Pas op met Zolpidem

Pammer

Bewuste gebruiker
Graag zou ik even willen zeggen dat je moet oppassen met Zolpidem / Stilnoct / Ambien.
Ik had er 2 genomen wat totaal 20mg. Dit resulteerde tot hevige hallucinaties. Ik dacht dat ik in een discotheek was. Uiteindelijk werd ik de volgende ochtend wakker met zeer gave herinneringen. Ik herinnerde me dat ik een douche nam en dat mijn kamer ineens in een discotheek veranderde. Ik had ook sporen gevonden van :kots: in de badkamer. Ik nam mijn medicijnendoosje en zag dat al de zolpidem pillen op waren. Ik had er 10. In het doosje lagen er 10 lege omhulsels van Zolpidem. Blijkbaar had ik ze in de nacht onbewust allemaal ingenomen...

Tja. Daarom dat ik even waarschuw dat je best aan je dosis houdt, namelijk 10mg, en als dat geen effect heeft je dosis niet verdubbelen... Ik heb hier ook mijn lesje uit geleerd,dat ik namelijk nooit meer dat spul slik.

Carlitos

Badass junkie
Heb ook wel is hallucinaties gehad onder invloed van redelijk wat flunitrazepam (6 mg) en echt levensecht maar was maar halfwakker waarvan je je de volgende dag afvraagt wat is er nou gebeurd en wat niet ?
Ik reageerde ook op de dingen die er gebeurde onderbewust.
Verder ken ik ook een jong die ze fluni's is kwijt geraakt na inname er van maar hij heeft ze nooit meer gevonden :wave:

Maargoed jou waarschuwing gaat over Zolpidem,toch best wel ziek als je ze onbewust neemt he.
Iedereen moet zijn eigen grenzen kennen,een ander zal mischien geen problemen hebben met 20 mg,of 6 mg flunitrazepam.
Nou jij hebt je grens gevonden zo te horen..

Pandaboy

Experimenterende gebruiker
Heb net hetzelfde meegemaakt Pammer.
Ik had dus laatst een strip zolpidem weten te bemachtigen aangezien ik er een heel vette ervaring op had gehad toen ik op reis was en het gewoon nam om te slapen. Dit keer wou ik er dus even mee experimenteren.
Zo gezegd zo gedaan, ik neem 20mg en wacht het effect af. Het laatste beeld dat ik in mijn hoofd heb is dat ik naar Troy ben aan het zien in de zetel. Het volgende is dat ik om half vier 'snachts op de grond wakker word in de berging (waar de hond dus slaapt) terwijl diezelfde hond me is aan het aflikken.
Ben toen maar gewoon in men bed gaan liggen om te slapen en de volgende dag gewoon naar school geweest. Toen ik echter die dag nog een poging wou wagen bleek mijn strip al leeg te zijn :P . Ik had die ene nacht dus alle pillen ingenomen en had de hond me niet wakker gemaakt dan was had men moeder me zeker daar op de grond gevonden :grin: .
Wat hou ik toch van dat dier :hearteyes:

tripkop

Belezen gebruiker
Dat recreatieve gebruiken van zolpidem heb ik eigenlijk nooit gesnapt, 't is meer een soort delirium waar je je maar flarden van herinnert dan een bewuste trip vind ik.
Persoonlijk zou ik zolpidem ook enkel nog gebruiken om te kunnen slapen, en dan ook gewoon vlak na inname in mijn bed kruipen.

Zijn trouwens wel meer verhalen bekend van mensen die onder invloed van zolpidem de gekste dingen uithalen zonder zich daar de volgende ochtend ook maar iets van te herinneren, zoals bv de hele koelkast leegvreten, met de auto gaan rijden (wakker worden terwijl je aan 120km/h op de autostrade rijdt zal ook wel een unieke ervaring zijn :tongueout:), heelder dagboeken volschrijven met gebrabbel, enz

Wel gek trouwens dat je kots vond want ik dacht altijd dat zolpidem ook werkte als een anti-emeticum. (middel tegen kotsen en misselijkheid)

Pammer

Bewuste gebruiker
Ik gebruikte het niet recreatief by the way. Ik kon gewoon met 10mg niet slapen dus verdubbelde de dosis. Ik moest niet alleen kotsen, ook had ik ontzettende diarree...

