Please help

sofie

Newbie
Mijn vriend heeft jarenlang aan de coke gezeten.
Dit deed hij om zijn trauma’s en problemen te kunnen vergeten. Hij heeft een tijd bij de jellinek gelopen. Dit is nu 2 jaar geleden en het gaat hartstikke goed met hem. Hij heeft een goede baan, we hebben een leuk huis, hij is hartstikke gek op voetballen, hij eet goed, slaapt goed, komt altijd op tijd op zn werk. Het is echt een topvent en iedereen staat ervan te kijken hoezeer hij veranderd is.
Nu hebben we afgelopen weekend iets heel stressvols met een vriend van ons meegemaakt. Op zondagavond ging ik om 12.00 naar bed, na een uurtje ofzo kwam mijn vriend ook naar bed. De volgende ochtend heb ik ergens in huis 5 lege envelopjes gevonden. Volgens mijn vriend heeft hij deze nadat ik naar bed ben gegaan gebruikt. Ik weet dat hij hier 100E voor heeft betaalt.

Nu is mijn vraag: wie kan mij vertellen of dit een geloofwaardig verhaal is?? Ik weet dus niet hoeveel er in de enevelopjes gezeten heeft maar hoe geloofwaardig is het dat hij in een uurtje 5 van die pakjes heeft weg gewerkt?? Ik heb er zelf geen ervaring mee dus ik ben ten einde raad. Wie kan mij advies geven? Zal het echt een eenmalige terugval zijn geweest of wordt ik keihard voorgelogen? Please help.

melissa

Wijs gebruiker
ach joh........
wat een toestand.....
maar om op jou vraag terug te komen........
jij zegt dat t 5 pakketjes waren dat zullen waarschijnlijk 5 halfjes voor 100 euries geweest zijn......
die krijgt hij niet weg in een uurtje tijd,dat is vrij zeker......
heb je niks aan hem gemerkt dan die dag,of andere dagen :confused:
ik zou niet meteen een heel groot drama maken,hem weer ondersteunen de goeie kant op te gaan dat zou ik zeker doen......
begrip is een sleutelwoord,een sos verslaving is iets waar je altijd mee in je achterhoofd loopt......
als hij al gebruikte om problemen te vergeten,dan zal hij gauw weer pakken als t tegenzit.........
als jij nu gaat zeuren over zijn gebruik,heeft hij mischien wel zoiets van"shit ook dat nog erbij"
ik vind t zowiezo heel knap dat hij al 2 jaar clean was,en ik weet waar ik t over heb......
wens je heel veel sterkte :wink:

sofie

Newbie
Wat fijn dat ik zo snel een reactie heb ontvangen. Nee, het leek mij ook al vrij sterk dat hij dat in een uurtje heeft weggewerkt, en zeker als je, naar mijn weten dus, al een tijd niet hebt gebruikt. Nee, ik heb echt helemaal niks gemerkt. Ik let er toch altijd op of hij wel honger heeft, of hij niet chaggerijnig is sochtends, etc. Of hij wel aangeschoten raakt als we een wijntje drinken al dat soort dingen. Dat hou ik toch altijd in mn achterhoofd. Ja, het is niet makkelijk allemaal, pfoeh. Het is een paar jaar geleden echt een hele zware tijd geweest voor ons allebei en ik heb er nog steeds nachtmerries over en als op een ochtend die nachtmerrie weer werkelijkheid wordt....doet echt veel pijn. Tuurlijk wil ik er voor hem zijn, ik wil hem in alles steunen maar dat gaat natuurlijk alleen als hij er eerlijk over is....En jij weet waarschijnlijk ook dat als hij weer verder van huis is dat hij er over gaat liegen, mede om mij geen pijn te doen maar na alles wat we hebben meegemaakt weet hij wel dat ik tegen een stootje kan en niet zomaar de deur uit ren. En dat probeer ik nu dus te achterhalen. Is hij nou eerlijk tegen me geweest of liegt hij erover??? Moeijlik, moeilijk allemaal....zucht.........

melissa

Wijs gebruiker
1 ding staat voor mij vast........................
meid wat boft hij met jou,dat meen ik oprecht.......
waarschijnlijk weet hij dat ook wel,daarom zal hij om de hete brij heen draaien......
sos is een smerig goedje,wat je doet liegen en bedriegen als je stiekem moet gebruiken........(maar neem van mij aan dat hij zich er lullig over voelt als hij nuchter is)....
en zich er niet minder om zal schamen........
mischien moet je hem ermee confronteren met t feit dat jij echt wel weet dat hij alles niet in 1 uur heeft gebruikt,vraag hem wat de reden was.....
en toon begrip,veeeeeeeeeellllllllll begrip......
lees hem vooral niet de les,dat werkt alleen avrechts....
en word vooral niet boos,dan zal hij idd alleen maar liegen......om zijn hachje te redden........
ik wens je nogmaals heel veel sucses.......
en hoop nog te horen hoe t is gelopen..........
een ieder geval een dikke knuffel van mij voor jou die je zeker wel kan gebruiken :wink:

