Schade?

flash kieke

Wijs gebruiker
Zijn er lichamelijke schade als je keta gebruikt?
Brengt het schade aan in je hersenen?
Ik vindt hier nix over wat voor schade ketamine aanbrengt dus bij deze...
En aja,als je kans hebt op chizofrenie...kan het door ketamine opwekken?

A

Anonymous

Gast
Zoveel onderzoek is er niet naar gedaan... Maar ik zag ooit ergens een tabelletje staan, dat was van schadelijkst tot minst schadelijk: DXM, PCP> Ketamine> Lachgas. Geeft dit een indruk?

Het geeft in ieder geval wel hersenschade, of het lichamelijk schadelijk is weet ik niet precies.

Ketamine verslaafden worden vaak egocentrisch dat is ook bekend.

Bal0n

Badass junkie
Je zit er behoorlijk naast volgens mij hoor, BobG. Pas na langdurig en veel gebruik treden symptonen op, en dit begint voor zover ik weet met vergeetachtigheid en een mega tollerantie voor ketamine.

Veelvoudig toedienen van dissociatieven (DXM, PCP, Lachgas, Ketamine) bij muizen leidt tot Olney's Lesions. Maar deze zijn bij de mens nooit aangetoond.

A

Anonymous

Gast
Bal0n zei:
Je zit er behoorlijk naast volgens mij hoor, BobG. Pas na langdurig en veel gebruik treden symptonen op, en dit begint voor zover ik weet met vergeetachtigheid en een mega tollerantie voor ketamine.

Veelvoudig toedienen van dissociatieven (DXM, PCP, Lachgas, Ketamine) bij muizen leidt tot Olney's Lesions. Maar deze zijn bij de mens nooit aangetoond.

Wat is 'Langdurig gebruik'?

BacingsPen

Badass junkie
Ik meende gelezen te hebben dat het je prostaat kon verkankeren? En nog wel meer waar ze nog niet zeker van zijn?

Geloof het of niet, een bron heb ik namelijk niet...

bel de drugsinfolijn anders maar...

Skippy

Wijs gebruiker
ik kon ook niks vinden, mij word ook gezegd dat het kankerverwekkend is, ik geloof het wel, maar kan er niks over vinden :confused:

maar geloof dus niet dat je na een paar keer gebruik al kanker kan krijgen, dat kan dan geloof ik net zo goed met andere stoffen lijkt mij.. of met sigaretten, zelfde gevaar

BacingsPen

Badass junkie
Skippy zei:
ik kon ook niks vinden, mij word ook gezegd dat het kankerverwekkend is, ik geloof het wel, maar kan er niks over vinden :confused:

maar geloof dus niet dat je na een paar keer gebruik al kanker kan krijgen, dat kan dan geloof ik net zo goed met andere stoffen lijkt mij.. of met sigaretten, zelfde gevaar

Ik denk dat je om dit te krijgen ook eerst moet vallen onder ''probleemgebruiker'' En wie is er nou weer zo stom om regelmatig Ketamine te gebruiken?

Niemand toch?

Dus don't worry zouk zeggen :sunglasses:

zommes

Badass junkie
SpacingBen zei:
En wie is er nou weer zo stom om regelmatig Ketamine te gebruiken?

Niemand toch?

Dus don't worry zouk zeggen :sunglasses:

Wat een bullshit, er zijn genoeg mensen die regelmatig ketamine gebruiken, misschien ken jij die alleen niet. Ketamine is op zich nog best wel een verslavend goedje.
Toen ik een dikke voorraad in huis had zat ik er ook regelmatig aan. Nooit voor hoeven te betalen gelukkig :grin:

zommes

Badass junkie
Florian01 zei:
Ik las het ook hier op het forum, dat 8 op de 10 kanker kreeg?
beetje ongeloofwaardig..

een "beetje" ongeloofwaardig??

dan zou nu bijna 75% van mijn vrienden zwaar kanker hebben...

Florian01

Belezen gebruiker
flash kieke zei:
Florian01 zei:
Ik las het ook hier op het forum, dat 8 op de 10 kanker kreeg?
beetje ongeloofwaardig..

Heb ik hier ook gelezen,maar vindt het niet meer terug.

Ik heb het gevonden, in een trip report
http://www.drugsforum.nl/viewtopic.php?t=4055

We hebben nog een fles GHB staan, die ook op moet .. dus dat komt wel goed! Very Happy
En we wilden over een tijdje keta proberen maar dit lijkt me gevaarlijk, ik hoor er meer slechte dingen over dan goede, bijvoorbeeld dat 8 op de 10 keta gebruikers kanker krijgen, hetzelfde geld voor dieren, dat het ook al verboden is om te gebruiken tijdens operaties.
En daar komt nog bij dat het gewoon gevaarlijk is en ik er geen ervaring mee heb , maar ben er zeker wel nieuwsgierig naar!
[/code]

zommes

Badass junkie
Keta is ook weer een goed voorbeeld van een drugs waar teveel over geluld wordt omdat de uitwerking niet op iedereen even lekker is.

Het is een bijna totaal ongevaarlijke drugs, alleen het effect kan een beetje eng zijn, als iemand een eng verhaal verteld, verteld degene waaraan hij het vertelde datzelfde verhaal waarschijnlijk nog veel extremer aan de volgende... enzovoort!

Te veel van iets nemen is nooit goed.

A

Anonymous

Gast
Onderschat het maar mensen, het is niet zo gevaarlijk!!

Wat ik heb gezien wens ik niemand toe..

zommes

Badass junkie
BobG zei:

Wat ik heb ERVAREN wens ik iedereen toe.