Angramar Temenos

Badass junkie
Brr, eng... Ik hou het wel bij m'n veilige vertrouwde melatonine & diazepam.
Ik hoef geen niet-benzo hersenmedicatie.. Behalve misschien buspirion binnenkort. Als het de sociale awkwardheid en angst weg kan halen ben ik zeer blij.

kaasbaas

Badass junkie
Ik heb blijkbaar ook wel is gekotst, maar kan er niks van herinneren. Geheugen verlies is ook niet iets aparts bij Zolpidem.

Voor toekomstige gebruikers kan ik alleen aanraden:

- Als je eenmaal je pil heb genomen ga na een kwartier (uiterlijk) in bed om hallucinaties te voorkomen.
- Berg je pillen goed op zodat je ze niet in kan nemen als je onder invloed bent (je kunt wellicht vergeten dat je ze al had ingenomen als je onder invloed bent of je hebt niet eens door dat je ze inneemt)
- Pas op met alcohol en Zolpidem, dat werkt heel sterk op elkaar in.

De hallucinaties die ik van Zolpidem heb gehad waren zeer verwarrend en irritant. Soms zelfs heftiger dan truffel trips! Als je eenmaal door hebt dat je aan het hallucineren bent zou ik gewoon lekker naar bed gaan, ik heb het nooit prettig gevonden vanwege alle verwarring die door de medicatie word veroorzaakt. En soms ben je dus zo verward dat het 10 á 30 minuten kan duren totdat je door hebt dat je aan het hallucineren bent.

Als je zolpidem recreationeel wilt gebruiken om hallucinaties te verwekken, kun je net zo goed DMT pakken aangezien ik dat als de "boosdoener" zie bij de zolpidem hallucinaties. Je bent nog wakker, maar door de zolpidem denkt je lichaam dat je in een diepe slaap valt wat resulteert in een DMT aanmaak in je hersenen waardoor je gaat hallucioneren terwijl je nog maar half bij bewust zijn bent van de zolpidem zelf.

Moet maar is wat nieuwe zolpidem aanvragen bij de dokter, slapen lukt al weken niet meer.

speedjunky69

Bewuste gebruiker
een maat van mij heeft dat ook als ie zn lorazepam heeft dan neemt ie zon 5 mg stevig dus voor lorazepam en dan gaat ie slaapwandelen. dit is dus best creepy want je heb geen controle over jezelf.

bij mij echter werken hoge doseringen juist vaak tegen dan woord ik juist heel druk paradoxale excitatie dus met langwerkende middelen heb ik dat niet maar alleen bij stevige benzo's als lorazepam/oxazepam

tripkop

Belezen gebruiker
Angramar Temenos zei:
Brr, eng... Ik hou het wel bij m'n veilige vertrouwde melatonine & diazepam.
Ik hoef geen niet-benzo hersenmedicatie.. Behalve misschien buspirion binnenkort. Als het de sociale awkwardheid en angst weg kan halen ben ik zeer blij.

Zolpidem is dan wel geen benzo, maar werkt wel in op dezelfde benzodiazepine-receptoren. En veel selectiever dan benzo's ook, vandaar dat het tegenwoordig veel gemakkelijker voorgeschreven wordt dan benzo's bij slapeloosheid. (In België toch)

En zolpidem is ook puur hypnotisch dus de vergelijking met diazepam begrijp ik niet helemaal goed. Zolpidem dient om je in slaap te krijgen, niet om sociale awkwardheid en angst weg te halen. Diazepam wel.

kaasbaas

Badass junkie
tripkop zei:
Zolpidem is dan wel geen benzo, maar werkt wel in op dezelfde benzodiazepine-receptoren. En veel selectiever dan benzo's ook, vandaar dat het tegenwoordig veel gemakkelijker voorgeschreven wordt dan benzo's bij slapeloosheid. (In België toch)

En zolpidem is ook puur hypnotisch dus de vergelijking met diazepam begrijp ik niet helemaal goed. Zolpidem dient om je in slaap te krijgen, niet om sociale awkwardheid en angst weg te halen. Diazepam wel.

