Psycho_Chrono's Kindjes

Psycho_Chrono

Wijs gebruiker
Tripreporter
Heb vandaag ook mijn grow-setje gekocht :) ze zitten nu nog in een doosje met daarin een plastic bakje. Volgens het briefje wat erbij zat was dit dé set voor dummies (and dummy I am muhaha). Ik moet er zometeen even wat water bijkiepen, 12 uur laten staan, weer leeggieten en in een zakje doen dat erbij zit, en dat zou alles zijn.

Volgens het papiertje zou het ongeveer 11/14 dagen duren voor de eerste oogst, ik vind dit nogal snel. Ik maak vanavond wat foto's van het doosje en mijn handelingen.

:wave:

Radeon915

Wijs gebruiker
Tripreporter
Psycho_Chrono zei:
Volgens het papiertje zou het ongeveer 11/14 dagen duren voor de eerste oogst, ik vind dit nogal snel. Ik maak vanavond wat foto's van het doosje en mijn handelingen.

:wave:

Dat vind ik ook nogal snel :P Bij het Azarius setje stond 11/14 dagen voordat ze beginnen te groeien :wink: dus ik weet niet of je m daar ook vandaan hebt maar ik zou er niet vanuit gaan dat je er over 14 dagen al van kan oogsten.. bij mij is er na 11 dagen nog geen paddestoeltje te zien.. :( maar dat zal nog wel komen :sunglasses:

azgaza

Badass junkie
Succes er mee, ik ga er binnen twee weken denk ik een aanschaffen, alleen nog even zien waar ik het neer moet gaan zetten en alles.. maar succes met het paddogroeien.

The Used

Bewuste gebruiker
Ik heb er ook 1 :grin: , volgens mij heeft iedereen er nu 1!!! :P Die van mij zit op 7 dagen nog niks te zien , alleen de witte laag is wel volop aanwezig dus heb er alle vertrouwen in dat ze deze week nog uitekomen , die van mij staat achter mijn nachkasjte met wat papieren er over heen zodat het niet direct licht krijgt en het is kamertemperatuur 18-23 gradne prima dus , hoe hoger het is hoe sneller het uitkomt maar hoger dan 30 graden moet je mee oppassen bij 37graden celcius sterft de psycobiline en de psycobine als die al aanwezig is dus niet te heet

Psycho_Chrono

Wijs gebruiker
Tripreporter
:wave: Ik heb ze net water gegeven en eens goed geknuffeld. Het is niet het setje van Azarius maar van Sirius (beste maastrichte smartshop imho) en het is een nieuw kweeksetje. Ik vond 2 weken voor het oogsten ook nogal erg snel maar het staat echt op het briefje, ik zal jullie op de hoogte houden bij elke noemenswaardige gebeurtenis. Ik zal vanavond of morgenvroeg ook even de foto's posten enzo :)

The Used

Bewuste gebruiker
Dat binnen 2 weken zou heel goed kunenn kloppen aangezien er al veel schimmel etc. op zit ( de goede schimmel wat de paddestoel zelf is )

Radeon915

Wijs gebruiker
Tripreporter
We zullen zien :mrgreen: Hij ziet er trouwens wel hetzelfde uit als mijnes, maar dr lijkt bij jou wel wat meer mycelicum op te zitten :)

Psycho_Chrono

Wijs gebruiker
Tripreporter
tis nu 4 dagen verder, er is nog niets te zien, er zit ook nog niet zo heel veel condens in het zakje (bijna niets eigenlijk) betekend dit misschien dat ze te koud staan?

Ze staan boven op een kast op mijn kamer, hoe warm het daar precies is durf ik niet te zeggen.

The Used

Bewuste gebruiker
Op 4 dagen hoef je je geen zorgen te maken... ik zit nu op 10 dagen en nog niks te zien :P en een andere gast zal op 14 dagen nog steeds niks... , ik hoop maar dat het allemaal goed komt :grin:

Radeon915

Wijs gebruiker
Tripreporter
Ik zit dus op 14 dagen, bijna alweer 15 nu.
Najah zolang het maar vochtig is en er geen infectie inkomt ken het volgens mij geen last :wink:
Ik heb mijn setje alleen wel in de woonkamer gezet, daar was het wat warmer.
'T zal mij benieuwen of dat z'n 'vruchten' af zal werpen :P

The Used

Bewuste gebruiker
Ik heb mijn kweekset ook verplaatst .... , ik heb hem altijd afgedekt voor licht ... Ik heb echter nog eff in de handleiding gelezen..

