Psychotisch?

jcutter

Badass junkie
Tja. vannacht heb ik lang maar zeer raar geslapen. Ik werd angstig wakker en mijn hersens kraakte helemaal. Ook zag ik een soort van beelden voor me. Alsof ik nog half droomde zeg maar. Vannochtend toen ik wakker werd; kraakte mijn hersens weer heel erg. Het valt nu gelukkig weer mee. afgelopen week had ik xtc+speed gebruikt, maar ik denk dat dit de trigger was van het totaal plaatje :wink:

Delirium

Badass junkie
Krakende hersens? :openmouth: Klinkt niet bepaald gezond!

Psychotisch zul je wel niet zijn, maar als deze shit aan blijft houden zou ik zeker de huisarts even bezoeken.

Adrenochroom

Wijs gebruiker
Geen speed en X meer voor jou jongeman! Nee maar serieus, kap ff met de dope en kom wat tot rust, beter ga je wat aan sport doen, creatief bezig zijn, misschien mediteren en veel vis eten voor je receptoren, dan bouwt alles wel weer op!

jcutter

Badass junkie
Ik wil ook de hele tijd slapen..
Fuck, als ik hier nog gezond vanaf weet te komen, ga ik echt nooit meer een verdomde klote drug aanraken. Morgen moet ik weer naar school toe :(

Carlitos

Badass junkie
Ik heb dat ook gehad naar behoorlijke tijd wat gebruik.
Alsof er iets afbrokkelde,in me hersens.

jcutter

Badass junkie
Deze 2 weken: 1xlsd, veel geblowd, 2x paddo's, 1x coke en een paar dagen terug had ik op 1 avond 2 en half xtc pillen op en een halve gram speed. Sinds die dag voel ik me echt ontzetend klote. Ik weet dat dit onverantwoord gebruik is en dat dit mijn eigen schuld is, maar ik zou toch graag willen weten hoe dit kan gaan aflopen. Bedankt voor de vele reacties btw.

jcutter

Badass junkie
Vond het maar erg raar dat ik vannacht zomaar uit het niets bezweet en helemaal angstig wakker werd. Hebben meer mensen dit?

Delirium

Badass junkie
jcutter123 zei:
Vond het maar erg raar dat ik vannacht zomaar uit het niets bezweet en helemaal angstig wakker werd. Hebben meer mensen dit?

Zelf nog nooit gehad, maargoed, drugs blijft drugs en zal nooit goed voor je zijn hè? :wink: Goed uitrusten, eten, enz.

Samz

Experimenterende gebruiker
Ik heb me zelf ook wel eens een paar dagen flink klote gevoeld, dat ik ook dacht dat het niet meer over zou gaan.
Maar er is een grote kans dat dit gewoon weer normaal gaat worden bij je, je moet alleen wel even een tijdje rustig aan doen.
Dat is ook wel veel in 1 week.

Last van hartkloppingen? Weinig zin om ook maar iets uit te voeren?

Recept: even een tijdje van de drugs afblijven en vooral van de pep.
Je hebt ietsje teveel gekadaverd en bent nu even tegen een grens aangelopen.

Niet mee eens. Maar de kater is te verminderen door een aantal dingen.. goed door blijven eten, je vitamines nemen, niet langer dan zo'n 30-40 uur doorhalen, dat soort shit.

Frisko

Badass junkie
Lake zei:
Niet mee eens. Maar de kater is te verminderen door een aantal dingen.. goed door blijven eten, je vitamines nemen, niet langer dan zo'n 30-40 uur doorhalen, dat soort shit.
das waar ja,maar de 1ste paar keren krijg je echt niks door je keel dus dan gaat dat verhaal niet op!!!
maar het went sowieso na verlôop van tijd idd :)

azgaza

Badass junkie
Als je nog half slaapt en je denkt dat het een psychose kan zijn zal je er vast nog geen hebben. Zodra je helemaal wakker was, had je toen nog het idee dat je dingen zag die niet klopte? Zo niet; dan is het wellicht nog geen psychose.

Wel zou ik het even rustig aan doen, jouw vakantie gebruik klinkt nog al heftig, en je hersens geven duidelijk aan dat ze heel graag even wat rust willen. Als je ze dat gunt, komt het vast binnen een paar dagen / weken wel weer goed.

jcutter

Badass junkie
Harstikke bedankt voor jullie reacties. Ik ervaar nu nog steeds een lichte angst, paranoia, lichte hoofdpijn, lichte misselijkheid en een kleine dip. Ik moet morgen naar school en het is van belang om mijn dosis ritalin in te nemen. Is dit wel verstand om te doen? Ik ga iig de dosis maar aanpassen voor de zekerheid. Sporten doe ik al heel veel, lezen ook en gezond eten ook. Ik verwacht dat dit zo weg is en over een week hier weer een optimistischer bericht weet te plaatsen :) :wave:

Northawke

Wijs gebruiker
Je zal wel geen psychose hebben, want op dat moment zul je dat zelf al niet meer herkennen. Je hebt je lichaam en geest gewoon uitgeput met je gebruik en dan kan je rare dingen gaan zien en denken. Gewoon doen wat iedereen hier je aanraadt. Geen drugs aanraken, rust nemen en goed eten en drinken. Over een paar dagen voel je je weer goed.

