Rijden en blowen

N

Nietingebruik

Gast
ik ben Iemand die elke dag blowt.
Alleen heb ik vandaag me eerste autorijles.
Wel nuchter natuurlijk niet Stoned.
Maar dus als ik me rijbewijs heb en me auto wil ik Natuurlijk gaan rijden.
Alleen heb ik gehoord dat als je de vorige dag geblowt hebt het nog in je bloed zit.
En dat de politie daar moeilijk over doet?
Of valt dat wel mee? Als je maar niet Stoned achter het stuur gaat?

N

Nietingebruik

Gast
Je hebt gelijk. Als je dagelijks blowt mag je eigenlijk helemaal niet autorijden. Het blijft, zeker als je dus dagelijks blowt, dagen lang aantoonbaar in speeksel en urine. Dus ja, als je dagelijks blowt ben je echt de Sjaak als je een speekseltest krijgt van de politie. Rijden onder invloed van wat dan ook is niet goed. Succes met jeeerste les zo!

https://nos.nl/op3/artikel/2180870-zo-lang-mag-je-niet-autorijden-na-drugsgebruik.html?

Thanks man!!
Me eerste les was geweldig eerst wel spannend eerste Les meteen al op de snelweg geweest :)
Als ik me rijbewijs en me auto heb ga ik wel beter met dagelijks gebruik stoppen want wil niet de sjaak zijn voor niks terwijl ik niet eens stoned meer ben.
Gewoon in het weekend + je voelt er dan ook meer van :wink:

Roze Olifant

DF Staff
Forumleiding
Moderator
Top Tripreporter
Thanks man!!
Me eerste les was geweldig eerst wel spannend eerste Les meteen al op de snelweg geweest :)
Als ik me rijbewijs en me auto heb ga ik wel beter met dagelijks gebruik stoppen want wil niet de sjaak zijn voor niks terwijl ik niet eens stoned meer ben.
Gewoon in het weekend + je voelt er dan ook meer van :wink:

Misschien al beter direct daarmee beginnen dan? Want zoals je zelf en De Dunne al zegt blijft bij dagelijkse blowers het THC-gehalte in het bloed langdurig hoog dus kun je ook dagenlang positief uit de speekseltest komen. Nu is de kans dat je zo'n test krijgt als lesser denk ik niet heel groot maar toch. Je bent gewoon verkeersdeelnemer. Goede reden te stoppen met dagelijks blowen toch. :wink:

Succes!

Zweibeiner

Bewuste gebruiker
Misschien ga ik nu wat foute dingen zeggen haha.
Ik ben een dagelijkse blower en ik rijd ook. Alleen in de avond steek ik een joint op als ik niks meer hoef te doen of als er vrienden over de vloer zijn ofzo.
Blaastest is iets wat ze makkelijk kunnen doen en wat weinig tijd in beslag neemt. Ik heb het vermoeden dat voordat je een speekseltest of urine test moet doen, je je ook als een mongool hebt gedragen op de weg.
Dus, geef ze geen reden, houd je netjes aan de regels en ga niet stoned de auto in. Dan kan er weinig misgaan lijkt me. Heb je voor weed niet ook een percentage wat oke is, en boven het percentage niet oke? Geen idee eigenlijk.

Bovenaan