Rookvrij bazentopic!!!

ik doe mijn best

Bewuste gebruiker
Valt mij wel vaak op,dat mensen die hebben gerookt de echte anti-rokers zijn geworden.Terwijl mensen die nog nooit hebben gerookt en vaak geen punt van maken.

Flameon

Badass junkie
Klopt. Ik hoor ook vaak klagen over de geur van roken, en dan denk ik: tsja jij rookte zelf ook jaren bla bla :)

Petrovic

Badass junkie
Emeritus Mod
Tripreporter
Flameon zei:
Klopt. Ik hoor ook vaak klagen over de geur van roken, en dan denk ik: tsja jij rookte zelf ook jaren bla bla :)
Dan zie je eindelijk hoe erg je al die tijd voor niet rokers hebt gestonken.

Flameon

Badass junkie
Petrovic zei:
Flameon zei:
Yep klopt, maar of je het dan zo gruwelijk moet haten vraag ik me af :grin:

Petrovic

Badass junkie
Emeritus Mod
Tripreporter
Flameon zei:
Petrovic zei:
Flameon zei:
Iemand die van de verslaving af komt moet wel behoorlijk een hekel aan roken hebben gok ik anders blijft de drang te groot.

Exceptional Insight

DF-koning
Emeritus Mod
Flameon zei:
Sinds ik ben gestopt krijgt ik het belachelijk benauwd in een rokerige ruimte. Negen van de tien keer word ik er kotsmisselijk van en gaat m'n buik raar doen. Goede reden om het te haten dacht ik zo :)

Dione

Badass junkie
Emeritus Mod
Exceptional Insight zei:
Flameon zei:
Sinds ik ben gestopt krijgt ik het belachelijk benauwd in een rokerige ruimte. Negen van de tien keer word ik er kotsmisselijk van en gaat m'n buik raar doen. Goede reden om het te haten dacht ik zo :)

Dat heb ik ook. Toen ik rookte had ik totaal geen last van rokerige ruimtes. Nu slaat het direct op mn keel.

Maar ik haat het niet :P Ik ga gewoon even ergens anders zitten of loop tussendoor even naar een andere plek om wat frisse lucht te krijgen

ik doe mijn best

Bewuste gebruiker
Exceptional Insight zei:
Flameon zei:
En daarvoor had je het nooit echt benauwd.Of kan het komen omdat je beter reuk/geur waarneemt.

Exceptional Insight

DF-koning
Emeritus Mod
Dione zei:
Maar ik haat het niet :P Ik ga gewoon even ergens anders zitten of loop tussendoor even naar een andere plek om wat frisse lucht te krijgen
Dat sowieso. Mijn vrienden roken niet en verder mijd ik die plekken gewoon :)

duimpje

Belezen gebruiker
Ik ben gestopt sinds 2 Oktober. Meer dan 6 weken al dus :grin:
Ik blow nog wel en vaak met tabak in de joint, maar ik ben ook minder gaan blowen.
Wat ben ik toch goed bezig samen met alle niet-rokers hier woehoe :rock:

Mag ik nu ook bij de deelnemers staan :flushed: ?

Dione

Badass junkie
Emeritus Mod
Hoe gaat het met iedereen die gestopt is? Lukt het nog een beetje om niet te roken? :smoke:

Ik heb er totaal geen moeite mee. Valt me echt super mee haha

Flameon

Badass junkie
afgelopen vakantie minder gerookt dan op het werk .... voor mij een bewijs dat ik wel minder, of een dag, niet kan roken. Maarja vanaf morgen weer werken en dan zal het wel weer meer roken worden. Maakt me ook niks uit

Exceptional Insight

DF-koning
Emeritus Mod
Flameon zei:
afgelopen vakantie minder gerookt dan op het werk .... voor mij een bewijs dat ik wel minder, of een dag, niet kan roken. Maarja vanaf morgen weer werken en dan zal het wel weer meer roken worden. Maakt me ook niks uit
Die rokerssmoesjes zijn ook altijd hetzelfde. Wie heeft er een originele?

Arthur King

Wijs gebruiker
Exceptional Insight zei:
Flameon zei:
Ik heb er vandaag maar 1 gerookt, dus morgen kan ik er wel een pakje doorheen. Goeie? :smoke:

Flameon

Badass junkie
Exceptional Insight zei:
Flameon zei:

Ik vind het niet zo heel erg dat ik rook, als ik maar niet teveel rook.
Ik krijg met clienten heel veel bereikt door een simpele sigaret. Vaak een goeie intro voor een goed gesprek. "Frits, even roken buiten tijdens een wandeling?" en ondertussen in je achterkop hebben waar het gesprek naar toe moet :P
De drempel dat iemand dan mee gaat is dan lager, en dus ook open staat om uberhaupt te luisteren.
In de psychiatrie werkt de zin: 'goh frits ik moet ff met je praten, kom je ff op kantoor aub" niet.

