Schadelijkheid oude pep

joint20

Experimenterende gebruiker
Hey wat ik me dus afvroeg, zou paar maanden oude speed die niet meer goed werkt nog wel steeds even schadelijk zijn als verse speed ?

mattskovic

Wijs gebruiker
als je hem koel bewaard hebt zou hij nog best snuifbaar zijn
en als je het in vlakke zon of op een warme plaats hebt laten liggen zou ik hem in de vuilbak kieperen :tongueout:

dus antwoord op je vraag als je hem slecht en warm hebt bewaardt is hij volgens mij schadelijker :tongueout:

en waarom laat je speed ingodsnaam een paar maanden liggen :tongueout:

joint20

Experimenterende gebruiker
Nou was 2 maanden gestopt, gisteren wou ik weer partyen op speed, maar ik had alleen nog shit liggen van 2 maanden geleden..
Denk zal vast niet wat uitmaken, kan me niet voorstellen dat die chemische shit bederft ofzo..
Nou gesnoven, voelde ook nog best sterk in me neus.. Maar 10 minuten later nog steeds geen effect.
Nou de rest van de avond de rest van de gram ook maar opgesnoven, eindresultaat; gram speed in mn neus, haast geen effect.. :smilingimp:
Maar wel de hele avond niet kunnen slapen, en nu zwaar brak gevoel hebben... pfff

Dus vandaar mn vraag of oude speed ook nog schadelijk is

DonnieDark0

Bewuste gebruiker
Speed is zowieso schadelijk :) Waarschijnlijk is de amfetamine niet meer werkzaam en de versnijdingsmiddelen nog wel. Dus waarschijnlijk ben je gewoon wakker gebleven van een flinke hoeveelheid Caffeine en van wakker blijven wordt je brak :)

Bewaar je je speed goed afgesloten van lucht en licht op een constante en liefst lage temperatuur kun je het wel 2 maanden bewaren. Invriezen is het beste voor lang behoud van de kwaliteit.

JewCookie

Wijs gebruiker
Gewoon in een gripzakje stoppen, te koop bij elke smartshop of zakje wiet halen dan heb je dr ook één. Zo lang je zorgt dat hij niet uitscheurt aan de bovenkant kan je het gewoon ergens in huis neer leggen of zelfs in je zak houden. In je zak is misschien slechter, maar ik vind dat de kwaliteit niet snel genoeg achteruit gaat om hem ergens in een donker hoekje in de vriezer of in de koelkast te flikkeren.

Koelkast zit amper verschil in kwaliteitsverlies, behalve dat je een gekoeld lijntje hebt. Het gaat er om dat je door het te bevriezen in een vloeistof voorkomt dat er amfetamine kan ontsnappen. Hierdoor blijft het er net zo lang zitten tot iemand op het idee komt de boel te ontdooien. Zoals je misschien wel snapt bevriest je speed niet in de koelkast.. Dat betekend dat de speed niet geïsoleerd kan worden, enkel gekoelt wat voor sommigen ook weer z'n voordelen heeft! Blessures moeten immers gekoeld worden..

Lucht, lucht, lucht, lucht, lucht, temperatuur en licht zijn de factoren die invloed uitoefenen op de kwaliteit. Zoals je ziet is lucht de belangrijkste factor, de overige 2 vallen geheel in het niet mocht je je boel niet luchtdicht hebben. Tenzij je je goedje in de vriezer gedaan hebt. D0an is het ook luchtdicht, maar anders.. Met een gripzakje kan het zelfs zonder vriezer na een lange periode als 2 maand het kwaliteitsverlies te overzien zijn, en je het sonde vind om het weg te flikkeren en nieuwe te halen. Het eventueel merkbare kwaliteitsverlies zal je niet eens opvallen als je dr voor je lijn niet al vanuit gaat dat het kwaliteit van niks meer is. Placebo effect zorgt voor het overgrote deel van dit hele onderwerp waarover elke week weer gemekkert word. Sta er gewoon even bij stil of het niet vervuild geraakt kan zijn, als je het bijv. 2 maand op een spiegel hebt liggen op je eettafel dan zou er eventueel vuil in je speed teregt gekomen zijn. Maar als je het uit een gripzakkie tovert niet aan het 'kwaliteitsverlies' denken maar zet je neus dr in of niet.

Het hele kwaliteitsverlies met z'n gebeuren / gemekker eromheen is in mijn ogen een opgeblazen en uitgemolken effect van speed. Kwaliteit is één van de belangrijkste factoren van een product, dit is bij fietsen net zo als bij een hoopje speed. Daarom komt het detail grotendeels opgeblazen naar de voorgrond omdat het het belangrijkste aan de speed is. Het verlies van het meest waardevolle kenmerk ervan word door sommigen ook meteen het grootste probleem gevonden. Terwijl het eigenlijk niet meer dan een klein detail is..

Men doet alsof kwaliteitsverlies een natuurramp is, maar hoeveel amfetamine gaat er verloren? Waarom zou je die vraag stellen zo lang de vraag 'Hoeveel procent van de amfetamine is versneden? Waar is mijn speed mee versneden? Hoeveel % amfetamine zit er eigenlijk in mijn speed?' Zo lang deze vragen bestaan valt het gehele kwaliteitsverlies in het niet.

Of is dit bijna onmerkbare kwaliteits verschil daadwerkelijk belangrijker dan de kwaliteit van de speed bij aankoop..?

