• Hey, waar zijn de Tripreports van de Maand gebleven?

Ben je de Tripreports van de Maand en andere toptripreports kwijt? Deze hebben we onlangs verzameld in een eigen subforum, getiteld Tripreport Toppers. In dit subforum staan alle toppers in chronologische volgorde verzameld. Lekker makkelijk terugzoeken!

Paddoreep trip

J0rrit

Badass junkie
Khad gisteravond rond half 9 met een vriend van mij een stuk paddo reep gegeten. Het was rond half 9 en hij nam 3/4 stuk en ik 1 1/4 ( de paddo reep had 5 stukken ). Een half uur later, toen we in de frituur zaten, begon k em te voelen. Ik voelde me n beetje stoned-achtig, maar ik voelde me heel erg licht. Me handen voelde heel erg licht en heel raar aan, vooral als k ze bewoog. Mijn peuk voelde ook heel raar aan. We gingen naar buiten en n beetje rondlopen n ng wat geluld met wat vrienden die we tegenkwamen. We gingen naar een basisschool in de buurt om op het schoolplein ff rond te hangen. Ik ging zitten op een bankje en had het gevoel dat het bankje onder mij beweegde, dit voelde k odoor me hele lichaam, heel raar. Toen zag ik een basketbalton voor kinderen met zon big smiley erop, maar ik schrok ervan, want k vond het iets dreigens hebben en khad het gevoel dat het elk moment kon veranderen in een eng gezicht, ik ging dus ook ergens anders zittten waar ik dat ding niet meer zag. Toen ginge we liggen en keken we naar de wolken, dat was egt super raar. De wolken leken veel dichter bij dan ze waren en het leek alsof ik door de grond heen viel. De wolken vond k ook wel wat dreigends hebben.

Wel waren kleuren fel en zag ik af n toe in een paaltje of een plastic zak ofzo een persoon. Me zicht golfde niet, zoals k wel verwacht had, maar dingen die eigenlijk stil stonde bewogen wel. Er stonden 2 grote bomen aan het eind van een redelijk lang pad, en deze leker heel snel langs elkaar te bewegen, ook leken ze veel groter dan ze eidenlijk waren, hetgeen k ook n beetje dreigend vond. We hadde de hele tijd lachkiks, maar nie egt lang, steeds maar ff n t stopte weer.

Rond half 10 gingen we naar een huis ( dat ze aan het bouwen zijn nu ) om daar ff een kijkje te nemen. Tegen deze tijd was het al n stukje heftiger, en ik wist niet meer goed hoe en waar. We gingen daar naar binnen en het was n best groot huis dus we wisten de weg niet egt. Ik kan me nog herinneren dat ik alle geluiden om me heen heel sterk hoorde, autos in de verte de wind suisen. Dit vond k best para en best irritant, want ze klonken zo dieper door dan normaal. Ik zag me maat n stuk anders dan normaal, best freaky. Zijn hoofd leek groter dan normaal, wat het evenwicht van zn lichaam-hoofd verstoorde, waardoor ie er grappig uitzag, als een soort tekenfilm of computer figuurtje. Toen we in dat huis waren was ik de buitenwereld compleet vergeten, heel raar gevoel. Ik had n beetje het gevoel alsof waar we waren, in dat huis, alof dat alles was. Ik weet ng dat ik me de hele tijd zo licht en raar voelde, en ik voelde me best van de wereld, vooral als ik naar de grond keek ofzo, die helemaal door elkaar leek te bewegen. Verder zag ik de hele trip alles van n beetje een afstand, alsof je alles uit n beetje andere dimensie bekijkt. Ik zag alle mensen raar, en soms had ik het gevoel alsof iemands gezicht in een monsters gezicht kon veranderen. Iedereen zag er n beetje " gek " uit, wat k net ook zei met dat tekenfilm figuurtje, zoiets zag iedereen r n beetje uit vrij weard.

