Dosering Truffels versus Paddo's

Eik

DF Staff
Forumleiding
Moderator
Tripreporter
Ik heb ruim een week geleden weer eens een psilocybine-tripje gedaan. De afgelopen jaren heb ik vooral getript op LSD en 2-CB met een enkele change/DMT trip tussendoor. Nu wilde ik weer eens terugkeren naar mijn eerste psychedelische liefde: psilo!

Ik heb vroeger een keer of 10 op paddo's getript (altijd 3 gram gedroogd). Een paar jaar geleden heb ik voor het eerst truffels gedaan (15 gram Dragon's Dynamite). Ik kan me herinneren dat ik de trip toen wat mild vond en er flink veel cannabis bij heb gebruikt. Gelukkig viel het goed en maakte het de trip zalig en intens. Ondertussen ben ik me beter bewust van het risico van blowen tijdens psychedelicagebruik en wilde ik eens de potentie van 15 gram truffels (Atlantis deze keer) zonder cannabis ervaren.

Ook deze keer was de trip mooi maar relatief mild. Dusdanig mild dat ik niet de behoefte voel om er een compleet tripreport aan te wijden. Toch leek het me wel nuttig om eens bewust de vergelijking te maken tussen 3 gram gedroogde paddo's en 15 gram truffels. Toen ik voor het eerst truffels ging doen kon ik maar moeilijk info vinden over hoe sterk truffels zijn in verhouding tot paddo's. Voor eventuele "oudgedienden" onder ons die na jaren weer eens terug willen trippen lijkt het me wel handig dat hier wat over te vinden is online.

Mijn ervaring met truffels is zeer beperkt. Beide keren vond ik 15 gram truffels milder dan 3 gram gedroogde paddo's. Uiteraard gaat het hier om een natuurproduct en kan het toeval zijn dat ze milder uitvielen. Ik ben benieuwd naar jullie ervaringen. Is 15 gram truffels inderdaad een lichtere dosis dan 3 gram gedroogd?

Alakazam

Bewuste gebruiker
Ik heb zelf maar een keer paddo's gedaan dus ik heb niet echt een goed referentiekader. Ik deed toen 2 gram gedroogd, maar vond dat een beetje tegenvallen, dat voelde voor mij als ongeveer 10 gram truffels. Ik heb recent een nieuwe kit geoogst, die zal ik deze winter wel gebruiken. Ik vermoed dat mijn vorige oogst gewoon niet zo goed geslaagd was.

Zamnesia heeft er een calculator voor, waarbij zij aangeven dat 3 gram gedroogde paddo's even sterk zouden zijn als 15 gram verse truffels. Misschien had je ook gewoon een slechte batch truffels? Kan altijd gebeuren natuurlijk. Had je ze trouwens gewoon opgegeten?

Cyndaquil

Bewuste gebruiker
Als ik reddit mag geloven dan is het 5 gram nat per 1 gram droog.
Maar ik heb trips gehad van 10 gram truffels die veel sterker waren dan 15 gram de vorige keer.
Als je zelf paddos kweekt kan er ook flink verschil in zitten per oogst maar uiteindelijk is het gewoon een kwestie van proberen.

Eik

DF Staff
Forumleiding
Moderator
Tripreporter
Zamnesia heeft er een calculator voor, waarbij zij aangeven dat 3 gram gedroogde paddo's even sterk zouden zijn als 15 gram verse truffels.
Dat zou op zich logisch zijn omdat vroeger 3 gram gedroogde paddo's, en nu 15 gram verse truffels de "standaard" verpakking is. Toch heb ik het idee dat die drie gram gedroogde paddo's sterker waren dan mijn, weliswaar bescheiden, ervaringen met 15 gr. truffels. Vandaar ook mijn vraag. Uiteraard zou het zomaar toeval of een milde batch geweest kunnen zijn.

