pure joints

Lapzwans

Belezen gebruiker
ik heb veel gehoord over pure joints en ik zou het zelf ook wel eens wille probere, ik heb wel welles byna pure joints gerookt en byna pure blunts, maar als je een pure joint zou make, dan kan je hem tog nooit fatsoenlyk aansteke? (dan kryg je een inbrander?) en valt alles er dan nie uit?

Acra

Newbie
blunds met alleen weed is mogelijk aangezien de blund drooge bladeren zijn.
een normale joint doe ik een klein beetje tabbak bij, anders moet ik om de 5sec mijn aansteker nemen.

is gewoon kwestie van goesting denk ik.
voor mij speelt het geen rol de hoeveelheid :)

Psychedelic_Fairytale

Bewuste gebruiker
pure joint blijft met wat geluk wel branden hoor
hangt er natuurlijk van af hoe droog je weed is...
maar puur vind ik niet echt lekker, vind ik te zwaar voor men keel, dus ik doe er altijd een beetje tabak bij...

Osi`

Bewuste gebruiker
Khem al eens een pure gedraaid (smaakt vrij vies voor mij toch) en ik vind het totale verspilling :) Alhoewel je wel high wordt (kunde toch beter een waterpijp kopen)

En bij mij is het die ene keer maar 1x uitgevallen.

BacingsPen

Badass junkie
Vrienden maakten mij ooit wijs dat het onmogelijk was een joint volledig puur te roken, maar ondertussen rook ik al een half jaar, elke dag mijn eigen gemaakte pure joints! En tis niet dat ik iets speciaals doe, of altijd een blunt gebruik...

Extra droge wiet vragen dus des noods, want zo moeilijk is puur draaien/roken echt niet! Je ken ook een pijpje of iets pakken natuurlijk :wink:

GabberSnoePie

Wijs gebruiker
Psychedelic_Fairytale zei:
maar puur vind ik niet echt lekker, vind ik te zwaar voor men keel, dus ik doe er altijd een beetje tabak bij...

dat is onzin ze worden juist minder zwaar als ze helemaal puur zijn

MetaalKonijn

Badass junkie
need^weed zei:

Ze 'schroeien' wel harder, ze zijn scherper.

BacingsPen

Badass junkie
MetaalKonijn zei:
need^weed zei:

Zeker wanneer je gewend bent ze te mengen met tabak...

Eenmaal gewend aan wiet roken zoals het hoort,(wijn meng je ook niet met bier...) zul je nooit meer iets scherps voelen, en dus ook nooit meer van die ellendige hoestbuien hebben!

Correctie, laatst had ik goedkope gruisshit gehaald, en ik kreeg me toch de kriebelhoest! Meteen een vermogen om ECHT te kunnen aanvoelen of het hoesten door het roken zelf, of door de kwaliteit van de weed komt :smoke:

MetaalKonijn

Badass junkie
SpacingBen zei:
MetaalKonijn zei:
need^weed zei:

Eenmaal gewend aan wiet roken zoals het hoort,(wijn meng je ook niet met bier...) zul je nooit meer iets scherps voelen, en dus ook nooit meer van die ellendige hoestbuien hebben!

Correctie, laatst had ik goedkope gruisshit gehaald, en ik kreeg me toch de kriebelhoest! Meteen een vermogen om ECHT te kunnen aanvoelen of het hoesten door het roken zelf, of door de kwaliteit van de weed komt :smoke:

Ik snap je punt :) Jammer genoeg heb ik niet het vermogen om mezelf in die mate te voorzien van wiet zodat ik 't puur kan roken. De keren dat ik 't doe, vind ik 't véél fijner high zijn dan van een normale joint.

Als ik ze puur draai, heb ik meestal een korter gemaakt longvloeitje, met een minimaal laagje tabak om de boel een beetje levend te houden. Als roker zijnde maakt dat niet veel uit.

Lapzwans

Belezen gebruiker
hoeveel gram wiet gaat er dan eigelyk in, als je gewoon normale dikte draait? want kwil het best eens probere :smoke:

BacingsPen

Badass junkie
Het is in principe al mogelijk met 0.5 gram...

Als ik rookte, zou ik het zeker ook veel fijner vinden steeds een klein laagje tabak te roken, feit blijft dat dit idd fijner rookt...

