Psylocibine extractie - hulp nodig !

Spor

Wijs gebruiker
Mensen,

Ik ben bezig met een psylocibine extractie: ik heb 25gr gedroogde paddo's 3× een dag in pure alcohol laten staan, en de alcohol zo ver mogelijk laten verdampen.

Ik zit nu met het laatste klatsje bruine plakkerige vloeistof. Er zit dus zeker wel psylocibine in de alcohol, maar het laatste beetje alcohol wil niet verdampen. Ik denk dat die verzwaard is door de psylocibine ofzo. Ik heb ook al geprobeerd het op de verwarming te zetten, maar dat mocht ook niet baten.

Weet iemand hoe ik deze laatste stap in de extractie naar droge kristallen moet maken ?

TeKNoZem

Wijs gebruiker
Hmm.. Kweenie ouwe. Maar wat ik zeker wel zou adviseren is je kristallen gewoon in een laagje alcohol of ethanol te houden. Psilocine en psilocibine kunnen namelijk niet echt tegen zuurstof.. dus wil je het enigszins kunnen bewaren.. ;o

Spor

Wijs gebruiker
en hoe neem ik het dan ? Ik ga de alcohol niet mee slikken ofzo... ik neem ook niet aan dat dat de bedoeling is.

TeKNoZem

Wijs gebruiker
Tja.. tis niet de bedoeling dat je de alcohol of ethanol idd mee in slikt. Maar wat voor alcohol heb je dan? Er zit altijd een percentage aan, en 100% lijkt me onwaarschijnlijk. Alcohol verdampt altijd lijkt me, ene keer iets langer nodig dan anders mss.

Tigg

Belezen gebruiker
Het lijkt me ook dat het grootste deel van het restant gewoon water is. En mits het een kleine hoeveelheid is lijkt het me normaal dat je de alcohol er ook bij moet nemen.

Twilight

Bewuste gebruiker
Tripreporter
Misschien als je het weer wat aanlengt met alcohol en kijkt hoe het dan gaat?

Bovendien, als het nog steeds bruine troep is is je extractie ook nog niet gelukt. Of is dit slechts een van de stappen?

Spor

Wijs gebruiker
TeKNoZem zei:
Tja.. tis niet de bedoeling dat je de alcohol of ethanol idd mee in slikt. Maar wat voor alcohol heb je dan? Er zit altijd een percentage aan, en 100% lijkt me onwaarschijnlijk. Alcohol verdampt altijd lijkt me, ene keer iets langer nodig dan anders mss.

Ik heb me dit door een student chemie uit laten leggen voordat ik begon: ik had 97% pure alcohol ofzo, en de overige %en waren iets giftigs, MAAR dat moest volgens hem net zo licht zijn als alcohol en dus net zo goed oplossen. Ik weet niet meer wat het wat, iets met een K geloof ik. Stond op het potje alcohol, maar dat heb ik al niet meer.

Tigg zei:
Het lijkt me ook dat het grootste deel van het restant gewoon water is. En mits het een kleine hoeveelheid is lijkt het me normaal dat je de alcohol er ook bij moet nemen.

Waarom water ? Er is geen water aan het proces tepas gekomen... En het is wel een kleine hoeveelheid alcohol, maar het lijkt me alsnog niet erg bevorderlijk moet ik zeggen.

Twilight zei:
Misschien als je het weer wat aanlengt met alcohol en kijkt hoe het dan gaat?

Bovendien, als het nog steeds bruine troep is is je extractie ook nog niet gelukt. Of is dit slechts een van de stappen?

Waarom aanlengen met alcohol ? het was ooit 300ml, daar is nu nog een kletsje bruine derrie van over. Ben blij dat het al zover ingedampt is.

Waarom is de extractie nog niet gelukt dan ? Ik ging er min of meer vanuit dat het bruin in de alcohol de psylocibine was aangezien de alcohol van tevoren gewoon kleurloos was.

psysurfer zei:
En de pot gewoon in de vriezer zetten? vormen dan geen kristallen?

Ik heb nog nooit een extractie gemaakt - zou dit moeten ? Hoe werkt dit met dmt ?

TeKNoZem

Wijs gebruiker

Petrovic

Badass junkie
Emeritus Mod
Tripreporter
Ik heb nog nooit een extractie gemaakt - zou dit moeten ? Hoe werkt dit met dmt ?
Bij dmt werkt de vriezer perfect omdat wasbenzine pas dik onder de nul een vaste substantie wordt. Door de kou gaan de dmt kristalletjes aan het glas plakken. Hierdoor kan je de alcohol wegspoelen en blijft de dmt aan de binnenkant van het glas plakken die je er daarna kan afschrapen.

