Nou, ik zal dan maar als eerste eens een post maken in dit gedeelte met eigenlijk als mededeling / vraag wat nou precies onder research chemicals valt.
Ik stel hier een lijstje op van wat ik denk dat research chemicals zijn, en ik heb een paar vragen. Het leek me we een goed idee als andere mensen mijn lijst corrigeren waar nodig, of aanvullen, en eventueel de vragen beantwoorden. Dan pas ik de beginpost aan zodat deze over een tijdje ook wat meer waarde heeft.
De vragen:
-Zijn "designer drugs" ook research chemicals ? is het er een ander woord voor of is het ook echt iets anders ?
-Wanneer is iets de grens van een "research chemical" ? Bijvoorbeeld ketamine is nog lang niet alles over bekend voor zover ik weet, maar het is bijvoorbeeld wel al in de ziektewet opgenomen. Zou dit onder research chemicals vallen ?
-Klopt deze beschrijving van research chemicals:
"Research chemicals zijn psychoactieve chemicaliën waar nog (te) weinig onderzoek naar is gedaan om te zeggen wat de exacte werking in de hersenen is, of welke schade ze toebrengen aan het lichaam zowel op lange als korte termijn."
? Zo niet verbeter me !
De lijst:
Stimulerende middelen (meestal met dopmine systeem)
2-Aminoindan
3-CP
4 Fluoramphetamine - "4 FMP"
Mephedrone - "4 MMC"
Flatliners - "4 MTA"
alpha-PPP
Ethcathinone
MDPV
Tripmiddelen
2C* varianten (2Cb, 2Cb fly, 2Cc, 2Cd, 2Ce, 2Ci)
2CT* varianten (2CT2, 2CT21, 2CT4, 2CT7)
4-AcO (DET (Ethacetin), DIPT (Ace), DMT (Psilacetin), MIPT)
4-HO (DIPT (Iprocin), MIPT)
5-MeO (AMT, DALT, DIPT, MIPT, DMT)
Bromo dragonfly
DO* Varianten (DOb, DOc, DOi, DOm)
AET (Monase)
AMT (IT-290; 3-IT)
DET
DIPT
IAP
MIPT
TMA-2 (en andere TMA's, maar deze schijnen niet zoveel te verschillen)
Opvrolijkende (Meestal het serotenine systeem)
bk-MBDB (Butylone; B1)
bk-MDEA (Ethylone)
Methylone (Explosion; bk-MDMA, Ease, M1)
Lijst met dank aan De Neger
En ik heb waar ze al van bestonden wat linkjes van het forum toegevoegd. Op erowid.org kan iedereen zelf kijken
Nogmaals, ik ben geen RC expert, vind ze wel uitermate interessant echter, dus verbeter iedere fout die ik hier schrijf, vul me aan, en ik zal alles in de beginpost zetten zodat nieuwe mensen hier ook echt iets aan hebben.
Ik stel hier een lijstje op van wat ik denk dat research chemicals zijn, en ik heb een paar vragen. Het leek me we een goed idee als andere mensen mijn lijst corrigeren waar nodig, of aanvullen, en eventueel de vragen beantwoorden. Dan pas ik de beginpost aan zodat deze over een tijdje ook wat meer waarde heeft.
De vragen:
-Zijn "designer drugs" ook research chemicals ? is het er een ander woord voor of is het ook echt iets anders ?
-Wanneer is iets de grens van een "research chemical" ? Bijvoorbeeld ketamine is nog lang niet alles over bekend voor zover ik weet, maar het is bijvoorbeeld wel al in de ziektewet opgenomen. Zou dit onder research chemicals vallen ?
-Klopt deze beschrijving van research chemicals:
"Research chemicals zijn psychoactieve chemicaliën waar nog (te) weinig onderzoek naar is gedaan om te zeggen wat de exacte werking in de hersenen is, of welke schade ze toebrengen aan het lichaam zowel op lange als korte termijn."
? Zo niet verbeter me !
De lijst:
Stimulerende middelen (meestal met dopmine systeem)
2-Aminoindan
3-CP
4 Fluoramphetamine - "4 FMP"
Mephedrone - "4 MMC"
Flatliners - "4 MTA"
alpha-PPP
Ethcathinone
MDPV
Tripmiddelen
2C* varianten (2Cb, 2Cb fly, 2Cc, 2Cd, 2Ce, 2Ci)
2CT* varianten (2CT2, 2CT21, 2CT4, 2CT7)
4-AcO (DET (Ethacetin), DIPT (Ace), DMT (Psilacetin), MIPT)
4-HO (DIPT (Iprocin), MIPT)
5-MeO (AMT, DALT, DIPT, MIPT, DMT)
Bromo dragonfly
DO* Varianten (DOb, DOc, DOi, DOm)
AET (Monase)
AMT (IT-290; 3-IT)
DET
DIPT
IAP
MIPT
TMA-2 (en andere TMA's, maar deze schijnen niet zoveel te verschillen)
Opvrolijkende (Meestal het serotenine systeem)
bk-MBDB (Butylone; B1)
bk-MDEA (Ethylone)
Methylone (Explosion; bk-MDMA, Ease, M1)
Lijst met dank aan De Neger

En ik heb waar ze al van bestonden wat linkjes van het forum toegevoegd. Op erowid.org kan iedereen zelf kijken
Nogmaals, ik ben geen RC expert, vind ze wel uitermate interessant echter, dus verbeter iedere fout die ik hier schrijf, vul me aan, en ik zal alles in de beginpost zetten zodat nieuwe mensen hier ook echt iets aan hebben.