Salvia Divinorum ervaring

Hallo,
Een half uur geleden heb ik voor de 5e keer dit jaar Salvia Divinorum gebruikt. De eerste paar keer dat ik Salvia had gebruikt voelde het als herkenning. Het voelde soms zelfs als familie.
Dit keer begon (net zoals de vorige keren) mijn lichaam te 'tintelen' en kwam ik in een soort van droomwereld. Visueel komen er geen gekke figuren op me af maar de ruimte wordt wel een soort gelei waar ik in vast zit waar de kleuren van beginnen te veranderen (alles wordt meer blauw/groen-achtig?). Ik zit in een soort ruis die over me heen walmt en die vertrouwd voelt. Maar er is wel een aanwezigheid (van een groep?) die tegen me praat. Dat hebben ze in de vorige trips ook gedaan. Dit keer zeiden ze dat ik het gebruik van Salvia niet meer moest doen. Heeft iemand daar vaker iets van meegemaakt? Ik heb van tevoren niet het gevoel gehad dat ik niet moest beginnen aan salvia en voelde geen barrières.
Graag hoor ik van jullie gedachten hierover/ervaringen hiermee!
Groeten.

SjaakT

Experimenterende gebruiker
Hmm.. klinkt als een zeer vreemde ervaring. Misschien ernaar luisteren en geen Salvia meer gebruiken?

Welk extract gebruikte je trouwens? Ik ben van plan om binnekort ook salvia te doen.

ImmortalTech

Bewuste gebruiker
Salvia is dan ook een heel vreemd goedje. Gebeuren gekke dingen op dat spul. Misschien dat je onbewust bij jezelf denkt dat het zo even genoeg is geweest.

Lavalamp

Bewuste gebruiker
ImmortalTech zei:
Salvia is dan ook een heel vreemd goedje. Gebeuren gekke dingen op dat spul.

True.... Kon ik die emotie maar uitleggen, maar ik snap het gewoon zelf niet.

Het is niet hels, maar ook zeker niet leuk! (bij mij). :)

Edit: precies van :
"Exhale..

oeh,

wtf

wtf

hier klopt iets niet."

lolnoob

Bewuste gebruiker
Ik heb daarnet mijn eerste keer geprobeerd met wat gedroogde bladeren, maar afgezien van een aangename warme gloed over mijn gezicht voelde ik niet veel. Binnenkort nog maar eens proberen.

Einstein

Badass junkie
Meermalen achter elkaar roken dan. Door de omgekeerde tolerantie kan je met enkele keren eenzelfde hoeveelheid proberen uiteindelijk best hard gaan :sunglasses:
Dat je überhaupt al iets voelt van normale gedroogde bladeren is al heel wat. Probeer misschien een 5x-extract.

lolnoob

Bewuste gebruiker
5x extract heb ik hier ook al liggen. Maar ik ga het eerst nog een paar keer proberen met gewone bladeren, misschien vandaag even zo'n stormaansteker kopen.

Die omgekeerde tolerantie, geldt die ook als ik een week later weer probeer?

Einstein

Badass junkie
lolnoob zei:
Schijnt van wel, heb het zelf maar 1 keer goed gedaan en er is voor zover ik weet geen formeel onderzoek naar de omgekeerde tolerantie van salvia gedaan, maar er zijn mensen die zeggen dat dat op redelijk lange termijn nog geldt.

Laat even weten hoe het gegaan is :)

Inhale

Bewuste gebruiker
Lavalamp zei:
ImmortalTech zei:
Salvia is dan ook een heel vreemd goedje. Gebeuren gekke dingen op dat spul.

True.... Kon ik die emotie maar uitleggen, maar ik snap het gewoon zelf niet.

Het is niet hels, maar ook zeker niet leuk! (bij mij). :)

Edit: precies van :
"Exhale..

oeh,

wtf

wtf

hier klopt iets niet."

haha, ja dat is wel een goede beschrijving van salvia. Het mist alleen nog een paar "pffffs" tussendoor.

MIA-1985

Wijs gebruiker
Einstein zei:
lolnoob zei:
Schijnt van wel, heb het zelf maar 1 keer goed gedaan en er is voor zover ik weet geen formeel onderzoek naar de omgekeerde tolerantie van salvia gedaan, maar er zijn mensen die zeggen dat dat op redelijk lange termijn nog geldt.