In het huis schrok k af n toe van een schaduw van mezelf, waarvan k in een flits dacht dat het iemand was. Ik was best para daar, want ik schrok van elk geluid dat k hoorde. Ma eigenlijk wel vet want ik vond het wel spannend. Op een gegeven moment loopt die maat voor mij een ladder op, en ik een meter achter hem. Toen ik bovenaan de ladder was keek k omhoog waar ik heen moest en toen schrok ik me rot, ik dacht dat ik iemand zag staan maar dat was natuurlijk die maat ( logisch als ie voor me de ladder op klimt ), maar op dat moment schrok ik me rot want k had ff geen idee wie t was voor n seconde. In dit huis had ik een soort van " game " gevoel, alsof k n beetje in een game zat en dus r nix andrs was dan het huis, en ik dus moest overleven. Beetje raar gevoel niet echt goed uit te leggen.

Toen zijn we naar buiten gegaan en we liepen richtig de stad. Die maat van mij had muziek op en begon fftjes te hakken, waardoor ik in een seconde ff zn ogen uit zn oogkasse zag puilen, diepe zwarte ogen, best freaky.

Ik had rond half 12 nog een joint gerookt en een stukje reep erbij gegeten ( 1/4 stuk ongever ), deze voelde ik een uurtje later ongeveer weer, toen ik bij de shop zat te wachten op een vriend van mij die wiet ging halen. Het was eigenlijk een perfect moment vond ik. Ik za gewoon, doodse stilte om me heen, ik hoorde de wind ruisen, en er viel een blaadje recht voor me neer, waardoor ik er zeker nog 2 min naar heb gekeken en erover nagedacht heb hoe mooi het was. Ik had drna nog een blunt gerookt en toen was ik egt super gaar.

Toen ik thuis kwam spacede ik egt me bed uit, ik sloot me ogen en k voelde nie dat k op me bed lag maar had t gevoel dat k ergens door heen zweefde, met me ogen dicht zag k ook allemaal dingen, allemaal gedachtes ofzo die ik had, kweet t niet precies. Ook hoorde k de hele tijd muziek, die r natuurlyk niet was, maar ik hoorde em in mn gedachte en hoelang hoe egter t aan begon te horen.Toen ben ik gaan slapen, kheb ng een stukje over. Ik had gehoord dat je een week moet w8ten met eten anders werkt t helemaal niet? weet iemand hoelang?

caatje

Badass junkie
Erg leuk geschreven :) (niet schrikken hihi) Ik dacht dat je langer als een week moest wachten om weer t effect te krijgen. Maar als je ff zoekt hier dan vind je t antwoord wel. Ik heb t ergens gelezn maar weet niet meer waar

Bal0n

Badass junkie
Tryptamine tollerantie zou binnen 3-5 dagen weg moeten zijn, maar dat is het fysieke aspect. Je geest is er imo dan nog lang niet klaar voor.

spacekonijn

Badass junkie
Bal0n zei:
Tryptamine tollerantie zou binnen 3-5 dagen weg moeten zijn, maar dat is het fysieke aspect. Je geest is er imo dan nog lang niet klaar voor.

lees net in 'alles over paddo's' dat sommige mensen het juist nodig heb om heel regelmatig te trippen

spacekonijn

Badass junkie
ging geloof ik over mensen in een kraakpand , die een flinke lading kaalkopjes hadden gevonden , ze gingen ontzettend veel experimenteren en ze beweren ook dat ze 2 dagen na een trip weer konde trippen.

na een paar maanden intensief gebruik werden ze na 4 stoeltjes al trippend en ging de trip ze steeds gemakkelijker af.
ze hadden de paddestoelen op deze manier heel goed leren kennen , nadeel was dat ze wel gedesintegreerd raakte , ze wisten niet meer zoveel raad met de buitenwereld.
maar dit herstelde later wel en ze hadden met om de 2 maanden ofzo trippen de paddo nooit zo goed leren kennen als om de paar dagen.

