Paddo's

grun

Experimenterende gebruiker
Ik heb het onderwerp maar paddo's genoemd want ik weet niet hoe ik het anders zou moeten omschrijven.
Oke, komt ie dan.
De eerste x dat ik paddo's heb gedaan ivm clusterhoofdpijn was super, ik was in de natuur en alles leek super levendig om me heen. Bomen gras alles bewoog zo mooi vloeiend.
De x erna was echt super beroerd en beangstigend. Alsof m'n hoofd vastliep en in een loop zat. Ik was bang dat ik nooit meer normaal zou kunnen functioneren. Ik wist niet meer wat er binnen en buiten mij plaatsvond en dacht ineens dat de buren alles van mij wisten ofzo. Ook dacht ik 1 te worden met m'n huis heel apart allemaal.
Daarna heb ik een x ayahuasca gedaan (ivm dat ik al depressief ben vanaf m'n 7e en therapie zelfhulpboeken workshops en jarenlang mediteren niet hebben geholpen) ook daar kreeg ik weer een soort gelijke ervaring. Ik had van te voren een mantra bedacht van ik ben onder invloed en dit gaat voorbij. En van plan om me over te geven aan wat er zou gebeuren en rustig te ademen maar dit heeft niet mogen helpen en ik was er van overtuigd dat ik hierna nooit meer normaal zou kunnen functioneren.
Dit alles terwijl ik wel geloof in de heilzame werking van deze middelen.
Ook heb ik een tijdje microdosering gedaan, om de 3 dagen. Maar zodra ik iets meer nam en er een heel klein beetje van voelde bekroop me die angst weer. Gelukkig was dit vrij snel voorbij door de lage dosering.

Heeft iemand een idee waardoor deze middelen deze uitwerking op mij hebben? Ik gebruik geen antidepressiva en ben meer dan 5 jaar van de alcohol en andere drugs af.

Trippy langkous

Badass junkie
Ik heb zelf niet veel ervaring met tripmiddelen, heb 2 keer 2cb gedaan. Dus zou niet precies weten hoe het kan dat je fout gaat. Misschien dat je onbewust angst hebt die ervoor zorgt dat je fout gaat?

Fyrckant

Bewuste gebruiker
Ondanks je duidelijke verhaal is het wel moeilijk om hier als buitenstaanders iets zinnigs over te zeggen. Ik kan me goed voorstellen dat het frustrerend is om te weten dat het wel goed kán gaan maar dat dat nu helaas niet meer zo gemakkelijk gaat. Aan de andere kant is het natuurlijk ook niet heel erg dat je geen psychedelica meer verdraagt. De meeste mensen doen het zonder.

Waarschijnlijk zijn er onderliggende redenen waarom je nu steeds fout gaat en daar kun je misschien in nuchtere toestand aan werken ipv steeds maar opnieuw slecht te gaan in de hoop dat het niet gebeurt.

grun

Ik heb zelf niet veel ervaring met tripmiddelen, heb 2 keer 2cb gedaan. Dus zou niet precies weten hoe het kan dat je fout gaat. Misschien dat je onbewust angst hebt die ervoor zorgt dat je fout gaat?
Denk dat die angst niet eens onbewust is :-/
Ondanks je duidelijke verhaal is het wel moeilijk om hier als buitenstaanders iets zinnigs over te zeggen. Ik kan me goed voorstellen dat het frustrerend is om te weten dat het wel goed kán gaan maar dat dat nu helaas niet meer zo gemakkelijk gaat. Aan de andere kant is het natuurlijk ook niet heel erg dat je geen psychedelica meer verdraagt. De meeste mensen doen het zonder.

Waarschijnlijk zijn er onderliggende redenen waarom je nu steeds fout gaat en daar kun je misschien in nuchtere toestand aan werken ipv steeds maar opnieuw slecht te gaan in de hoop dat het niet gebeurt.
Vind je het een duidelijk verhaal? Dat hoor ik voor het eerst, heb je soortgelijke dingen meegemaakt? Ja en het frustrerende is ook dat je overal van die positieve dingen leest over microdoseringonderzoeken. Af en toe moet ik het wel nemen ivm clusterhoofdpijn. Ik stel het dan zo lang mogelijk uit omdat ik weet wat er gebeurd als ik paddo's neem, maar die hoofdpijn is ook niet te doen.
Ja ik zou willen zeggen dat ik niet depressief ben, maar dat is helaas niet zo.

