san pedro poeder

Tostini

Belezen gebruiker
hooi,
ik heb via internet san pedro poeder besteld en dat is volgende week ongeveer binnen...
ik heb er wel veel over gelezen, en uitleg over gekregen en gezocht en fear & loathing gekeken.
maar is dit nou een moeilijke of een makkelijke drug?
ik heb nog nooit paddo's genomen dus ik weet niet hoe dat is, maar lsd kan ik prima hebben
en hoeveel moet je nemen van die poeder om een lekkere trip te hebben?
ik lees verschillende dingen maar meer dan 400 ongedroogd lijkt me wat aan de vele kant :P
maar hoeveel moet je gedroogd nemen?

Tripper

Wijs gebruiker
Ik heb 1 keer gedroogd genomen en dat was een smal longdrink glas vol, hoeveel gr dat was, weet ik niet meer. Volgens mij heb ik het ergens opgeschreven, maar waar dat was, het zou ook kunnen dat ik alleen vers heb opgeschreven.

Er is natuurlijk ook verschil in hoelang zo'n cactus droogt, hoe langer, hoe meer Mesc.

Oh jah, het was toen de eerste keer dat ik wat van Mesc gevoeld heb, was best goed te doen, maar met mijn ogen dicht werd ik opgezogen, waar ik dan flink van schrok, maar ogen open en het verdween weer.

Laat even weten hoeveel gr er in een smal longdrink glas kan? En een linkje is ook nice..

succes

Nathaniel

Wijs gebruiker
Tripper zei:
Er is natuurlijk ook verschil in hoelang zo'n cactus droogt, hoe langer, hoe meer Mesc.

Kan je die even uitleggen?

Of doelde je op het gegeven dat je een bepaald aantal dagen voor het oogsten van de cactus stopt met water geven, wat inderdaad resulteert in meer mescaline? (maar de cactus dus nog steeds wel vers is)

(edit: of heb ik weer wat geleerd,dat kan natuurlijk ook)

Tostini

Belezen gebruiker
Tripper zei:
Laat even weten hoeveel gr er in een smal longdrink glas kan? En een linkje is ook nice..

ik heb het nog niet binnen, maar ik zal het even kijken en wat bedoel je met een linkje?

nathaniel zei:
Of doelde je op het gegeven dat je een bepaald aantal dagen voor het oogsten van de cactus stopt met water geven, wat inderdaad resulteert in meer mescaline? (maar de cactus dus nog steeds wel vers is)

kan dat ook met paddo's?

Nathaniel

Wijs gebruiker
Tostini zei:
kan dat ook met paddo's?

Hmm goeie vraag, heb nooit iets gelezen over sterker maken van je paddo's. Weet wel dat mijn eigen gekweekte paddo's (Cubensis growkit) zeker sterker zijn dan wat in de shop verkrijgbaar was, maar hoe dat zou kunnen komen :confused:

Heb wel in een docu over kweken,en dan dus echt vanaf de sporen, gezien dat je bij het mycelium ontwikkelen verschil ziet in de patronen in het mycelium, en voor het beste resultaat de mooie,nette stukjes patroon kan gebruiken om paddo's uit te kweken. Of die dan ook sterker zijn kon ik er niet uit op maken.

Tripper

Wijs gebruiker
Nathaniel zei:
Tripper zei:

Kan je die even uitleggen?

(edit: of heb ik weer wat geleerd,dat kan natuurlijk ook)

Als je een Cactus hebt zitten er wortels aan, je snijd hem 5 cm boven de grond af zodat er weer een nieuwe komt. De afgesneden Cactus laat je lang liggen op een droog donker plekje. De Cactus denkt "ik ga dood", zodat hij meer Mescaline gaat produceren. Het percentage weet ik niet meer, dat staat wel ergens op internet. Het beste kun je dit in November doen, want dan groeit de Cactus niet meer zo snel. Ook kun je het 5 cm van het top gedeelte ook afsnijden en dat weer in de grond zetten, dan verdubbel je volgend jaar de oogst. Ook kan de Cactus in de herfst, winter en een stukje lente weer wortels genereren zodat hij in de zomer een flinke groei kan ondergaan.

succes

Flip Trip

Bewuste gebruiker
Hoeveel je moet pakken hangt sterk van de sterkte af van je plantmateriaal. Volgens erowid zit er in gedroogde san pedro (Pachanoi) tussen de 0,1% en 2,4% mescaline. Je wil voor een goeie eerste trip tussen de 200 en 300 mg hebben, ik zou dus in eerste instantie ervan uit gaan dat je sterkte rond de 2% ligt, dat zou dus betekenen 10 gram poeder voor 200 mg. Als je hier niks van voelt weet je dat er minder inzit en kun je het de volgende keer verdubbelen. Laat tussen dosissen minimaal 3 dagen als je in 9 dagen 3 keer geprobeerd hebt wacht dan een week of 2, anders wordt je tolerantie te hoog.

