Javelin FGM-148F
Wijs gebruiker
Ben benieuwd naar jullie pubertijd.
Eigenlijk meer naar diegene die moeilijke pubers waren.
Wat vinden achteraf jullie van jullie eigen gedrag?
Waarom waren jullie zo?
Ik heb een zoon van 15. Havo- vwo denk niveau, zit op havo 3.
Gaat niet naar school. We hebben al de jeugdzorg ingeschakeld, maar tot nu toe zie ik geen verschil in zijn gedrag. Hij praat niet met ons, wil alleen maar achter pc zitten, wordt agressief als zijn laptop wordt weggehaald.
We hebben alles geprobeerd, goede gesprekken uitvoeren, afspaken maken, beloningen en straffen, maar uiteindelijk blijven we op hetzelfde plek. Ik heb sterke vermoeden dat hij in autistische spectrum zit en ik hoop dat hij gauw getest gaat worden. Maar wat dan? Hoe kunnen we verder helpen ?
Hoe dan ook, misschien wilt iemand van jullie, wie hetzelfde problemen had als mijn zoon, even delen hoe is het met jullie geweest en hoe is het nu geworden? Bijvoorbaat dank!
Eigenlijk meer naar diegene die moeilijke pubers waren.
Wat vinden achteraf jullie van jullie eigen gedrag?
Waarom waren jullie zo?
Ik heb een zoon van 15. Havo- vwo denk niveau, zit op havo 3.
Gaat niet naar school. We hebben al de jeugdzorg ingeschakeld, maar tot nu toe zie ik geen verschil in zijn gedrag. Hij praat niet met ons, wil alleen maar achter pc zitten, wordt agressief als zijn laptop wordt weggehaald.
We hebben alles geprobeerd, goede gesprekken uitvoeren, afspaken maken, beloningen en straffen, maar uiteindelijk blijven we op hetzelfde plek. Ik heb sterke vermoeden dat hij in autistische spectrum zit en ik hoop dat hij gauw getest gaat worden. Maar wat dan? Hoe kunnen we verder helpen ?
Hoe dan ook, misschien wilt iemand van jullie, wie hetzelfde problemen had als mijn zoon, even delen hoe is het met jullie geweest en hoe is het nu geworden? Bijvoorbaat dank!
Zoals Harry hierboven zegt, 'tis maar een fase maar zeg dat vooral niet tegen hem :P Heeft hij vrienden? Misschien heeft hij alleen online vrienden en is hij daarom zo aan z'n laptop gehecht (ben d'r ook geweest). Het moment dat 'k 1 goede vriendin kreeg ben ik pas een beetje normaal gaan doen, m'n gedrag momenteel siert me niet (drugsgebruik en de gevolgen van dien) maar persoonlijkheid en manieren zijn omhooggeschoten in die 3-4 jaar, puur en alleen omdat 'k mensen om me heen had die 'k 'nadeed' qua omgang. Een baantje heeft mij ook enorm geholpen hoe gestoord 'k er ook van werd af en toe, als het mogelijk is zou ik hem aansporen om een baantje te nemen waar je met mensen om moet gaan, al is het drie uurtjes per week. Eigen geld verdienen (en daarmee een gevoel van onafhankelijkheid), betere omgang met de mensen om zich heen (dat beleefd moeten doen gaat zich in je nestelen). Hoop dat je een beetje iets hier aan hebt. Weet iig dat hij zich over een paar jaar waarschijnlijk schaamt, en probeer vooral dan een gesprek aan te kaarten. Puber zijn is lastig op zich, met pubers valt weinig te praten over het algemeen zonder dat het in geschreeuw overgaat.