Maarja, na het roken van tabal voel ik me soms schuldig, alsof ik mezelf dood wil hebben voelt het... (heeft prolly ook te maken met een gruwelijk enge preek van mijn vroegere biologie leraar, meneer de boer...)

Lapzwans

Belezen gebruiker
en kan je dat ook met gruis doen of is het handiger om gewoon wiet te hale en zelf te verkruimele zeg maar, kdenk namelyk dat ik vanaaf maar eens een pure ga probere :smoke:

Psychedelic_Fairytale

Bewuste gebruiker
SpacingBen zei:
MetaalKonijn zei:
need^weed zei:

idd, ben dus gewend van ze met (beetje) tabak te roken, en als ik ze dan eens puur rook vind ik het niet aangenaam...

BacingsPen

Badass junkie
@ lapzwans, haal inderdaad eens gruis bij een shop die je vertrouwt! Met een goeie neus kun je ruiken of het gruis is van echte topjes... Soms gebruikens ze namelijk knipafval, wat naar hoi ruikt! (zit sowieso beetje knipafval in maar goed...)

En zeer aan te raden is om een beetje exotische (zoals nepalese, afgaanse) hasj erbij te doen voor de smaak!

@ PF, dat heb ik ook gehad... Maar na +- 6 maanden en af en toe toch een wiet/tabak joint ben je er helemaal aan gewend! Althans, dat was ik wel :)

yellowmoon

Bewuste gebruiker
puur jointje vind ik eigenlijk een beetje verspilling meer dan de helft van de thc gaat in de lucht maar je wordt alleen van pure jointje eigenlijk echt HIGH,

alleen weet ik niet of dit theorie nog klopt want wiet van Nederland bevat veel meer thc dus mischien high worden van gewone jointje is dus ook mogelijk of worden wij alleen maar extra stoned van meer thc in tabak jointje

fun

Bewuste gebruiker
puur roken is echt veel beter, tabak werkt het effect tegen van wiet.

kort gezegd:
tabak&wiet = stoned
alleen wiet = high

Als je ze puur wilt roken, gewoon goed smal en strak draaien.
Beetje shag bij de tip.

K rook ze het liefst via de waterpijp, dan ipv water alcohol drin dan krijg je ff een knaller die wel vrij snel weer wegtrekt, maar is echt t proberen waard! Je denkt echt ff "is dit wiet???" :mrgreen:

ik heb't wel eens gedaan met een blunt wrap of hoe die dingen ook heten.

Ik rook niet veel wiet/hasj maar als ik rook heb ik vaak zoiets van: waarom dat ding voller gooien dan nodig is?

ik ben zelf vrij snel stoned, en als ik met anderen rook gooi ikém meestal wel redelijk vol

ik rook liever 2 iets lichtere dan 1 hele zware

yellowmoon

Bewuste gebruiker
SpacingBen zei:
yellowmoon zei:
SpacingBen zei:
meer dan de helft

Overdrijf jij nu niet heel erg?

jah dat klopt meer dan helft is overdreven ik was ook stoned :grin: :stoned: toen ik het typde maar ongeveer bijna helft gaat wel verloren

Als je dat echt gelooft, dan zou ik het zeker in een mooie pijp ofzo roken!
wij hebben het over jointje he met een pijpje zal verspilling wel weinig zijn, maar toch de verspilling bij een puur jointje is zowiezo meer dan een gewone jointje

BacingsPen

Badass junkie
yellowmoon zei:
SpacingBen zei:
yellowmoon zei:
SpacingBen zei:
meer dan de helft

Overdrijf jij nu niet heel erg?

jah dat klopt meer dan helft is overdreven ik was ook stoned :grin: :stoned: toen ik het typde maar ongeveer bijna helft gaat wel verloren

Als je dat echt gelooft, dan zou ik het zeker in een mooie pijp ofzo roken!
wij hebben het over jointje he met een pijpje zal verspilling wel weinig zijn, maar toch de verspilling bij een puur jointje is zowiezo meer dan een gewone jointje

Ja, klein beetje (denk ik) maar als ik geloofde dat het me veel wiet kostte, dan wist ik het wel :grin:

Maar, lekker boeie, dat gezwam van mij over een klein detail ook altijd :smoke:

Ps, je kunt ook op zoek gaan naar een tabaksvervanger! Kattenkruid is niet bep. heel lekker, maar het is wel groen, en rookt uitstekend :wink: + je wordt er iets anders knetter van/krijgt meer een praatkick...

