Research chemicals

Spor

Wijs gebruiker
Nou, ik zal dan maar als eerste eens een post maken in dit gedeelte met eigenlijk als mededeling / vraag wat nou precies onder research chemicals valt.

Ik stel hier een lijstje op van wat ik denk dat research chemicals zijn, en ik heb een paar vragen. Het leek me we een goed idee als andere mensen mijn lijst corrigeren waar nodig, of aanvullen, en eventueel de vragen beantwoorden. Dan pas ik de beginpost aan zodat deze over een tijdje ook wat meer waarde heeft.

De vragen:
-Zijn "designer drugs" ook research chemicals ? is het er een ander woord voor of is het ook echt iets anders ?

-Wanneer is iets de grens van een "research chemical" ? Bijvoorbeeld ketamine is nog lang niet alles over bekend voor zover ik weet, maar het is bijvoorbeeld wel al in de ziektewet opgenomen. Zou dit onder research chemicals vallen ?

-Klopt deze beschrijving van research chemicals:

"Research chemicals zijn psychoactieve chemicaliën waar nog (te) weinig onderzoek naar is gedaan om te zeggen wat de exacte werking in de hersenen is, of welke schade ze toebrengen aan het lichaam zowel op lange als korte termijn."

? Zo niet verbeter me !

De lijst:
Stimulerende middelen (meestal met dopmine systeem)
2-Aminoindan
3-CP
4 Fluoramphetamine - "4 FMP"
Mephedrone - "4 MMC"
Flatliners - "4 MTA"
alpha-PPP
Ethcathinone
MDPV

Tripmiddelen
2C* varianten (2Cb, 2Cb fly, 2Cc, 2Cd, 2Ce, 2Ci)
2CT* varianten (2CT2, 2CT21, 2CT4, 2CT7)
4-AcO (DET (Ethacetin), DIPT (Ace), DMT (Psilacetin), MIPT)
4-HO (DIPT (Iprocin), MIPT)
5-MeO (AMT, DALT, DIPT, MIPT, DMT)
Bromo dragonfly
DO* Varianten (DOb, DOc, DOi, DOm)
AET (Monase)
AMT (IT-290; 3-IT)
DET
DIPT
IAP
MIPT

TMA-2 (en andere TMA's, maar deze schijnen niet zoveel te verschillen)

Opvrolijkende (Meestal het serotenine systeem)
bk-MBDB (Butylone; B1)
bk-MDEA (Ethylone)
Methylone (Explosion; bk-MDMA, Ease, M1)

Lijst met dank aan De Neger :beer:

En ik heb waar ze al van bestonden wat linkjes van het forum toegevoegd. Op erowid.org kan iedereen zelf kijken :wink:

Nogmaals, ik ben geen RC expert, vind ze wel uitermate interessant echter, dus verbeter iedere fout die ik hier schrijf, vul me aan, en ik zal alles in de beginpost zetten zodat nieuwe mensen hier ook echt iets aan hebben.

Funky Monkey

Badass junkie
Stimulerende (Meestal het dopamine systeem):
2-Aminoindan
3-CP
4-FMP (4-Fluoamphetamine)
4-MMC (Mephedrone)
4-MTA (Flatliners)
alpha-PPP
Ethcathinone
MDPV

Tripmiddelen:
4-AcO (DET (Ethacetin), DIPT (Ace), DMT (Psilacetin), MIPT)
4-HO (DIPT (Iprocin), MIPT)
5-MeO (AMT, DALT, DIPT, MIPT) (De DMT versie niet :))
AET (Monase)
AMT (IT-290; 3-IT)
DET
DIPT
IAP
MIPT

TMA-2 (en andere TMA's, maar deze schijnen niet zoveel te verschillen)

Opvrolijkende (Meestal het serotenine systeem):
bk-MBDB (Butylone; B1)
bk-MDEA (Ethylone)
Methylone (Explosion; bk-MDMA, Ease, M1)

Misschien leuk om ze allemaal een apart topic te geven met informatie :)

Edit x 1000 kom de heletijd nieuwe namen tegen :beer:

DreamWeaver

Badass junkie
Kleine correctie, volgens mij is methylone geen RC maar staat hij al een tijdje op lijst 1. Verder is het een erg goed lijstje, Neger!

pythregius

Bewuste gebruiker
:hearteyes: :hearteyes: :hearteyes: heilig subforum, een dingetje vallen nn-dmt en 5-meo dmt niet ook nog onder rc's?
welke rc ik nog meer heel erg interessant vind is yuramamine, de rode kristal die je kunt extraheren uit mimosa hostillis, dit wordt ook wel dark dmt genoemd of de dark alkaloid, wat de chemistry naam is wee ik niet, want over dit middel is vrijwel niks bekend, het is vele malen extremer dan dmt en nog niet zeker of de stof werkelijk yuramamine is.

groetjes

Funky Monkey

Badass junkie
^ Dit is geen RC, RC's zijn drugs die in het lab gemaakt en ontdekt worden.

Klinkt zeker interesand, het schijnt op ayahausca te lijken. :)

Dumpy

Wijs gebruiker
Tripreporter
Spor zei:
Ik heb op meerdere sites gelezen van wel:

hier is er 1: http://www.mdma.net/uk/

Ja klopt toch wel, 5meo is chemische aanverwant aan yopoïne. Ik dacht namelijk (ik had op de naam van Beyond Illusion gepost) dat het een extractie was uit yopo. Had een paar biertjes op, vandaar..