Martinus

Wijs gebruiker
Ik heb zelf jaren lang in depressie gedwaald. Voor mij heeft psychedelics wel geholpen, maar dit was een process van vele trips. Ik denk dat pas op de 6de trip ik op 4 gram paddos dat ik voldoende schijt begon te krijgen dat ik mn schuld kon los laten.

Als je echt het gevoel heb dat psychedelics voor jou de mannier zijn, dan zou ik een paddo growkit kopen en rustig aan de dosis omhoog gooien. Begin met 1 of 2g droog en neem dan iedere keer een gram meer.

Ik heb alleen in mijn eerste trip angsten gehad op 17g truffels en een heleboel wiet. Ik denk dat de angsten je laten zien wat je dwars zit. De truc is om dat die angsten los te laten. Bij mij was het vooral angsten voor stervelijkheid, verdwijnen, wie ben ik, etc.

Wiet is ook geen aanrader als je je nog niet op je gemak voelt met paddos. Het maakt de ervaring intenser.

grun

Ik heb zelf jaren lang in depressie gedwaald. Voor mij heeft psychedelics wel geholpen, maar dit was een process van vele trips. Ik denk dat pas op de 6de trip ik op 4 gram paddos dat ik voldoende schijt begon te krijgen dat ik mn schuld kon los laten.

Als je echt het gevoel heb dat psychedelics voor jou de mannier zijn, dan zou ik een paddo growkit kopen en rustig aan de dosis omhoog gooien. Begin met 1 of 2g droog en neem dan iedere keer een gram meer.

Ik heb alleen in mijn eerste trip angsten gehad op 17g truffels en een heleboel wiet. Ik denk dat de angsten je laten zien wat je dwars zit. De truc is om dat die angsten los te laten. Bij mij was het vooral angsten voor stervelijkheid, verdwijnen, wie ben ik, etc.

Wiet is ook geen aanrader als je je nog niet op je gemak voelt met paddos. Het maakt de ervaring intenser.
Ik heb de diepvries vol liggen met gedroogde paddo's (toen ik dat gedaan hoorde ik pas dat ik ze daar beter niet had kunnen neerleggen).
Maakt het nog verschil om het op een lege maag te doen of niet qua bad gaan?
Ik ga binnenkort mee doen aan een onderzoek in het ziekenhuis met paddo's tegen depressies. Ben benieuwd hoe dat zal zijn met psychologen erbij.
Wiet doe ik niet meer want daar ben ik verslaafd aan geweest.
Ik heb een bepaalde angst om compleet gek te worden denk ik.

Martinus

Wijs gebruiker
Ik heb een bepaalde angst om compleet gek te worden denk ik.
Angst is iets raars. Je kan jezelf juist door het hebben van die angst gek maken.

Ik heb wel een paar keer in totale verwarring gedwaald en als je daar emaal gewent aan raak en het niet te serieus neem is het eigenlijk best grappig.

Niet bad gaan is na mijn idee een mentale truc. Probeer niet te veel na te denken. En focus op hoe het voelt in je lijf om te verdwijnen. Het verdwijnen is heerlijk. En als je je diep ontspan dan verdwijn je steeds meer.

Dit is in het begin vast eng, maar als je vertrouwen krijgt in het feit dat verdwijnen op psychedelics nooit permanent is, dan is het best leuk.

Niet eten helpt wel iets tegen de misselijkheid. Ik heb op 4g paddos op de piek van de trip moeten overgeven.

Nu is dit mijn ervaring. Ik ben misschien niet heel erg doorsnee met tripmiddelen. Ik ga eigenlijk tot nu toe nooit echt bad. Mn eerste trip was intens en sins dien ga ik altijd ontspannen. En zelfs die eerste trip had momenten die geweldig waren dus tja 😂

Ondanks dat schijt ik nog steeds mn broek vol voor ik een tripmiddel neem. Het is zo raar.

PaddoKweker

Belezen gebruiker
Ik heb de diepvries vol liggen met gedroogde paddo's (toen ik dat gedaan hoorde ik pas dat ik ze daar beter niet had kunnen neerleggen).
Is juist een goede manier van bewaren, ze blijven veel langer hun actieve stof behouden dan op kamertemperatuur!
En dan hebben we het over tientallen jaren..........:tongueout:

Laatst bewerkt:
Bovenaan