Allereerst, heel veel sterkte met uw clusterhoofdpijn !! Mijn pa heeft dat ook, en die mens ziet enorm af ( jij ook ).
Over de paddo's zelf kan ik niks zeggen, er zitten hier wel mensen die je wel zullen kunnen helpen.
*ps : laat je na afloop weten of dit ook daadwerkelijk helpt tegen clusterhoofdpijn?
Praat dit mijn vader al maanden aan, maar hij staat sceptisch tov psychedelica, niettegenstaande hij ganse dagen legale drugs gebruikt die mijn inziens veel schadelijker zijn op lange termijn.
Thanks alvast !😊
Zo te zien zijn de vliesjes van hoedje al open. Je bent net iets te laat, beste is als de vliesjes bijna scheuren. Je moet ze nu wel oogsten ja
Ik zou in het begin niet teveel water geven. Gewoon even in de zak laten rusten tot je de eerste hoedjes boven ziet komen. Daarna evt bij sprenkelen met waterIk heb een hele sterke afzuiging in de badkamer. Zou het helpen als ik het daar neerzet?
Ik heb het blok vanacht in de koelkast gezet wat in de handleiding stond en vanaf vandaag ben ik het weer aan het besprenkelen met water.
Ik heb ze gedroogd met onder en boven keuken papier. En dat elke dag vervangen, als het droog is in een wekpot en is het zeker een paar maanden houdbaar
Ik zou in het begin niet teveel water geven. Gewoon even in de zak laten rusten tot je de eerste hoedjes boven ziet komen. Daarna evt bij sprenkelen met water
Zelf nooit last van gehad, zou kunnen omdat de hoedjes open zijn de zwarte sporen plakken op het papier. Je kunt gewoon het papier eraf trekken toch zonder dat het echt vast zit aan de paddo?Ze zijn nu vastgeplakt aan het papier![]()
Wow, ben dus niet de enige! 😂🤣Ik eet het papier er wel bij op, ik at vroeger ook chocolade sigaretten met papier omdat ik het teveel gepriegel vond om het eraf te halen![]()
Ik eet het papier er wel bij op, ik at vroeger ook chocolade sigaretten met papier omdat ik het teveel gepriegel vond om het eraf te halen![]()
Op het moment dat de hoedjes eigenlijk nog nét niet opengaan, zijn ze inderdaad het meest potent. Eigenlijk ook best logisch.... Paddenstoelen ontstaan eigenlijk alleen maar omdat de schimmel zich wil voortplanten. Op het moment dat de schimmel de sporen los kán laten, dus als het hoedje open gaat, heeft het zijn doel bereikt en is het voor de paddo niet meer nodig bepaalde stoffen aan te maken zodat het gezonde sporen krijgt. Het enige wat dan nog geldt is zo snel mogelijk nog even groeien zodat hij van nog hoger de sporen kan laten vallen. Daarom groeien paddo's ook zo snel nog even als het hoedje open gaat. Maar in deze laatste groei fase gaat de kracht alleen nog maar naar groter worden wat de potentie van de andere stoffen verlaagd.... Dus altijd plukken nét voordat de hoedjes open gaan want ook na het plukken groeien ze eigenlijk nog een halve tot een dag door. Beste moment van oogsten is dus als je ze oogst als de hoedjes nog dicht zijn, maar dat als je de volgende dag kijkt dat de hoedjes tijdens het drogen open zijn gegaanZe zijn prima te gebruiken. Het woord gaat in de ronde dat ze het sterkst zijn als de hoedjes net open zijn, maar ik heb geen idee op wat dit gebaseerd is. Oogst ze en droog ze en als het blok droog is geef het water. Nieuwe groeien vanzelf tot de nutriënten in het blok uitgeput zijn. En de zomer is pas voorbij eind september dus je heb zat tijd om bergen paddenstoelen te groeien.
Goed verhaal, veel komma's ook.master Paddo kweker hier , maakt niet zoveel uit ,of de hoed nou open is of niet , we plukken ze met de hoed dicht zodat je geen zwart/paarse smoel krijgt van de sporen als je ze eet , en je heel donker gaat kakken ,lol
maar kwa potentie maakt niet zoveel uit , ik zie dat je een kweek bakje hebt, ik heb best wat kweek bakjes in de weg staan klaar om uit te broeden , als je intresse hebt ,heb een overschot aan B+ en albino ,moet vandaag weer 2 zakken omzetten naar bakjes , dus dat zijn weer 10 kweek bakjes ,
wil je meer weten over het zelf kweken dan hoor ik het wel ,
ik gebruik ze soms zelf voor een body reset , als ik effe niet meer weet wat ik moet doen of te veel thuis zit , dan porsie paddo , dag erna heb ik weer zin en ideen , mensen vrees is meestal ook weer weg , voel me top na die dingen !
Je had ze nooit in de diepvries moet stoppen. Maargoed daar heb je nu niks aan natuurlijk.Ik dacht dat ik de paddos goed gedroogd had en had ze in een bakje in de diepvries gedaan. Nu had ik er vorige week een aantal uit gehaald, vermalen en in een luchtdichte pot gedaan maar nu zijn ze allemaal verschimmeld omdat er toch nog vocht in zat. Wat is nu handig om te doen? Ze in de diepvries laten waar ze volgens mij goed blijven of eruit halen en droger zien te krijgen?
Niet perse fout maar totaal onnodig. Gewoon goed gedroogd en donker bewaren blijft het minstens 1 a 2 jaar goed.Bedankt voor de informatie, wat is er fout aan de diepvries?