Maargoed, dit soort halve verhalen wekken bij mij alleen maar agressie op. Dus ik wens jou het niet toe, totdat je het verteld :wink:

Flut

Belezen gebruiker
Anoniem zei:

Ja wees maar anoniem want je lult echt onzin

Heb me maar even aangemeld hier omdat ik gewoon even mijn verhaaltje over keta kwijt moet hier.

Ik heb zelf al behoorlijk vaak keta gebruikt en het is echt alles behalve gevaarlijk. Ik weet niet of je het weet maar ketamine is een verdovings middel om dieren mee plat te leggen bv katten, de dieren arts zal genoeg vloeibare keta hebben (voor de dieven onder ons).

Wel eens van de K hol gehoord? Daar kom je in als je een max grote dosering neemt wat ik zelf bij elke keta ervaring probeer te bereiken omdat ik het anders simpel weg zonde van de keta vind. Het is in de meeste gevallen geen goedkoop middel dus het is wijsheid om het goed te gebruiken.

Oke. een grote dosering kan misschien hard aankomen voor de eerste keer maar voorbereiding is het halve werk he met drugs, daar zullen de meeste mensen wel bekend mee zijn.

En over de schade. De eerste paar keer dat ik keta gebruikte was ik de volgende dag juist frisser als dat ik normaal ben. Echt gewoon het tegenovergestelde als een kater hebben. Na wat onderzoek gedaan te hebben op internet kwam ik er achter dat ik niet de enige was die ketamine de eerste paar keren als een soort opfrisster ervaart.

Gevaarlijk is dit middel echt gewoon niet! Het is bijna onmogelijk over te doseren en ook al neem je superveel je zal misschien even keihard gaan maar na twee uur is het effect zo goed als weg.

Volgensmij is dit een van de veiligste drugs die er zijn.

Ketamine is veilig en geeft geen kater! Wat wil je nog meer? nah oke dat het goedkoper zou zijn!

Qocaïne

Badass junkie
Hmmm, heb toch wel veel slechte verhalen over ketamine gehoord.
In de zin van schades aan het lichaam... (zenuwsysteem etc.)
Maar dit zullen ongetwijfeld fabeltjes zijn.

Tóch wil ik het proberen, omdat ik van mening ben dat verantwoord gebruik geen kwaad kan. verantwoord gebruik (houd voldoende ruimte tussen het weergebruiken)

Wanneer je drugs verstandig gebruikt zal de schade altijd meevallen.
Wanneer je drugs misbruikt zal er altijd schade zijn.

@ Flut

Er is nooit grootschalig onderzoek gedaan over de schadelijkheid van Keta op de mens. Onderzoekers zijn er zelfs nog steeds niet uit of XTC nou schadelijk is of niet.. er komen ieder jaar weer andere tegenstrijdige uitslagen. Laat staan de Keta :)

Ik bedoel te zeggen dat je antwoord niet onderbouwd is met harde feiten, alleen uit ervaringen. Niemand weet of het schadelijk is of niet.. althans.. nóg niet.

We weten nu wél allemaal dat je na Keta heel verfrist kunt zijn.
En dat je met keta niet kunt overdoseren? :confused:

Hmm, wat is het meeste wat je in één keer hebt gepakt?
Snuif je of spuit je?

Flut

Belezen gebruiker
@Qocaïne

Het is allang bekend dat XTC schadelijk is maar je hebt gelijk dat de onderzoeken die er geweest zijn niet niet veel duidelijkheid geven. Met ketamine is dat inprinciepe hetzelfde verhaal, er zijn nog geen harde feiten die aangeven dat ketamine schadelijk is, alleen is dit bewezen bij dieren.. maar zoals het er nu naar uitziet zal er het weinig schade doen.

Lol even een correctie op dat overdoseren (tis zondag he). Je kan opzich wel makkelijk teveel nemen maar het zal niet gevaarlijk zijn zoals bij ghb/gbl snel het geval is. Bij bv ghb kan je jezelf makkelijk killen of het ziekenhuis in drinken omdat een paar ml al teveel van het goede kan zijn.

Het meeste wat ik in een keer gepakt heb is denk ik rond de 400 mg, dit komt met name doordat er heel snel een sterke tolerantie ontstaat na een periode veel gebruikt te hebben. Ik snuif trouwens, spuiten heb ik niks mee hehe..

Trouwens over dat frisser voelen de volgende dag staat ook op www.erowid.org - > zeker een zeer betrouwbare bron :wink:

Qocaïne

Badass junkie
@ flut

Dat is precies wat ik ook duidelijk wilde maken ^_^

Overdoseren, tja.. je hebt het dan ook wel over een middel waar je het meest mee moet uitkijken als het over doseringen gaat!

Nu begrijpen we elkaar :) dat je óók met Keta kunt overdoseren... alleen dat Keta jou hoogstwaarschijnlijk een tripje naar het ziekenhuis zult bespraren. :P (lees, geen dodelijke afloop)
Wanneer je 100 microdotjes naar binnen werkt zal je ook niet overlijden... je zult echter wel een ontzettend GEK worden!

Ondanks je tolerantie vind ik 400mg een grote dosis.. of in ieder geval voor beginnende Keta gebruikers!

Het blijft me interesseren :)

Flut

Belezen gebruiker
Het ligt ook aan de kwaliteit van de keta die je hebt hé. De eerste paar keren dat ik een grammetje keta had bemachtigd had ik van een slechte batch en was het vrijwel onmogelijk om in de K hol te komen. Een half jaartje terug had van een zeer goeie batch waarmee ik met twee kleine lijntjes al ongeveer in de K hol kon komen.

Bovenaan