Bij psylocibine lijkt me dit hetzelfde want alcohol wordt ook pas bij -115C een vaste substantie. De kans lijkt me dus zeer groot dat de psylocibine ook aan het glas gaat plakken, en het mooie is dat je de onzuiverheden ook nog eens uithaalt. Je kan dit eens proberen door het in de vriezer te leggen voor 24uur op de meest koude stant en dan moet er kristalletjes aan het glas te zien zijn als mijn theorie klopt.

Als dit niet werkt kan je altijd een ventilator erop zetten.

Vigilante

Wijs gebruiker
Petrovic zei:
Bij dmt werkt de vriezer perfect omdat wasbenzine pas dik onder de nul een vaste substantie wordt. Door de kou gaan de dmt kristalletjes aan het glas plakken. Hierdoor kan je de alcohol wegspoelen en blijft de dmt aan de binnenkant van het glas plakken die je er daarna kan afschrapen.

Bij psylocibine lijkt me dit hetzelfde want alcohol wordt ook pas bij -115C een vaste substantie. De kans lijkt me dus zeer groot dat de psylocibine ook aan het glas gaat plakken, en het mooie is dat je de onzuiverheden ook nog eens uithaalt. Je kan dit eens proberen door het in de vriezer te leggen voor 24uur op de meest koude stant en dan moet er kristalletjes aan het glas te zien zijn als mijn theorie klopt.

Als dit niet werkt kan je altijd een ventilator erop zetten.

Ik denk dat dit inderdaad een goeie optie is.
Volgens wiki is psylocibine wit. Bruine zooi duidt dus op een hoop meuk die is blijven zitten uit de paddows.
Gooi er meer alcohol bij, goed roeren enz, zodat je zeker weet dat alle psylocibine is opgelost in de alcohol.
Haal dan de bruine meuk eruit, zet de alcohol in de vriezer (-20 of iets in die trant) en dan zou je na 24 uur duidelijk kristallen moeten zien.

Petrovic

Badass junkie
Emeritus Mod
Tripreporter
Je moet niet te veel vloeistof hebben anders vormen er moeilijk kristallen. Als de ratio psilocibine alcohol te klein is zullen er geen/ nauwelijks kirstallen vormen.

Hoeveel ml alcohol heb je nu?

Spor

Wijs gebruiker
Paar ml hooguit, echt niet veel... niet eens een volledig laagje in mijn niet al te grote bakje. Gewoon nattigheid op de bodem zeg maar.

Stel het werkt niet - vries de psylocibine niet kapot dan ? Of kan het daartegen. En wat is dan de bedoeling, klein beetje alcohol erbij en de boel in de vriezer zetten voor 24 uur ?

Petrovic

Badass junkie
Emeritus Mod
Tripreporter
DMT kan ertegen maar voor psylocibine weet ik het niet. Het lijkt me wel dat het daar tegen kan maar als je zekerheid wil hebben moet je het even opzoeken.

Je hoef geen extra alcohol erbij te doen, de psilocibine zal vastplakken aan het glas en kritaliseren en de rest kan je door een kofiefilter halen voor het geval er nog wat in zit.

Vigilante

Wijs gebruiker
Petrovic zei:
Je moet niet te veel vloeistof hebben anders vormen er moeilijk kristallen. Als de ratio psilocibine alcohol te klein is zullen er geen/ nauwelijks kirstallen vormen.

Klopt maar bij een temperatuur van -20 zal er in alcohol vast niet zo veel meer op te lossen zijn.

Maar voor een mooi zuiver resultaat zul je toch de bruine meuk eruit moeten halen, want afhankelijk van wat het precies is, bevriest die waarschijnlijk samen met de psylocibine.

Waarom extraheer je het eigenlijk?

Petrovic

Badass junkie
Emeritus Mod
Tripreporter
Waarom extraheer je het eigenlijk?
Waarom niet? Wie wilt er nou geen lijntje paddo zetten voor zijn vrienden? :openmouth:
Oké even serieus, als het goed is is het ook te roken waardoor de trip rap opzet en je weet ook hoeveel je inneemt aangezien elke paddo weer in potentie verschilt. Ik denk dat het ook wel misselijkheid kan voorkomen.

Spor

Wijs gebruiker
Inderdaad omdat het roken me interessant lijkt, en ik niet écht van paddo's eten hou. Ik had toevallig 25gr gedroogde tot mijn beschikking dus ik dacht laat ik het eens proberen.

