Paddo's kweken?

A

Anonymous

Gast
Is het mogelijk, makkelijk en niet te riskant om zelf paddo's te kweken???
Hoe??? kan je er ook nog wat mee verdienen, of eigenlijk alleen haalbaar voor eigen gebruik??

A

Anonymous

Gast
is het een kwestie, van een warme zolder met lampen, grond en af en toe water. Daar een aantal paddo's op gooien en dan wachten??? :grin: dat zou wel makkelijk namelijk!

DyNaStie

Newbie
het moet vooral een vochte ruimte zijn, en je kan ze het beste in een afgesloten "bak" zoals

te zien is kweken, Luchtgaatje erbij, en vochtig houden (het herfst klimaat)

http://www.fanaticus.com/ heeft goeie info over die zooi kweken, vereist wel hoop leeswerk :grin:

Floppo

Newbie
ziet er wel supercool uit!!! :hearteyes: wil ik ook!!
hoelang duurt het kweken van een aantal paddo's nou???
en is het gewoon te proberen, of werkt het alleen grootschalig?

Radeon915

Wijs gebruiker
Tripreporter
Ik ga zelf ook paddo's kweken binnenkort, met deze set, van Azarius.

Dan heb ik ook nog wel een vraagje, miss btje offtopic, maar om er nou weer een hele topic over te maken..

Hoe kan je ze het beste drogen??

caatje

Badass junkie
^in een oven maar die mag niet hoger als een bepaald aantal graden staan. Op gewoon op keukenpapier op de verwarming geloof ik. Het is al eens eerder beschreven maar kan t niet vinden.

fun

Bewuste gebruiker
Het kweken is op zich niet moeilijk, maar je hebt in het begin wel een hoop leeswerk over hoe en wat.

Zo makkelijk als een zolder met grond en lampen en wat paddos erop gooien is het niet, je moet uiterst schoon (steriel) werken, want je hebt binnen no-time een besmetting.
Dat is eigenlijk het moeilijkste in het kweken.

Je kunt een kweeksetje kopen om het eens uit te proberen, maar vind je die te duur dan verdiep je er een beetje meer in en dan kun je vanaf het spoor van de paddo alles zelf doen.

Als jij genoeg afnemers hebt dan kun zou je er best wat mee kunnen verdienen, maar aangezien je ze gedroogd niet meer mag verkopen moet je ze dus binnen enkele dagen kwijt om het legaal te houden.
Over het algemeen zijn het toch vaak kleinschalige thuiskwekers die voor eigen gebruik en vriendengroep kweken.

Je moet het vooral leuk vinden om te doen, het is ook n hobby.
Maar om zelf te trippen van je eigen kweek, dat is wel vet :mrgreen:

fun

Bewuste gebruiker
Radeon915 zei:
Ik ga zelf ook paddo's kweken binnenkort, met deze set, van Azarius.

Dan heb ik ook nog wel een vraagje, miss btje offtopic, maar om er nou weer een hele topic over te maken..

Hoe kan je ze het beste drogen??

Ik droog ze door in een emmer of iets dergelijks een stuk keukenpapier te spannen, daar de paddos op leggen en onderin de emmer (onder het tuk keukenpapier met de paddos) een vochtvreter.
2 weken laten liggen en ze zijn zo droog als een luciferstokje.

Succes met je kweek!

Radeon915

Wijs gebruiker
Tripreporter
Okey thanks, ik denk dat ik ze dan maar met vochtvreters ga drogen ja, lijkt me toch wat veiliger dan in de oven (voor de werkzame stoffen).

Het zal nog wel even duren eer ik de kweekset bestel, ik moet nog ff sparen voor wat pc onderdelen. Als ik m heb zal ik wel een reportje maken hoe het allemaal verloopt en hoe goed ze groeien :sunglasses:

Denk ergens eind oktober/begin november, miss eerder.

Sweet_Shadow

Badass junkie
Tripreporter
Ik heb dezelfde set gekocht die Radeon915 wil kopen. Het ziet er enorm simpel uit. Straks ga ik hem opstarten, over 10 dagen zijn er misschien wat paddestoeltjes te zien.

Na deze kennismaking ga ik mij wagen aan het echte kweekwerk, met sporenspuit enzo. Ik moet me eerst nog eens verdiepen in de materie :)

Bovenaan