Zozo, tijd om de kwaliteit van mijn speed te controleren!

JewCookie

Wijs gebruiker
DonnieDark0 zei:
Speed is zowieso schadelijk :) Waarschijnlijk is de amfetamine niet meer werkzaam en de versnijdingsmiddelen nog wel. Dus waarschijnlijk ben je gewoon wakker gebleven van een flinke hoeveelheid Caffeine en van wakker blijven wordt je brak :)

Bewaar je je speed goed afgesloten van lucht en licht op een constante en liefst lage temperatuur kun je het wel 2 maanden bewaren. Invriezen is het beste voor lang behoud van de kwaliteit.

Een relatief stabiele stof amfetamine zijn totale werkzaamheid verliezen in een relatief pieterpeuterige periode van 2 maand? Dat zowizo al onmogelijk, een schoolvoorbeeld van mijn punt welke ik duidelijk probeer te maken in de bovenstaaande post..

Caffeine is misschien een stimulant, maar het effect is totaal niet te vergelijken met iets als speed. Menig mens herkent het verschil hiertussen bij gebruik meteen. Daarbij is de kans dat deze stof er toevallig door één van de tussenhandelaren er in gemikt is, bij langenla niet zo groot als jij het voordoet. Cafeïne is duur, dat weet iedereen die een coctail gaat maken. Wat weinig van hen weet is dat cafeïne een gunstig effect op de 'kwaliteit' van de speed heeft. Het is niet het oppepende maar het zorgt ervoor dat de amfetamine gemakkelijker je hersenen binnendringt waardoor het effect positief beïnvloed word. Zo lang men dit niet weet gebruiken ze het hier niet voor, en zijn er veel goedkopere alternatieven. Verder heeft iedereen z'n eigen smaak, de één vind het ene effect beter de andere juist niet. Poeder en amfetamine in een bak mikken en met de staafmixer erdoor kan iedereen maar weten ze wat die nieuwe samenstelling van stofjes doen? T is niet anders, het gemiddelde interlectuele vermogen binnen de drugshandel (vooral eindverkoop) is vrij gering, anderen kiezen vaker voor een goed betaalde baan.

Het wakker blijven d.m.v cafeïne als stimulant, welke als goedkope garnering in een lijntje in vrij kleine dosis gebruikt word, is niet moeilijker als nuchter. Mits er een gewenning bestaat, anders trek je zo een nachtje door op cafeïne. Maar aangezien hij het al langer gebruikte, en in de overige dagen waarschijnlijk ook een grootverbruiker van koffie is zal extra energie van korte duur zijn en dan is het weer foetsie!

Een nacht doorgaan zonder drugs is echt totaal geen probleem hoor, stimuleer je natuurlijke adrenaline aanmaal door in beweging te blijven bijvoorbeeld of iets te doen in plaats van met je muil op je schoot kwijlend de zoveelste film aan het kijken bent en constant wakker proberen te blijven..

Hoe dan ook ik zit alweer 10 mins met een peuk in me harses, waar heeft m'n aansteker zich nou weer verstopt...

DonnieDark0

Bewuste gebruiker
@ Jewcookie
Jongen jij MOET gewoon wel aan de pep zijn geweest bij het typen van deze twee reacties :grin: haha !

Ik begon mijn 2 statements met "waarschijnlijk" :P Het was mijn idee erover. Overigens vond ik het twee zeer informatieve posts ! Ik ben in elk geval een stuk meer gerustgesteld over het kwaliteitsbehoud van mijn speed :stoned:

Phreakingout

Bewuste gebruiker
Phreakingout zei:
Een nacht doorgaan zonder drugs is echt totaal geen probleem hoor, stimuleer je natuurlijke adrenaline aanmaak door in beweging te blijven bijvoorbeeld of iets te doen in plaats van met je muil op je schoot kwijlend de zoveelste film aan het kijken bent en constant wakker proberen te blijven..

Volledig mee eens.. zo kom ik vaak genoeg de nachtjes door ZONDER stimulerende middelen ( ok op de dopamine en adrenaline na dan die je zelf aanmaakt ).

Je moet jezelf er gewoon toe aanzetten, op een gegeven moment kan je gewoon goed hardt gaan en hoeft het feestje er niet perse minder om te worden, het is maar net wat je er zelf van maakt.

Deze methode werkt ook prima als je bijv. door je voorraad speed heen bent, gewoon jezelf druk blijven maken en je kan het Speed gevoel ( wat eigenlijk al uit aan het werken is ) weer naar boven halen. Zelfde geld voor een sigaret die je opsteekt. Dit werkt namelijk ook op je Dopamine systeem en kan het relaxte gevoel ook weer tevoorschijn halen.

Goanaut

Bewuste gebruiker
Ik ging best nog van 9 - 10 weken oude speed.. meer dan 2 maanden oud dus. Ik stond er niet retestrak van (ook omdat het niet veel meer was) maar zeker weten nog een flink effect, en de speed is op kamertemperatuur bewaard, niet gekoeld.

domzel

Belezen gebruiker
maargoed.. om voor de verandering effe antwoord te geven op de vraag,
het lijkt me logisch dat de speed minder schadelijk wordt. het effect neemt af, met andere woorden; je lichaam krijgt een minder grote opdonder :rolleyes:

Bovenaan