Maar ik heb trips gehad van 10 gram truffels die veel sterker waren dan 15 gram de vorige keer.
Als je zelf paddos kweekt kan er ook flink verschil in zitten per oogst maar uiteindelijk is het gewoon een kwestie van proberen.
Klopt. Zowel paddo's als truffels zijn gewoon natuurproducten. En de natuur doet nou eenmaal niet echt aan exacte "doseringen" :tonguewink:
Heb zelf ook wel schommelingen gemerkt toen ik paddo's nam. Dat is te verwachten bij een natuurproduct. Vroeg me gewoon af of andere mensen ook het idee hebben dat 15 gram truffels gemiddeld genomen wat milder is dan 3 gram gedroogde paddestoeltjes... :nerd:

Alakazam

Bewuste gebruiker
Dat zou op zich logisch zijn omdat vroeger 3 gram gedroogde paddo's, en nu 15 gram verse truffels de "standaard" verpakking is. Toch heb ik het idee dat die drie gram gedroogde paddo's sterker waren dan mijn, weliswaar bescheiden, ervaringen met 15 gr. truffels. Vandaar ook mijn vraag. Uiteraard zou het zomaar toeval of een milde batch geweest kunnen zijn.

Klopt. Zowel paddo's als truffels zijn gewoon natuurproducten. En de natuur doet nou eenmaal niet echt aan exacte "doseringen" :tonguewink:
Heb zelf ook wel schommelingen gemerkt toen ik paddo's nam. Dat is te verwachten bij een natuurproduct. Vroeg me gewoon af of andere mensen ook het idee hebben dat 15 gram truffels gemiddeld genomen wat milder is dan 3 gram gedroogde paddestoeltjes... :nerd:
Misschien komt het ook gewoon omdat je veel trip ervaringen verder bent. Je hebt in de tussentijd toch ook een aantal keer DMT en LSD gedaan, dus je referentie is sowieso anders dan toen je net begon met trippen lijkt me.

Hoezo koop je trouwens niet een growkitje? Leuk, een stuk goedkoper en smaakt beter vind ik.

Cerberus

Wijs gebruiker
Ik heb altijd gehoord (nooit zelf de paddo's gedaan indertijd) dat je eerder 20-25mg smartshoptruffels moet nemen om aan het equivalent van 3 gram smartshoppaddo's te komen. Lijkt me ook logisch want wat ik zie bij mezelf of bij vrienden is dat je pas vanaf 15mg het absolute minimum van versmeltingseffecten begint te ervaren zoals ik las in je tripreport van 3 gram paddo's, dus dat je meer nodig hebt om het echt helemaal (en langer dan paar seconden) te voelen.

Mindless

DF-koning
Zweefkees
Emeritus Mod
Top Tripreporter
Ik heb nooit gedroogde paddo's gehad maar wel heel vaak verse en 30 gram paddo's zijn zeker weten sterker dan 15 gram truffels. Althans, in de regel dan, omdat het zoals je zegt natuurproducten betreft.

Naar mijn idee stond 20 gram paddo's ongeveer gelijk aan een standaard dosering truffels (15 gram).

Met 30 gram paddo's zat ik zelf altijd ook net aan de rand van de hogere doseringen, waarop trips echt anders werden. In plaats van gewoon in je kamer zitten patronen en dergelijke te zien, echt interne reizen (trips :tonguewink: ) door de psyche. Echt uren van de wereld zijn dus. Maar omdat ik sindsdien veel gevoeliger ben geworden voor psilocybine is het ook weer lastig vergelijken.

Eik

DF Staff
Forumleiding
Moderator
Tripreporter
Interessant dat jullie, @Mindless en @Cerberus inderdaad aangeven dat 15 gram truffels inderdaad milder is dan 3 gram gedroogd/30 gram vers. Uiteindelijk blijft het lastig vergelijken doordat het een natuurproduct is maar ook, zoals @Alakazam aangeeft je persoonlijke ervaring en gevoeligheid aan verandering onderhevig is.

