet eens meer in de buurt komen omdat ik al high wordt als ik naar hem kijk. Die gozer gebruikt echt zooooooveel.

Iemand welk eens een black out gehad van 8 uur? Dat volgt namelijk als je de schokjes negeert en gewoon doorgaat met gebruiken, dan nemen je hersenen gewoon de controle over omdat ze het niet aankunnen...

X

htweeoo

Bewuste gebruiker
Drientje zei:
Wel eens een zenuw trekje gehad aan mijn ooglid. Dat ik mijn ooghoek voelde trillen maar dat had op mijn 6e al dus dat is geen effect van de drugs. Ik herken die schokken alleen van een vriend maar daar wil ik niet eens meer in de buurt komen omdat ik al high wordt als ik naar hem kijk. Die gozer gebruikt echt zooooooveel.

Iemand welk eens een black out gehad van 8 uur? Dat volgt namelijk als je de schokjes negeert en gewoon doorgaat met gebruiken, dan nemen je hersenen gewoon de controle over omdat ze het niet aankunnen...

X
Ik heb doorgebruikt :wink: wel 2 weken dagelijks en ik heb dit niet gehad.

Drientje

DF-koning
htweeoo zei:
Drientje zei:

X
Ik heb doorgebruikt :wink: wel 2 weken dagelijks en ik heb dit niet gehad.

Tis ook niet zo dat iedereen het krijgt of heeft...Er zijn meerdere gevallen bekent van mensen, meestal gebruiekn die dan ewl elke dag combi's van medicijnen en drugs...

X

magical

De hypnagoge schok:

De hypnagoge schok of slaapstuip is een onwillekeurige stuiptrekking van de spieren welke zich vaak voordoet tijdens de overgang van waken naar slapen. Het wordt vaak beschreven als een vallend gevoel of een elektrische schok, dit veroorzaakt dan de hypnagoge schok. Hypnagoge schokken zijn heel normaal en de meeste mensen zijn dan ook bekend met het verschijnsel. De hypnagoge schok doet zich vooral voor wanneer mensen oververmoeid zijn of in een oncomfortabele positie liggen. De exacte oorzaak van de plotselinge stuiptrekkingen zijn onduidelijk maar er zijn hypotheses geformuleerd:

Het is een natuurlijk onderdeel van het slaapproces wat zich voordoet wanneer de ademhaling is vertraagd en de lichaamstemperatuur is gedaald.

De gevoelens die worden geassocieerd met ontspanning worden foutief geïnterpreteerd door de hersenen als vallen of omtuimelen, in een reflex duwt het lichaam de ledematen uit om rechtop te blijven staan.

Hypnagoge schokken worden gewoonlijk één of twee keer waargenomen tijdens de nacht. Regelmatiger doen zich stuiptrekking voor gedurende de normale slaap, echter deze zijn doorgaans veel minder dramatisch en blijven daardoor onopgemerkt. In extreme gevallen, wanneer de nachtrust ernstig wordt gestoord door de hypnagoge schokken, spreken we van een aandoening genaamd periodieke beenbewegingen of beter bekend onder de Engelse naam PLMD (Periodic Limb Movement Disorder).
Wanneer iemand verstoken blijft van slaap en tracht tegen de slaap te vechten, zal hij vaker hypnagoge schokken beleven; dit gebeurt meestal met mensen die van slaap verstoken blijven voor een periode langer dan 24 uur.

Bron: Wikipedia

Phreakingout

Bewuste gebruiker
htweeoo zei:
Bekijk het gewoon als kortsluiting die schokjes zijn overmatig gebruik = ff minderen. Ook heb ik als ik die schokjes heb een soort tintelingen.

Ik zit bv op een stoel en ineens trekt ene spier van mijn been weg.
Iemand die dit ook heeft.

Dat laatste is je Dopamine systeem, heb je meer last van als je aan de Speed gezeten hebt.

Die schokjes heb ik trouwens nog nooit gehad eigenlijk, omdat ik ook nooit meer als drie pillen op een avond geslikt heb, en ook te veel in een korte periode.

flappie

Newbie
Gelukkig heb ik er al een hele tijd geen last meer van gehad. Heb m'n xtc gebruik dus ook geminderd. Xtc'tje slikken kan wel eens lekker zijn maar moet wel leuk blijven natuurlijk. Ik raad iedereen aan die dit ook een keer heeft gehad om gewoon de pillen een tijdje te laten staan!

200466

Het zogenaamde schokken gebeurt als je je ogen ineens van links naar rechts en viseversa draait. Dat het ook in je slaap voorkomt is logisch.. Het gebeurt in je R.E.M. slaap, het begin van je slaap. R.E.M. staat voor Rapid Eye Movement. Simpel hè...

sinfony

ik heb dit inderdaad ook opgemerkt de laatste tijd
en zoals in wiki beschreven staat heb ik het met vlak voor het in slaap vallen met een hele hooge schreeuw

best angstaanjagend, ik kap er nu ook maar even een tijdje mee :rolleyes:

kaboutertje

Jaa ik heb hier dus nu ook last van maar er is weinig informatie over te vinden...

