• Hey, waar zijn de Tripreports van de Maand gebleven?

Ben je de Tripreports van de Maand en andere toptripreports kwijt? Deze hebben we onlangs verzameld in een eigen subforum, getiteld Tripreport Toppers. In dit subforum staan alle toppers in chronologische volgorde verzameld. Lekker makkelijk terugzoeken!

Paddo's - Het tussenstadium

Deranged

Badass junkie
Ik blijf maar topics maken he. :openmouth:

In ieder geval, ik dacht ik deel mijn laatste paddo-ervaring maar eens met jullie. Deze is een paar maanden geleden en was alles behalve plezierig. Ik had met twee maten afgesproken om bij mij thuis te gaan spacen. Het was ongeveer de 20ste keer dat ik paddo's nam en een bad trip heb ik nooit gehad. We aten met pijn en moeite(zoals altijd) onze porties op en gingen maar wachten op onze reis. Na een minuut of 5 gaat het mis, een van die gasten wordt niet lekker en gaat ff naar de tuin. Daar deed hij iets wat ik dat moment verschrikkelijk vond. Hij trok mijn vuilnisbak open en kotste hem ff vol. Ik baalde hier echt verschrikkelijk van en werd ineens bang dat ik zelf ook niet goed ging worden. De paddo's begonnen al een beetje op te komen en ik merkte dat ik me steeds ongemakkelijker begon te voelen. Op een gegeven moment na lang wachten had ik het gevoel ergens te zijn blijven hangen. Ik was net niet nuchter en net niet vaag. De hele middag ben ik in deze staat geweest. Het ging gepaard met een ongelooflijk ongemakkelijk gevoel en de kleinste dingen leken een probleem. Later ging ik op internet lezen en daar vond ik tot mijn verbazing dat er precies beschreven stond wat ik had meegemaakt.

Crisis
Soms begint de trip met een verstarring. Dingen komen nog niet goed uit de verf en je voelt dat het hier en daar wringt en dat er blokkades overwonnen moeten worden. Op zo'n moment heb ik het gevoel dat ik in een soort tussenruimte zit: ik ben niet meer daar waar ik vertrok, maar ik ben ook nog niet waar ik wezen wil, met andere woorden de trip is nog niet in volle gang. Dit tussenstadium kan heel naar aanvoelen. Soms voel ik me gevangen en weet ik niet hoe ik moet ontsnappen en soms krijg ik een enorme angstaanval of ik heb het gevoel dat ik krankzinnig dreig te worden. In al deze gevallen bleek het belangrijk dat ik kalm en goed in mijn centrum bleef: de crisis loste dan uiteindelijk altijd op. De angst of waanzin die op komt zetten is als het ware de rommel die de paddestoel uit je drijft en wanneer je alles kalm onder ogen ziet en zo goed mogelijk probeert te ervaren kom je er altijd goed doorheen. Achter de angst en de gekte die je voelt ligt altijd het paradijs en ik heb dan ook iedere keer meegemaakt dat na deze aan vangsmoeilijkheden de wereld als nieuw werd: het gras werd zo groen dat het haast pijn deed aan mijn ogen en alle kleuren worden heel intens.

Zo ging het dus ongeveer. Dat stukje dat de wereld als nieuw werd enzo is misschien een beetje overdreven. Maar toen het gevoel eindelijk wegging voelde dat wel heerlijk en het was een enorme opluchting. Mijn eerste besluit was om nooit meer paddo's te doen maar daar kwam ik al heel snel op terug. Ik heb het zo vaak gedaan en tuurlijk kan het een keer misgaan. Ik heb het sindsdien niet meer gedaan maar het zal er zeker nog een keer van komen. :smoke:

Deranged

Badass junkie
Had ze wel gelezen alleen niet jouw post eronder. :P Het was gewoon 1 portie btw, heb nooit meer genomen.