Bij gebrek aan uitgebreid wetenschappelijk onderzoek zal ik zelf nog maar eens wat experimentjes moeten doen :sweatsmile:

Cerberus

Wijs gebruiker
Het zou kunnen dat zij voor lichtere porties opteerden, de paddokwekers, om minder snel weer bogus redenen te krijgen omdat ook truffels verboden zouden worden.
Ik heb wel nooit de eigenlijke paddo zelf gedaan dus maar ik ga puur af van dat oude tripreport van je en de intensiteit van de trip daaruit afleiden en bedenken hoeveel mijn vrienden en ik nodig hebben voor dezelfde effecten bij truffels.
En Mindless zijn omrekeningssleutel van 2 gram gedroogde paddo's = 15 gram truffels komt dus beetje overeen met mijn gok van 20 à 25 gram.
Dus ik zou eens 22,5 gram proberen naar binnen werken en zien :wink:
Ik neem altijd sterkere soorten wel (heb nog niets anders dan Hollandia, Utopia en Valhalla gedaan) dus mijn gram-inschatting is daarop gebaseerd.

Boyman

Bewuste gebruiker
In mijn ervaring valt er echt geen touw vast te knopen aan de potentie van truffels :sweatsmile:. Met vergelijkbare setting (dosering, soort, slaap, eten, gemoedstoestand, omgeving) ga ik de ene keer keihard en de andere keer is het een complete domper. Dat vind ik ook het vervelende aan truffels; je weet nooit precies wat je staat te wachten. Maar als je een goede trip te pakken hebt dan is het ook wel echt een hele bijzondere ervaring.

De meest intense trips hebben wij wel ervaren op dosissen van 23gram en hoger. Dat zou een ervaren tripper wel moeten kunnen handelen, denk ik! Heb je wel eens High Hawaiians geprobeerd? Die gaan standaard per 23 gram.

Blue

Newbie
Niet om op te scheppen maar, gedroogde paddo's neem ik 7 gram en verse truffels neem ik 50 gram.
Ik hou ervan om deep in the rabbithole te gaan 💙

JapieVerslaagd

Bewuste gebruiker
Ik heb altijd gehoord (nooit zelf de paddo's gedaan indertijd) dat je eerder 20-25mg smartshoptruffels moet nemen om aan het equivalent van 3 gram smartshoppaddo's te komen. Lijkt me ook logisch want wat ik zie bij mezelf of bij vrienden is dat je pas vanaf 15mg het absolute minimum van versmeltingseffecten begint te ervaren zoals ik las in je tripreport van 3 gram paddo's, dus dat je meer nodig hebt om het echt helemaal (en langer dan paar seconden) te voelen.
Ligt eraan welke truffels toch? Ik heb net 10 gr truffels genaamd dragons dynamite.

Ik wil eerst weten hoe die opkomt voordat ik bij ga nemen. Iemand een idee na hoeveel minuten je dat moet beslissen?
Want te laat bijnemen is gewoon langer trippen maar op tijd bijnemen is wellicht een trip versterker. Tips?

Ik trip altijd languit op de bank met een natuur documentaire. En wiet en af toe muziek. Terwijl ik type voel ik hem al opkomen hahahaha

Cerberus

Wijs gebruiker
Ik wil eerst weten hoe die opkomt voordat ik bij ga nemen. Iemand een idee na hoeveel minuten je dat moet beslissen?
Want te laat bijnemen is gewoon langer trippen maar op tijd bijnemen is wellicht een trip versterker. Tips?
Tegen dat je weet hoe sterk je trip zal worden is het al te laat om efficiënt bij te nemen.

JapieVerslaagd

Bewuste gebruiker
Ik heb ruim een week geleden weer eens een psilocybine-tripje gedaan. De afgelopen jaren heb ik vooral getript op LSD en 2-CB met een enkele change/DMT trip tussendoor. Nu wilde ik weer eens terugkeren naar mijn eerste psychedelische liefde: psilo!

