Salvia, experts help a.u.b.

Paikea

Belezen gebruiker
Hey.

Precies waar ik nu mee zit, ik krijg de salvia niet goed aan het werk. Ik had dit weekend eindelijk een redelijke salvia ervaring. Heb vaker met een vriend 10x extract gehad, vorige week 5x geprobeerd en er kwam wel wat vaag gevoel, maar verder niets. Daarom besloten we om weer 10x te kopen en een bong te gebruiken.

Het begon zaterdag, toen ik een hit salvia (10x extract) nam van de bong. Ik voelde over mijn hele lichaam dat gevoel van een slapende voet. Die prikkels trokken over mijn hoofd naar beneden.
Zondag weer geprobeerd met een nieuwe hit. Ik was behoorlijk vermoeid en zo, weet niet of dat invloed heeft. Anyway, Ik voelde diezelfde prikkels al bij de eerste keer inademen, en toen moest ik de gevulde bong nog leeghalen. Dat dus gedaan, en ik voelde me over die prikkels heen gaan.

Ik voelde een vrouwelijk figuur boos op me worden dat ik niet gebeld had. Ik ging daarover nadenken, wie heb ik niet gebeld dan? De salvia, mijn moeder of mijn broertje? Moest ik me nou schuldig voelen of niet? Ik had net nog contact gehad met hen beide, dus het was niet eens waar! Opeens werd ik op mijn plaats gezet, en vertelde me dat er drie figuren voor mij gingen, als in rank. Het licht rechts van me, de muur achter me en de tuin/dakterras links van me. Ze waren belangrijker dan ik. Ik realiseer me dat ik eindelijk, na veel pogingen salvia, eindelijk effect heb en wil met een zware kop een nieuwe hit nemen. Ik hoor een sis en realiseer me helaas dat ik de bong scheef heb gehouden en er water tegen het resterende salvia is gekomen. Sukkel! Ik zet de bong weg en probeer door te spacen. Opeens hoor ik een stem roepen: "Haha, ik mag lekker naar buiten, jij lekker niet". Ik zweer je dat het echt was, dus ik liep naar de rand van mijn dakterras en keek naar de huizen beneden. Het voelde moeilijk om te lopen, maar ik had wel de controle en het besef dat ik voorzichtig moest zijn. Niets te zien natuurlijk, het was al 01:45... Ik twijfel nog steeds of dat nou echt was of niet. Ik heb wel vijf minuten staan kijken of er nou iemand was, en nadenken of ik dat nou echt had gehoord.

Ik voelde me daarna nog wat suf en ongemakkelijk, maar toen ik eenmaal in bed lag was dat snel voorbij.

Toen maandagavond weer een hit geprobeerd te nemen, en wéér kwam ik niet verder dan het prikkelende gevoel.

Lang verhaal, in het kort: Ondanks dat ik behoorlijk geduld heb met salvia, en vele pogingen verder en behoorlijk wat geld eraan heb uitgeven, heb ik nog steeds niets bijzonders kunnen ervaren. Ik weet van de omgekeerde tolerantie, etc. Daarom dacht ik, als ik de volgende dag weer wat neem zou het sterker moeten zijn. Waarom lukt het nu nog steeds niet!? Moet ik nu gewoon 20x kopen? 10x zou toch ook gewoon moeten werken? Advies a.u.b. en alvast bedankt.

Groeten,

de whale rider.

Exceptional Insight

DF-koning
Emeritus Mod
Moeilijk te zeggen (ik ben natuurlijk geen expert). Ik heb het zelf ook meerdere keren gedaan, 5x, 10x, 20x, gedroogde bladeren van iemand zn eigen plantje.. Ik ben ook nog niet verder geweest dan wat jij beschrijft. Die vrouw die aan het wachten is (bij mij was ze niet boos dat ik niet gebeld had :þ), dat tintelente gevoel en bij mij begon de kamer te schudden alsof ik tussen 2 werelden in bleef hangen en net niet naar de andere kant kon ofzo. Interessant spul, dat wel (:

DrippTone

Badass junkie
Tripreporter
Zo te horen neem je nog net niet groot genoege hijsen, hou je ze te kort in en is de rook niet heet genoeg.