2 jaar geleden heb ik ook erg fanatiek gebruikt en nooit nergens last van toen deed ik het zelfs doordeweeks..

Maar nu na 2 jaar stoppen ben ik er weer een beetje aan gegaan maar alleen weekends..
En merk nu dat ik er op een of andere manier dan niet tegen kan, heb doordeweeks last van die schokjes, en vooral als ik wil gaan slapen. maar ook gewoon overdag en op het werk enz en niet alleen als ik wil slapen??!!...

Ik lag gister een film te kijken maar mijn ogen vielen bijna dicht maar ineens leek het net of me hersenen sijntjes gaven en schokjes en dan zie je zo`n lichte flits.. jh het klink best raar maar vind het zelf ook best raar..

algelopen weekend dan wel flink begaait, maar 2 jaar geleden was ik zelfs 10 x erger..

wat kan dit zijn dan??? :angry:

VidaLoCa

Bewuste gebruiker
kaboutertje zei:
Jaa ik heb hier dus nu ook last van maar er is weinig informatie over te vinden...

2 jaar geleden heb ik ook erg fanatiek gebruikt en nooit nergens last van toen deed ik het zelfs doordeweeks..

Maar nu na 2 jaar stoppen ben ik er weer een beetje aan gegaan maar alleen weekends..
En merk nu dat ik er op een of andere manier dan niet tegen kan, heb doordeweeks last van die schokjes, en vooral als ik wil gaan slapen. maar ook gewoon overdag en op het werk enz en niet alleen als ik wil slapen??!!...

Ik lag gister een film te kijken maar mijn ogen vielen bijna dicht maar ineens leek het net of me hersenen sijntjes gaven en schokjes en dan zie je zo`n lichte flits.. jh het klink best raar maar vind het zelf ook best raar..

algelopen weekend dan wel flink begaait, maar 2 jaar geleden was ik zelfs 10 x erger..

Ik heb ook een lange tijd geleden gebruikt een jaar erg fanatiek.
Als ik nu xtc neem dus een jaar geleden moet ik er alsnog 5 nemen voor iets te voelen.
Ik begrijp niet hoe dit kan (de pillen zijn getest op 87 mg)(dolfintjes).

Je lichaam maakt eigenlijk een stof aan na je eerste keer XTC gebruiken.
Daarom blijft je 1ste x de beste keer.
Ik weet niet juist wat het is maar beschouw het als een teken dat je lichaam geeft dat je best even stopt.
Ik ben volledig met pillen gestopt. Af en toe ga ik aan de speed of aan de GHB.
Dit werkt evengoed.

kaboutertje

VidaLoCa zei:
kaboutertje zei:

Ik heb ook een lange tijd geleden gebruikt een jaar erg fanatiek.
Als ik nu xtc neem dus een jaar geleden moet ik er alsnog 5 nemen voor iets te voelen.
Ik begrijp niet hoe dit kan (de pillen zijn getest op 87 mg)(dolfintjes).

Je lichaam maakt eigenlijk een stof aan na je eerste keer XTC gebruiken.
Daarom blijft je 1ste x de beste keer.
Ik weet niet juist wat het is maar beschouw het als een teken dat je lichaam geeft dat je best even stopt.
Ik ben volledig met pillen gestopt. Af en toe ga ik aan de speed of aan de GHB.
Dit werkt evengoed.

Jaa heb het afgelopen weekend ook speed gebruikt doe ik ook eigenlijk ieder weekend in combinatie met die pillen dan, maar van de pillen voel ik wel iets het is niet dat ik niets voel, maar alleen de dagen erna zijn mijn hersenen gewoon een beetje door het dolle heen lijkt wel, het is niet meer zo als 2 jaar geleden... :confused:

En Ghb is ook zeker wel een aanrader daar blijf ik bij!! dat wordt volgend weekend mijn planning!! :hearteyes:

pbwebmaster

Bewuste gebruiker
ik heb ook precies hetzelfde en zou het ook precies hetzelfde omschrijven als jij doet, ik heb het ook vooral als ik in slaap probeer te komen, als ik veel heb gebruikt heb ik daar de 2/3 dagen erna ernstig last van, het is soms zo erg dat je der idd bang van wordt, gelukkig gaat het na een paar dagen niet gebruiken over :P ben blij dat hier een topic over is want ik maakte me serieus zorgen omdat niemand uit m'n vriendengroep hier last van heeft, maar ik dus wel, maarja beetje voorzichtiger zijn volgende keer. 't is gewoon een teken dat je ffies ietsje pietsje te veel heb gebruikt :xtc:

kaboutertje

Jaa idd!! wel fijn dat je er zo even kunt praten met mensen die het ook hadden/hebben..!