TechNora

Wijs gebruiker
Tripreporter
Ik heb het ook wel eens gehad in de periode dat ik veel xtc gebruikte. Idd wakker worden, vet bang enzo, en het slaat nergens op, en toch voel je je zo... Nutsss heeft me toen kunnen vertellen dat dit puur kan komen door een laag serotonine gehalte...

Het scheelt wel om je te bedenken dat het dus puur die chemische onbalans is in je lichaam, maar het blijft zwaar kut... Mij helpt het dan als ik ga mediteren, dus dat zou je kunnen proberen als het nog eens gebeurd.

HathCore

Newbie
Ja die beelden die je ziet zijn makkelijk te verklaren.. Dit is gewoon een half slaap/half wakker toestand.. Als ik in slaap wil vallen heb ik dit soms ook wel eens, dat ik mn ogen dicht en open heb tegelijk lijkt het dan wel.. Volgens mij heel normaal. Dromen dient om hetgeen wat je hebt meegemaakt in de dag te verwerken. Waren die beelden dan in overeenstemming met dingen die je toen recentelijk had meegemaakt? Je moet ook niet te gauw denken dat je in een psychose zit hoor :) Die gedachte alleen al kan je gek maken.. je gaat jezelf obeserven als nooit tevoren.., en daardoor ontdek je altijd wel dingen die je niet 'normaal' acht, maar dat zijn ze eigelijk wel, je lette er vroeger alleen niet op.. Doe gewoon wat je normaal zou doen en zet het van je af, als je echt in een psychose zit is het nog wel een stapje heftiger, dat kan ik je verzekeren! :) Dit is meer een uitgeputte geest die wat rust nodig heeft!

En dat angstig wakkerworden is gewoon omdat je in je je in je onderbewustzijn tijdens je slaap ook al angstig voelde, waarschijnlijk heeft dit je dan wakker gemaakt. Misschien had je (onbewust) een slechte droom ofzo.. kan gebeuren!

Robdebob

Bewuste gebruiker
"low levels of serotonin can lead to increased symptoms of anxiety disorders"

Bron: fundamentals of abnormal psychology, R. Comer

jaja dat leer ik toch weer allemaal :mrgreen:

Adrenochroom

Wijs gebruiker
Laten we nu allemaal omstebeurt in een vaste vermomming jcutter gaan achtervolgen, en geheime boodschappen achterlaten in zijn omgeving, daarna gaan we een week lang at random uit het niets op straat steeds hetzelfde tegen hem zeggen bijv. "De klaver staat op zijn plek" of "Orion 5 staat versteld".

Hehe, ken je lache :mrgreen:

Adreno

Adrenochroom

Wijs gebruiker
Ok zal ik de bizarre-telefoontjes-van-de-overheiddienst lopen van 19.00 tot 24.00? Dan doe jij de vage-schimmen-en-geluiden-achter-het-raam-dienst tot 7 uur s'ochtens, dan mag iemand anders je weer aflossen. :P

Adreno

Funky Monkey

Badass junkie
'Krakende hersenen' kan ook een iets verhoogde of verlaagde vocht hoeveelheid achter je trommelvlies of ergens dieper in je oor betekenen hierdoor lijken je hersenen te 'kraken' :wink:

Bezweet wakker worden heb ik ook wel eens maar daar moet je gewoon geen aandacht aan besteden... naja misschien je bed verschonen als je echt heel veel gezweet hebt :P Verder is het ook wel handig om te zorgen dat je niet in bed gaat liggen als de drugs nog werkt aangezien je dan aanzienlijk snel kan oververhitten...

En voor de rest als je denkt psychotisch te worden gewoon ff je ogen dicht doen, tegen jezelf zeggen dat het onzin is en dat er niks is en zodra je er van overtuigt bent, ze daarna weer open doen. :beer:

jcutter

Badass junkie
Bedankt voor de vele nuttige reacties mensen :wave: Ik begin me al veel beter te voelen! Iig veel motivatie erbij om gezond te eten en veel te sporten :mrgreen:

Bovenaan