paddo's en speed?

beste paddo?

• De Psilocybe - en Stropharia-familie

Stemmen: 0 0,0%
  • De Panaeolus familie

• De Conocybe-familie

• De Inocybe-familie

• De Pluteusfamilie

• Totaal aantal stemmers
    0

Skippy

Wijs gebruiker
Hallo allemaal,

We halen wat paddo's en hebben nog een lading speed liggen.
Kan het kwaad om beide door elkaar te gebruiken?
Heeft dit tegenstrijdige effecten?
Zo ja, wat dat bijvoorbeeld, word er een bepaald gevoel onderdrukt o.i.d.?
Graag wat info over paddo en speed, eigen ervaring is nog het mooiste, wat vond jij er van?
Zou je liever alleen de paddo nemen voor het gewenste effect?

En dan nog 1 vraagje, wat vind jij de beste paddo?
Ik heb de eerste keer gedroogde hawaaise gehad, en die waren vergelijkbaar met LSD, al was de LSD 10 keer zo geweldig.
De tweede keer gedroogde hawaaise voelde ik er niks van, welke paddo
is nu het best om GOED van te trippen?
Want zo te merken verschild het ook per paddo of smartshop..

Alvast bedankt

ps :bamibal, frikandel en 5 appelen.

ik heb wat families van de soorten paddo's neergezet, een of jij wil kiezen welke je de beste vind...

Spirit Quest

Bewuste gebruiker
Tripreporter
Hey. Dat kan zeer zeker kwaad, en niet zo een klein beetje ook. Paddo's = egoverkleinend, Speed = Egovergrotend. Dat werkt samen niet heel lekker. Daarnaast is speeds en paddo's samen ook echt iets om aan dood te gaan (geen grapje). Dat heeft te maken met de senergetische werking van beide stoffen (invloed op de hardslag, bloeddruk enz enz). Dat kun je je lichaam dus beter niet aandoen (sterker nog ik zou het absoluut niet doen). Er zijn echt al sterfgevallen bekend door deze combinatie.

BacingsPen

Badass junkie
Skyer zei:
Hey. Dat kan zeer zeker kwaad, en niet zo een klein beetje ook. Paddo's = egoverkleinend, Speed = Egovergrotend. Dat werkt samen niet heel lekker. Daarnaast is speeds en paddo's samen ook echt iets om aan dood te gaan (geen grapje). Dat heeft te maken met de senergetische werking van beide stoffen (invloed op de hardslag, bloeddruk enz enz). Dat kun je je lichaam dus beter niet aandoen (sterker nog ik zou het absoluut niet doen). Er zijn echt al sterfgevallen bekend door deze combinatie.

OEPS, vandaar dat ik ephedra en paddo's ook al niet zo'n fijne combi vond :confused:

Aiz :(

Psykaholik

Wijs gebruiker
SpirtualBen zei:
Skyer zei:

OEPS, vandaar dat ik ephedra en paddo's ook al niet zo'n fijne combi vond :confused:

Aiz :(
ik heb toch nergens geen last van gehad.
ik had ook speed gepakt voor mijn paddo's.
1 ding raad ik u wel zeker af!!!!
snuif geen lijn als ge al aan het trippen zijt.
das echt het vieste wa ik ooit in mijn leven gedaan heb.
daar heb ik echt van afgezien toen, mijn arm neusje :wink: :P

heartcore

Experimenterende gebruiker
Ik heb NIETS kunnen vinden over sterfgevallen van deze combinatie.

Er is nog nooit iemand doodgegaan van paddestoelen, niet direct en ook niet indirect.

Jeller

Badass junkie
volgens mij is het niet extra schadelijk hoor, kheb al genoeg mensen die combinatie zien nemen, maar tis gewoon niet nodig.. van paddo's word je sowieso al wakker, dus speed is niet echt nodig..

er was hier een ander topic over (http://www.drugsforum.nl/viewtopic.php?t=1977) en er zei iemand dat je er wel wat minder verward van wordt.. maar langs de andere kant is dat je trip een beetje verpesten imo..

sjaartrol

Bewuste gebruiker
mathijs zei:
Maar waarom zou je perse speed willen doen tijdens het trippen? Neem dan XTC ofzoiets...

idd, maar beste van alles nog MDMA (of nog beter: gewoon enkel paddo's) , dan zit er tnminste geen rotzooi in, bij xtc doen ze soms nog amfetamines bij

kweet niet goed welke ik de beste paddo-ssort vind: van stropharia heb ik het harste getript (omdat het eerste keer was wrs) en ook het slechtste van gegaan, dacht ff da ik zot aan het worde was... panaeolus heb ik niet veel van getript, enkel hele tijd lache

