Paus onder vuur!!

Imke

Badass junkie
vrijdag 15 september 2006 08:14
Moslims woedend na toespraak paus

Moslims uit de hele wereld zijn woedend over een toespraak van paus Benedictus XVI. Op bezoek in Regensburg in Duitsland citeerde de paus een veertiende-eeuwse christelijke keizer die vond dat Mohammed alleen 'slechte en onmenselijke dingen heeft gebracht'.

De toespraak van paus Benedictus afgelopen dinsdag ging over de relatie tussen geweld en geloof, en over de historische en filosofische verschillen tussen christendom en islam. De paus hield de rede voor de universiteit van Regensburg tijdens een bezoek aan zijn geboorteland Duitsland.

zondag 17 september 2006 13:01
Paus biedt geen excuses aan voor uitspraken

Het spijt paus Benedictus XVI 'heel erg' dat moslims in de hele wereld zich zo hebben gestoord aan zijn uitspraken over de islam. Maar excuses maakte de paus niet in de toespraak die hij vandaag hield op zijn buitenverblijf Castel Gandolfo.

De paus zei met zijn uitspraken over de islam niemand te hebben willen beledigen. Hij probeerde slechts een eerlijke en open dialoog op gang te brengen.

zondag 17 september 2006 17:48
Al-Qa'ida roept op tot moord paus Benedictus

Op internet circuleert een aan Al-Qa'ida toegeschreven videoboodschap, waarin wordt opgeroepen paus Benedictus XVI te vermoorden. De terreurorganisatie wil wraak op 'de apen in het Vaticaan'.

De oproep is volgens de terreurorganisatie een ‘antwoord’ op de uitspraken van de paus van afgelopen dinsdag over de islam. Daarin legt hij een verband tussen de islam en geweld. In de video is een islamitisch zwaard te zien, dat wordt opgeheven naar een kruis.

Het is onduidelijk of de video voor of na de spijtbetuiging van de paus van zondagmiddag op internet is gezet.

Ook op islamitische forums wordt gezegd dat de paus dood moet. De Italiaanse overheid neemt de dreigementen zeer serieus. Italië verhoogde zondagochtend het dreigingsniveau voor terrorisme in het land.

zommes

Badass junkie
Vind ik niet, denk je dat er nog geen Imams zijn geweest die hebben geroepen dat de paus dood moet? Als er mensen zijn die gewelddadige uitspraken doen dan zijn het de moslims wel.

De paus is inderdaad wel krom bezig, maar daar is hij de paus voor. Hij moet niet denken dat de Katholieke kerk in het verleden zo vredelievend is geweest.

Elektronik_dynamite

Badass junkie
wat een hoop bollocks! :openmouth:

de paus citeerde enkel een veertiende-eeuwse christelijke keizer
wat zegt dat over de paus?
helemaal niks.
wat zegt dat over de moslims?
een heleboel!
wat?
dat ze niet het verschil kunnen maken tussen een citaat en iets wat iemand zomaar zegt.

en dan alsnog als wij (niet moslims) om een citaat uit de koran gaan lopen bitchen krijgen we als reactie ja allah dit en dat hij weet alles.
:openmouth:

spacekonijn

Badass junkie
het is gewoon debiel om in deze tijd waarin moslims zich sowieso al ontzettend aangevallen voelen zo'n uitspraak te doen als je als 'leider' van de christenen gezien word

Mr 187

Bewuste gebruiker
Ze zijn idd kwaad over de citaten van de Paus,namelijk dat hun geloof vroeger werd verspreid met het zwaard..geweld dus...en dat dit nu weer gebeurt door sommige extremisten en dat dat niet goed is...

Om te laten zien dat dat helemaal niet meer zo is gingen ze gelijk
in de Gaza strook Christelijke kerken van hun eigen broeders bestormen met molotov cocktails.

Alweer geweld dus....