Jeller

Badass junkie
need^weed zei:

eum zever in pakjes.. een pure joint is veel straffer aan de keel, da kietelt zo

BacingsPen

Badass junkie
Jeller zei:
need^weed zei:

eum zever in pakjes.. een pure joint is veel straffer aan de keel, da kietelt zo

Volgens mij is het persoonsafhankelijk, en dan met name afhankeljk van het feit of je tabak roken leuk/lekker vindt... Ik vind tabak namelijk nogal zwaar op de longen/kriebelig, en zelfs misselijkmakend, maar das een ander verhaal :P

JuNk

Experimenterende gebruiker
SpacingBen zei:
Jeller zei:
need^weed zei:

Volgens mij is het persoonsafhankelijk, en dan met name afhankeljk van het feit of je tabak roken leuk/lekker vindt... Ik vind tabak namelijk nogal zwaar op de longen/kriebelig, en zelfs misselijkmakend, maar das een ander verhaal :P
Dat je tabak misselijkmakend of zwaar vind hangt eigelijk gewoon af van voor welke smaak je bent, 't is gewoon een kwestie van eigen smaak en wat je lekker vind.

BacingsPen

Badass junkie
JuNk zei:
SpacingBen zei:
Jeller zei:
need^weed zei:

Dat je tabak misselijkmakend of zwaar vind hangt eigelijk gewoon af van voor welke smaak je bent, 't is gewoon een kwestie van eigen smaak en wat je lekker vind.

Ja, maar vroeger (4 jaar geleden) toen ik nog rookte (al was het maar 1 zomervakantie lang) vond ik het niet vies! Maar ik rookte dan ook lucky strike, wat kun je daar nou vies aan vinden? :grin:

Welkom trouwens! En smaak zit tussen je oren! :beer:

JuNk

SpacingBen zei:
JuNk zei:
SpacingBen zei:
Jeller zei:
need^weed zei:

Ja, maar vroeger (4 jaar geleden) toen ik nog rookte (al was het maar 1 zomervakantie lang) vond ik het niet vies! Maar ik rookte dan ook lucky strike, wat kun je daar nou vies aan vinden? :grin:

Ik zie zo'n smaak als een persoon, als je er niet lang genoeg mee omgaat, word je er vervreemd van. (als dat dan een woord is :P)

En bedankt btw :mrgreen:

BacingsPen

Badass junkie
JuNk zei:
SpacingBen zei:
JuNk zei:
SpacingBen zei:
Jeller zei:
need^weed zei:

Ik zie zo'n smaak als een persoon, als je er niet lang genoeg mee omgaat, word je er vervreemd van. (als dat dan een woord is :P)

En bedankt btw :mrgreen:

mmm, this could become verry interesting! (is het nou met 1 of met 2 r-en)

PS, lijkt het zo? Of spreek ik beter Nederlands als ik knetters ben? :openmouth:

BacingsPen

Badass junkie
Skippy zei:
pure joints gaan steeds uit, is zonde :openmouth:
en bluntjes draai ik altijd puur...

Dat had ik ook, dan moet je nog ff een betere manier van draaien uitvinden! Binnestebuiten lijkt ook al iets te werken... (lijkt juist onlogisch maja) Of anders moet je in de shop vragen of hij ook een wiet heeft die WEL gedroogd is =D Vaak hebben ze namelijk wiet die behoorlijk vers is nog!

flash kieke

Wijs gebruiker
@Lapzwans--->Gewoon ergens droog leggen waar geen wind is.En liefst op een warme plek.

Ik onder vindt toch geen verschil tussen een pure joint en een joint met tabak.Het effect is het zelfde bij mij.

BacingsPen

Badass junkie
Lapzwans zei:
in een luchtdicht zakje? of mag er gewoon lucht bij kome?

Ligter denk ik een beetje aan WAAR je het wil laten drogen... Ik laat m'n wiet/paddo's altijd drogen in mijn geheime opbergkist =D

JuNk

SpacingBen zei:
Lapzwans zei:
in een luchtdicht zakje? of mag er gewoon lucht bij kome?

Ligter denk ik een beetje aan WAAR je het wil laten drogen... Ik laat m'n wiet/paddo's altijd drogen in mijn geheime opbergkist =D
Ik leg mijn zakje altijd een 3 kwartiertjes onder mijn bureaulamp.

Bovenaan