sofie

Newbie
Gisteravond hebben we een heel goed gesprek gehad. Hij kwam thuis en ik heb hem verteld dat ik hem altijd in alles wil steunen, hoe erg de situatie ook zal zijn. Maar wel dat ik hem alleen kan steunen als hij volkomen eerlijk tegen me is. Ik heb ook gezegd dat ik weet dat hij al die pakketjes niet in 1x heeft opgemaakt zondag. Ik heb veel aan je gehad, ik ben echt heel begripvol geweest en hem laten weten dat ik er altijd voor hem ben. Al zou hij een jaar in een kliniek moeten. Ook dat ik heel goed begrijp dat hij er niet eerlijk over zou zijn omdat ik begrijp dat hij mij geen pijn wil doen en mij niet kwijt wil raken. Nou, hij kreeg natuurlijk een brok in zn keel. En dat ik, als ik bij hem weg zou willen, ik dat 2 jaar geleden al zou hebben gedaan.
Nou, hij heeft me op mn hart gedrukt dat het echt alleen zondag is gebeurt, dat hij alleen toen een terugval heeft gehad. Ik zei :"maar waarom heb je dan niet 1 groot pakketje gekocht maar 5 kleine?" Toen zei hij dat die gozer shit verkoopt en dat er maar heel weinig in 1 zo'n pakketje zit. Natuurlijk blijft het voor mij dubieus maar hij heeft het me echt verzekerd. Hij wil ook alles doen om mijn vertrouwen terug te winnen. Hij wil elke dag in een potje plassen, ik mag al zn geld hebben (ik doe zowiezo weer zijn financien, heb zijn pinpas nu, en hij krijgt 1x in de 2 dagen 20 euro om van te lunchen en sigaretten te kopen). En hij vindt het prima. Dat geeft mij natuurlijk ook wel vertrouwen. Hij wil zelfs weer, als ik dat zou willen, een gesprek bij de jellinek hebben over zijn terugval. Hij zei wel "ik wil wel naar de jellinek gaan om het er over te hebben maar je moet niet vergeten dat ik al 400 x op een gevaarlijk punt ben beland en het toen zelf heb weten op te lossen dus ik weet niet of hij veel kan doen". Maar ja, ik denk ook, als hij echt niet geholpen wil worden of er af wil dan hadden we een heel ander gesprek gehad gisteren. Ik heb in ieder geval weer vertrouwen in de toekomst. En zoals ik je al eerder zei heb ik eerder ook niks gemerkt omdat het juist hartstikke goed gaat met hem in alle opzichten.
Ik ben echt blij dat het zo is uitgepakt gisteren maar natuurlijk zal ik extra scherp zijn de komende tijd.
Echt ontzettend bedankt nog voor je reacties, ik heb er echt veel aan gehad en ik heb het tijdens ons gesprek gisteren ook echt in mn achterhoofd gehouden, echt bedankt daarvoor. Dikke kus

Dione

Badass junkie
Emeritus Mod
wat fijn dat je zo'n goed gesprek hebt gehad met hem! ik wil je heel veel sterkte wensen in de toekomst. en damn wat heeft hij geboft met zo'n geweldig persoon als jij.

melissa

Wijs gebruiker
heel goed aangepakt meis.....
ben blij met zo een uitkomst,alhoewel ik dat ook wel een beetje verwachte.......
wat betreft t aantal pakketjes,t is normaal dat t over t algemeen halfjes zijn hoe t in t slechtste geval op 0,4 grammetjes dat maal 5 is ongeveer 2 gram daadwerkelijk........
als t rootzooi is tja dan gaat t wat sneller........
wat nou van t grootste belang is is dat hij spijt heeft.....
mischien kan je alsnog een keertje een gesprekje vragen bij de jelliekliniek.........
om te achterhalen voor hem waardoor hij een terugval had....
ik weet natuurlijk niet van welke ernst de situatie met die vriend was,maar t is waarschijnlijk nog moeilijk voor hem om met emoties om te gaan.....
en jullie willen waarschijnlijk niet nog zo een toestand......
mischien kun je hem uitleggen dat hij als hij in de verleiding komt t direct aan jou uitlegt zonder dat jij hem daarop beoordeeld.....
op zo een moment er veel over praten,en je gecontroleerd voelen wetende dat een ander weet wat je plannen zijn wil ook nog weleens helpen om niet te pakken.......
en meestal als je dan s"ochtends wakker word ziet de wereld er al heel anders uit.......
en is ie blij dat hij niks doms gedaan heeft.......
ik weet wel uit eigen ervaring dat je hem mischien wel wat extra in de gaten moet houden de komende weken.......
begrijp me niet verkeerd,ik ben overtuigd van zijn goede bedoelingen,dat ben ik echt :wink:
maar soms begint die hele strijd weer ff overnieuw na een terug val,ik maak t nu zelf mee........
ik bedoel mischien spookt t voorlopig weer ff door zijn hoofd,of hij wil of niet......
t is gewoon rotspul,en ik vind t noemenswaardig dat hij al 2 jaar clean is naar zwaar gebruik.......heel knap hoor.....
ik weet zeker dat t helemaal goed komt met jullie twee........
dikke knuffel,en goed gedaan meis......
en er af en toe over blijven praten in deze periode.......
hij kan zich maar beter gecontroleerd voelen dan dat hij weer terug pakt

Bovenaan