Maar ik kan de boel nu het beste in de vriezer zetten dus ? De alcohol is niet meer erg vloeibaar die erin zit. Is een vastere substantie als de oorspronkelijke alcohol. En zelf denk ik toch dat het bruin de psylocibine is. Ik zou niet weten wat anders.

TeKNoZem

Wijs gebruiker
From SWIM's understanding, the crystals that form from an alcohol extraction are not actually psilo crystals, but probably sugars. The liquor can be evaporated to concentrate the dose, but if the crystals are filtered and taken, they are not active. The darker goo, SWIM can confirm is active, but degrades very rapidly, if the alcohol is evaporated totally. There are a few extraction articles that suggest acetic acid extractions are just as effective as any alcohol extraction that has water, if not more effective.

Goed bewaren dus. ;o

Petrovic

Badass junkie
Emeritus Mod
Tripreporter
Spor zei:
Eigenlijk weet ik nu dus nog steeds niet zo goed wat mijn volgende stap moet zijn ? :flushed:
Gooi het in de vriezer voor een dag en kijk dan of er kristallen zijn gevormd en deze dan vast zitten aan het glas. Als het lukt zitten de kritallen goed vast aan het glas en kan je de de alcohol zo weg kieperen. Als er niets gebeurd kan je toch beter proberen het te laten drogen.

TeKNoZem

Wijs gebruiker
Betwijfel het ten zeerste, je kan paddo's ook bevroren bewaren zonder dat de psilocine en pslocibine kapot vriest, dus waarom het goedje zelf niet.

Spor

Wijs gebruiker
Ik heb ze vanmiddag in de koelkast gezet... morgen na het werken haal ik ze eruit.

Ik ben benieuwd !

psysurfer

Belezen gebruiker
die bruine smurrie kan niet je psylocibine zijn, ik heb ook bruine smurie zitten in mijn pot en dat is gewoon nog wat padogruis dat mee in de pot is gegaan, en is het niet zo dat het een heel instabiele stof is? ik weet dat er hier ergens een threat staat waar ze zeggen dat vriezen de kristallen idd kapot maakt, maar ja ik heb al vanalles gehoort :grin: en als ik jou was zou ik nog wat alcohol erbij doen en het bruin eruit filteren en dan in de vriezer.
:wave:

Spor

Wijs gebruiker
Oke, nou de vriezer had niet echt een effect op het geheel...

Wat nu ? weer op de verwarming, of inderdaad alcohol erbij om de alcohol die erin zit te verdunnen. Maar zelfs dan, hoe krijg ik de bruine drab eruit ? Hoe filter ik zoiets ?

Wat zou er gebeuren als ik het in de staat waarin het nu is zou vapourizen / roken ? Zou dat werken ?

Vigilante

Wijs gebruiker
Ik zou het verdunnen met wat meer alcohol, goed roeren enzo en dan door een koffiefilter heengooien. Dan alcohol in de vriezer.

Dit zo roken (als het droog is) zou toch moeten werken als je het in pure vorm ook kan roken. Vraag me alleen af of t wel relaxt rookt.

Spor

Wijs gebruiker
Door het geheel door de koffiefilter te gooien moet de bruine drab er dus uitgezeefd worden dan... ?

Ik neem aan dat de kristallen nog opgelost zijn in de alcohol op dat punt, en dus niet in de koffiefilter blijven hangen ?

En als ik dat doe, zeg ik heb een laagje heldere alcohol in mijn bakje, dan in de vriezer voor 24 uur, en als ik het er dan uit haal, kan ik de alcohol wegschudden en zitten de kristallen aan de zeikant ?

Bedankt voor de hulp iedereen !

PepTalk

Badass junkie
Emeritus Mod
Ik zat pas eens met een idee, echt zo idee dat als je super stoned bent het geweldig lijkt maar achteraf heel dom is..

Alleen nu klinkt het achteraf heel dom, maar ik heb er nog nooit iets over gelezen:

Als je nu paddo thee zet, alleen dan zonder thee en suiker ed. en je gebruikt spablauw.
Als het genoeg getrokken heeft paddo's de uit, nog even door koffie filter laten lopen voor evt. kleine restjes paddo en je laat daarna het water uitdampen, verdampen de werkzame stoffen dan mee? Of blijven die achter als residu? Verdampen ze mee, kun je er dan niet bij doen waardoor de werkzame stoffen daar aan hechten en wat je kunt scheiden van water ( evt. met pipet? )

Of ben ik nu echt heel dom aan het nadenken en is het vanzelfsprekend onmogelijk?

