• Hey, waar zijn de Tripreports van de Maand gebleven?

Ben je de Tripreports van de Maand en andere toptripreports kwijt? Deze hebben we onlangs verzameld in een eigen subforum, getiteld Tripreport Toppers. In dit subforum staan alle toppers in chronologische volgorde verzameld. Lekker makkelijk terugzoeken!

Salvia Divinorum

spongecola

Belezen gebruiker
Ergens in Januari heb ik voor het eerst Salvia gerookt. Ik was er al enige tijd nieuwschierig naar en besloot het met 2 andere mensen te doen. Wij hebben het x10 extract gehaald.

Het moment was aangebroken, we hadden een puurpijpje en een gram Salvia. M'n maat besloot het als eerst te doen en probeerden maar eerst een klein beetje. Hij merkte er weinig van en ik besloot het ook te doen. Ik werd een beetje lacherig en voelde me eigenlijk een beetje stoned.

Ik heb daarna 3X op nieuw het pijpje bijgevuld, de laatste keer dacht ik, oke fuck it, ik propte het hele kopje vol en trok hem bijna in een keer weg. Ik legde het kopje weg en wist totaal niet meer wat me overkwam. Ik wist niet wat ik had gedaan en wat er allemaal gebeurde.

Ik had een hele erge tunnelvisie, m'n maat zat in de bank maar ik kon hem nauwelijks nog zien. Ik leek het gevoel te hebben alsof ik in een trein zat (Ja een trein). Ik kreeg constant een trekkend en neerslepend gevoel aan m'n hoofd. Mijn denkvermogen was weg, het enige waar ik aan dacht, wacht af het zakt straks weg. De nuchtere persoon wist niet wat die moest doen. Ik zei met veel moeite dat het totaal niet goed ging, hij vroeg ; wat wil je dat ik voor je doe? Ik antwoordde neeeneee niks, gaat helemaal goed. Ik begon weer te brabbelen, hij verstond het niet goed kwam dichterbij en ik zei waterpomp tang tegen hem. Hij had snel een emmer opgehaald aangezien ik heel onrustig in de bank zat en alle kanten eigenlijk op ging. Ik wou hem uitleggen wat ik voelde, maar het kon niet aangezien ik zelf nog niet eens begreep wat ik voelde. De hele realiteit was in elkaar gezakt. Er was blijkbaar nog iemand binnen gekomen tijdens de trip, maar dat kreeg ik pas in de gaten toen mijn trip ten einde kwam.

Salvia is voor mij een eenmalige ervaring geweest. Ik vond het eng dat ik niet meer normaal kon nadenken of praten. Het heeft mij bovendien een hele andere kijk op realiteit en het leven gegeven. Een die ik liever niet had, ik dacht voor het roken van salvia wel eens over het leven, wat we hier eigenlijk doen en wat alles überhaupt is maar dit was nooit diepgaand. Sinds salvia denk ik hier soms zo diep over na dat het bijna omslaat in een paniekaanval.
Ik hoop dan ook dat dit uiteindelijk nog zal bij trekken.

Bobsacamano

Badass junkie
Probeer die nieuwe kijk te omarmen en jezelf er opnieuw op te calibreren. Zo is het met alles in het leven denk ik. Je krijgt steeds nieuwe info zowel goed als minder goed. Het is jou perspectief erop dat je moet omdraaien. Er is sinds je Salvia hebt gerookt eigenlijk niks veranderd alleen denk je nu meer na over iets wat je normaal niet doet.

spongecola zei:
Salvia is voor mij een eenmalige ervaring geweest. Ik vond het eng dat ik niet meer normaal kon nadenken of praten. Het heeft mij bovendien een hele andere kijk op realiteit en het leven gegeven. Een die ik liever niet had, ik dacht voor het roken van salvia wel eens over het leven, wat we hier eigenlijk doen en wat alles überhaupt is maar dit was nooit diepgaand. Sinds salvia denk ik hier soms zo diep over na dat het bijna omslaat in een paniekaanval.
Ik hoop dan ook dat dit uiteindelijk nog zal bij trekken.