Bal0n

Badass junkie
Mja, maar dan krijg je dus weer een counter-culture zoals in de jaren 60 met veel drop-outs. Die mensen zijn voor de maatschappij weinig meer waard, ik dnek dat een gulden middenweg iig beter is :).

spacekonijn

Badass junkie
dat denk ik ook

maar je kan natuurlijk niet zeggen dat het verkeerd is als iemand voor de maatschappij geen cent meer waard is.
ieder zn eigen ding , als je de wereld van de paddo's als zodanig perfect beschouwd dat je er alles over wilt leren en je er goed bij voelt in je eigen wereldje.
wie zijn wij om dan te zeggen dat dat verkeerd is

Bal0n

Badass junkie
Ja tuurlijk, maar ik weet niet of het een goede manier is om met paddo's kennis te maken door de eerste x trips in 2 weken te plannen.

spacekonijn

Badass junkie
Bal0n zei:
Ja tuurlijk, maar ik weet niet of het een goede manier is om met paddo's kennis te maken door de eerste x trips in 2 weken te plannen.
als de eerste keer eenvierde portie is , denk ik dat het wel een goede keuze is hoor

Psychonaut1976

Wijs gebruiker
Bal0n zei:

Vind ik juist van wel.

De eerste keer is vaak zo overweldigend voor een beginner dat ie het de volgende keer mischien laat.Zonde...

Want als je de week daarop weer tript zal de trip vaak ietsjes minder zijn en dan kan een starter er mee leren omgaan.Zo leer je snel kennis maken met paddo's. *Dan weet je een beetje hoe het zit, zeg maar*..

Maar het beste kan een starter beginnen met truffeltjes vind ik persoonlijk
al kunnen die zure krengetjes ook afentoe raar uit de hoek komen,maar overwegend lacherig en niet zo diep...

J0rrit

Badass junkie
ja khad niet egt zon heftige trip eigenlijk, het ging een beetje in golven, af n toe heel heftig en best para en af n toe weer gwn niet te heftig maar wel ng steeds n stuk heftiger dan wiet.

Die gene waar ik het gister mee gdaan had heeft vndaag weer 1.5 stuk gegeten en tripte zelfs heftiger dan gisteren. Kan natuurlyk ook komen omdat ie nu minder van te voren gegeten heeft of wat dan ook.

Wat k ook erg vet vond van mn trip is dat ik bij elk licht of lantaarnpaal zo die lichtstralren zag komen en op een of andere manier leken ze allemaal recht in mn ogen te komen ( hetzelfde zie je als je je ogen dichtknijpt - niet helemaal natuurlijk - terwijl je naar een lamp of iets dergelijks kijkt, dan zie je die stralen ervan af komen, maar dat had ik nu de hele tijd hoe k ook keek, iemand bekend ? ). Ook had ik toen k fietse het gevoel dat het andere verkeer heel snel reed en als k naar links of rechts keek zag k alles voor mn gevoel super snel voorbij flitsen, terwijl k langzaam fietste, was echt een raar gevoel.Ook hadde we t gevoel dat we konden vliegen, maar gelukkig zei ons verstand wat anders.

Iemand trouwens ook zon soot tekenfilm gevoel bij sommige dingen, zoals bij personen? want kweenie of dat altijd zo is bij een trip?

Pkoeiaard

Belezen gebruiker
DarkScope zei:
ja khad niet egt zon heftige trip eigenlijk, het ging een beetje in golven, af n toe heel heftig en best para en af n toe weer gwn niet te heftig maar wel ng steeds n stuk heftiger dan wiet.

Die gene waar ik het gister mee gdaan had heeft vndaag weer 1.5 stuk gegeten en tripte zelfs heftiger dan gisteren. Kan natuurlyk ook komen omdat ie nu minder van te voren gegeten heeft of wat dan ook.