Ik heb vroeger een keer of 10 op paddo's getript (altijd 3 gram gedroogd). Een paar jaar geleden heb ik voor het eerst truffels gedaan (15 gram Dragon's Dynamite). Ik kan me herinneren dat ik de trip toen wat mild vond en er flink veel cannabis bij heb gebruikt. Gelukkig viel het goed en maakte het de trip zalig en intens. Ondertussen ben ik me beter bewust van het risico van blowen tijdens psychedelicagebruik en wilde ik eens de potentie van 15 gram truffels (Atlantis deze keer) zonder cannabis ervaren.

Ook deze keer was de trip mooi maar relatief mild. Dusdanig mild dat ik niet de behoefte voel om er een compleet tripreport aan te wijden. Toch leek het me wel nuttig om eens bewust de vergelijking te maken tussen 3 gram gedroogde paddo's en 15 gram truffels. Toen ik voor het eerst truffels ging doen kon ik maar moeilijk info vinden over hoe sterk truffels zijn in verhouding tot paddo's. Voor eventuele "oudgedienden" onder ons die na jaren weer eens terug willen trippen lijkt het me wel handig dat hier wat over te vinden is online.

Mijn ervaring met truffels is zeer beperkt. Beide keren vond ik 15 gram truffels milder dan 3 gram gedroogde paddo's. Uiteraard gaat het hier om een natuurproduct en kan het toeval zijn dat ze milder uitvielen. Ik ben benieuwd naar jullie ervaringen. Is 15 gram truffels inderdaad een lichtere dosis dan 3 gram gedroogd?
Ik laat er veel tijd tussen zitten, vorige keer 10gr zelfde strain gegeten. Nu ook. En dan heb ik nog 10gr klaarliggen.

Ik heb het vroeger met paddos nooit afgewogen. Nam altijd een handvol. Ik was nogal roekeloos in die tijd. Maar wat ik met bepaalde gedroogde paddo strains heb meegemaakt heb ik nooit met truffels meegemaakt.

Dat is toch echt andere koek. Dan gaat die trip echt in mijn hoofd zitten soms. Moet ik er weer even uit. Een beetje werken voor de beste trip mag best als je maar niet alleen in je gedachten blijft hangen.

Andere mensen kunnen dat minder goed sturen en kregen toen paniekaanvallen

JapieVerslaagd

Bewuste gebruiker
Tegen dat je weet hoe sterk je trip zal worden is het al te laat om efficiënt bij te nemen.
Dat weet je zeker?

Hele bericht weggevallen. Ik bedoel bijnemen bij de opkomst. Niet op het pieken van de trip.

Ikaat het hierbij want hij komt hard binnen nu. Lekker chillen

JapieVerslaagd

Bewuste gebruiker
Ja best zo. Vreemd, veel harder dan vorige keer 15gr ipv 10. Ik moet nu echt gaan liggen en goed ademhalen. Alles beweegt nu.

Boyman

Bewuste gebruiker
Ligt eraan welke truffels toch? Ik heb net 10 gr truffels genaamd dragons dynamite.

Ik trip altijd languit op de bank met een natuur documentaire. En wiet en af toe muziek. Terwijl ik type voel ik hem al opkomen hahahaha
Ik heb 1x in mijn tripcarriere truffels bijgenomen. Na een uur of 2 had ik de resterende 7(?) gram van de 22 High Hawaiians erbij gepakt. Wat volgde was de zwaarste comeup die ik ooit meegemaakt heb, ik was zo intens aan het gapen dat ik vreesde dat ik out zou gaan. Echt een helse comeup. Uiteindelijk kreeg ik ook niet echt een nieuwe piek maar verlengde het alleen een beetje de boel. Ik zou het in ieder geval niet nog een keer doen.

Bovenaan