per post

lissisim

Newbie
hey,

vraagje: Wordt de post gecontroleerd op sos, wanneer je een brief verstuurd over de grens? Het gaat om geringe hoeveelheid, hoogstens een gram. :confused:

xxxxxxxxx

caatje

Badass junkie
bel tnt dan weet je t! :wink: probeer t eens zou ik zeggen. zonder afzender erop. Maar als het gecontroleerd wordt komen ze dus wel bij de ontvanger uit. Misschien ligt het ook per land verschillend. Ik denk dat ze post van en naar een berucht drugsland waarschijnlijk beter controleren dan dat je je post naar een niet berucht drugsland stuurt.

of eht klopt wat ik zeg weet ik niet het is maar een gedachte die mij logisch klinkt

Mr 187

Bewuste gebruiker
lissisim zei:
hey,

vraagje: Wordt de post gecontroleerd op sos, wanneer je een brief verstuurd over de grens? Het gaat om geringe hoeveelheid, hoogstens een gram. :confused:

xxxxxxxxx

Nope...steekproef gewijs gaan er honden over de post,maar niet constant.
Pakketten daarin tegen worden wel vaak besnuffeld.

lissisim

Newbie
dus als ik een brief zou sturen naar bijvoorbeeld frankrijk met een grammetje erin, dan zou dat dus wel zo aan kunnen komen? (als je dus pech hebt is de ontvanger zeer zwaar genaaid?)

Mr 187

Bewuste gebruiker
lissisim zei:
dus als ik een brief zou sturen naar bijvoorbeeld frankrijk met een grammetje erin, dan zou dat dus wel zo aan kunnen komen? (als je dus pech hebt is de ontvanger zeer zwaar genaaid?)
Precies zoals je het zegt.... :)
Allen zou ik dat zwaar weg laten, een grammetje is niet zoveel,en bovendien kan de persoon zich makkelijk verweren als de brief anoniem komt toch....

Er was vroeger eens een gast die in de states zat die vanuit nld,gewoon maanden lang kaarten vol met pillen naar zichzelf /Hotel/op liet sturen.En toen ie naar Hawwai ging liet ie ze daar bezorgen in het hotel vanuit nld..is allemaal goed gegaan.Of het verstandig was is een tweede..

boy

Bewuste gebruiker
Mr 187 zei:
lissisim zei:
hey,

xxxxxxxxx

Geloof mij maar dat er meer gecontroleerd wordt dan je denkt.

Mr 187

Bewuste gebruiker
boy zei:
Mr 187 zei:
lissisim zei:
hey,

xxxxxxxxx

Volgens mij is het zoals ik zeg,ze kunnen namelijk niet constant met honden in de postcentrale zitten..*schijten ze de heleboel onder*hehe

Ik baseer mij op de werkwijze van de Koninklijke Marechaussee hier,maar idd mischien dat ze in frankrijk standaard een hond langs lopende band hebben liggen ofzo.. maar lijkt me niet.:)

Lana

Wijs gebruiker
Denk dat het wel kan. Vrienden die een tijdje in Frankrijk gingen druiven plukken, lieten zich ook pep opsturen. En het is altijd al zonder problemen aangekomen.
Probeer het gewoon, dan weet je het.

Imke

Badass junkie
Probeer het eens, je weet maar nooit, maar als je het verstuurt, steek er dan wel geen brief bij zo van: hier is je coke ofzo.. want als het dan gecontroleerd word, dan kan de ontvanger nog zeggen dat hij van niks afweet eh.. met een lange brief erbij gaat dat wa moeilijker denk ik..

Mr 187

Bewuste gebruiker
Saivy zei:
Probeer het eens, je weet maar nooit, maar als je het verstuurt, steek er dan wel geen brief bij zo van: hier is je coke ofzo.. want als het dan gecontroleerd word, dan kan de ontvanger nog zeggen dat hij van niks afweet eh.. met een lange brief erbij gaat dat wa moeilijker denk ik..

Of je doet er juist een brief bij...zo van..

Cést un test zending aan een willekeurig persoon .
Retour adres Reu de La poubelle :grin: :grin:

boy

Bewuste gebruiker
Mr 187 zei:
boy zei:
Mr 187 zei:
lissisim zei:
hey,

xxxxxxxxx

Volgens mij is het zoals ik zeg,ze kunnen namelijk niet constant met honden in de postcentrale zitten..*schijten ze de heleboel onder*hehe

Ik baseer mij op de werkwijze van de Koninklijke Marechaussee hier,maar idd mischien dat ze in frankrijk standaard een hond langs lopende band hebben liggen ofzo.. maar lijkt me niet.:)

Een vriend van mij heeft twee keer een hoeveelheid coke verstuurt (luchtdicht verpakt, vacuum gezogen met een machine) en die zijn nooit aangekomen. Terwijl het met pillen wel lukte.

Skippy

Wijs gebruiker
Kennis mij ontving op vakantie in Griekenland 5 gram mdma... :hearteyes:
Dit hebben ze verstuurd per post en niks onderzocht, maar volgens mij heb je dan ook maar mazzel, want komt een keer dat ze het wel zien...
Maar ja wat kunnen ze dan verder doen :confused:
In beslag nemen, maar verder weinig denk..

Dahardest

Newbie
Als je nog even kan w88 zou ik het met kerst doen.

Dan schiet er een hoop langs de controle. (uit betrouwbare bron)

kan je gelijk wat meer versturen :tongueout:

of je doet er wat antraxx op vinden die honden niet zo lekker :grin:

grtz.

BacingsPen

Badass junkie
Saivy zei:
Hoe bedoel je?

