Psychedelics boek

J0rrit

Badass junkie
Weet iemand een goed boek waarin veel verschillende psychedelics + hun werking enzo beschreven staan? Een soort uitjebol achtig boek dus? Alleen dan misschien wat uitgebreider?

Gr,

ErnstJünger

Bewuste gebruiker
Tripreporter
Het boek dat hier het meeste op trekt is natuurlijk het duo: 'PiKHAL' en 'TiKHAL' van Alexander en Ann Shulgin.
Essentiële literatuur.
Eerste stuk is autobiografisch over deze twee bijzondere mensen, laatste stuk is een lijst van honderden stoffen met verslagen, info, en daarna enkele appendices.

Daarnaast heb je ook nog 'The Essential Psychedelic Guide' van D.M. Turner.

Voorts heb je ook nog 'True Hallucinations' van Terrence McKenna, al is dat nog ander bier.

En dat is het zowat denk ik.

J0rrit

Badass junkie
Hey thanks voor de tio, had er nog niet gekeken maar er is inderdaad veel keus.

Waar ik interesse in heb zijn deze:

DMT - The Spirit Molecule
Psychedelic Encyclopedia
Trips: How Hallucinogens Work ( over de werking in de hersenen, lijkt me ook zéér interessant ).

Wie heeft een van deze boeken gelezen??? Aan te raden of....? Wil denk ik voor ze alle drie gaan ofzo...

Gr

RSW

Bewuste gebruiker
Tripreporter
J0rrit zei:
Weet iemand of deze hetzelfde zijn:

Zelfde schrijver, maar andere kaft en verschillend aantal paginas + 10 euro prijsverschil:

http://www.azarius.nl/bookshop/psychede ... gens_work/

en :

http://www.bol.com/nl/p/boeken-engels/t ... index.html

Waarschijnlijk niet hetzelfde boek, maar wel hetzelfde onderwerp. Dus beide kopen is af te raden. Verder zijn boeken op Azarius te duur, beter bij BOL bestellen.

Als ik je wat boeken zou kunnen aanraden zou ik je deze aanraden;

PiHKAL (dit het boek dat mij introduceerde met drugs, echt magisch hoe Ann en Alexander hun trips beschrijven. Het gedeelte wat je moet leven kan je niet online downloaden, dus schaf hem aan !). TiHKAL alleen kopen als je PiHKAL helemaal geweldig vond :)

DMT: The Spirit Molecule is ook aan te raden, hoewel het alleen over DMT gaat, is het erg informatief over hoe de wereld van het psychedelische onderzoek werkt. Strassmann is een held, wat mij betreft, gezien wat hij voor elkaar heeft gekregen, en zijn onderzoek ging echt diep.

Encyclopedia of Psychoactive Plants, hierin worden alle natuurlijke drugs uitvoerig besproken, en het boek is gemaakt in samenwerking met veel van de bekendste figuren uit de psychedelische wereld

De Pharmaco/Poeia reeks, door Pendell. Zijn geloof ik 5 boeken, waarin alle drugs uitvoerig worden besproken, ook de synthetische, en ook de niet-psychedelische. Dit is een soort enorm uitgebreide Uit Je Bol.

Alles van McKenna, hoewel zijn manier van schrijven niet makkelijk is om te lezen (vind ik).

J0rrit

Badass junkie
Niet hezelfde boek, maar wel dezelfde schrijver? Lijkt me stug dat een schrijver 2 keer een boek schrijft over precies hetzelfde onderwerp. Ik was ook al van plan ze op bol.com te bestellen ja...

Ik ga denk ik sowieso voor The spirit molecule, die andere over hoe psychedelics werken in de hersenen en ik wilde eig ook die psychedelic encyclopedie kopen toch ( die 5 delen die jij noemt lijkt me ook wel wat, maar het gaat miij vooral over psychedelics en dus lijkt me die tog meer geschikt ), iemand ervaring mee?

user12901258

Experimenterende gebruiker
the spirit molecule zeker bestellen!
hij vertelt ook heel mooi hoe lang hij bezig is geweest om het onderzoek uberhaupt uit te mogen voeren..kut bureaucratie!

maar echt...dat boek is een meesterwerk!

Psycheheerlijk

Belezen gebruiker
J0rrit zei:
Weet iemand een goed boek waarin veel verschillende psychedelics + hun werking enzo beschreven staan? Een soort uitjebol achtig boek dus? Alleen dan misschien wat uitgebreider?

Gr,

In het algemene drugs forum (boven aan in het forumoverzicht dus) is een topic met de naam "Drugs the straight facts" zoiets. In iedergeval, het boekje hallucinogens daarvan is voor mij erg aan te raden, straight facts en veel uitleg over hoe het werkt precies in je hersenen etc.

sky

Belezen gebruiker
koffiegeit zei:
the spirit molecule zeker bestellen!
hij vertelt ook heel mooi hoe lang hij bezig is geweest om het onderzoek uberhaupt uit te mogen voeren..kut bureaucratie!

maar echt...dat boek is een meesterwerk!

+1

Bovenaan