DE PADDESTOELEN HEBBEN LICHT NODIG!!! echter geen direct licht.. dus niet in de zon zetten! ook niet boven de verwarming etc.

Ik hoop dat het waar is wat je zegt psycho chrono dat er niks fout kan gaan idd zolang er geen infecties komen :grin:

Radeon915

Wijs gebruiker
Tripreporter
dag 15 en nog steeds niks te zien. Aan de zijkant kan je wel zien dat de bak wel bijna helemaal vol zit met mycelicum, dus hopelijk zie ik ergens in het weekend me eerste paddestoeltje opkomen :mrgreen:

En zo niet, nuja, alles op z'n tijd :stoned:

The Used

Bewuste gebruiker
Dankje Radeon915, ik houd der nu wel de moed in! , ik zit inmiddels ook al op 11... en nog steeds niks te zien en ook nog steeds nog niet veel mycsolin ofso dat witte spul is ook nog niet zo veel op de bovenkant iig , aan de zijkanten zit het er wel aardig vol mee en ook van die bruine stukjes der in dat ziet er wel goed uit opzich:grin: , maar komt vast allemaal goed :grin:! :beer:

Radeon915

Wijs gebruiker
Tripreporter
Ik zal jullie maar even verblijden :P
Na 16 dagen hebben eindelijk 3 kleine paddestoeltjes hun kopjes naar boven gestoken! :mrgreen: Dus ga er maar vanuit dat alles goed komt :wink:

Ik zal morgen of overmorgen ff wat fotootjes maken, ik heb nu geen fut meer

Psycho_Chrono

Wijs gebruiker
Tripreporter
Vandaag is de negende dag en er is nog niets te zien, het lijkt voor mijn gevoel ook alsof de 'schimmel' is afgenomen :confused:

The Used

Bewuste gebruiker
Dacht ik ook , maar geloof me het komt goed! :P ik zweer het je :grin:

Ik dacht ook dat er niks uit zou komen 3 dagen geleden eindelijk iets omhoog en het zijn er nu 9 hoop , hoop dat het er nog wat meer worden :grin:

Psycho_Chrono

Wijs gebruiker
Tripreporter
ze komen ! ze komen! er zijn er nu twee in zicht!

Ik heb door mijn enthousiasme met terugzetten per ongeluk eentje half omgestoot (UILSKUIKEN I KNOW!) en ik den eraan hem recht te zetten? Doen of niet doen / tips?

The fallen one heb ik even omcirkeld

Radeon915

Wijs gebruiker
Tripreporter
Je kan het altijd proberen, als z'n worteltjes zegmaar niet al te beschadigd zijn moet het wel lukken, maar als ie echt is losgescheurd ofzo, dan word het wel wat moeilijker.

Ik zou m er gewoon in laten staan en even in de gaten houden wat ie verder doet :wink:

succes!

Psycho_Chrono

Wijs gebruiker
Tripreporter
Vanmorgen leek het net alsof die weer een stuk gegroeit was. Ik tel nou 3 kleine spuitjes. Da's al 1 meer dan gisteren. Ik verbaas me er trouwens over hoe snel ze groeien als ze eindelijk boven de grond uitkomen, op tijd van een paar uur toch al enkele milimeters gewoon... :openmouth:

Psycho_Chrono

Wijs gebruiker
Tripreporter
Mijn god jah, eentje is echt nu al een dikke knaap geworden, de rest hobbelt wat erachteraan, ik tel er wel maar 5 helaas, maar dat drukt mijn niet :tongueout:

Psycho_Chrono

Wijs gebruiker
Tripreporter
Even een kleine update :) heb nu 10 paddo's staan die goed groeien en nog 2 kleintjes, ook zie ik aan de zijkant van de bak dat er 2 naar beneden groeien, is hier iets aan te doen ? Ook groeit er een van de zijkant naar boven, ook hier iets aan te doen?

