schadelijkheid drugs

Petrovic

Badass junkie
Emeritus Mod
Tripreporter
Die staafdiagram zegt veel waar ze naar gekeken hebben. Alcohol is een groot probleem voor de maatschappij aangezien veel mensen het gebruiken en erdoor ongelukken gebeuren. Een glaasje alcohol is voor veel dingen zelfs beschermend.

Karhu

Wijs gebruiker
Ja precies, ik zat ook al te kijken naar hoe alcohol schade aanbrengt aan omstanders. Denk ook dat deze zo hoog eindigt omdat veel mensen drank nuttigen en daarvan zal weer een percentage zijn dat zal rijden met drank op.

Als je kijkt naar hoeveel mensen shrooms nemen en dan nog gaan rijden! Zullen er ook een stuk minder zijn!

Petrovic

Badass junkie
Emeritus Mod
Tripreporter
Precies. Die staafdiagram is niet voor de schadelijkheid voor je lichaam maar icm de schadelijkheid voor de maatschappij etc.

Karhu

Wijs gebruiker
Ja, maar Harm to self betekent dus ook van de fiets vallen als je te veel alcohol hebt gedronken en hierdoor een hersenschudding oploopt?

Petrovic

Badass junkie
Emeritus Mod
Tripreporter
Klopt zie ik nu. Ben benieuwd wat ze allemaal meegenomen dan hebben in de berekening.

[ERROR]

Experimenterende gebruiker
Heb een afkeer op alcohol gekregen sinds ik met hard drugs ben begonnen.
En daarbij vind ik dat alcohol meer mensen kapot maakt op aarde dan wat voor andere drugs ook.

Petrovic

Badass junkie
Emeritus Mod
Tripreporter
[ERROR] zei:
En daarbij vind ik dat alcohol meer mensen kapot maakt op aarde dan wat voor andere drugs ook.
Maar dat wordt procentueel het meest gebruikt, wat nou als alle drugs evenveel werden gebruikt?

W.F.L.

Badass junkie
Dat dus, alcohol is helemaal niet zo verslavend. Wil daarom niet zeggen dat een alcoholverslaving niet goed kut kan zijn maar er zijn waarschijnlijk procentueel minder alcohol gebruikers die verslaafd zijn dan gebruikers van andere drugs.

Inhale

Bewuste gebruiker
Cool, dus eigenlijk kan ik paddo's,lsd,xtc,keta,ghb en pep tegelijk nemen en dat is niet eens heel veel schadelijker dan alcohol!!!

[ERROR]

Petrovic zei:
[ERROR] zei:
Maar dat wordt procentueel het meest gebruikt, wat nou als alle drugs evenveel werden gebruikt?

Daar heb je een punt, En tuurlijk als iedereen zoveel pilletjes zou slikken als ze normaal bier drinken zal dat zeker wel een groot probleem zijn.
Maar het valt mij op dat alcohol gebruik zo goed als een gewoonte word beschouwd, dat kan en mag allemaal. Maar owee als je andere soorten drugs gebruikt, want dan ben je fout bezig.

Chris Pontius

Badass junkie
Op dit forum ben je pas de shit als je anti-alcohol bent, elke dag blowt en je in het weekend helemaal kapot snuift.
Die mensen snappen het.

Soort van. :rolleyes:

Sublimo

Badass junkie
Tripreporter
Chris Pontius zei:
Op dit forum ben je pas de shit als je anti-alcohol bent, elke dag blowt en je in het weekend helemaal kapot snuift.
Die mensen snappen het.

Baas.:sunglasses:

Exceptional Insight

DF-koning
Emeritus Mod
Chris Pontius zei:
Die mensen snappen het.

Ik dacht dat de anti-alcohol hype al afgelopen was. Maar hij bloeit weer op zie ik.

[ERROR]

Exceptional Insight zei:
Chris Pontius zei:
Die mensen snappen het.

Ik dacht dat de anti-alcohol hype al afgelopen was. Maar hij bloeit weer op zie ik.

Het is net als knikkeren, Dat blijft op een één of andere manier ook terug komen :grin:

Frank123

Wijs gebruiker
Inhale zei:
Cool, dus eigenlijk kan ik paddo's,lsd,xtc,keta,ghb en pep tegelijk nemen en dat is niet eens heel veel schadelijker dan alcohol!!!
d'r zullen zat mensen zijn die zo zullen denken .. maarja :rolleyes: is wetenschappelijk bewezen dat het kan

W.F.L.

Badass junkie
Chris Pontius zei:
Die mensen snappen het.

Haha viel mij ook al op ja..

Doe mij maar kapot snuiven en erbij drinken :grin:

NEYS

Soms snap ik de regering niet... Als je jezelf naar de klote helpt, bot gezegd, is dat in mijn ogen geen probleem. Wat ze voornamelijk moeten afwegen is dus inderdaad de schadelijkheid voor andere, dit vind ik belangrijk...

Ik zal even proberen mezelf nader te verklaren met een ander (losstaand) voorbeeld:

Geen gordel/helm.
Waarom krijg je hier een bekeuring voor? Hier heb je toch alleen maar jezelf mee?

Niet inhalen voor zebrapaden enzo dat is zo logisch als het maar zijn kan omdat je daar iemand anders van het leven kan beroven, maar als jij zo stom wilt zijn om geen gordel om te doen dan is dat helemaal aan jou in mijn ogen...

Back on topic:

Alcohol geeft een groter gevaar voor de samenleving omdat hieruit baldadigheid etc ontstaat. (Niet bij iedereen echt niet als ik drink op de bank val ik niemand lastig dus ik loop alcohol niet zwart te maken).

Ik vind het bij drugs dus eigelijk belangrijker dat ze de gevaren voor andere afwegen en pas daarna de gevaren voor de gebruiker zelf.

lolnoob

Bewuste gebruiker
Ik ben het aan de ene kant met je eens, maar er zijn ook genoeg mensen die niet slim genoeg zijn om alles zelf te beslissen en de regering en de regels wel nodig hebben om te overleven.

Maar mijn motto is meestal toch ook, als je er niemand mee lastig valt mag je van mij doen wat je wilt.

Bovenaan