PS: waarom paddo's kopen als het de tijd van het jaar is om paddo's te gaan plukken???
ga gewoon ns wandelen in een wei met koeien of paarden, zoek hun stront en daar groeien massa's paddos op, wel geod wasse best voor gebruik dan, want is niet echt hygiënisch anders :)

BacingsPen

Badass junkie
sjaartrol zei:
mathijs zei:
Maar waarom zou je perse speed willen doen tijdens het trippen? Neem dan XTC ofzoiets...

idd, maar beste van alles nog MDMA (of nog beter: gewoon enkel paddo's) , dan zit er tnminste geen rotzooi in, bij xtc doen ze soms nog amfetamines bij

kweet niet goed welke ik de beste paddo-ssort vind: van stropharia heb ik het harste getript (omdat het eerste keer was wrs) en ook het slechtste van gegaan, dacht ff da ik zot aan het worde was... panaeolus heb ik niet veel van getript, enkel hele tijd lache

PS: waarom paddo's kopen als het de tijd van het jaar is om paddo's te gaan plukken???
ga gewoon ns wandelen in een wei met koeien of paarden, zoek hun stront en daar groeien massa's paddos op, wel geod wasse best voor gebruik dan, want is niet echt hygiënisch anders :)

meer tips? Waar op te letten etc, een site of een aan te raden boek mss?

sjaartrol

Bewuste gebruiker
ik heb de eerste keer dat ik ze ging plukken gewoon een boek van de bib over paddestoelen, met de meest voorkomende soorten in belgië en nederland gaan halen....
dan gewoon zoeken bij psilocybe en panaeolus enz (een lijst met alle psilocybinebevattende paddo's staat op www.erowid.org) deze hebben meestal wel opvallende uiterlijke kenmerken (zoals het kaalhoofdje met de puntige hoed) en een kleverige, glibberige hoedhuid die er in principe in een keer aftrekbaar is.... de onderzijde ervan (plaatjes) is meestal zwart-paars, in ieder geval donker...

en het voornaamste kenmerk; ze groeien meestal op of in de buurt van uitwerpselen van dieren (vooral koeien, paarden, schapen, etc...) ze zijn ook vrij klein (toch de psilocybes; panaeolus zijn wat groter)

ga dus zoeken in een wei met paarden of koeien en je vindt ze wel

Skippy

Wijs gebruiker
Er word overal duidelijk gezegd dat je niet zomaar op eigen houtje paddo's moet gaan plukken, en zeker niet als je niet het nodige verstand ervan hebt.
Het lijkt me niks om fout te gaan of vergiftigd te raken.
Ze groeien op koeienmest zeg je, zijn dit dan altijd degene die je kan eten?
Hoe weet ik dat ik de goeie heb?
Graag wat meer info hierover, want als ik fout ga kan ik jullie niet aansprakelijk stellen (haha) :P

BacingsPen

Badass junkie
sjaartrol zei:
ik heb de eerste keer dat ik ze ging plukken gewoon een boek van de bib over paddestoelen, met de meest voorkomende soorten in belgië en nederland gaan halen....
dan gewoon zoeken bij psilocybe en panaeolus enz (een lijst met alle psilocybinebevattende paddo's staat op www.erowid.org) deze hebben meestal wel opvallende uiterlijke kenmerken (zoals het kaalhoofdje met de puntige hoed) en een kleverige, glibberige hoedhuid die er in principe in een keer aftrekbaar is.... de onderzijde ervan (plaatjes) is meestal zwart-paars, in ieder geval donker...

en het voornaamste kenmerk; ze groeien meestal op of in de buurt van uitwerpselen van dieren (vooral koeien, paarden, schapen, etc...) ze zijn ook vrij klein (toch de psilocybes; panaeolus zijn wat groter)

ga dus zoeken in een wei met paarden of koeien en je vindt ze wel

mm, nja, heb zelf idd ook eens in de bieb gekeken in zo'n boekje, in principe zijn kaalkopjes makkelijk te onderscheiden van soorten die erop zouden lijken..

Maar zoals skippy zegt, zomaar zelf gaan plukken vind ik toch alsnog riskant..

Ik wou dat er eens iemand was met veel verstand en ervaring, die me mee zou kunnen nemen :P

heartcore

Paddestoelen zoeken zoals kaalkopjes is niet zo moeilijk en wanneer je het eenmaal hebt gedaan, is het wonderlijk eenvoudig.

Zelf doe ik het niet meer. Simpelweg omdat ik de potentie van paddestoelen in het wild, veel te zwak vind. Om een voorbeeld te geven, van mijn eigen kweek cubensis, heb ik aan 6-10 redelijk forse paddestoelen genoeg om een maximaal effect te krijgen. Hoeveel ik nodig heb van semilanceate om hetzelfde effect te krijgen weet ik niet, maar ik heb er eens 200+ weg zitten eten en was niet onder de indruk.