Pictures :grin: :

Djo

Badass junkie
Psychochroniaanse knapen! :wave: :wink:

Maarre, de deal is rond, ik heb de mlp voor Lau, ze heeft hem zelfs al mogen zien! Dan proef ik van de Psychochroniaanse paddo's! :grin: De MLP lag nog in de kamer, toen jongste dochertje nutsss hem zag, helemaal blij, dus ik zei, die is voor een ander 'kindje'! :grin:
Maar ze was wel een beetje teleurgesteld, dus ik ga ze dan maar verassen met een mlp voor haar! :wink:

***Star_System***

Bewuste gebruiker
Djodjo zei:
Psychochroniaanse knapen! :wave: :wink:

Maarre, de deal is rond, ik heb de mlp voor Lau, ze heeft hem zelfs al mogen zien! Dan proef ik van de Psychochroniaanse paddo's! :grin: De MLP lag nog in de kamer, toen jongste dochertje nutsss hem zag, helemaal blij, dus ik zei, die is voor een ander 'kindje'! :grin:
Maar ze was wel een beetje teleurgesteld, dus ik ga ze dan maar verassen met een mlp voor haar! :wink:

Whahaha

Psycho_Chrono

Wijs gebruiker
Tripreporter
thnx :) ik denk dat ik ze overmorgen of de dag erna al kan gaan plukken (de 4 grootste). Iemand tips of handige trucs voor het plukken / drogen?

Drogen weet ik eigenlijk wel, in een doos, absorberend keukenpapier en af en toe papier vervangen. Misschien steriele handschoenen aandoen ?

Doerak

Bewuste gebruiker
Ik raad je aan om ze luchtdicht in de koelkast de laten drogen. Je kunt sillicagel gebruiken om het vocht uit de paddo's te ontrekken. Het kan vast makkelijker, maar ik vind ze altijd wel erg clean gedroogd als je het koel doet (minder vieze plekken enzo).

|..................|
|....ZWAM....|
|..................|
|_________| <---- gaas/keukenpapierconstructie
|..SILLICA....|
|_________|

Er is nog wel beter spul te krijgen dan sillicagel, maar daarvan ben ik de naam vergeten.

Doerak

Bewuste gebruiker
Het is trouwens silicagel met 1 L (van silicium natuurlijk, stom van me). Je zou een DIY shop kunnen proberen, bouwmarkt, internet...

Tips met het oogsten.. Plukken voordat de hoedjes openbarsten en de sporen vrijkomen. Dat is wat ik heb gelezen en dus maar braaf doe. Heb me er verder niet echt in verdiept. Er kan ook niet zoveel mis gaan, dunkt me.

Radeon915

Wijs gebruiker
Tripreporter
En als je dat spul niet kan vinden in de winkel, dan kan je ze ook gewoon in een vergiet/bak/schoenendoos met keukenrol leggen, en ze op een plek in je kamer leggen waar de zon er niet op kan schijnen.

En qua sterriliteit met plukken, ik heb alleen m'n handen goed gewassen, en op een paar blauwe plekjes ziet het er nog goed uit :)
De kweekset heeft ook geen besmettingen opgelopen dus volgens mij zit dat ook wel goed.

Doerak

Bewuste gebruiker
Radeon915 zei:
En als je dat spul niet kan vinden in de winkel, dan kan je ze ook gewoon in een vergiet/bak/schoenendoos met keukenrol leggen, en ze op een plek in je kamer leggen waar de zon er niet op kan schijnen.

En qua sterriliteit met plukken, ik heb alleen m'n handen goed gewassen, en op een paar blauwe plekjes ziet het er nog goed uit :)
De kweekset heeft ook geen besmettingen opgelopen dus volgens mij zit dat ook wel goed.
Blauwe plekken zijn inderdaad niet erg. Gewoon kneuzingen. Het is wel het eerste wat ranzig gaat smaken als je ze vers eet, maar je kunt ze dan ook beter drogen of plukken als je ze gaat eten :)

Psycho_Chrono

Wijs gebruiker
Tripreporter
Update ! :)

Zo zien ze er nu uit, foto's zijn net 5 minuten geleden gemaakt:

Het schaap word er ook gelukkig van:

En een enkeling besloot om onder de grond te gaan groeien, wat moet ik met deze doen ?

En als afsluiter: De knuffelende paddo's :hearteyes:

Bovenaan