Ritalin

xammyx

Newbie
Hey guys,

Ik ben binnenkort van plan om ritalin een keer te proberen bij het studeren. Nou weet ik van mezelf dat ik redelijk verslavings gevoelig ben. Is het dan verstandig om ritalin te gebruiken of is het risico op verslaving te groot.

Ik ben capabel om coke op een verantwoorde manier te gebruiken 1x in de 2-3 maanden dus ik denk dat ik dat bij Ritalin ook kan.

Wat is jullie mening?

• Like
Waarderingen: ljuv

Plex

Badass junkie
In principe is de verslavingskans bij ritalin niet al te groot, dat is tenminste als je ruime tijd tussen jouw gebruik laat zitten. Is het om alleen een keertje mee te studeren? Dan is er weinig kans op verslaving. Als je het meerdere keren gaat gebruiken achter elkaar of met korte tijd tussen gebruik wordt de kans op verslaving een flink stuk groter. Ookal is ritalin een van de minder verslavende uppers kan er bij regelmatig gebruik toch een verslaving optreden, wees dus voorzichtig hiermee en hou een zo lang mogelijke tijd tussen jouw gebruik. Doe je dit dan is de verslavingskans vrij klein voor de meeste mensen, maar dit verschild uiteraard per persoon. Ik zou hierbij daarom vooral kijken naar jezelf, zoals je zij denk je dat je verslavings gevoelig bent. Pas hierom ook extra op!

Cera

Belezen gebruiker
Het hoeft niet verslavend te zijn. Wel kan het zijn dat je het gaat normaliseren om te gebruiken en vervolgens niet meer zonder kan bij het studeren/ werken aan je scriptie. Ikzelf had amfetamine gebruikt om aan mijn scriptie te werken. Natuurlijk is het niet helemaal hetzelfde als methylfenidaat maar ik merkte al snel dat ik het voor meerdere projecten ging gebruiken met als gedachten heel de tijd gefocust en snel kon te werken. Meteen ben ik gaan minderen met het gebruiken en merk dat het zonder ook gewoon gaat. Gewoon regelmaat en voldoende nachtrust maakt het werk fijner en beter.

ljuv

DF-koningin
Hey guys,

Ik ben binnenkort van plan om ritalin een keer te proberen bij het studeren. Nou weet ik van mezelf dat ik redelijk verslavings gevoelig ben. Is het dan verstandig om ritalin te gebruiken of is het risico op verslaving te groot.

Ik ben capabel om coke op een verantwoorde manier te gebruiken 1x in de 2-3 maanden dus ik denk dat ik dat bij Ritalin ook kan.

Wat is jullie mening?
Ik heb een beetje hetzelfde: behoorlijk verslavingsgevoelig maar daardoor eigenlijk ook wel extra voorzichtig met shit. Sos kan ik makkelijk in huis hebben en niet gebruiken, wiet weer t o t a a l niet om maar wat te noemen.

Wat hier verder gezegd wordt klopt zeker, ritalin is ontwikkeld om zo weinig mogelijk verslavend te zijn. Maar als je dit gebruikt als iemand zonder adhd of andere diagnose waarvoor je het nodig kan hebben, is de kans wel wat groter. Je kan het best een keer proberen! Als je jezelf daarna goed in de gaten houdt en aan de bel trekt zodra misbruik op de loer ligt. Ik moet wel zeggen dat ik voor mijn diagnose ook zelf met ritalin heb lopen kutten, en dat soms juist averechts werkte. Uiteindelijk bleek methylfenidaat überhaupt niet het beste middel voor me te zijn, zoals voor veel vrouwen. Voor mij is de juiste sweetspot vinden en op het juiste moment innemen van medicatie echt essentieel voor de effectiviteit van het middel…

xammyx

Newbie
Ik heb een beetje hetzelfde: behoorlijk verslavingsgevoelig maar daardoor eigenlijk ook wel extra voorzichtig met shit. Sos kan ik makkelijk in huis hebben en niet gebruiken, wiet weer t o t a a l niet om maar wat te noemen.

Wat hier verder gezegd wordt klopt zeker, ritalin is ontwikkeld om zo weinig mogelijk verslavend te zijn. Maar als je dit gebruikt als iemand zonder adhd of andere diagnose waarvoor je het nodig kan hebben, is de kans wel wat groter. Je kan het best een keer proberen! Als je jezelf daarna goed in de gaten houdt en aan de bel trekt zodra misbruik op de loer ligt. Ik moet wel zeggen dat ik voor mijn diagnose ook zelf met ritalin heb lopen kutten, en dat soms juist averechts werkte. Uiteindelijk bleek methylfenidaat überhaupt niet het beste middel voor me te zijn, zoals voor veel vrouwen. Voor mij is de juiste sweetspot vinden en op het juiste moment innemen van medicatie echt essentieel voor de effectiviteit van het middel…
Grappig hoe iedereen zijn eigen “zwakte punten” heeft als het gaat om verslaving. Ik zou wiet echt een jaar in de kast kunnen laten liggen, maar dingen zoals speed en sos zou ik echt wel wilskracht moeten gebruiken om het niet elke maand te gebruiken :)

Plex

Badass junkie
Grappig hoe iedereen zijn eigen “zwakte punten” heeft als het gaat om verslaving. Ik zou wiet echt een jaar in de kast kunnen laten liggen, maar dingen zoals speed en sos zou ik echt wel wilskracht moeten gebruiken om het niet elke maand te gebruiken :)
Ja dit is erg interessant. dit kan het behoorlijk gevaarlijk maken, zo zijn vele mensen verslaafd geraakt. Erg veel dingen gebruiken zonder verslavingsproblemen totdat ze net het verkeerde middeltje binnen krijgen die net ff iets te goed valt. Vol met vertrouwen dat ze niet verslaafd raken omdat die andere middeltjes ook prima gingen, misschien zou dat ene middeltje zelfs "minder verslavend moeten zijn". Maarja, iedereen is anders en alles valt anders, onvoorspelbaar als wat. Heb hier ook zelf echt problemen mee gehad. Altijd voorzichtig blijven wat je ook naar binnen werkt.

_shikantaza

Badass junkie
Hey guys,

Wat is jullie mening?
Gevaarlijke denkwijze. Het kan maar net je zwakke plek raken. Zoals hierboven ook al gezegd is, kun je dat moeilijk voorspellen. Ik kon met drinken en roken altijd makkelijk stoppen maar met coke was ik heel snel hooked en kwam ik er maar moeilijk weer vanaf. Ritalin was voor mij ook problematisch. Ooit eens 30x10mg in huis gehaald “om een tijdje vooruit te kunnen” Drie keer raden wie er bij het opkomen van de zon de volgende ochtend z’n laatste fijngestampte Ritalin opsnoof en zich daarna in slaap moest huilen :wink:

ljuv

DF-koningin
Hmmm dan is methyl misschien ook wel zo’n middel voor je…. En dan zou ik wel heroverwegen of dit uitproberen en het risico waard is.

Cera

Belezen gebruiker

Ja met sos heb ik exact hetzelfde! Ik snap echt niet dat veel mensen wereldwijd er aan verslaafd zijn. Na 1 sleutelpunt voel ik me gewoon even een tijdje actief, scherp en ga ik er snel van praten zonder te stotteren😆. Zodra 't pony pakje op is hoef ik niet meer en denk ik achteraf: was dit mijn 30 euro het waard?

Bovenaan