Het gevaar van plukken wordt schromelijk overdreven. Er zijn zo goed als geen dodelijke paddestoelen in Nederland en degenenen die er zijn, lijken niet in de verste verste op kaalkopjes/semilanceata. Wel is er een zeer gevaarlijke Amanita soort die verantwoordelijk is voor 90% van de dodelijke ongevallen mbt paddestoelen in onze regio. En die wordt dan geplukt door mensen die zich vergissen in de vliegenzam (amanita muscaria) welke er op lijkt.

Maar het beste kun je inderdaad met iemand mee gaan. Of beter nog, start je eigen kweek. Dat is super eenvoudig en je hebt dan hoogwaardige kwaliteit die niet is te vergelijken met wat je in het wild vind.

sjaartrol

Bewuste gebruiker
Skippy zei:
Er word overal duidelijk gezegd dat je niet zomaar op eigen houtje paddo's moet gaan plukken, en zeker niet als je niet het nodige verstand ervan hebt.
Het lijkt me niks om fout te gaan of vergiftigd te raken.
Ze groeien op koeienmest zeg je, zijn dit dan altijd degene die je kan eten?
Hoe weet ik dat ik de goeie heb?
Graag wat meer info hierover, want als ik fout ga kan ik jullie niet aansprakelijk stellen (haha) :P

da zijn allemaal fabeltjes over paddestoelen, maar 10% van de soorten is giftig en er zijn er maar een paar waar ge van kunt doodgaan (de groene knolamaniet is dodelijk giftig bijvoorbeeld)... en believe me, ge herkent die giftigste soorten meteen, tzijn allemaal amanitas en sommige boleten...

weet ge wa: ga zien in een wei, plukt enkele exemplare die op of in de buurt van mest groeie, zet pc op, zoek ggoogle afbeeldinge en vergelijk :tongueout:

er is weinig kans da ge ervan ga doodgaan ze :)

Haze

Bewuste gebruiker
Ik ken mensen die paddo's i.c.m. speed gebruikte. Dat vond ik toen al dom en zal ik altijd blijven vinden. Paddo's zijn geweldig en speed is ook erg vet om zo eens af en toe te doen. Houd het dan gewoon gescheiden.

heartcore

da zijn allemaal fabeltjes over paddestoelen, maar 10% van de soorten is giftig en er zijn er maar een paar waar ge van kunt doodgaan (de groene knolamaniet is dodelijk giftig bijvoorbeeld)... en believe me, ge herkent die giftigste soorten meteen, tzijn allemaal amanitas en sommige boleten...

Dit is net zo goed een fabeltje.... 10%.... als ik me goed herinner zijn er welbekend 2 paddestoelen die dodelijk zijn in NL. 10% is erg veel.

Mindless1985

Badass junkie
heartcore zei:

Dit is net zo goed een fabeltje.... 10%.... als ik me goed herinner zijn er welbekend 2 paddestoelen die dodelijk zijn in NL. 10% is erg veel.

Lees nog eens goed wat hij schrijft. 10% is giftig en maar een paar dodelijk.

skaffaman

Newbie
Paddo's en speed kan zeker geen kwaad. Ik vind het alleen zonde van je geld van bij mij overheerst de speed altijd en heb ik alleen het speed gevoel met lichte (teleurstellende) hallucinaties.

sjaartrol

Bewuste gebruiker
heartcore zei:

10% is GIFTIG (daarom nog niet dodelijk) giftig wil zeggen da ge er van moet kotsen, hoofdpijn of buikpijn en koorts etc van krijgt...

en er zijn er wel meer waar ge van kunt doodgaan dan 2, de groene knolamaniet is wel veruit de giftigste tezamen met de gele knolamaniet (na 10 dagen dood)... voor de rest kunt ge van A.muscaria en A.pantherina ook doodgaan als ge maar genoeg neemt... er zijn trouwens ook dodelijk boleten etc... echt wel meer dan 2 dodelijke...

Frisko

Badass junkie
sjaartrol zei:
heartcore zei:

10% is GIFTIG (daarom nog niet dodelijk) giftig wil zeggen da ge er van moet kotsen, hoofdpijn of buikpijn en koorts etc van krijgt...

en er zijn er wel meer waar ge van kunt doodgaan dan 2, de groene knolamaniet is wel veruit de giftigste tezamen met de gele knolamaniet (na 10 dagen dood)... voor de rest kunt ge van A.muscaria en A.pantherina ook doodgaan als ge maar genoeg neemt... er zijn trouwens ook dodelijk boleten etc... echt wel meer dan 2 dodelijke...
duidelijk denks!

vanwaar zijt gij mijne vriend? :grin:

Bovenaan