Tripper

Wijs gebruiker
Ach, je moet niet zo bang zijn, zorg voor een tripsitter en neem lekker veel. Neem een potige mannelijke tripsitter, die je vertrouwd en geen psychologische spelletjes gaat spelen met je. Ze zeggen dat je er niks voor moet eten, maar dat zou ik wel doen, want het kan best lang duren. Als je je onrustig gaat voelen dan ga je lekker buiten lopen. Er komt toch wel een einde aan. Bijnemen is geen optie, als je hiervoor kiest, hou er dan rekening mee dat het 2 uur duurt voor het zijn hoogtepunt heeft bereikt. Je kan de sterkte testen door je ogen dicht te doen, zie je wel of geen visuals.

Er is niks zo vervelend als te weinig Mesc nemen. Je zit vol verwachting en dan gebeurd er weinig, avond naar de kloten.

Flip Trip

Bewuste gebruiker
Tripper zei:
Ach, je moet niet zo bang zijn, zorg voor een tripsitter en neem lekker veel. Neem een potige mannelijke tripsitter, die je vertrouwd en geen psychologische spelletjes gaat spelen met je. Ze zeggen dat je er niks voor moet eten, maar dat zou ik wel doen, want het kan best lang duren. Als je je onrustig gaat voelen dan ga je lekker buiten lopen. Er komt toch wel een einde aan. Bijnemen is geen optie, als je hiervoor kiest, hou er dan rekening mee dat het 2 uur duurt voor het zijn hoogtepunt heeft bereikt. Je kan de sterkte testen door je ogen dicht te doen, zie je wel of geen visuals.

Er is niks zo vervelend als te weinig Mesc nemen. Je zit vol verwachting en dan gebeurd er weinig, avond naar de kloten.

Ja houd idd rekening met die 2 uur, soms zelfs tot 4 uur voordat je de piek hebt bereikt. Daarnaast zou ik zeker niet eten vantevoren, zo heb je minder kans om te kotsen en als je enmaal aan het trippen bent kun je best eten als je honger krijg. Zorg dan voor iets lekkers, toast met honing vind ik altijd super lekker als ik trip en fruit natuurlijk. Bij mij helpt wiet ook altijd tegen de misselijkheid, maarja ik ben wel een doorgewinterde wietroker, als je dat niet ben zou ik ook wat roken maar wel rustig aan. Daarnaast vind ik mescaline een super synergie hebben met wiet, ik ga er dan veel kleurrijker van trippen. En itt tot tryptamines, oa lsd en paddos, wordt ik absoluut niet para van wiet tijdens een mesc trip.

Tostini

Belezen gebruiker
bedankt voor de antwoorden :)
alleen fliptrip, ik snap echt je berekening niet haha hoeveel moet je dus nemen, maar 10 gram poeder? dan ben ik blij dat ik hier gepost heb want anders deden we 300 gram ofzo, zooo dan was ik echt van me hek gesprongen!
nee maar we zijn niet van plan voorzichtig te doen, we hebben al redelijk wat tripervaring en ik haat het als je een halve zegel hebt genomen en het is net niet.
en mijn zusje is er hoogstwaarschijnlijk bij en die neemt niks, geen potige kerel maar wel iemand die ik vertrouw :)
en blowen doe ik eigenlijk bij alles :)

Flip Trip

Bewuste gebruiker
Tostini zei:
bedankt voor de antwoorden :)
alleen fliptrip, ik snap echt je berekening niet haha hoeveel moet je dus nemen, maar 10 gram poeder? dan ben ik blij dat ik hier gepost heb want anders deden we 300 gram ofzo, zooo dan was ik echt van me hek gesprongen!
nee maar we zijn niet van plan voorzichtig te doen, we hebben al redelijk wat tripervaring en ik haat het als je een halve zegel hebt genomen en het is net niet.
en mijn zusje is er hoogstwaarschijnlijk bij en die neemt niks, geen potige kerel maar wel iemand die ik vertrouw :)
en blowen doe ik eigenlijk bij alles :)

Kijk, als je op die link bij erowid kijkt zie je dit tabelletje,

species %age fresh %age dry citation
peyote ? 1-6% (rarely >1%) XXX
pachanoi 0.12% 2% CF
peruvianus 0.05%* 0.82% P&M
peruvianus >0.0005% >0.01%* Ag
pachanoi 0.02%* 0.331% C&M
pachanoi 0.02%* 0.357% T&H
pachanoi 0.006%*-0.14%* 0.1-2.375% H&B

Kijk je de percentage dry van pachonoi, is alles tussen 0,1 en 2,375 % mescaline. Owke je wilt meteen goed trippen, dan zou ik zeggen mik voor de 400 mg mescaline. Zie Mescaline Dosage.