Psykaholik

Wijs gebruiker
Mr 187 zei:
Ze zijn idd kwaad over de citaten van de Paus,namelijk dat hun geloof vroeger werd verspreid met het zwaard..geweld dus...en dat dit nu weer gebeurt door sommige extremisten en dat dat niet goed is...

Om te laten zien dat dat helemaal niet meer zo is gingen ze gelijk
in de Gaza strook Christelijke kerken van hun eigen broeders bestormen met molotov cocktails.

Alweer geweld dus....
en nu versprijden die fokkers hun geloof met aanslagen door bommen.
het zijn gewoon een bende achterlijken.
de paus is natuurlijk ook ne achterlijke en god en jezus en bla bla.
GELOOF = ACHTERLIJK

Mr 187

Bewuste gebruiker
Inderdaad hele volksstammen werden en worden vermoord vanwege een hersenspinsel en verzinsel als een god en/of geloof.

Triest eigenlijk he...

caatje

Badass junkie
spacekonijn zei:
het is gewoon debiel om in deze tijd waarin moslims zich sowieso al ontzettend aangevallen voelen zo'n uitspraak te doen als je als 'leider' van de christenen gezien word

Het is debiel dat moslims dat wel kunnen en de paus niet!

spacekonijn

Badass junkie
caatje zei:
spacekonijn zei:

er is wel een verschil tussen een 'moslim' en de 'LEIDER' van de christenen..

Sweet_Shadow

Badass junkie
Tripreporter
Ik wil de context van de uitspraak weleens weten. Nu kan ik niet opmaken of Papa Ratzi :P een (voor zover mogelijk) objectief betoog heeft gehouden over de verschillen tussen het christendom en de islam.

Moslims hebben het recht om verontwaardigd te reageren op een uitspraak van de paus (of wie dan ook), maar zij die geweld gebruiken om deze reden verdienen geen respect vind ik.

spacekonijn

Badass junkie
de context van de uitspraak ; zijn bedoeling was (volgens hem in een reactie achteraf) om een open dialoog tussen de christenen en de westerse wereld opgang te brengen.
echt idioot om dat dan zo te doen.

Sweet_Shadow

Badass junkie
Tripreporter
Ik weet het niet... Ik heb het gevoel dat de uitspraak uit zijn verband is gehaald. De paus kan het citaat gebruikt hebben als voorbeeld, dat wil niet zeggen dat hij erachter staat. Aan de andere kant is het niet erg tactisch. De islam in verband brengen met geweld is helemaal niet vreemd, maar het is wel hypocriet om dan niet het verband tussen het christendom en geweld te erkennen. De katholieke kerk heeft eeuwenlang geweld gebruikt tegen moslims om ze buiten Europa te houden, met uitzondering van moslims die als slaven voor de christenen dienden. Deze slaven werden trouwens meteen gedoopt, kregen een christelijke naam en moesten naar christelijke regels leven; zodra zij hun eigen geloof uitoefenden, belandden zij op de brandstapel.

Play_bunny

Wijs gebruiker
spacekonijn zei:
caatje zei:
spacekonijn zei:

er is wel een verschil tussen een 'moslim' en de 'LEIDER' van de christenen..

Er zijn ook moslimleiders die uitspraken maken die echt niet kunnen.

Het is al eerder gezegd. Als jij als moslim iets zegt over een christen, dan moet dat maar gewoon geaccepteerd worden, want zo zegt zijn geloof het. Maar doe jij dat als christen, dan wordt je van alle kant zowat letterlijk en figuurlijk aangevallen. Krommer kun je het niet krijgen hoor.

iedereen mag van religie vinden wat zij vinden. Zolang je je mening maar niet als feit presenteert, is er niets aan de hand.

spacekonijn

Badass junkie
ik ben het met je eens dat het debiel is , sowieso het hele moslim geloof.
maargoed om daar dan als christelijk leider nog ff een schepje bovenop te doen is natuurlijk kansloos.