Mijn baas gooit zelfs wel eens wat peuken op ons kantoor, das niet voor niks :P

Flameon

Badass junkie
Je kan puur en alleen naar de gezondheid kijken. Een peuk is idd verreweg van gezond, het maakt veel kapot op den duur en je zal vast en zeker korter leven.
Sociaal gezien doet een peuk vaak veel goeds, en ook dat vind ik heel erg belangrijk in mijn leven. En ja, ook zonder peuk kun je natuurlijk sociaal zijn .... maar toch, de echte roker snapt wat ik bedoel denk ik :grin:

En nu is het tijd voor een lekkere camel :rock:

Dione

Badass junkie
Emeritus Mod
Flameon zei:
Sociaal gezien doet een peuk vaak veel goeds, en ook dat vind ik heel erg belangrijk in mijn leven. En ja, ook zonder peuk kun je natuurlijk sociaal zijn .... maar toch, de echte roker snapt wat ik bedoel denk ik :grin:

Dat is echt zulke onzin. Ik was een echte roker. Ik rookte minstens 25 sigaretten op een dag. Maar nu als niet roker ben ik echt niet minder sociaal of gezellig. En de rokers die ik ken kijken ook echt niet anders tegen me aan. Wat jij zegt is echt zo'n smoes om het te verantwoorden naar jezelf toe. Want het is echt bullshit.

Exceptional Insight

DF-koning
Emeritus Mod
Flameon zei:
En ja, ook zonder peuk kun je natuurlijk sociaal zijn .... maar toch, de echte roker snapt wat ik bedoel denk ik :grin:
Haha, de echte roker gebruikt dat ook wel eens als excuus bedoel je. Ik heb ook gerookt en ik weet precies wat je bedoelt. Maar het slaat nergens op.

Flameon

Badass junkie
In jou geval wellicht niet .... zie stukje sociale contacten wat ik net schreef met mijn clienten. Met mijn vrienden hoef ik ook idd niet gezellig te doen met / door een peuk tussen de lippen. Maar even ontsnappen op het werk uit de hectiek etc, door een lekker peukje te doen met collega's heb ik vaak wel nodig

Dione

Badass junkie
Emeritus Mod
Flameon zei:
In jou geval wellicht niet .... zie stukje sociale contacten wat ik net schreef met mijn clienten. Met mijn vrienden hoef ik ook idd niet gezellig te doen met / door een peuk tussen de lippen. Maar even ontsnappen op het werk uit de hectiek etc, door een lekker peukje te doen met collega's heb ik vaak wel nodig

Dan kun je toch ook gewoon een frisse neus halen buiten? Je hoeft echt niet te roken om te kunnen ontsnappen uit de hectiek. Zijn gewoon smoesjes.

Flameon

Badass junkie
Natuurlijk zou dat moeten kunnen Dione, zou eigenlijk veel beter zijn. Maar als ik tegen mijn baas zeg: "ik ga ff een frisse neus halen" dan zegt tie werk maar door :P

Exceptional Insight

DF-koning
Emeritus Mod
Dione zei:
Zijn gewoon smoesjes.
Haha, jij kent ze ook. Ging je op een gegeven moment ook allemaal van die stomme regeltjes voor jezelf bedenken? Een maximum aantal per dag enzo. Of stoppen wanneer je ziek was en dan weer verder gaan wanneer je weer beter was. Allemaal van die stomme dingen waarmee je jezelf keihard voor de gek houdt.

Arthur King

Wijs gebruiker
Even een sfeerfoto!

Dione

Badass junkie
Emeritus Mod
Exceptional Insight zei:
Dione zei:
Zijn gewoon smoesjes.
Haha, jij kent ze ook. Ging je op een gegeven moment ook allemaal van die stomme regeltjes voor jezelf bedenken? Een maximum aantal per dag enzo. Of stoppen wanneer je ziek was en dan weer verder gaan wanneer je weer beter was. Allemaal van die stomme dingen waarmee je jezelf keihard voor de gek houdt.

Haha ik stopte niet eens als ik ziek was, ik 'minderde'. En inderdaad een maximum aantal sigaretten per dag, maar als ik een kut dag had dan 'verdiende' ik extra sigaretten. :beer:

@Flameon: Heb je dat wel eens gezegd dan? Als een roker een rookpauze heeft, dan mag een niet-roker ook best 5 minuten naar buiten.