Als je dus 400 mg mescaline wil pakken en je hebt san pedro poeder met een mescaline percentage van 0,1% dan moet je dus
(0,400 gram mescaline / 0,1% mescaline in poeder) * 100 = 400 gram SP Poeder

Als je de goeie poeder hebt met een precentage van rond de 2% dan moet je dus

(0,400 / 2) * 100 = 20 gram poeder pakken

Ook staar er nog op diezelfde site van erowid :

"So how do I know how much to take?
Now you're sitting there with a cactus cutting in your hand, intending to commit felonious cactophagy, and are about to add aggravated weenie-cide unless I can give you a straight answer on how much of that cactus in your hand you should eat. The "maximum safe dose" of mescaline, according to Ott, is 1000 mg. Assume the worst (best) about your cactus, that it is H&B's 2.375% (dry), the most powerful pachanoi known to science. You would therefore not want to take more than 714 gms (fresh), or about 1 1/2 lbs. The threshold dose is about 150 mg, so you'd need at least 107 gms (nearly 4 oz.) to get any effect in the best (worst) case. If you got the wimpy stuff you will need to eat at least 2.5kg to get the least effect. To get the maximum safe dose from the wimpy stuff you need to eat ~17kg; probably about one-fifth your own body weight."

Dus als je worst case scenario uitrekent. Dan kom je uit op.

(1 / 2.37500) * 100 = 42.1052632 gram SP Poeder.

De SP poeder die ik vorig jaar had van Zuid Amerika die zat echtwel zo rond de 2% mesc content. Je hebt hoogstwaarschijnlijk genoeg poeder voor aardig wat trips van 40 gram, dus ipv meteen een hoop poeder te eten met alle gevolgen van dien zou ik eerst een test doen. Eet twintig gram en misschien heb je wel een super ervaring of je voelt er bagger weinig van en je weet dus dat je je dosis kunt opschroeven. Volgens mij was 25 gram van die SP poeder het meeste wat ik in een keer heb gepakt en het was me toch een behoorlijk goeie trip.

Bedenk ook dat die cactussen op hun natuurlijke plaats groeien, hoogstwaarschijnlijk met erg veel liefde ook, want ik kan me niet voorstellen dat de mensen die daar werken en de eigenaar niet zelf ervan snoepen. Het is dus heel wat anders dan een cactusje die hier op de vensterbank staat. Als je meer dan 50 gram pakt dan zou ik dat hetzelfde vinden als van totaal onbekende zegels er 10 pakken omdat je een 500 mics trip wil hebben en ervan uit gaat dat er maar 50 mics op die dingen zit. Als je dat wil doen en ze niet naar een testcentrum kan brengen zou ik toch gewoon 20 zegels kopen en dan eerst 1 zegel uitproberen en dan verder kijken.

Tostini

Belezen gebruiker
die vriend van me waar ik het mee gaat doen zegt dat hij op azarius dit heeft gelezen:

Dosering
Bij cacti met een gemiddelde hoogte van 15 -20 cm en een gemiddelde doorsnee van 3,5 cm is één tot anderhalve cactus genoeg voor een lichte tot gemiddelde trip, twee tot twee-en-een-halve cactus voor een sterke trip.
Onthoud echter dat het mescalinegehalte per cactus enorm kan verschillen. Daarom kan men het beste niet de hele dosering in één keer consumeren, maar het geleidelijk opbouwen: neem eerst de helft van de dosering, wacht 60 tot 90 minuten tot het effect bekend is, neem desgewenst de helft van wat er nog over is en herhaal dit zonodig. Het duurt ongeveer twee tot twee en een half uur voordat een San Pedro trip zijn hoogtepunt bereikt heeft.

Verse cactus - mescaline verhouding
400 g bevat ongeveer 480 mg mescaline - 0.12% mescaline per gram cactus (volgens Schultes & Hofmann)
400 g bevat ongeveer 200 - 300 mg mescaline - 0.05 - 0.075% mescaline per gram cactus (volgens een andere bron)

Droge cactus - mescaline verhouding
100 g bevat ongeveer 200 - 300 mg mescaline - 0.2 - 0.3% mescaline per gram cactus
Gedroogde cactus is 25% van het gewicht van verse cactus (75% water)

Mescaline doseringen

150 mg ondergrens merkbare effect
150 - 300 mg licht tot gemiddelde dosering
300 - 400 mg sterke trip, duurt 6 - 12 uur
450 - 500 mg mogelijk oplossen van het ego, trip kan ongeveer 12 uur duren
500 - 600 mg gegarandeerd oplossen van het ego, trip kan ongeveer 24 uur duren

voor de trip komen we dan uit op zoon 100 gram..
maar dat lijkt totaal niet op wat jij hebt berekend :P

