Gewoon in een gripzakje stoppen, te koop bij elke smartshop of zakje wiet halen dan heb je dr ook één. Zo lang je zorgt dat hij niet uitscheurt aan de bovenkant kan je het gewoon ergens in huis neer leggen of zelfs in je zak houden. In je zak is misschien slechter, maar ik vind dat de kwaliteit niet snel genoeg achteruit gaat om hem ergens in een donker hoekje in de vriezer of in de koelkast te flikkeren.
Koelkast zit amper verschil in kwaliteitsverlies, behalve dat je een gekoeld lijntje hebt. Het gaat er om dat je door het te bevriezen in een vloeistof voorkomt dat er amfetamine kan ontsnappen. Hierdoor blijft het er net zo lang zitten tot iemand op het idee komt de boel te ontdooien. Zoals je misschien wel snapt bevriest je speed niet in de koelkast.. Dat betekend dat de speed niet geïsoleerd kan worden, enkel gekoelt wat voor sommigen ook weer z'n voordelen heeft! Blessures moeten immers gekoeld worden..
Lucht, lucht, lucht, lucht, lucht, temperatuur en licht zijn de factoren die invloed uitoefenen op de kwaliteit. Zoals je ziet is lucht de belangrijkste factor, de overige 2 vallen geheel in het niet mocht je je boel niet luchtdicht hebben. Tenzij je je goedje in de vriezer gedaan hebt. D0an is het ook luchtdicht, maar anders.. Met een gripzakje kan het zelfs zonder vriezer na een lange periode als 2 maand het kwaliteitsverlies te overzien zijn, en je het sonde vind om het weg te flikkeren en nieuwe te halen. Het eventueel merkbare kwaliteitsverlies zal je niet eens opvallen als je dr voor je lijn niet al vanuit gaat dat het kwaliteit van niks meer is. Placebo effect zorgt voor het overgrote deel van dit hele onderwerp waarover elke week weer gemekkert word. Sta er gewoon even bij stil of het niet vervuild geraakt kan zijn, als je het bijv. 2 maand op een spiegel hebt liggen op je eettafel dan zou er eventueel vuil in je speed teregt gekomen zijn. Maar als je het uit een gripzakkie tovert niet aan het 'kwaliteitsverlies' denken maar zet je neus dr in of niet.
Het hele kwaliteitsverlies met z'n gebeuren / gemekker eromheen is in mijn ogen een opgeblazen en uitgemolken effect van speed. Kwaliteit is één van de belangrijkste factoren van een product, dit is bij fietsen net zo als bij een hoopje speed. Daarom komt het detail grotendeels opgeblazen naar de voorgrond omdat het het belangrijkste aan de speed is. Het verlies van het meest waardevolle kenmerk ervan word door sommigen ook meteen het grootste probleem gevonden. Terwijl het eigenlijk niet meer dan een klein detail is..
Men doet alsof kwaliteitsverlies een natuurramp is, maar hoeveel amfetamine gaat er verloren? Waarom zou je die vraag stellen zo lang de vraag 'Hoeveel procent van de amfetamine is versneden? Waar is mijn speed mee versneden? Hoeveel % amfetamine zit er eigenlijk in mijn speed?' Zo lang deze vragen bestaan valt het gehele kwaliteitsverlies in het niet.
Of is dit bijna onmerkbare kwaliteits verschil daadwerkelijk belangrijker dan de kwaliteit van de speed bij aankoop..?
Zozo, tijd om de kwaliteit van mijn speed te controleren!