In Nederland word 't veel uitgeschreven, heb vandaag weer wat gekregen van de dokter. Maar inderdaad, Zolpidem doet voor de rest niet veel aan gevoelens zoals angst.

Maar ik word er meestal wel zo verward van dat ik niet meer bang of sipjes voel :tearsofjoy:.

Ook werkt Diazepam over 't algemeen veel langer (ligt natuurlijk aan de dosering), wat ik nooit prettig vind. Na 12 uur is 't wel mooi geweest en wil ik nuchter worden of al nuchter zijn.

Zolpidem is ontzettend verslavend, vooral de Ambien variant, daarna slaap je nergens meer op, niet aan beginnen dus
Het heeft ook erge bijwerkingen zoals duizeligheid en diarree inderdaad en als je het een paar weken gebruikt hebt en je wilt zonder gaan slapen krijg je de gruwelijkste nachtmerries die je maar bedenken kunt, zo erg dat je niet eens maar naar je bed wilt

Ik vind dit persoonlijk de gevaarlijkste slaappil die is

Pammer

Bewuste gebruiker
pammetje2912 zei:
Zolpidem is ontzettend verslavend, vooral de Ambien variant, daarna slaap je nergens meer op, niet aan beginnen dus
Het heeft ook erge bijwerkingen zoals duizeligheid en diarree inderdaad en als je het een paar weken gebruikt hebt en je wilt zonder gaan slapen krijg je de gruwelijkste nachtmerries die je maar bedenken kunt, zo erg dat je niet eens maar naar je bed wilt

Ik vind dit persoonlijk de gevaarlijkste slaappil die is
Ambien, Stillnoct, Stillnox, Stillnoxt, Zolpidem, Zolpidem EG, het is allemaal hetzelfde.
Dat de bijwerkingen duizeligheid & diarree zijn heb ik zelf uit ervaring al.

kaasbaas

Badass junkie
pammetje2912 zei:
en als je het een paar weken gebruikt hebt en je wilt zonder gaan slapen krijg je de gruwelijkste nachtmerries die je maar bedenken kunt, zo erg dat je niet eens maar naar je bed wilt

Nog nooit last van gehad, nooit. Maarja, ik slaap dan ook niet goed zonder (deed ik ook niet voordat ik Zolpidem kende). Ik kom nooit in een diepe slaap waarbij ik droom...of nachtmerries heb.

bier

Badass junkie
Vanavond eens zolpidem uitproberen. Eerst 10mg proberen of is dat erg weinig als je een behoorlijke benzo-tolerantie hebt? Of is gelijk 20mg een beetje riskant voor de eerste keer?
Wat is aan te raden als je het wilt proberen?

kaasbaas

Badass junkie
bier zei:
Vanavond eens zolpidem uitproberen. Eerst 10mg proberen of is dat erg weinig als je een behoorlijke benzo-tolerantie hebt? Of is gelijk 20mg een beetje riskant voor de eerste keer?

20mg is niet riskant, maar ik zou niet precies weten of Zolpidem ook tolerantie deelt met andere benzo's... Hoewel het wel op dezelfde receptoren werkt.

Als je onzeker bent zal ik gewoon 20mg proberen, zo niet dan is 10mg ook meer dan genoeg. ik zal er nog geen alcohol bij nemen. Je kunt alleen niet echt meer Zolpidem nemen een uur na inname vanwege de tolerantie van zolpidem zelf, het zal weinig tot geen effect hebben.

Maar ik zal nog niet meer dan 20mg nemen als het je eerste keer neemt - het is een paardenmiddel hoor :grin:.

bier

Badass junkie
J0S zei:
bier zei:

20mg is niet riskant, maar ik zou niet precies weten of Zolpidem ook tolerantie deelt met andere benzo's... Hoewel het wel op dezelfde receptoren werkt.

Als je onzeker bent zal ik gewoon 20mg proberen, zo niet dan is 10mg ook meer dan genoeg. ik zal er nog geen alcohol bij nemen. Je kunt alleen niet echt meer Zolpidem nemen een uur na inname vanwege de tolerantie van zolpidem zelf, het zal weinig tot geen effect hebben.