Vigilante

Wijs gebruiker
Als het goed is (ik ga nu even van mijn dmt-extractie kennis uit; in grote lijnen hetzelfde), als je nu dus ervoor zorgt dat er genoeg alcohol in je mengsel zit, (vraag me niet hoeveel), maar iig genoeg dat alle psylocibine is opgelost in de alcohol. De bruine drap is hoogstwaarschijnlijk gewoon kleine deeltjes paddo-smurrie die er gewoon inzitten. Dit zou als het goed is door een koffiefilter worden tegengehouden.

Als je genoeg alcohol heb, en goed genoeg heb geroerd kan je er zeker van zijn dat alle psylocibine in de alcohol is opgelost, en alle alcohol die dan door het koffiefilter heenkomt bevat psylocibine.

Het kan ook dat de bruine paddosmurrie dusdanig fijn is dat het door het koffiefilter heenkomt ookal lijkt me dit vrij onwaarschijnlijk.

Als je een paar keer filtert om de bruine smurrie weg te halen en je houdt uiteindelijk een behoorlijk heldere vloeistof over; dan kan je dit of in de vriezer doen en dan de kristallen schrapen (zoals hier ergens boven beschreven), of je kan alle alcohol laten verdampen (onder een ventilator ofzo) en dan hou je ook psylocibine over.

Sorry voor de misschien wazige tekst, ben loesoe.

Twilight

Bewuste gebruiker
Tripreporter
Ik hoop dat het lukt met deze methoden!

Succes Spor, en vergeet niet foto's te posten. :wink:

Spor

Wijs gebruiker
Nou, oke dan, dit is wat ik ga doen:

Eerst de boel weer aanlengen met alcohol zodat het weer vloeibaard word. Hierna alles filteren totdat het helderder is, en vervolgens alles in de diepvries plaatsen :)

oke dan, got it, als er nieuws is kom ik het vertellen.

PepTalk

Badass junkie
Emeritus Mod
Spor zei:
Nou, oke dan, dit is wat ik ga doen:

Eerst de boel weer aanlengen met alcohol zodat het weer vloeibaard word. Hierna alles filteren totdat het helderder is, en vervolgens alles in de diepvries plaatsen :)

oke dan, got it, als er nieuws is kom ik het vertellen.

Graag :)

Zeitgeist

Experimenterende gebruiker
PepTalk zei:
Ik zat pas eens met een idee, echt zo idee dat als je super stoned bent het geweldig lijkt maar achteraf heel dom is..

Alleen nu klinkt het achteraf heel dom, maar ik heb er nog nooit iets over gelezen:

Als je nu paddo thee zet, alleen dan zonder thee en suiker ed. en je gebruikt spablauw.
Als het genoeg getrokken heeft paddo's de uit, nog even door koffie filter laten lopen voor evt. kleine restjes paddo en je laat daarna het water uitdampen, verdampen de werkzame stoffen dan mee? Of blijven die achter als residu? Verdampen ze mee, kun je er dan niet bij doen waardoor de werkzame stoffen daar aan hechten en wat je kunt scheiden van water ( evt. met pipet? )

Of ben ik nu echt heel dom aan het nadenken en is het vanzelfsprekend onmogelijk?

ze denken allemaal dat je dom bent lijkt het?!

maar je hebt wel gelijk zo makkelijk is het, je moet wel gedestilleerd water gebruiken.

Zeitgeist

Alcohol kan wel, maar ik lees ergens dat er vaak methanol voor wordt gebruikt, dat is zeer giftig!!! Ik weet dat bijna alles verdampt, maar toch zou ik geen methanol gebruiken, ethanol is beter, maar gedestilleerd water kan ook...

Birdo

Misschien dat wasbenzine een beter oplosmiddel is? In ieder geval voor DMT,
weet niet hoe het met psylocibine zit, nooit mee bezig gehouden. Maar tof idee =).

Wat het vormen van kristallen in ieder geval kan helpen is door je oplosmiddel,
hier dus de alcohol, in ieder geval tot de helft van de hoeveelheid te laten verdampen, voordat je het potje in de vriezer zet.

Het hele concept van kristallen vormen in oplosmiddelen is door je oplosmiddel
te verzadigen, dus hoe minder alcohol / wasbenzine, des te beter.
Wat er namelijk gebeurt in de vriezer is dat het oplosmiddel afkoelt, en daardoor minder
stoffen kan vasthouden -> kristallen worden verstoten en zullen als je potje ongerept is netjes
aan elkaar, en aan het glas gaan kleven.
Vergelijk het met oplossen van zout in warm en koud water, het warme water zal meer opnemen,
en dus minder snel verzadigen. Zo kan warme(re) alcohol of wasbenzine ook meer vasthouden,
waarna je de temperatuur van het oplosmiddel verlaagt om deze je product te laten afstoten.