Wat k ook erg vet vond van mn trip is dat ik bij elk licht of lantaarnpaal zo die lichtstralren zag komen en op een of andere manier leken ze allemaal recht in mn ogen te komen ( hetzelfde zie je als je je ogen dichtknijpt - niet helemaal natuurlijk - terwijl je naar een lamp of iets dergelijks kijkt, dan zie je die stralen ervan af komen, maar dat had ik nu de hele tijd hoe k ook keek, iemand bekend ? ). Ook had ik toen k fietse het gevoel dat het andere verkeer heel snel reed en als k naar links of rechts keek zag k alles voor mn gevoel super snel voorbij flitsen, terwijl k langzaam fietste, was echt een raar gevoel.Ook hadde we t gevoel dat we konden vliegen, maar gelukkig zei ons verstand wat anders.

Iemand trouwens ook zon soot tekenfilm gevoel bij sommige dingen, zoals bij personen? want kweenie of dat altijd zo is bij een trip?
Wauw, vet report, man!.

BombSki

Bewuste gebruiker
mwa je kan je trip maar in zekere mate sturen. je moet het vantevoren awillen, dus met die bedoeling paddos eten. Tijdens tde trip er ook aan proberen te denken, en vragen stellen.
Maarja als dit je 1e trip was dan is het goed mogelijk dat zon ervaring helemaal niet te besturen valt zegmaar.
Maarja dit is wat ikm heb gehoord tenminste, :tongueout:

pasquali

Bewuste gebruiker
Ik werk in smartshop en idd er zijn altijd mensen die d e volfgende dag weer willen trippen om hetzelfed gevoel weer op te roepen ik raadt ze altijd aan om tenminste eendag te wachten maar ja zowiezo vind ik na een trip dat ik er weer f klaar mee ben dan zefg ik gewoon tot volgen d half jaar ...heerlijkk toch?!

Sweet_Shadow

Badass junkie
Tripreporter
Wat k ook erg vet vond van mn trip is dat ik bij elk licht of lantaarnpaal zo die lichtstralren zag komen en op een of andere manier leken ze allemaal recht in mn ogen te komen ( hetzelfde zie je als je je ogen dichtknijpt - niet helemaal natuurlijk - terwijl je naar een lamp of iets dergelijks kijkt, dan zie je die stralen ervan af komen, maar dat had ik nu de hele tijd hoe k ook keek, iemand bekend ? ).

Ja komt me heel bekend voor :). Daarom heb ik ook tijden naar kaarsjes zitten staren.

fun

Bewuste gebruiker
ja dat laatste komt mij ook heel bekend voor!

Ik heb dat ook bij het trippen, maar één keer was echt heel speciaal, ik keek naar de maan (het was ook nog eens volle maan!) en zag die schittering ook in stralen op me af komen...
Hoe langer ik er naar keek hoe mooier het was, op een gegeven moment dacht ik dat ik in een tunnel van licht stond echt heel gaaf.

Ik heb gister nog 2 blokjes gegeten tijdens het uitgaan, dat was ook wel eens leuk om te doen :grin:
niet te veel eten das niet relaxt je moet alles wel nog geregeld krijgen, het enigste nadeel is dat je je totaal niet kunt concentreren hahaha dus als je even staat te dansen omdat er een vette plaat komt dan sta je binnen 20 sec alweer stil en in het rond te kijken....om dan weer te denken "ohja ik was aan het dansen" en hup daar ga je weer...20 sec. :beer:

axefreak

Newbie
Hey Scope,,, dat was me toch weer een dagje toen he,,, jullie aan de paddos en wij aan de schijfen

Wat me wel opviel bij Scope was dat zijn linker ook bijna helemaal open was en juist zijn rechter bijna helemaal gek,,, dat was egt freaky maar super vet.