Frisko

Badass junkie
miss is het gewoon een beter idee om bij het rc gedeelte een verwijzing naar pikhal en tikhal te maken...
die boeken zijn al overzichtelijk genoeg en er staan ook reports op van oa alexander shulgin... :)

Funky Monkey

Badass junkie
Ja dat zou wel kunnen... al staan niet alle nieuweste RC's erin en de dingen die allang geen RC meer zijn (zoals LSD, Melatonine) staan er wel in :)

BacingsPen

Badass junkie
4 Fluoramphetamine - "4 FMP

Veel mensen die hier ervaring mee hebben? Kan hier aan komen, en lijkt mij wel een keer leuk om te proberen..

Spor

Wijs gebruiker
Beginpost aangepast ! met natuurlijk veel credits voor De Neger :beer:

Ik heb nog wat web-research gedaan en het is een beetje onduidelijk of 5-MeO-DMT nou een RC is of niet,

Bronnen die zeggen van wel:
http://www.drugs-forum.co.uk/research-chemicals.html
http://www.guardian.co.uk/society/2004/ ... ohol.drugs (zelfde artikel als ik eerst had gepost, alleen nu van de officiele guardian site)

Ask erowid:
http://www.erowid.org/ask/ask.php?ID=3039

erowid.org zei:
Because of 5-MeO-DMT's long history of use, Erowid does not categorize it as a research chemical.

Dusja, blijft toch de vraag he ?

Ik zou zelf zeggen van wel, ook voor gewone dmt eigenlijk, want niemand weet toch wat er nou eigenlijk gebeurd als je het rookt ? hoe en wat er veroorzaakt word en waarom ? zolang ze dat niet weten zou ik persoonlijk zeggen dat iets een research chemical is, ook al is die term pas een paar jaar geleden ontstaan.

Ik laat het er nog even bij staan totdat we uitsluitsel hebben.

knurft

Experimenterende gebruiker
Damn wat is methylone een relaxt goedje! :hearteyes:
Is het niet zo dat dit voornamelijk op je dopamine-levels in werkt??
Aangezien de kater echt geen reet voorsteld in vergelijking met mdma, wat je serotonine-voorraden op maakt

Oom Klaas

Badass junkie
Zijn er trouwens nog geen interresante sedatieve rc's gemaakt/ontdekt?
Leuke niet lichamelijk verslavende benzo's zou wel mooi zijn :)

flipkonijn

Bewuste gebruiker
Zijn rc's eigenlijk verslavend?
Of zijn ze gewoon té jong om iets te weten over het verslavingspotentiaal?

Zou graag sommigen eens proberen, zijn er trouwens betrouwbare sites om ze te verkrijgen (PM liefst).
Tot nu toe enkel een site gevonden voor 4fmp

flipkonijn

Bewuste gebruiker
Nog enkele gevonden:

#31 - 4-propionyl-N,N-diisopropyltryptamine
4-pro-dipt, 4-propionyl-dipt
#1000 - (R)-3-((1-methylpyrrolidin-2-yl)methyl)-1H-indol-4-ol
Lucigenol, L2D
WARNING: This product has shown to be VERY strong, and should not be handled without a respirator and gloves! If ingested trough skin, this product could influence your judgement with doses as small as 1mg.

#30 - Alpha-pyrrolidinopropiophenone
?-PPP, alpha-PPP

shokora

Wijs gebruiker
flipkonijn zei:
Zijn rc's eigenlijk verslavend?
Of zijn ze gewoon té jong om iets te weten over het verslavingspotentiaal?

Zou graag sommigen eens proberen, zijn er trouwens betrouwbare sites om ze te verkrijgen (PM liefst).
Tot nu toe enkel een site gevonden voor 4fmp

Er is niet zoiets als 'een research chemical' als stof. De voorwaarde die een stof moet hebben om tot de groep Research Chemicals te horen is dat er nog weinig onderzoek naar gedaan is en er dus niet heel veel info over bekend is. Voor de rest hoeven de stoffen chemisch gezien niets met elkaar te maken te hebben en zijn er dus ook allerlei verschillende eigenschappen.

knurft

Experimenterende gebruiker
Ik ben echt benieuwd of iemand van hier zich aan die Lucigenol waagt. :tearsofjoy:
Je hebt research chemicals en je hebt research chemicals :sunglasses:

_Kat_

Bewuste gebruiker
Lucigenol is een grap.

5-ht2a receptor agonist (r) isomer is more potent Binding affinity for 5-HT2A receptor is 13 +/- 2 nM (Ki [125I]DOI). It seems that this chemical is not an analoug of LSD as it doesn't have any C or D rings like LSD. It looks like a 5-methoxylated chemical because of it's structure. The alpha methyl is extended and attached to an amine with one more methyl group making it a 5 position... but apparently there is an 4-ho positioned one of lucigenol... this gets more and more confusing. This is not swims area of expertise but this chemical really caught swims ears and eyes.

Dose is reported as so
0.5mg active, 1.0-1.5mg seem to be psychedelic doses.

Duration
heard eight to six hours.

Effects (still not too documented)
OEV/CEV
sedating feeling
Anxiety

Er word zelfs gezegd dat het geen eens werkt op mensen.

tripkop

Belezen gebruiker
Corefire___HC___ zei:
2 CB IS GEEN RC

In de betekenis die drugsgebruikers er aan geven misschien niet, maar voor elke wetenschappelijke onderzoeker is dit absoluut nog altijd een research chemicals. (En nog ontelbaar veel andere -al dan niet psychoactieve- stoffen ook, dus een lijst als deze is een beetje pointless)

Oom Klaas

Badass junkie
Corefire___HC___ zei:
2 CB IS GEEN RC

Als jij nu eens je mond gaat houden en informatie wilt aannemen van mensen die er meer verstand van hebben zul je ooit de kans hebben om te leren dat 2cb wel zeer degelijk een RC is.

Bovenaan