Dus neem niet zo maar aan dat je meer alcohol moet gebruiken, tenminste,
als je echt op kristallen gokt.
een grote hoeveelheid alcohol zal weinig moeite hebben om de kleine hoeveelheid psylocibine vast te houden, misschien zelfs na het koelen in de vriezer..

Ow en filteren is zeker een must, de bruine drap bevat je actieve stof nu, en die zal waarschijnlijk ook in de vriezer gewoon in de drab blijven hangen. Dan ben je terug bij af.
Als de alcohol genoeg contact heeft gemaakt met alle drab, dan zou deze theoretisch gewoon
alle psylocibine moeten hebben opgenomen..

Even een laatste tip, voor als je slaagt met kristalletjes kweken;
Je moet dan alle alcohol uit het potje laten gieten, en even laten uitlekken.
Doe dit uit voorzorg door een koffiefilter om eventuele 'zwevende' kristalletjes op te vangen.

Zet je potje met kristallen nu op de kop op een paar velletjes WC papier, met iets onder
de helft van het potje om deze een beetje te kantelen voor een opening waar de alcohol uit
kan verdampen. Mocht er nu wat condens ontstaan ( het komt ten slotte uit de vriezer ),
dan kan dit water niet naar de kristalletjes druppelen en deze oplossen..
Verdampen kan wel een dagje duren, als je zeker wil zijn dat deze helemaal verdampt.

bewaar de alcohol sowieso, en laat deze in bijvoorbeeld een glazen schaal helemaal uitdampen,
mocht er namelijk teveel alcohol zijn gebruikt om alle psylo. te laten kristalliseren, dan zal dit
restant gewoon op de schaal achterblijven.

Beetje lang geworden, en misschien wat herhaling van eerder genoemde punten,
maar ik dacht ik som het even op. Ben benieuwd naar de resultaten!
En nu moet ik echt gaan slapen haha.

Spor

Wijs gebruiker
^thanx, hier heb ik wat aan !

Ja de alcohol die ik had was van de kruidvat, geloof geen ethanol of methanol maar de stof die erbij zat zou nog makkelijker verdampen als alcohol.

Ik heb het redelijk druk en zodoende nog geen tijd gehad om er verder iets mee te doen. Op dit moment is het een bruin / zwarte derrie die niet in beweging lijkt te komen als ik het schaaltje op de kop hou. Om die reden zal ik het sowiso om te beginnen moeten lengen als ik het door een filter wil halen.

Ik denk dat ik als ik dit gedaan heb de boel eerst een beetje in laat dampen, zodat de concentratie in de vloeibare psylocibine in ieder geval zo hoog mogelijk is. Dan ga ik het in de vriezer zetten en hopen op kristalvorming.

Zoals beloofd, ik hou jullie op de hoogte !

Vigilante

Wijs gebruiker
Je moet ook zeker geen huge amount of alcohol gebruiken, maar genoeg om te vrij zeker te zijn dat alle psylo is opgelost. Als je een tek heb gevolgd zou ik die hoeveelheid alcohol aanhouden.

Als de bruine drap eruit is gefilterd en je heb t in de vriezer gehad en er zijn eventueel kristallen gevormd kan je daarna de alcohol alsnog laten verdampen om het laatste restje psylo eruit te halen.

Ik ga er vanuit dat er bij temperaturen onder 0 graden behoorlijk weinig psylo kan oplossen in alcohol.

A friend of mine performed a Soxhlet extraction of 12 grams of powdered Psilocybe cubensis, using 95% ethanol. When the 60 mL of extract cooled to room temperature, many small transparent, colorless crystals had formed on the bottom of the container and did not redissolve on agitation. Do you know what these crystals are? -- Journeyman

Dit geeft een beetje een indicatie; psylo uit 12 gram paddo's lost niet volledig op in 60 ml 95% ethanol. Afhankelijk van de paddo's natuurlijk, maar gemiddeld.

http://www.cognitiveliberty.org/shulgin ... action.htm

aapkut

Badass junkie
je kan het vloeistof in een schaaltje gieten en in de zon laten drogen met een dekseltje erop met kleine gatjes denk dat dat wel zou moeten werken.

Bovenaan