A

Anonymous

Gast
http://www.apostatesofislam.com/

Ga hier maar eens rondkijken.

Op deze site zijn mensen bijeen die afstand hebben gedaan van de islam,
ze hebben doorzien dat het geen geloof is. De Koran is in werkelijkheid wel een creatie van mohammed(de 'profeet') , maar of het een heilig boek is wordt betwijfelt.
Er staan bijvoorbeeld stukjes van andere religies in en mohammed noemde het verlichting.

Ik kan hier veel over vertellen, maar je kan het beter zelf lezen.

Imke

Badass junkie
Ewel sommige mensen hebben niet veel positieve gebeurtenissen in hun leven en hun geloof is het enige lichtpuntje dat ze nog zien, doordat geloof hebben ze soms weer wat hoop..

Imke

Badass junkie
MetaalKonijn zei:
Dat is wel waar. Ook leuk en aardig voor die mensen, maar ik kan er persoonlijk weinig begrip voor opbrengen.

Ik kan er wel begrip voor opbrengen, zolang er geen andere mensen gekwetst of lastiggevallen worden..

Kim

Wijs gebruiker
Nezir zei:
dit soort nieuws interesseert mij geen reet

POPE VS. IMAM

ROUND 1 FIGHT!

Draw..

But Budha kicks both there asses with an Fatality cRuelity brutality animality 999 hits combo

Moraal

Geloof zuigt.

Play_bunny

Wijs gebruiker
BobG zei:
De Koran is in werkelijkheid wel een creatie van mohammed(de 'profeet') , maar of het een heilig boek is wordt betwijfelt.

Maar dat is de vraag met alle religies, waaronder het christendom. De boeken die geschreven zijn, zijn wel echt heilig, dat wel. Maar de boeken zijn aangepast aan de wil van de man. Nu mensen (zowel mannen als vrouwen) gaan nadenken, verder dan hun neus lang is, worden er vragen gezet bij zowel de koran als de bijbel.

Het geloof is niet achterlijk(feit), jij vindt dat het achterlijk is(mening). Zoals Saivy al zei: er zijn mensen die daar echt houvast aan hebben, en zolang ze niemand schaden aan brengen, is daar niets mee. Iedereen gelooft wel ergens in, en dat kun en mag je niet verbieden.

Mr 187

Bewuste gebruiker
Weet je wat het toppunt zou zijn.....

Als ze op zondagochtend aan de deur staan met een bomgordel om...

En je zegt...geen interesse.....

BOEM!!!

shihuandgi

Belezen gebruiker
dude,

hun religie moet je respecteren, maar onze religie word constant belachelijk gemaakt!!!

en nog 1 ding, er zijn zoveel anti-christen (satanisten) waarom vind iedereen het dan racistisch dat er mensen anti-islam zijn bv.

soms vraag ik me af wie de echte racisten op de wereld zijn :rolleyes:

achja,

de basis van ELKE godsdienst is het samenleven tussen culturen en huidskleuren, toch word het weer gebruikt om elkaar te vermoorden....

zommes

Badass junkie
shihuandgi zei:
dude,

hun religie moet je respecteren, maar onze religie word constant belachelijk gemaakt!!!

en nog 1 ding, er zijn zoveel anti-christen (satanisten) waarom vind iedereen het dan racistisch dat er mensen anti-islam zijn bv.

achja,

de basis van ELKE godsdienst is het samenleven tussen culturen en huidskleuren, toch word het weer gebruikt om elkaar te vermoorden....

Misschien moet je even de definities van verschillende begrippen opzoeken.

Intoxicated

Wijs gebruiker
zommes zei:
shihuandgi zei:
dude,

achja,

Wel grappig om te lezen dit soort dingen :)

shihuandgi

Belezen gebruiker
Intoxicated zei:
zommes zei:
shihuandgi zei:
dude,

achja,

Wel grappig om te lezen dit soort dingen :)

huh?:tongueout:

Bovenaan