Ik bedoel te zeggen, wanneer gaat er eens iets veranderen, om te voorkomen dat mensen gekke ideeen moeten verzinnen om aan hun shit te komen..

Of tsja, wat bedoel ik eigenlijk ECHT?

matthijs

Badass junkie
Heb een keer een verhaal gehoord van iemand die wat hasj opstuurde naar zin vakantieadres in frankrijk en toen hij daar aankwam lag de enveloppe LEEG op de mat :P

Mr 187

Bewuste gebruiker
[quote="boy" Een vriend van mij heeft twee keer een hoeveelheid coke verstuurt (luchtdicht verpakt, vacuum gezogen met een machine) en die zijn nooit aangekomen. Terwijl het met pillen wel lukte.[/quote]

Dat zou goed kunnen,denk ook dat er meer wordt gesnuffeld,gecheckt op sos,dan op iets anders..welk land was het..

melissa

Wijs gebruiker
boy zei:
Een vriend van mij heeft twee keer een hoeveelheid coke verstuurt (luchtdicht verpakt, vacuum gezogen met een machine) en die zijn nooit aangekomen. Terwijl het met pillen wel lukte.

whaha had je voor die sos al afgerekend :mrgreen:
mischien was t te verleidelijk voor de afzender om t op te sturen
ik maak maar een grapje hoor :wink:

BacingsPen

Badass junkie
MetaalKonijn zei:
SpacingBen zei:
Saivy zei:
Hoe bedoel je?

Of tsja, wat bedoel ik eigenlijk ECHT?

Vraag je dat eens wat vaker af voordat je wat post.

mathijs zei:
Heb een keer een verhaal gehoord van iemand die wat hasj opstuurde naar zin vakantieadres in frankrijk en toen hij daar aankwam lag de enveloppe LEEG op de mat :P

Mooi is dat :tearsofjoy:

Dats mijn probleem, daar stopt het regelmatig.. Iets nuttigs/usefull denken te verzinnen, en dan op iets heel anders uitkomen.. Zwijgen deed ik daarom meestal ''vroeger'', en dat leek te helpen/conflicten te voorkomen.. Toch heb ik nu ervaren dat je maar beter ''nietzeggende'' woorden kunt uitbrengen, dan helemaal niets.. Zeker ook gezien het feit dat je al schrijvende/pratende leert om WEL iets nuttigs neer te zetten/zeggen..

Plus, wist je dan niet dat extraverte mensen met hun bullshit talk meer bereiken dan veel introverte mensen, die pas iets zeggen wanneer ze hier aandachtig over hebben nagedacht?! Naja, heb je vast niet zo vaak over nagedacht als ik, maar ik denk liever niet terug aan de tijd dat ik voortdurend werd geconfronteerd met de nadelen/tegenzitters van een introvert persoon. (was ooit zelfs angstig om de telefoon op te nemen, om maar een klein voorbeeldje te noemen..)

Dus me afvragen of ik niet teveel onzin post ok, maar ik zie geen andere uitweg dan al schrijvende/pratende te zeggen wat ik kwijt moet/wil overbrengen..

Tial and error, ken jij dat begrip? :beer:

Ps, ontopic, waarom geen bolletje slikken ipv via post opsturen? Ik bedoel als je toch het risico neemt coke te gebruiken/vervoeren/versturen..

Dahardest

Newbie
Het is trouwens heel raar dat ze zoveel pakketten en brieven op drugs controleren.

Ik maak altijd zelf me vuurwerk met oud en nieuw en al die chemicalien bestel ik in het buitenland via online shops en dat komen ze gewoon thuis brengen.

En hun maar moeilijk doen over die drugs.

MethodZen

Experimenterende gebruiker
Je hebt binnen nederland zowiezo het prachtige briefgeheim, en zolang je iets goed verpakt dan komt het wel goed hoor :grin:

Mr 187

Bewuste gebruiker
MethodZen zei:
Je hebt binnen nederland zowiezo het prachtige briefgeheim, en zolang je iets goed verpakt dan komt het wel goed hoor :grin:

Binnen nederland wel,maar zodra het de grens overgaat,gaan er vaak hondjes overheen staan snuffelen.

En je kunt het nog zo goed verpakken als je wilt,vacuum en shit,maar getrainde soshondjes slaan al aan op 1 moleculetje....

Coke kan je namelijk zelfs oplossen in papier en later weer extracten,dan zou je dus via de post 100de kilo's kunnen versturen zonder problemen.

Dat gaat niet lukken..

redzack

Newbie
lissisim zei:
hey,

xxxxxxxxx

gewoon lekker in het land zelfkopen hebjeminder problemendenk i zoniet dan je moet allen de juiste mensen vinden endat kan meilijkzijn als zeje niet kennen

redzack

Kim

Wijs gebruiker
lissisim zei:
hey,

xxxxxxxxx

Nee in nederland geld het briefgeheim :rolleyes:

angie123

Bewuste gebruiker
Ik zou het niet zo snel in een enveloppie doen!! Maar als er iemand is die het aan mij wil posten???? Ga je gang vraag m'n adres maar en stuur maar op?!! de porto betaal ik wel.

cadou

Belezen gebruiker
Er kan wel postgeheim zijn maar je het kan toch voorkomen dat je post niet aankomt, denk aan drugsliefhebbende postbodes? :mrgreen:

(een half jaar lang kwam de wiet van een vriend van mij niet aan, grrmff!! Ik weet zeker dat mijn postbode dat gepikt heeft!)

cadou

Belezen gebruiker
nee, maar na een half jaar liep een andere postbode bij ons in de buurt en vanaf toen was er geen probleem meer met onze kweekcadeaus. En ik kwam hem wel eens in de coffeeshop tegen, dus hij blowt.

Bovenaan