Flip Trip

Bewuste gebruiker
Tostini zei:
Droge cactus - mescaline verhouding
100 g bevat ongeveer 200 - 300 mg mescaline - 0.2 - 0.3% mescaline per gram cactus
Gedroogde cactus is 25% van het gewicht van verse cactus (75% water)

Mescaline doseringen

150 mg ondergrens merkbare effect
150 - 300 mg licht tot gemiddelde dosering
300 - 400 mg sterke trip, duurt 6 - 12 uur
450 - 500 mg mogelijk oplossen van het ego, trip kan ongeveer 12 uur duren
500 - 600 mg gegarandeerd oplossen van het ego, trip kan ongeveer 24 uur duren

voor de trip komen we dan uit op zoon 100 gram..
maar dat lijkt totaal niet op wat jij hebt berekend :P

Waarom lijkt dat totaal niet op dat wat ik berekend heb, als je goed leest dan zie je dat ik berekend heb dat je voor 400 mg mescaline tussen de 20 en 400 gram san pedro poeder moet hebben. Ook zei ik dat het mescaline percentage in droge San Pedro Cactus(Pachanoi) varieerd van 0,1 tot 2,375%, dit is een veel groter verschil wat azarius zegt, tussen 0,2 en 0,3%. Daarnaast bestaat een San Pedro cactus voor 94% uit water volgens erowid en niet 75% zoals jij zegt.

Azarius is geen betrouwbare bron, erowid is dit wel. Daarnaast heeft azarius het hoogstwaarschijnlijk over San Pedros die hier werden gekweekt, met alle gevolgen van dien. Een cactus op zijn natuurlijk plek, op de hoogvlakte van Peru, zal veel beter zijn dan ene die hier voor het raam heeft gestaan, tenminste dat is mijn mening.

Lees dit nou maar eens heel aandachtig door http://www.erowid.org/plants/cacti/cacti_sanpedro_potency_faq.shtml. Dan zie je dat San Pedros behoorlijk potent kunnen zijn, zelfs een stuk potenter dan de gemiddelde peyote. Dit is wat betreft mescaline percentage, peyote schijnt nog alkaloiden te hebben die niet in San Pedro zitten dus vandaar een ander effect geeft.

Van die site is dit toch de beste bron: H&B
Helmlin HJ & Brenneisen R, J Chromatogr 1992 Feb 28; 593 (1-2): 87-94 Samples of T. pachanoi were taken from private collections, shopping malls & florist's shops.

Dit is van 1992, dus vrij recent wat betreft drugsonderzoek, het meeste is in de 50tig 60tig jaren gedaan. Hij heeft genoeg samples geanalyseerd schijnbaar een goede methode en vooral altijd dezefde methode gebruikt en kwam uit op een mecsaline percentage in droog San Pedro poeder van 0.1-2.375%.

Er staat namelijk ook nog dit.

"As you can see, pachanoi varies by 20X. This is not likely to be experimental error; H&B using consistent methodology came up with figures that nicely bracket all other citations. The strongest pachanoi measured is 3X the strongest peruvianus measured, and while it is less than half the strength of the strongest peyote on record it is more than twice the strength of peyote you are likely to get your hands on. The strongest T. peruvianus reported is not quite as powerful as the "usual" peyote."

En nog eens voor de duidelijkheid de latijnse naam voor San Pedro is Echinopsis Pachanoi of Trichocereus Pachanoi.

Tostini

Belezen gebruiker
pfooeee
ik heb inmiddels 60 gram van dat spul genomen en daaaaaaaammnnnnn wat is het smeeeruuug
ik heb het gemengd met vanille yoghurt en kankerveel suiker en honing omdat het zo bitter was en nog was het niet binnen te krijgen!
60 gram was wel goed, maar volgende keer zou ik iets meer nemen als er een volgende keer komt.. want ik ben er wel echt misselijk van geworden en dat duurde tot de dag erna en 2 dagen erna zat ik aan de spetterpoep... :flushed:
dus naja, het was wel echtg vet, en toen ik wakker werd spacede ik nog (ik had het dom gepland en ging na 3 uur trippen ofzo slapen, en was wel benieuwd of het waar was.) het was ook meer een tester en ik wilde het te graag en iemand anders ging tegelijkertijd zen paddo's uittesten en naja, dat duurt ietsjes korter dan die poeder haha

Nathaniel

Wijs gebruiker
Lichamelijk ongemak kan erbij horen. Dacht wel dat dat meer voorkwam bij peyote dan san pedro, maar ik heb geen ervaring dus moet eigenlijk m'n mond houden en het betere giswerk aan Maurice de Hond overlaten :P

Wat ik wel van ervaringsdeskundigen heb gehoord is dat grapefruitsap de bitterheid goed zou maskeren.

Bovenaan