MeejheM

Badass junkie
Salvia vind ik in mijn redelijk beperkte ervaring ook maar een oppervlakkig middel, of je krijgt er een lachkick van, of je bent zo van de kaart dat je vrienden zich een ongeluk lachen.

Natuurlijk heeft het wel recreatief potentieel, maar ik ben dat stadium volgens mij al wel voorbij.

spongecola

Belezen gebruiker
Nja, ik heb gelachen (ben ik zelf wel vergeten). Maar ook heel erg vaag geweest, m'n vrienden lachten er niet om, ze schrokken zich eerder wezenloos en probeerden gelukkig te helpen. Ik probeer het steeds meer een plek te geven, helaas is het wel lastig.

MeejheM

Badass junkie
Dat vind ik vervelend voor je. Dat hoor je niet zo vaak bij salvia, maar ik denk dat je er wel bovenop komt.

succes ermee in elk geval.

Psychedelibee

Badass junkie
Oppersjamaan
Emeritus Mod
Tripreporter
Bobsacamano zei:
Probeer die nieuwe kijk te omarmen en jezelf er opnieuw op te calibreren. Zo is het met alles in het leven denk ik. Je krijgt steeds nieuwe info zowel goed als minder goed. Het is jou perspectief erop dat je moet omdraaien. Er is sinds je Salvia hebt gerookt eigenlijk niks veranderd alleen denk je nu meer na over iets wat je normaal niet doet.
Hier sluit ik me helemaal bij aan, het is jouw kijk op het nadenken over het leven dat het negatief maakt. Je zou meer nadenken over het leven ook als positief of neutraal kunnen zien.

Ik zou trouwens in je handtekening staan dat je nog andere tripmiddelen zoals LSA en LSD wilt proberen, als je nadenken over het leven als negatief blijft zien kun je beter ver weg van alle tripmiddelen blijven. Want ja, tripmiddelen laten je inderdaad nadenken over het leven aangezien de ervaring met trippen zo ver van het alledaagse af staat dat je je gaat afvragen wat 'echt' eigenlijk betekent.

spongecola

Belezen gebruiker
Ik heb hierna nog wel weer truffels gehad, in het begin was ik behoorlijk angstig toen het begon in te werken omdat ik het op de een of andere manier op salvia vond lijken. Dit hield zo'n 20 minuten aan en daarna ging het prima. Het is trouwens niet zo zeer dat ik negatief op het leven kijk, maar soms lijkt het gewoon allemaal een groot spel. Hoe dieper ik erover denk, hoe angstiger ik het vind. Het gene is, de vragen die ik dan stel daar valt gewoon geen antwoord op te geven. Ik probeer mezelf er zo goed mogelijk bij neer te leggen dat ik hier nooit antwoord op zal vinden, maar het is makkelijker gezegt dan gedaan.

Psychedelibee

Badass junkie
Oppersjamaan
Emeritus Mod
Tripreporter
spongecola zei:
Ik probeer mezelf er zo goed mogelijk bij neer te leggen dat ik hier nooit antwoord op zal vinden, maar het is makkelijker gezegt dan gedaan.
Het is ook makkelijker gezegd dan gedaan, maar je er bij neerleggen kun je ook zien als een levensles natuurlijk.

Ze zeggen wel eens ignorance is bless, en daar geloof ik ook echt in. Tegelijkertijd ben ik heel blij dat ik zelf niet ignorant bent, want ik vind de complexiteit van het leven en het feit dat we de meeste antwoorden nooit zullen weten ook super fascinerend. Dus ja aan de ene kant kun je het zien als dat het jammer is dat niets meer zo simpel is als dat je ooit dacht, aan de andere kant kun je er ook blij mee zijn aangezien het misschien ook wel saai is als alles echt zo simpel is.

En over het proberen van andere tripmiddelen bedoelde ik niet eens perse dat de ervaring ook slecht hoeft te zijn, maar dat het de poort alleen maar meer zal open zetten en als je dat liever niet had kun je misschien beter niet meer met tripmiddelen experimenteren. Zoals je gemerkt hebt gaat de impact van die middelen veel verder dan enkel de ervaring zelf.

Bovenaan