Maar wat nu weer het rare is met me domme kop eigenlijk heb dit weekend ook weer pillen op, en echt wel meer als normaal... maar deze x helemaal nergens last van.. :confused: en vorige week en die week ervoor minder op en toen doordeweeks die schokjes dan.. tot donderdag ongeveer.. :xtc:

dat is best raar eigenlijk..
de ene x wel en de andere x niet.. :openmouth:

Demolisher

Gebruik je ook andere drugs . Rook je . Xtc is werkt vaat vernauwent . Als je dan ook nog eens andere drugs gaat gebruiken . Kan het zijn dat het licht af en toe uitgaat . Als je dan wekelijks gaat gebruiken is het om problemen vragen . Ik spreek uit ervaring

Miss Kittin

Badass junkie
Emeritus Mod
Tripreporter
Ik heb vorig weekend (voor het eerst sinds maaaaaanden) weer eens aan de mdma kristal gezeten en nu sinds gisteravond weer de hele tijd kortsluiting, ik vind het zooooo naar dit! Het verpest echt mijn dag en word er zelfs een beetje misselijk van nu.....

Voorlopig weer geen mdma meer voor mij! Op het moment zelf is het best een lekkere drug, maar ik heb dit dus ALTIJD een dag of vier/vijf na mijn gebruik. Heel in het begin niet hoor, dit is echt pas gekomen na vele jaren gebruik. Pas er goed mee op, mdma (xtc) is niet zo onschuldig als sommigen blijven denken.....

tomz0r

Badass junkie
Marla Singer zei:
Ik heb vorig weekend (voor het eerst sinds maaaaaanden) weer eens aan de mdma kristal gezeten en nu sinds gisteravond weer de hele tijd kortsluiting, ik vind het zooooo naar dit! Het verpest echt mijn dag en word er zelfs een beetje misselijk van nu.....

Voorlopig weer geen mdma meer voor mij! Op het moment zelf is het best een lekkere drug, maar ik heb dit dus ALTIJD een dag of vier/vijf na mijn gebruik. Heel in het begin niet hoor, dit is echt pas gekomen na vele jaren gebruik. Pas er goed mee op, mdma (xtc) is niet zo onschuldig als sommigen blijven denken.....

Bij onverantwoord gebruik :wave:

pbwebmaster

Bewuste gebruiker
Ik gebruik pas 3 maanden en heb al last van die schokken. Idd net voordat ik ga slapen, maar ook wel eens als ik gewoon op m'n werk ben, zit ik beetje te dromen en dan ineens zo'n pijnlijke stoot door je hoofd en je hoort een harde piep in je hoor. Dan knijp ik m'n ogen ff dicht en is het weer voorbij,

tomz0r

Badass junkie
pbwebmaster zei:
Ik gebruik pas 3 maanden en heb al last van die schokken. Idd net voordat ik ga slapen, maar ook wel eens als ik gewoon op m'n werk ben, zit ik beetje te dromen en dan ineens zo'n pijnlijke stoot door je hoofd en je hoort een harde piep in je hoor. Dan knijp ik m'n ogen ff dicht en is het weer voorbij,

Stoppen!
Hou MDMA gewoon als iets voor één keer in de drie maanden.

Miss Kittin

Badass junkie
Emeritus Mod
Tripreporter
tomz0r zei:
Marla Singer zei:

Bij onverantwoord gebruik :wave:

Nee hoor niet perse bij onverantwoord gebruik.... Ik geef toe dat ik vroeger wel eens onverantwoord heb gebruikt, maar als ik het tegenwoordig met mate doe, heb ik het ook al. Pas er gewoon een beetje mee op dus.... En wat is onverantwoord? Ieder menselijk lichaam verschilt, wat de een makkelijk kan kan hebben, is voor een ander al te veel....

psychopsychedelic

Wijs gebruiker
mee eens^
de een zit al helemaal in een andere wereld na 100 mg,, en bij de ander is 100 mg 1/6e van wat ze in totaal doen.. mdma moet je egt uitvogelen wat jou beste dosering is :smoke:

Debris

Bewuste gebruiker
Niet eens iets gebruikt gister, en toen ik vannacht probeerde te slapen had ik hier ineens last van :confused: . Kan iemand uitleggen hoe dit komt?

Miss J

Bewuste gebruiker
Debris zei:
Niet eens iets gebruikt gister, en toen ik vannacht probeerde te slapen had ik hier ineens last van :confused: . Kan iemand uitleggen hoe dit komt?

Op de eerste pagina van dit topic staan verschillende verklaringen :wave:

Bovenaan