Maar ik zal nog niet meer dan 20mg nemen als het je eerste keer neemt - het is een paardenmiddel hoor :grin:.

Heb gisterenavond 20mg zolpidem genomen en ja, ik heb goed geslapen :smoke:

ZIjn er veel verschillen tussen Zolpidem en Zopiclone?

Ik gebruik soms zopiclone om in te slapen.
Ook eens zoiets meegemaakt, wou nog een film zien ipv te gaan slapen en ik ben er blijkbaar blijven doornemen, ik heb hier geen herinnering van.
Enige dat ik me ervan herinneren zijn de momenten dat ik met mn hoofd ergens tegensmakte, die herinner ik me nog heel goed.
Evenwicht voelt goed terwijl je hoofd een stekkerblok ramt. Geen pijn.
Wel bloed en ik zag er de volgende dag uit alsof ik gevochten had, terwijl ik enkel van de bureau naar mn bed ben "gewandeld".
Er stonden nog 4 films in de playlist waar ik normaal niet naar ging kijken en als ik aan de films denk heb ik het gevoel dat ik daar die nacht over gedroomd heb.

Ik had die avond wel wat champagne gedronken.

Volgens het pakje zou ik 45gr genomen hebben die nacht ... heeft zoiets veel effect op de tolerantie?

Pammer

Bewuste gebruiker
Sal Paradise zei:
ZIjn er veel verschillen tussen Zolpidem en Zopiclone?

Ik gebruik soms zopiclone om in te slapen.
Ook eens zoiets meegemaakt, wou nog een film zien ipv te gaan slapen en ik ben er blijkbaar blijven doornemen, ik heb hier geen herinnering van.
Enige dat ik me ervan herinneren zijn de momenten dat ik met mn hoofd ergens tegensmakte, die herinner ik me nog heel goed.
Evenwicht voelt goed terwijl je hoofd een stekkerblok ramt. Geen pijn.
Wel bloed en ik zag er de volgende dag uit alsof ik gevochten had, terwijl ik enkel van de bureau naar mn bed ben "gewandeld".
Er stonden nog 4 films in de playlist waar ik normaal niet naar ging kijken en als ik aan de films denk heb ik het gevoel dat ik daar die nacht over gedroomd heb.

Ik had die avond wel wat champagne gedronken.

Volgens het pakje zou ik 45gr genomen hebben die nacht ... heeft zoiets veel effect op de tolerantie?

Beste Sal Paradise,
Zopiclone is héél gelijkaardig met Zolpidem, maar toch heeft het iets anders. Je hebt 6 pilletjes van 7,50 mg genomen (ik denk dat je 45 mg bedoelt en niet 45gr). 6 is redelijk veel en ik ben ervan overtuigd dat dit ervoor gezorgd heeft dat je tolerantie gestegen is. Wacht 2 tot 4 weken met het te nemen en je tolerantie is ongeveer volledig verdwenen :).

Bedankt

45mg idd :)

Erg eigenaardige ervaring was dat. Dat je pilletjes bijneemt vind ik erg gek.
En enkel zopiclon, er zijn hier wel leukere dingen te vinden maar ik miste enkel zopiclon pillen. Als ik zo lees valt dat nog mee dat ik er 4,5 heb bijgenomen en geen 10 of meer.

Een pilletje met als bijeffect dat je ze allemaal neemt.
Ik doe normaal 3 maand met 6 van die pilletjes...

Pammer

Bewuste gebruiker
Sal Paradise zei:
Bedankt

45mg idd :)

Erg eigenaardige ervaring was dat. Dat je pilletjes bijneemt vind ik erg gek.
En enkel zopiclon, er zijn hier wel leukere dingen te vinden maar ik miste enkel zopiclon pillen. Als ik zo lees valt dat nog mee dat ik er 4,5 heb bijgenomen en geen 10 of meer.