Laat even weten hoe het gegaan is :)

Ik heb eens in de zomer 3x gedaan, en ik merkte dat ik bij de 3e keer een stuk minder nodig had dan bij de eerste en 2e keer. Tussen de 1e en 2e keer zat weinig tot geen verschil.
Maar heeft er misschien ook wel mee te maken dat je moet leren omgaan met dit spul en pas na een paar keer eigenlijk weet hoe het werkt en vooral wanneer je in je trip zit :tearsofjoy: Vooral dat laatste klinkt vaag, maar als je het eens gebruikt hebt weet je pas wat ik bedoel :wink:

spacelord

Wijs gebruiker
Ik heb al elk extract gerookt dat er te roken valt, nooit noemenswaardig veel van gemerkt. 1 keer tijdens een truffeltrip wat tot een blackout en bad trip zorgde, de andere keren gewoon puur. De enige keer dat ik de salvia echt voelde (en herinnerde) was in een bos. Meer dan een LSD trip van 50µg was de ervaring niet. Mijn maat rookte ook van het 15x extract wat resulteerde in totale amnesie. Dat we de laatste keer dat we het rookten, er zijn betere,leukere en goedkopere drugs :wave:

Einstein

Badass junkie
Daarentegen is salvia wel echt een aparte ervaring, de neurologische werking is uniek en ook qua subjectieve effecten is het volgens mij niet echt te vergelijken met andere dissociatieven. De die-hard nieuwsgierige psychonaut moet het eigenlijk wel gedaan hebben. Ik ben er ook nog steeds in geïnteresseerd, ook al waren enkele hits 10x voldoende om me compleet panisch te krijgen.

MIA-1985

Wijs gebruiker
Einstein zei:
....ook al waren enkele hits 10x voldoende om me compleet panisch te krijgen.

Wow! 10x exctract en dan een paar trekken? Dan ben je er wel lekker gevoelig voor :)
Alleen panisch zijn is wel weer wat minder lijkt me?
Ik zag gisteren trouwens dat er ook 40x extract wordt aangeboden, pfff da's heftig mocht je de hele 0,5gr oproken.

spacelord

Wijs gebruiker
Fresh zei:
Einstein zei:

Wow! 10x exctract en dan een paar trekken? Dan ben je er wel lekker gevoelig voor :)
Ik zag gisteren trouwens dat er ook 40x extract wordt aangeboden, pfff da's heftig mocht je de hele 0,5gr oproken.

Heb ik gedaan, dat doosje kostte me meer dan 50 euro. Heb toen niets van gemerkt, misschien mis ik gewoon de salvinorine receptoren..

MIA-1985

Wijs gebruiker
spacelord zei:
Fresh zei:
Einstein zei:

Heb ik gedaan, dat doosje kostte me meer dan 50 euro. Heb toen niets van gemerkt, misschien mis ik gewoon de salvinorine receptoren..

Zo! Da's vet minder zeg! :(

Einstein

Badass junkie
"Panisch" is maar een korte samenvatting van wat er echt gebeurde, leuk kan ik het in ieder geval niet noemen, maar heftig was het zeker :P
Je "salvinorine-receptoren" (D2 en kappa-opioide) missen kan niet, maar wat wel zo is is dat de gevoeligheid voor salvinorine per persoon ontzettend verschilt, meer dan bij andere tripmiddelen.

spacelord

Wijs gebruiker
Einstein zei:
Je "salvinorine-receptoren" (D2 en kappa-opioide) missen kan niet, maar wat wel zo is is dat de gevoeligheid voor salvinorine per persoon ontzettend verschilt, meer dan bij andere tripmiddelen.

Ik heb me niet zo in salvia verdiept, op mij heeft het nauwelijks werking. Niet dat ik er echt wakker van lig, psychedelica genoeg te ontdekken :tongueout:.

counterstrikert

Ik heb het een paar keer gerookt, een keer gekocht opgerookt niets van gemerkt dat was 10x extract denk ik. Toen een jaar later weer, toen merkte ik het wel goed, ik heb toen eens ervaren alsof ik in een dikke pasta zat en een rits zich om mij heen dicht sloot. Ik kreeg toen te horen dat wat ik hier te zien zou krijgen ik niet mocht vertellen aan niemand. Maar er kwam niets, de trip was alweer minder aan het worden. Sindsdien heb ik geen Salvia meer gerookt, misschien doe ik het nog eens maar eerst komt DMT nog.

spacelord

Wijs gebruiker
counterstrikert zei:
Ik heb het een paar keer gerookt, een keer gekocht opgerookt niets van gemerkt dat was 10x extract denk ik. Toen een jaar later weer, toen merkte ik het wel goed, ik heb toen eens ervaren alsof ik in een dikke pasta zat en een rits zich om mij heen dicht sloot. Ik kreeg toen te horen dat wat ik hier te zien zou krijgen ik niet mocht vertellen aan niemand. Maar er kwam niets, de trip was alweer minder aan het worden. Sindsdien heb ik geen Salvia meer gerookt, misschien doe ik het nog eens maar eerst komt DMT nog.