Wat voor mij altijd goed werkt is een klein hijsje van 0,05 gr nemen ongeveer een uur voordat je je echte trip wil hebben. En voor je trip zelf, rook altijd uit een korte puur pijp met een grote kop. Rook +- 0,15/0,2 gr met een grote/hete vlam, hoe heter de rook hoe beter. Voordat je die hit neemt doe wat meditatie en ademhalings oefeningen, zorg dat je rustig bent en dat je ademhaling rustig en diep is. Maak voor je hit je longen helemaal leeg. Als je begint te hijsen zorg dat je salvia overal even goed gaat branden. Hijs niet te hard, doe het heel rustig aan. Probeer half zo langzaam te hijsen als je van een cigaret zou doen.

Meer tips kan ik je niet geven, soms wil de salvia gewoon niet en heb je pech. Gebeurt mij ook TE vaak.

Mastadox

Experimenterende gebruiker
Grow your own :)

Paikea

Belezen gebruiker
Ik heb een torchlighter gekocht, vanavond een nieuwe poging! Eerst probeer ik het toch nog eens uit de waterpijp, aangezien ik die het lekkerste vind roken. Daarna, als het dan nog niet wil, zal ik er maar eens een puurpijpje bij pakken. Thanks Dripptone...

Mooi plantje mastadox. Hoe moet dat helpen? Bladeren eten en dan extract roken?

Mastadox

Experimenterende gebruiker
Mooi plantje mastadox. Hoe moet dat helpen? Bladeren eten en dan extract roken?

Wat je daar zegt is misschien nieteens zo'n gek idee. :stoned:

Zoals je overal kan lezen schijnt het zo te zijn dat er mensen zijn die eerst vaker gebruiken moeten alvorens het werkt. Een eige plantje scheelt je dan al snel wat geld. En veel aandacht hebben ze eigenlijk niet nodig , alleen wel dagelijks, ze hebben altijd dorst. :beer:

Amateurtje

Wijs gebruiker
Je kan salvia op 3verschillende manieren proberen.

Probeer eens om salvia thee te maken en op te drinken op een elge maag en na een uurtje extractje van x10 of x20, succes gegarandeerd. :)

ImmortalTech

Bewuste gebruiker
Kan je er ook thee van zetten joh.. :openmouth: Is dan de kans groter dat het werkt?

Het zou me een hoop moeite en teleurstelling schelen als het roken ervan niet werkt..

cropp

Badass junkie
gewoon eens die 20X pakken, in een grote pijp doen, de pijp verhitten en diep en lang inademen, uitblazen, en meteen doorroken.

als de rook om je hoofd is verdwenen weet je het verschil niet meer tussen de rook en je eigen hersenpan.

Tripper

Wijs gebruiker
Probeer is te vaporizen met een Föhn en een grote kop, dan heb je een grote zak en die suck je leeg. Lala land gegarandeerd!

[youtube]RhEGp7aD-qA[/youtube]

splifftail

Belezen gebruiker
^ mijn ervaring is dat een fohn niet voor voldoende hitte zorgt, verbrandingsgraad Salvia ligt hoger, vandaar dat torch lighter (cq een blauwe vlam) beter werkt. Mijn ervaringen met puur blad (eigen plant) in waterpijp waren het hevigst met gebruik van een soldeerbrander, dit moet dan wel door een by-sit gehanteerd worden. En de pijp moet groot zijn ivm afstand vlam en koeling.... succes.

HTID

Bewuste gebruiker
Ik heb het 3 keer gekocht, verschillende extracten uit verschillende shops. De laatste keer heb ik een gram in een keer achter elkaar op de goede manier uit een pijpje en een bong gerookt. Ik kon niet meer recht lopen maar verder merkte ik niks. Koopt het dus ook niet meer.

Paikea

Belezen gebruiker
Tripper zei:
Probeer is te vaporizen met een Föhn en een grote kop, dan heb je een grote zak en die suck je leeg. Lala land gegarandeerd!

[youtube]RhEGp7aD-qA[/youtube]

dit is wel een tof filmpje, wie weet, als ik ooit nog eens moeite wil doen voor salvia. Heb nog een halve gram liggen maar ik kan me voorlopig er niet meer druk om maken.

ps: Yo tripper, lang niet gezien :P

Bovenaan