Een pilletje met als bijeffect dat je ze allemaal neemt.
Ik doe normaal 3 maand met 6 van die pilletjes...
Ja ik had er dus mooi 10 op. Kortom ik bleef bijnemen tot ik erbij neerviel, letterlijk.
Vind het raar wat er in je gedachte spookt dat je er meer neemt? Ik heb hier ook veel lekkers liggen en enkel de zolpidem ontbrak. Dus herken het ook!

kaasbaas

Badass junkie
Pammer zei:
Ja ik had er dus mooi 10 op. Kortom ik bleef bijnemen tot ik erbij neerviel, letterlijk.
Vind het raar wat er in je gedachte spookt dat je er meer neemt? Ik heb hier ook veel lekkers liggen en enkel de zolpidem ontbrak. Dus herken het ook!

Ik denk dat het pure geheugenverlies is, je denkt dat je nog geen zolpidem hebt genomen dus je pakt gewoon de hoeveelheid die je normaal neemt voor 't slapen. Een kwartiertje later doe je dit weer... Totdat ze uiteindelijk op zijn.

Pammer

Bewuste gebruiker
J0S zei:
Pammer zei:

Ik denk dat het pure geheugenverlies is, je denkt dat je nog geen zolpidem hebt genomen dus je pakt gewoon de hoeveelheid die je normaal neemt voor 't slapen. Een kwartiertje later doe je dit weer... Totdat ze uiteindelijk op zijn.

Ik had er ongeveer 10 op in een half uur a 3 kwartier. Dat is dus bijna elke 5 minuten vergeten & weer eentje nemen XD

kaasbaas

Badass junkie
Pammer zei:
Ik had er ongeveer 10 op in een half uur a 3 kwartier. Dat is dus bijna elke 5 minuten vergeten & weer eentje nemen XD

Vanaf 't moment dat 't effect begon te werken neem ik aan :openmouth:? Had je ook nog alcohol genuttigd die avond?

Cole

Belezen gebruiker
Heb ook al vaker bizarre situaties voorgehad met zolpidem. Ben het moeten beginnen nemen voor echte slaapproblemen, maar zag al snel de recreationele waarde erin voor mezelf. Ik gebruik het nu al een jaar, wel met een paar tussenstoppen, maar kan er nu geen roes meer uitkrijgen. Heel jammer of ik moet al een 40-50 mg gaan pakken en das toch net te veel gezien mn doosjes maar uit 30 bestaan en ik dit dan elke avond doe.

Ook de anterogade amnesia is heel bekend, heb al heel vage verhalen van mn vrienden gehoord dat ik naar hun belde en dat ik vanalles tegen hun zei op msn en dergelijke, terwijl ik er helemaal niets van wist.

Ik vond ze recreatief wel leuk op deze manier
2 zopiclon van 7.5mg, iets minder dan een halve fles wijn, 2gr wiet in een goede thee
(dat niet allemaal in 1 keer, maar gespreid over 3u)

De pillen op zich vind ik weinig aan recreatief, tegen dat je iets voelt heb je al snel gaten in je geheugen en in combinatie met alcohol is dat alleen maar vlugger en je kan lelijk op je bek gaan...
Kan je beter gewoon een joint roken...

Je vergeet trouwens echt dat je ze genomen hebt, ik heb eens notities genomen toen ik wakker was met zopiclon.
En als je bvb 2 pillen hebt klaargelegd ga je vaak vergeten dat je de 2e al genomen hebt.

notities maken voor jezelf bij gebruik van zopiclon is echt handig heb ik gemerkt.

SNICKERS

Experimenterende gebruiker
Zolpidem; laatst eens een documentaire op tv gezien hierover, dit gaven ze aan mensen die al jaren in een coma lagen denk ik, zeg maar als kasplantje wel leven maar geen reacties op niks voor jaren lang, geen coma ma wel zoiets meer dood als levend dus.(hersendood dus)

Wat gebeurt met zolpidem ze werden wakkker en begonnen weer te leven, afgestorven hersenfuncties kwamen weer tot leven op den duur zolang ze deze middelen namen.
Ook lieten ze mri,s en toestanden zien wat er met de inhoudje van je kop gebeurt, nait normaal ik sweer het je swa afblijven dus.

Kortom als je hersendood bent ideaal! ma voor de redelijk gezonden onder ons, zou ik zulk potente shit waarvan niemand precies weet wat het doet en hoe, noooooit en of te nimmer nemen wie weet watskeburt.

