Plantje kweken

avalon

Experimenterende gebruiker
We hebben hier een beginnend plantje staan en zouden die graag zonder veel boe of ba (lees euros) onder een lampje plaatsen.
Het is niet de bedoeling er een patser van de maken, gewoon is wat proberen. Iemand suggesties

Dissonant

Bewuste gebruiker
Je kan dat plantje onder een paar tl-lampen zetten, maar verwacht er dan niet teveel van. Een gewone gloeilamp help geen zier.

Je zet de tl-lampen best zo dicht mogelijk tegen je plantje (3 cm), zodat het zoveel mogelijk licht krijgen.

Geef ze 16 uur licht en 8 uur int donker.

Maar als je zonder veel kosten en moeite een plantje wilt growen, zet je het best gewoon buiten, in de zon.

davie

Wijs gebruiker
tl lamp zou kunnen als je de juiste kleurencombinatie hebt, maar heeft eigenlijk weinig zin. Misschien alleen bij stekken.

Idd is buiten zetten een goede oplossing alleen de plant binnen en dan weer buiten zetten raakt ze misschien gestresst. Of je zet de plant definitief buiten of binnen op de vensterbank.

Als je niet wil dat de plant te groot wordt dan zet je hem snel in bloei.

Radeon915

Wijs gebruiker
Tripreporter
Buiten is in deze tijd van het jaar idd het handigst als je het lekker makkelijk wilt houden.
Misschien het plantje nog wel even wat groter en sterker laten groeien voordat je m buiten zet, vooral met het weer nu.
Als je m op een luwe plek zou zetten kan het ook geen last. :)

stinos

Experimenterende gebruiker
hey, ik heb sinds vandaag ook een heel klein plantje, en ik vroeg me af hoeveel water ik hem moet geven? elke dag? om de dag? weinig? wat meer?

Radeon915

Wijs gebruiker
Tripreporter
Je moet gewoon een beetje kijken hoeveel het plantje opneemt. Als je m elke dag water zou geven terwijl je zie dat de grond nog kleddernat is heeft het ook geen zin :wink:

Dus voornamelijk gewoon een beetje vochtig houden, het hoeft niet doorweekt te zijn ofzo :)

Bovenaan