Paddo's kweken

SDH

Newbie
Ik overweeg om paddo's te kweken (growkit) voor eigen doeleinden, maar heb er een aantal vragen over.

- Is de kwaliteit van de paddo's afkomstig van een growkit slechter/gelijk/beter dan wanneer je zelf de sporen e.d. regelt?

- Op sommige sites lees ik dat alleen gedroogde paddo's verboden zijn en verse niet, klopt dit?

- De verhouding vers:gedroogd is ongeveer 10:1, maar hoe werkt dit bij het drogen? Als de consumptie op die 10:1 verhouding staat, is het drogen ervan hetzelfde (stel je gaat 800 gram vers drogen, krijg je dan 80 gram gedroogd)

Mindless

DF-koning
Zweefkees
Emeritus Mod
Top Tripreporter
- Nooit zelf paddo's gekweekt met sporen, maar die van mij (growkits) waren altijd van goede kwaliteit. En ik oogste er altijd zoveel, dat het ook niets uit zou maken als ze minder potent waren geweest. Dan neem je gewoon wat meer.

- Gedroogde zijn illegaal ja. Dus als je verse hebt en die vergeet op te eten en ze drogen uit, dan ben je een grote drugscrimineel. :wink:

- Dat klopt. Al is het natuurlijk min of meer 10:1. 800 gram vers wordt dan ~80 gram gedroogd ja. Per gram dus 10x zo potent, maar over het geheel dezelfde hoeveelheid werkzame stof als in die 800 gram (er komt niet magisch psilocybine bij :wink: ).

SDH

Newbie
Bedankt voor het snelle reageren, heb nog twee vragen:

1. Wat is een goede soort voor een first-timer, ik wil zeker geen zwakke trip maar ook niet te heftig.

2. Van welke site koop/kocht jij de growkits?

Psychedelibee

Badass junkie
Oppersjamaan
Emeritus Mod
Tripreporter
Er is een speciaal subforum voor kweken, ik heb dit topic daar even heen verplaatst.

Ik heb zelf nog nooit eigen paddo's gekweekt, dus kan je niet echt helpen daarmee. Ik kan je met de rest wel helpen. Allereerst zijn tegenwoordig zowel verse als gedroogde paddo's net zo illegaal. Het kromme is dat een growkit kopen dan wel weer mag. Maar op het moment dat jij ze oogst voor consumptie ben je dus strafbaar.

Verder is het handig van te voren ook meteen even goed uit te zoeken hoe je ze het best droogt en bewaard, want je oogst zal zo groot zijn dat je dat niet allemaal op korte termijn kunt opeten. Als je ze dan echt goed droogt en luchtdicht verpakt kun je ze nog lang bewaren. En plastic zakjes zijn niet luchtdicht kan ik je vertellen, weckpotten bijvoorbeeld wel. Uiteraard zijn er nog allerlei mogelijkheden dus lees je goed in.

Wat betreft de soort, eigenlijk maakt dat niet zoveel uit. Je kunt van hele sterke namelijk ook gewoon minder eten. Zeker als je een nieuwe oogst hebt is het sowieso wel handig om eerst even een wat kleinere testdosis te doen zodat je een idee hebt van de sterkte.

Tot slot is het bespreken van verkoop sites niet toegestaan, dat zul je dus even zelf moeten uitzoeken.

SDH

Newbie
Dank Psychedelibee.

Laatste vraag: wat bedoelt men nou met kweken in indirect zonlicht? De growkit achter een raam zetten? Bovendien las ik dat het alleen een raam in het noorden - en als het niet anders kan - in het zuiden mag zijn?

Bobsacamano

Badass junkie
Indirect betekend dat het nooit direct in de zon staat (met of zonder raam) een raam op het noorden heeft nooit direct zonlicht. Je kan hem het beste dan denk ik wel op een plek zetten met licht maar niet waar de zon op kan schijnen. Paddestoelen groeien doorgaans in de natuur ook altijd op schaduw plekken.

Bovenaan