Ik verheug me nu dus ook al op dit weekend als we met zijn 4e weer gaan trippen

HDA

Bewuste gebruiker
spacekonijn zei:
dat denk ik ook

maar je kan natuurlijk niet zeggen dat het verkeerd is als iemand voor de maatschappij geen cent meer waard is.
ieder zn eigen ding , als je de wereld van de paddo's als zodanig perfect beschouwd dat je er alles over wilt leren en je er goed bij voelt in je eigen wereldje.
wie zijn wij om dan te zeggen dat dat verkeerd is
Zolang het geen low-lifers worden die zich buiten de maatschappij stellen maar wel Sociale voorzieningen willen is het mij allemaal goed. Maar ja, dat zal dan wel te politiek getint zijn, waarschijnlijk ? :wink:

Verder, ik lees hier veel over paddo's, ik heb het nog nooit gedaan (en ga 't ook niet doen binnenkort) maar wat mij bezighoudt is : hoe gaan gebruikers om met het controleverlies en hoe slagen zij er in om te functioneren tijdens het uitgaan ?

fun

Bewuste gebruiker
het controleverlies-->
met paddo's verlies je idd totaal de controle (bij hogere porties)
Bij wat mildere soorten of kleinere porties kun je best een hele relaxte trip hebben waarin alles ok is en je nog alle controle hebt...heel chill.
Om de controle eens goed te verliezen is ook niet erg, ik heb nog nooit een bad-trip gehad, de controle verliezen zie ik dan ook juist meer als voordeel dan als nadeel.
De wereld van de paddo is bij mij iedere keer heel goed en mooi geweest, en ookal heb je niet echt de controle, je kunt de paddo heel duidelijk sturen met je gadachten (toch een soort controle)

uitgaan-->
Het is geen uitgaansmiddel dat zeker niet.
Maar toch heb ik al een keer of 3 wat paddo gegeten toen ik uitging.
Vrij kleine porties natuurlijk, en het is echt wel lachen!
Je gaat er alleen meer van staren ipv dansen etc. en je verbaasd je over al die mensen, lasers zijn vet! en contact leggen gaat snel omdat je met een smile iedereen staat aan te staren :hearteyes:
Het is leuk voor een keertje, maar neem niet teveel dat lijkt me niet chill.

Toch blijft het een zeer mooie ervaring, en het leukste is nog wel om lekker een avondje met vrienden bij elkaar thuis te gaan trippen.
lekker sfeertje maken met kaarsen/muziek/warm en gaan!
Ook erg mooi is om de natuur in te gaan, lekker het bos in of bij een vijver...dit is iets dat je als je besluit te gaan trippen ook ooit een keer moet gaan doen!

misschien lees ik je tripreport binnekort :wink:

HDA

Bewuste gebruiker
Bedankt, fun !

Misschien ooit, ja... Who knows !
Maar ik reageer al vrij heftig op wiet dus als ik 't ooit zou proberen, dan zou ik toch sowieso heel weinig nemen...
:)

matthijs

Badass junkie
Dat je heftgi reageert op wiet zegt niets over hoe je reageert op paddo's. Maar je kan natuurlijk altijd laag beginnen :)

HDA

Bewuste gebruiker
Ik heb er hoedanook geen ervaring mee... Dus met lage dosissen beginnen is een must.
Ik hou alleen niet van het gevoel helemaal 'van de wereld' te zijn.
Maar goed, het is niet zo dat ik van plan ben om binnenkort te gaan experimenteren. Ik vind 't gewoon grappig om de positieve tripreports te lezen. :mrgreen:

fun

Bewuste gebruiker
het is heel persoonlijk hoe je een trip ervaart en hoe gevoelig je ervoor bent.
Dat je gevoelig bent voor THC wilt niet zeggen dat je ook gevoelig bent voor psilocine/psilocybine (werkzame stoffen in de paddo) gevoelig bent.

Gewoon rustig aan beginnen, een halve portie de eerste keer.
Je zult dan niet van de wereld raken, maar een heerlijk chill gevoel hebben.
Misschien voel je de "vlagen" die door je lijf schieten als de trip begint...geloof me das egt een heerlijk gevoel :hearteyes:

De paddo is niet iets om bang voor te zijn, het is een geweldig stukje natuur. Onderschat hem echter niet en ondek hem op jouw tempo!

Intoxicated

Wijs gebruiker
je moet inderdaad gewoon niet bang zijn, en laag beginnen.
het echt van de wereld begint bij mij ook pas bij driekwart tot een hele portie, een halve is gewoon lachen en een beetje spacen

Bovenaan