DMT is da fuckin' bomb!! Ben er momenteel wel even klaar mee, het is echt een extreem overweldigend psychedelica, een soepje van al je zintuigen waar nog eens lekker met een mixer doorheen gemalen wordt. Heb het gevoel dat ik het redelijk misbruikt heb en ik er de laatste paar keer door gestraft ben. Ik laat het voolopig voor wat het is tot ik er mentaal echt klaar voor ben om de doorbraak te ervaren :)

Psychedelicious

spacelord zei:
Fresh zei:
Einstein zei:

Dat is ook niet helemaal de goede manier om Salvia te gebruiken
Ooit een heel interessant stuk gelezen over goed gebruik van Salvia
Als ik het ooit nog terug vind post ik het hier
wat ik er nog van weet: Salvia moet je behandelen als een vrouw, heb je er geen respect voor, zal ze geen respect voor jouw hebben :openmouth:
Heb zelf ook dingen meegemaakt op Salvia die qua WTF factor ver boven alle andere middelen uitrezen :grin:
er schijnen trouwens mensen te zijn die van Salvia bijna net zo hard gaan als dmt...

Greets Psychedelicious

counterstrikert

"er schijnen trouwens mensen te zijn die van Salvia bijna net zo hard gaan als dmt..."

Klopt, alleen moet je er echt veel ervaring mee hebben, plus een onsje geluk want niet ieder mens tript überhaupt op Salvia. De eerste keer werkt het bij sommige mensen niet eens.

Het beste is dan een half/jaar later nog eens doen, dan werkt het. Intussen veel blowen dat je longen niet zo snel meer hoesten. En dan in 1x zonder er bij te hoesten een heel grammetje 20x extract oproken in een goede waterpijp / bong.

Balance

Dat lijkt me nou echt een heel slecht idee, heb je dat zelf wel is gedaan, een gram salvia-20-extract roken? Lijkt me een roekeloos en ondoordacht advies. Waar het bij veel mensen fout gaat is als je het mij vraagt de manier van roken. Je moet alle extract in 1 haal opzuigen, inhaleren en dan 30 seconde inhouden.
Met deze methode heb ik met een hoeveelheid van hooguit 0.1 gram 30-extract niveau 6 gehaald (niet meer weten wat er is gebeurd tijdens de trip).

mandragora

Badass junkie
Emeritus Mod
ik heb ook verschillende salvia trips achter de rug en ben ook in aanwezigheid van een groep in elke trip, en telkens heb ik het gevoel dat iets me ergens gaat doordrukken zo stevig zelfs dat je het bijna niet aankunt maar eenmaal erdoor zit je in de andere dimensie , ook kom ik dan tot het besef dat ik op 3 plaatsen tegelijk leef. en die groep wist me eens te vertellen dat het "echte" leven (op aarde) er prongeluk gekomen was en wij eigenlijk niet bedoeld zijn hier te zijn.

klinkt wss lame maar check youtube >> staan (bad) trips op > wie weet weet je meer

iedereen is anders :) iedereen voelt het het zelfde op zijn manier?

mandragora

Badass junkie
Emeritus Mod
Nee maar toch ben ik er zeker van dat salvia waarheden probeert te laten zien. de werking van dit heilig plantje kan je met geen ander tripmiddel evenaren ( alleen mischien DMT, maar heb nog niet het geluk gehad van dit tegen te komen ) , dit plantje laat je even het groter geheel zien ( dat dit leven maar een fractie is van wat er in werkelijkheid allemaal is), die hallucinaties zijn niet gemaakt door je eigen brains maar die komen van buitenaf. dat plettend gevoel waar ik het over had kwam door middel dat ik van de ene ?dimensie?realiteit? in de andere werd geduwd. altijd kom ik entiteiten tegen die dingen zeggen (telephatisch) die ik als heilig beschouw dit zijn levensnoodzakelijke woorden die helpen naar spirituele ontplooiing en het verbreden van het bewustzijn. En ook heb ik het gevoel de eerste weken na een salvia trip op roze wolkjes te lopen, niets kan me ongelukkig maken, ik barst van energie, ik sta nog altijd ergens dichter bij het groter geheel dan voor een salvia trip, contact maken met het hogerbewustzijn lijkt veel makkelijker dan ooit, trek me niets meer aan van details, ik zie enkel het essentiele in het leven, door salvia lijkt het dat ik meer kan zien wat nu echt essentieel is in het leven en wat niet. Nu zie ik ook dat de meeste mensen hun druk maken over dingen waar je je totaal niet druk over moet maken. SALVIA IS A SACRED PLANT :openmouth:

19hyperdrive80

Salvia vond ik de eerste keer heel apart!!!!!!

hoorde alles in echo

En had het gevoel of ik een kant werd opgeduwd door een ontzichtbare kracht.

kamer kreeg hele rare vorm.

En zag steeds mijn gordijn heen en weer bewegen{net alsof de raam er achter open was}

dus heb 30keer mijn raam open en dicht gedaan {ik zag duidelijk mijn gordijn bewegen}
maar ja stond nooit een raam open.

:openmouth: :openmouth: :openmouth: :openmouth:
heel vaag

Bovenaan