Deranged

Badass junkie
Maar heeft verder niemand iets soortgelijks meegemaakt? Het is een hele aparte ervaring, je blijft als het ware hangen tussen de normale wereld en de paddo-wereld in. Urenlang heb ik zo op de bank gezeten en het voelde echt behoorlijk klote. Maar achteraf ben je alleen een ervaring rijker en als het afgelopen is geeft dat toch wel een heerlijke opluchting, je hebt toch iets verschrikkelijks doorstaan. Ik denk niet dat dit een badtrip is. Die heb ik verder nooit gehad maar denk dat dit echt iets anders is. En ik vermoed ook dat het werd veroorzaakt door dat kotsen in de vuilnisbak wat ik me heel erg aantrok maar later nog niet eens zo'n probleem bleek te zijn.

fun

Bewuste gebruiker
ja ik herken het wel, heb het de laatste keer ook een beetje gehad, een onrustig gevoel, ik denk ook dat het een beetje ertussenin hangen is.

spacekonijn

Badass junkie
ik heb wel gehad dat ik het idee was meer in de war te zijn en mezelf voor de gek aan het houden was dan dat ik aan het trippen was.

het was verder niet beangstigend of negatief

Damnation

Newbie
Ik herken me hier best wel in.
De 3e keer dat ik paddo's nam (eerste 2 keer gingen erg goed) deed ik het echt uit verveling, ik had echt niets beters te doen.
Geen goed idee besef ik nu, want ik voelde me niet zo goed in mn vel.
Het begon al toen ik de paddo's opat, ze smaakten precies nog viezer dan normaal en ik geraakte die smaak echt niet kwijt.
Ik begon me ongemakkelijk te voelen en langzaam aan voelde ik me ook steeds gedeprimeerder.
Ik kon alleen nog maar denken aan de negatieve dingen in mijn leven en alles leek zoveel erger dan het eigenlijk was.
Ergens wist ik wel dat het door de paddo's kwam maar toch bleef ik in de waan dat ik er echt zo slecht voorstond.
Uiteindelijk ben ik maar gaan slapen in de hoop dat ik me de volgende dag beter zou voelen, en dat was ook het geval :P
Eerst was ik van plan om nooit meer paddo's te nemen, maar daar ben ik inmiddels van afgestapt, nu wacht ik gewoon tot ik in een goede bui ben :)

fun

Bewuste gebruiker
ja ik kan het me voorstellen, maar ik merk wel dat je de paddo goed kunt sturen... happy thoughts :)

Maar het is idd een soort tussenstadium heb ik het idee, de laaste keer dat ik paddo's at (lees mn report 115 gram) heb ik dit volgens mij ook ervaren.
Een vriend van mij had eigenlijk precies zon zelfde soort trip de eerste of tweede keer dat hij paddo's nam, maar is ondertussen al veel verder heen geweest.

Het rare bij mij is dat ik echt veel moet eten om te gaan trippen, en ik vind dit raar en niet zo leuk :confused:
Iemand die weet waaraan de gevoeligheid voor paddo's kan liggen?

Zu

Experimenterende gebruiker
ja! ik had eens anderhalve portie gegeten. ik heb ook dat tussenstadium effect gehad. op een bepaald moment zag ik ergens kussens liggen, gooide die op een hoop in een zonnig hoekje in de kamer en ik ging daar uit ellende en onrust (ONRUST vooral) op liggen. toen deed ik mijn ogen dicht. dan kwam er een tijdloos moment, dat wil zeggen dat ik geen idee heb hoe lang ik daar heb gelegen (2 seconden of 2000 jaar?), maar ik was oververhit en bezweet door de zon toen ik mijn ogen het volgende moment open deed, haha. ik ging naar de wc om te overgeven .
Toen was mijn trip 180 graden gedraaid en ik had een dag van m'n leven.

Ik heb de keren daarna alleen nog paddorepen gegeten. Die vielen veel beter. Ze zeggen dat je een lege maag moet hebben om harder te trippen, maar door die lege maag word ik altijd misselijk, wat mijn trip dus alleen maar kan verpesten. Daarom eet ik van tevoren een dubbel boterhammetje en eet ik anderhalf uur later (als het eten "ligt") gewoon een iets grotere portie paddo(reep). Liever een mildere goeie trip dan een kans op een sterkere slechte trip, ja toch!?

Bovenaan