Ze groeien gestaag door, ik zal even kijken of ik binnenkort nog een fotootje kan plaatsen. Die vorige foto waren het echt nog zaailingen, nu hebben ze hun eigen chlorofyl al aangemaakt en zijn ze niet meer zo bleekgroen, ze zijn sindsdien denk ik ook al wel verdubbeld kwa volume misschien nog wel meer.
Ik denk dat ik wel zal moeten wachten tot ze volgroeid zijn niet? Ik ga ze niet zo opeten

.
Hoelang duurt het dan voor ze bruikbaar zijn? Ik zie net dat na 2 jaar ze nog maar 5cm hoog en 1.5cm dik zijn

? San Pedro is toch een van de snelstgroeiende cactussen of is de start echt zo stroef en langzaam? Op welke leeftijd zien ze eruit als echte cactusjes? Want tot nu toe zijn het nog steeds een beetje van die rare dikke dingetjes die de grond uitsteken.
Wanneer kan ik ze in de zon zetten want tot nu toe hebben ze alleen nog maar in indirect zonlicht geplaatst, ik heb gehoord en gelezen dat dit pas na een jaar kan, dit vindt ik wel erg raar aangezien die cactus toch groeit in het wild waar niemand ze een jaar lang uit het directe zonlicht houdt of heb ik het nou ergens mis?
Van de 20 zaadjes die ik had geplant zijn er trouwens 16 uitgekomen dus ik vindt dat een redelijk goed ratio. Maar ik heb inderdaad van het rot gevaar gehoord, is hier iets aan te doen of gebeurt dit gewoon soms ineens? Tot nou toe heb ik ze nog geen water gegeven, ze staan in een dichte bak en de grond waar ze instaan is nog steeds licht vochtig, heeft de manier van water geven en de hoeveelheid effect op dat rotten?