Levensgevaarlijk :openmouth:

kaasbaas

Badass junkie
Ik had laatst microsoft flight simulator x gespeeld terwijl ik zolpidem op had. Nou normaal lukt me dat wel al ben ik geen piloot, maar ik kan een jet wel netjes in de lucht houden etc. Maar ik geloof dat ik met de zolpidem zo'n 5x ben gecrasht.

Het plan was om van eindhoven naar berlijn te vliegen, maar toen ik in gelderland aankwam heb ik 't maar opgegeven want ik lag op de grond te stuiteren :tearsofjoy:. Ik begreep niks meer van de instrumenten en de GPS, grappig om te zien wat voor denderend effect 1 pilletje heeft.

yuerk852

Newbie
Self-help (joke)

I went into a bookstore the other day and asked the woman behind the counter where the self-help section was. She said, "If I told you, that would defeat the whole purpose." (note: "self-help" has two meanings 1) you take without paying 2) you can choose as you like)

No money no way in real life,no gold no way in game!

MrEko

Bewuste gebruiker
Sinds lange tijd nog eens zolpidem gaan halen (ga binnenkort een paar dagen op reis, altijd handig als effectieve slaappil, in een vreemd bed). Ik wou ze ook nog eens een keer recreatief gebruiken, maar ken reeds het effect van ongecontroleerd bijnemen. Bovendien ooit ook een black out op gehad, dus deze keer wat activiteiten bijgehouden in een tekstbestandje. Ik wou 1, maximum twee nemen; uiteindelijk zijn het er nog 6 geworden, maar bizar genoeg ook telkens mooi genoteerd wanneer ik bijpakte. :confused:

kaasbaas

Badass junkie
MrEko zei:
Sinds lange tijd nog eens zolpidem gaan halen (ga binnenkort een paar dagen op reis, altijd handig als effectieve slaappil, in een vreemd bed). Ik wou ze ook nog eens een keer recreatief gebruiken, maar ken reeds het effect van ongecontroleerd bijnemen. Bovendien ooit ook een black out op gehad, dus deze keer wat activiteiten bijgehouden in een tekstbestandje. Ik wou 1, maximum twee nemen; uiteindelijk zijn het er nog 6 geworden, maar bizar genoeg ook telkens mooi genoteerd wanneer ik bijpakte. :confused:

Oeh interessant, heb je dat toevallig ergens op je computer staan? Ik zou 't wel willen luisteren als je 't wilt delen :).

MrEko

Bewuste gebruiker
't is maar een simpel kort tekstbestandje, ik zal het even posten (inclusief spelfouten en bizar stukje):
21:15 INNAME 1ste Zolpidemmetje, weggespoelt met Golden Power.
22:11 Stukjes tekst bewegen als puzzelstukjes, lichaamstabiliteit waardeloos.
22:40 Sonde van de zendtijd.
23:00 INNAME 2de Zolpidemmetje, weggespoelt met Golden Power.
23:05 Naar toilet met boek. heel mooi Boek.
23:50 terug binnen. - elementen (letters, tekens, lijnen) lijken dikker en dikkenekerig.
--- internetten, tv kijken, bleh ---
01:10 INNAME 3de & 4de Zolpidemmeje, weggespoeld met Golden Power.
01:11 (menauaamnzmr
220::
06:?? wakker geworden zetel - tip: ga niet liggen
07:00 verdere poging met INNAME 5de & 6de Zolpidemmeptje
07:001 Porno? Internet?...
09:45 klaargkomen; naar bed
11:30 wakker, een beetje

kaasbaas

Badass junkie
Whoaw, je gaat de hele avond door. Voelde je je een beetje uitgerust toen je weer wakker was?

En ik las "bestandje" verkeerd, ik dacht dat 't een "bandje" was, als in een cassette bandje. Mijn fout :grin:.

Psychedelibee

Badass junkie
Oppersjamaan
Emeritus Mod
Tripreporter
Er is geen verschil tussen benzos en zolpidem qua bijwerkingen
Allereerst reageer je op een topic van 8 jaar oud...

En je reactie klopt inhoudelijk ook niet, zolpidem heeft oa een aanzienlijk grotere kans op slaapwandelen dan benzo's. Zeggen dat er geen verschil in bijwerkingen zit is dus niet waar.

Bovenaan