Pijn in linkerarm na joint

Emilyy

Newbie
Hallo iedereen,

Gisteren waren een vriendin en ik in Amsterdam en besloten voor we naar huis gingen nog ff langs de coffeeshop te gaan. Daar hadden we een al geprepareerde hasj joint gehaald, omdat we zelf niet echt pro rollers zijn. Die joint hebben we samen bijna helemaal opgerookt. Ik kreeg een giechelbui en was gewoon lekker rustig en tevreden, wat ik normaal ook heb bij blowen/spacecake.
Daarna zijn we naar het station gelopen en zijn op de trein gestapt (ik had een andere trein dan zij)
Ik was nog behoorlijk stoned en na ongeveer tien minuten zitten kreeg ik ineens een tintelend gevoel in mijn linkerarm wat steeds erger werd. Het deed niet echt pijn, maar prettig is anders. Eerst dacht ik dat ik een hartaanval kreeg, ik raakte hier niet in paniek van, ik vond het alleen kut dat mijn mama nu voor niks stond te wachten bij mijn station. Ongeveer tien minuten had ik last van mijn arm en het heeft zich niet verder verspreid, dus ik concludeerde dat mijn hart tijdelijk last had gehad van zuurstoftekort.
Nu ben ik niet dood, dus dat is alweer een pluspunt, maar ik vraag me toch af waarom ik zuurstoftekort had. Mijn mama suggereerde dat het door de nicotine kwam, omdat die je aderen vernauwt en er dus minder zuurstof naar mijn hart ging.
Maar ff worst case scenario, ik heb hartfalen. Kan een jointje/spacecake mij dan een hartaanval bezorgen? En hoe schadelijk is het als je hart zuurstoftekort heeft zoals dat bij mij gebeurde?

Bedankt voor het lezen en voor de reacties alvast :)

DrippTone

Badass junkie
Tripreporter
Het lijkt me sterk dat de 2 iets met elkaar te maken hebben. THC verwijdt juist de bloedvaten, en bij mijn weten word er ook geëxperimenteerd met THC voor hart/vaat-ziekte patiënten. Dat het de nicotine zou zijn geweest lijkt me ook nogal sterk.

Dus misschien heb je van jezelf een hartritme stoornis. In dat geval zou ik even naar de huisarts gaan die je door verwijst naar het ziekenhuis voor een hart filmpje. Dan kunnen ze precies zien wat er aan de hand is of dat alles in orde is.

Maar eerlijk gezegd denk ik dat er niks aan de hand is. Als je onder invloed van THC bent wil je dingen nogal eens anders aanvoelen dan ze werkelijk zijn. Het kan best zijn geweest dat je linker arm begon te tintelen, misschien omdat je bloed toevoer naar je arm afgekneld was omdat je ergens tegen aan leunde in de trein? En als je dan stoned bent wil je dat nogal eens buiten proportie nemen en meteen denken dat je een hartaanval krijgt.

Vigilante

Wijs gebruiker
DrippTone zei:
Maar eerlijk gezegd denk ik dat er niks aan de hand is. Als je onder invloed van THC bent wil je dingen nogal eens anders aanvoelen dan ze werkelijk zijn. Het kan best zijn geweest dat je linker arm begon te tintelen, misschien omdat je bloed toevoer naar je arm afgekneld was omdat je ergens tegen aan leunde in de trein? En als je dan stoned bent wil je dat nogal eens buiten proportie nemen en meteen denken dat je een hartaanval krijgt.

Dat denkik ook ja :P Mocht het nou vaker gebeuren ga dan wel naar de dokter :wink:

KapiteinPinda

Belezen gebruiker
Zoiets is mij ook wel eens overkomen, maar dan minder heftig. Het voelde meer alsof ik een korte stroomstoot kreeg, een soort schok. Ik denk dat het iets met je zenuwstelsel is, en dat kan wel veroorzaakt worden door je spliff.

blu

Bewuste gebruiker
Ten eerste, je hebt geen hartfalen. Hartfalen is een aandoening waarbij je hart simpelweg niet meer genoeg bloed rond kan pompen om je lichaam van zuurstof te voorzien. Dit is meestal een gevolg van een hartinfarct. Hartaandoeningen zoals een infarct komen nauwelijks voor bij jonge mensen, en mocht je er wel een hebben dan was er wel iets meer aan de hand dan dat je alleen pijn in je arm had.

Pijn of een naar gevoel in je arm na het blowen is waarschijnlijk gewoon toeval. Misschien dat het effect van THC op je bloedvatenstelsel er iets mee te maken had, maar echt ernstig zal het niet zijn.

Als je echt pijn in je arm voelt die ook nog eens uitstraalt naar je nek/borst, dan zou ik wel even een ambulance bellen want dan heb je namelijk wel een hartaanval. Tot die tijd kun je redelijk veilig je jointje roken.

Flip Trip

Bewuste gebruiker
Dit heb ik zelf ook regelmatig, word daar ook altijd helemaal gestoord van, hele tijd terug zelfs met de telefoon in de hand gezeten met 112 ingetoetst, klaar om te bellen. Bij mij gebeurt het meestal als ik te veel wiet heb gerookt en dan in bed lig, zeker als ik daarvoor al een dagje wakker ben. Denk dat het komt omdat ik op me linkerarm lig en op de tinteling die ik daarvan krijg volgt dan een soort van paniekaanval, door die hersenspinsels van de wiet gecombineerd met de tinteling. Meteen de worst case scenario, hartinfarct.

Maar ja, heb toen ik zoveel last had van die paniekaanvallen, 5 jaar terug, ook een ecg test ondergaan. Hierbij waren ze aan het bouwen in de kamer ernaast, dus hoop herrie, die vrouw zij dat ze nog nooit iemand heeft gezien die met al die herrie zo rustig bleef en me hart was helemaal in orde.

Maar zoals gezegd heb ik op zich wel een wat langere geschiedenis met paniekaanvallen hoofdzakelijk geïnduceerd door wiet. Ik zou zeggen hou in de gaten wat er gebeurt als je wiet rookt, als je rare dingen gaat denken, zoals complottheorieën etc. , minder dan of stop helemaal. Als je andere verhalen hebt die naar paniekaanvallen duiden vertel dat dan ook even, je kunt me ook pmen als je niet alles openbaar wil maken.

Daarnaast, hoe oud ben je? Hoe lang en hoe vaak rook je al wiet? Gebruik je ook andere drugs, zo ja welke en hoe lang doe je het al en hoe vaak?

Hopelijk zul je nooit echt last van paniekaanvallen krijgen, maar als dat wel het geval is en je begint moeite te hebben met je dagelijkse "normale" leven schakel dan professionele hulp in, heeft mij redelijk snel erg goed geholpen. Daarnaast kun je ook altijd bij ervaringsdeskundige terecht, zoals mij, maar er zullen er beslist meer hier op het forum zijn.

Bovenaan