Papaver somniferum

Deep Blue

Bewuste gebruiker
Hallo,
Ik heb zojuist ondekt dat er een paar papaver somniferum planten in mijn tuin staat.
Ik denk dat de bloem op zijn hoogtepunt is en weldra zal de 'vrucht' rijp zijn.
Nu mijn vraag is hoe kan ik deze best consumeren om een opium-achtig effect te hebben?
Kan je het roken? thee maken? welke delen exact? hoeveelheden?

Ik kan spijtig genoeg geen éénduidige informatie vinden in andere topics of op andere sites...

Aja erin kerven en dan de witte vloeistof eruit halen is geen optie, mijn ouders wonen hier ook en gaan dit zeker doorhebben en niet apreciëren.

groetjes

J0rrit

Badass junkie
precies wat ik ook wilde posten, mijn vriendin heeft er een in dr tuin.

Ik heb in 1 bloem van die plant een sneetje gemaakt, er kwam een melkachtige witte sap uit, dit moet opium zijn geloof ik. Maar je moet het nog laten drogen ofzo?

Weet iemand meer? En is het sap uit 1 zon bloem genoeg om dat te roken?

Frisko

Badass junkie
ga eerst maar eens na of het wel degelijk die somniferum is en geen gewone klaproos want die zie ik de laatste tijd ook heel veel... :wave:

J0rrit

Badass junkie
die ik heb gezien is zeker een echte papaver plant, weer je meer over de dosering en hoe ik precies de opium krijg frisko?

Dissonant

Bewuste gebruiker
DarkScope zei:
die ik heb gezien is zeker een echte papaver plant, weer je meer over de dosering en hoe ik precies de opium krijg frisko?

WOW

Een echte papaver plant zeg

Dat wil nog niet zeggen dat het een somniferum is

vode

Badass junkie
Emeritus Mod
Tripreporter
Makkelijker even papaver somniferum zaadjes bij de smartshop kopen, dan weet jezeker dat het de goede zijn :)

vode

Badass junkie
Emeritus Mod
Tripreporter
Dus als ik het goed begrijp, moet de plant eerst bloeien, dan de blaadjes eraf vallen, en dan mag je kerven zoals je beschrijft?

zommes

Badass junkie
Je kan ook de hele handel in een blender flikkeren, tijdje in warm (niet-kokend) water roeren. De plantdelen eruit zeven en het bruine water op laten dampen. Dan hou je een schraapsel over wat meteen zuiver is. Gebruik alleen niet teveel water want dan staat het eindeloos te verdampen.

Dat kerven schoot bij mij namelijk helemaal niet op, er kwam amper sap uit. Weet iemand wat ik verkeerd heb gedaan? Het zijn wel de somniferums en de bol ziet mat met kroon omhoog.

vode

Badass junkie
Emeritus Mod
Tripreporter
Zodra ik de mijne kan oogsten zal ik beide eens proberen. Maar geen idee verder hoe dat komt. Misschien niet het juiste tijdstip gekerfd?
Wat is eigenlijk het juiste tijdstip?

BoriZ

Newbie
Thanks voor de info!

Ik heb in de voortuin een zooitje papave staan. Wel irritant dat de buren pal op de tuin kijken en ik nog bij mn pappie en mammie woon, maar ga toch kerven vrijdag! :P een paar bloemen zijn namelijk afgelopen weekend uitgebloeid.

Bovenaan