Flameon

Badass junkie
Yep in de tijd dat ik niet rookte. Heb zes maanden niet gerookt, en toen zat ik erg veel binnen. Dan heb ik ook geen rede om even naar buiten te gaan, of geen tijd ervoor (of beter gezegd die maak ik me er niet voor). En mijn baas is helaas iemand van productie.
Ja dat heb je ook in de verslavingszorg. Helaas veeeeeeeeeel te veel papierenwerk wat gewoon af moet op het einde van de maand.

Ik gebruik een peukje ook vaak even als uitvlucht: "nee client, flameon is nu even aan het roken. Dadelijk ben je aan de beurt".
Als ik zeg tegen een client: "flameon is ff een frisse neus aan het happen" ... dat werkt niet bij veel lui.

En tuurlijk, ja ik kies er zelf voor! Ik weet ook wel dat het snoesjes zijn :grin:

Exceptional Insight

DF-koning
Emeritus Mod
Flameon zei:
Yep in de tijd dat ik niet rookte. Heb zes maanden niet gerookt, en toen zat ik erg veel binnen. Dan heb ik ook geen rede om even naar buiten te gaan, of geen tijd ervoor (of beter gezegd die maak ik me er niet voor). En mijn baas is helaas iemand van productie.
Ja dat heb je ook in de verslavingszorg. Helaas veeeeeeeeeel te veel papierenwerk wat gewoon af moet op het einde van de maand.
Het kan aan mij liggen hoor, maar dat heeft toch geen flikker met elkaar te maken? Alsof dat papierwerk wel gedaan wordt als je buiten rookt, maar niet als je die vijf minuten gebruikt om je af te trekken in de bosjes.

Flameon

Badass junkie
Als ik dan de deur uit loop en tegen de baas zeg: "ik ben ff een frisse neus happen" dan zegt tie. Je hebt pauze om 18 uur ofzo. Met roken mag je, ongeschreven regel, ieder anderhalf uur 10 minuten naar buiten. Zoals ik net al zei, tuurlijk is het een smoes ... maargoed wel de waarheid.

Ik neem het je niet kwalijk dat je niet weet wat ik er precies mee bedoel. Kijk jij bent een student, jij zal gerookt hebben om een andere rede dan ik. Jij hoeft bv niet contact te maken met iemand die dat eigenlijk niet wilt, en waarbij dan die peuk het opeens laagdrempelig wordt. En met collega's dingen van je af praten, ook dat doe je tijdens een rookpauze in het kort. "goh wat ik net mee maakte op kantoor met die en die"

Exceptional Insight

DF-koning
Emeritus Mod
Flameon zei:
Als ik dan de deur uit loop en tegen de baas zeg: "ik ben ff een frisse neus happen" dan zegt tie. Je hebt pauze om 18 uur ofzo. Met roken mag je, ongeschreven regel, ieder anderhalf uur 10 minuten naar buiten. Zoals ik net al zei, tuurlijk is het een smoes ... maargoed wel de waarheid.
Dat is iets totaal anders! Dat is gewoon onredelijkheid van je baas.

Flameon zei:
Ik neem het je niet kwalijk dat je niet weet wat ik er precies mee bedoel. Kijk jij bent een student, jij zal gerookt hebben om een andere rede dan ik. Jij hoeft bv niet contact te maken met iemand die dat eigenlijk niet wilt, en waarbij dan die peuk het opeens laagdrempelig wordt. En met collega's dingen van je af praten, ook dat doe je tijdens een rookpauze in het kort. "goh wat ik net mee maakte op kantoor met die en die"
Ik begrijp best wat je bedoelt, maar het slaat nergens op! Alsof je die dingen alleen maar kunt bespreken als je rookt. Alsof zo iemand die geen contact wilt maken, dit ineens wel wilt omdat jij rookt. Ik snap wel dat je die dingen niet kunt bespreken in die rookpauzes als je niet rookt. Omdat je baas een lul is met belachelijke regels!

Ook begrijp ik best dat dit in jouw beleving allemaal wel klopt, maar je redenering raakt kant, noch wal.

Dione

Badass junkie
Emeritus Mod
Exceptional Insight zei:
Flameon zei:
Dat is iets totaal anders! Dat is gewoon onredelijkheid van je baas.

Flameon zei:
Ik begrijp best wat je bedoelt, maar het slaat nergens op! Alsof je die dingen alleen maar kunt bespreken als je rookt. Alsof zo iemand die geen contact wilt maken, dit ineens wel wilt omdat jij rookt. Ik snap wel dat je die dingen niet kunt bespreken in die rookpauzes als je niet rookt. Omdat je baas een lul is met belachelijke regels!

Ook begrijp ik best dat dit in jouw beleving allemaal wel klopt, maar je redenering raakt kant, noch wal.

Agree. Ik snap je redenatie wel, maar het slaat nergens op.

Bovenaan