Paus onder vuur!!

Play_bunny

Wijs gebruiker
shihuandgi zei:
Intoxicated zei:
Kort gezegd: Je lult slap ouwe...

waarom dan?

laat wat statements horen:)

wat dacht je van :
1. anti-christenen zijn niet per definitie satanisten.
2. godsdiensten hebben niet als basis het samenleven tussen culturen en huidskleuren

Zoek de definities maar eens op in het woordenboek, dan snap je vast wel wat er bedoelt wordt. :)

shihuandgi

Belezen gebruiker
Play_bunny zei:
shihuandgi zei:
Intoxicated zei:
Kort gezegd: Je lult slap ouwe...

waarom dan?

laat wat statements horen:)

wat dacht je van :
1. anti-christenen zijn niet per definitie satanisten.
2. godsdiensten hebben niet als basis het samenleven tussen culturen en huidskleuren

Zoek de definities maar eens op in het woordenboek, dan snap je vast wel wat er bedoelt wordt. :)

nee, ok

maar waarom mag ik niet anti-islam zijn (of ik ben een racist) en anderen mogen wel anti-christ zijn,

of anti-mohammed is mij ook prima:)

Play_bunny

Wijs gebruiker
van mij mag je anti-islam zijn. Dat zijn steeds meer mensen tegenwoordig geloof ik.
Het probleem zit hem eerder in het feit dat als je dat openlijk zegt, dan komen de mensen die de islam als geloof hebben in opstand, soms zelfs met geweld. Althans zo zie ik het.

shihuandgi

Belezen gebruiker
Play_bunny zei:
van mij mag je anti-islam zijn. Dat zijn steeds meer mensen tegenwoordig geloof ik.
Het probleem zit hem eerder in het feit dat als je dat openlijk zegt, dan komen de mensen die de islam als geloof hebben in opstand, soms zelfs met geweld. Althans zo zie ik het.

ja je hebt compleet gelijk! :)

zommes

Badass junkie
shihuandgi zei:
maar waarom mag ik niet anti-islam zijn (of ik ben een racist) en anderen mogen wel anti-christ zijn,

Een racist is wel heel iets anders als iemand die niet in de Koran gelooft. Daarom vroeg ik of je die definities op wou zoeken.

Maar ik begrijp wat je bedoelt en daarop zou ik dan hetzelfde antwoord als Bunny geven...

shihuandgi

Belezen gebruiker
zommes zei:
shihuandgi zei:

Een racist is wel heel iets anders als iemand die niet in de Koran gelooft. Daarom vroeg ik of je die definities op wou zoeken.

Maar ik begrijp wat je bedoelt en daarop zou ik dan hetzelfde antwoord als Bunny geven...

ow ja, in die zin:)

:grin:

A

Anonymous

Gast
Het rare is, wij mogen de islam niet als anders zien als in negatief, terwijl hun ons wel minder zien als een 'mede-islamiet'.

De islam is een verzinzel, een hersenspinsel van iemand die dacht dat hij god heeft gezien. Lees de koran maar eens, het spreekt zichzelf voortdurent tegen, en staat vol met 'wetenschappelijke feiten' die een tiental eeuwen later toch anders bleken te zijn, het mag dan wel het verhaal van 'god' zijn, maar god heeft het dan wel goed mis!

(waar 'god' staat kan ook 'allah' gelezen worden)

Play_bunny

Wijs gebruiker
Dat is ook met de bijbel zo. Alle heiligen boeken zijn de afgelopen eeuwen aangepast door.... je raadt het nooit..... de man!
De vrouw had vroeger een veel grotere en belangrijkere rol dan dat nu in de heiligen boek wordt beschreven. En zo zijn er nog wel een paar wijzigingen in de heiligen boeken.
Tja, het is zoals het is. Volgens mij kun je beter uit een geloof halen waar je in gelooft en de rest gewoon laten voor wat het is. Althans zo denk ik erover.

caatje

Badass junkie
Play_bunny zei:
Dat is ook met de bijbel zo. Alle heiligen boeken zijn de afgelopen eeuwen aangepast door.... je raadt het nooit..... de man!
De vrouw had vroeger een veel grotere en belangrijkere rol dan dat nu in de heiligen boek wordt beschreven. En zo zijn er nog wel een paar wijzigingen in de heiligen boeken.
Tja, het is zoals het is. Volgens mij kun je beter uit een geloof halen waar je in gelooft en de rest gewoon laten voor wat het is. Althans zo denk ik erover.
de bijbel aangepast? De bijbel bestaat uit allemaal boeken die geschreven zijn door mannen in verschillende jaartallen. Je moet de bijbel eigenlijk zien als een verzameling "brieven" die zijn samengebonden tot 1 boek: de bijbel

Play_bunny

Wijs gebruiker
Ik weet dat de bijbel zo in elkaar zit. Moet wel als je er mee opgevoed bent. :)
Maar die brieven zijn jaren later in de middeleeuwen aangepast. Het zijn niet de originele teksten die erin staan.

caatje

Badass junkie
Play_bunny zei:
Ik weet dat de bijbel zo in elkaar zit. Moet wel als je er mee opgevoed bent. :)
Maar die brieven zijn jaren later in de middeleeuwen aangepast. Het zijn niet de originele teksten die erin staan.

Dat wist ik niet. Heb je misschien een bron voor me?

zommes

Badass junkie
caatje zei:
Play_bunny zei:

Lijkt me meer dan logisch dat de kerk die teksten in de loop der jaren naar eigen hand heeft aangepast.

De bijbel is aan meerdere volken doorgegeven en vanuit verschillende talen vertaald naar de versie die wij nu hebben.

BobG zei:
Het rare is, wij mogen de islam niet als anders zien als in negatief, terwijl hun ons wel minder zien als een 'mede-islamiet'.

Waar slaat dit op? Ik snap niks van die zin.

caatje

Badass junkie
zommes zei:
caatje zei:

Lijkt me meer dan logisch dat de kerk die teksten in de loop der jaren naar eigen hand heeft aangepast.

De bijbel is aan meerdere volken doorgegeven en vanuit verschillende talen vertaald naar de versie die wij nu hebben.

Natuurlijk is hij van de oude taal naar nieuwe taal omgezet anders is het niet te lezen. Maar naar eigen hand gezet lijkt me sterk omdat je zoveel verschillende geloofsstromingen hebt die toch hetzelfde boek hebben. En dat geld ook voor vertalingen.

Play_bunny

Wijs gebruiker
caatje zei:
Play_bunny zei:

Bron: "Maria Magdalena en de Schijn-heiligen" geschreven door K. van Huffelen & C. van Huffelen

lot

Badass junkie
Ik vind dat het nou wel weer over mag zijn,
De paus heeft zijn excuses aangeboden.
De moslims reageerde wel echt heftig dat had niet gehoeven,
want het was een citaat niet zijn eigen woorden.
Niet alle moslims reageerden zo maar ok.

Excuses gegeven, zo nu is het klaar. Zand erover zou ik denken.
mja.. niet iedereen denkt zoals ik, niemand eigk maar ok.

caatje

Badass junkie
Play_bunny zei:
caatje zei:
Play_bunny zei:

Bron: "Maria Magdalena en de Schijn-heiligen" geschreven door K. van Huffelen & C. van Huffelen

Dank je :wave:

Bovenaan