Paddokweekset: grappig

Tigos

Experimenterende gebruiker
Fotto's van mijn paddestoelen

Dag of 2 verder:

Van Vandaag

Hier een voorbeeld van een liggende paddestoel

The Used

Bewuste gebruiker
zien er mooi uit man! :grin: , die van mij zit nu 1 dag in de zak zal nog wel ene weekje duren , ik zal ook foto's posten

Tigos

Foto van vandaag. Ik denk dat er een paar klaar zijn om te oogsten

Ik denk dat deze zeker al klaar is om te plukken. Ik dacht dat de paddestoelen juist niet mogen open komen om sporen te vermijden. Klopt dit?

The Used

Bewuste gebruiker
NU plukken!!! , als de paddestoelen opengaan dan verspreiden ze de sporen en dan komt er een zwarte laag op te liggen en dan is je bak niet meer bruikbaar en tevens gaat alle psycolibine en de psybine der zo uit... Dus dan heb je der niks meer aan wees snel

Tigos

Bedankt @ The Used

Geplukt en nu ga ik ze laten drogen. Opnieuw water in gezet en dit ziet er zo uit.

Tigos

dit is juist na het plukken. In totaal zo een 125gram geoogst

En dit is in de schoen doos

Er was iemand anders in dit topic die ze ook laten drogen heeft in een schoendoos. Hij zei dat hij ze droog, donker en koel bewaarde.
Ik heb nu de wortels afgeknipt. Ze zitten in een schoendoos dus ook donker maar ik zou ze in de badkamer zetten en eens goed de verwarming hoog zetten waardoor het wel 30graden kan worden. Zou dit goed zijn voor mijn paddestoeltjes of zouden ze rot worden?

The Used

Bewuste gebruiker
Ze zien er werkelijk prachtig uit!!! en ook een grote oogst!! , ik zou als ik jou was wel nog een papier der op leggen en wat vochtvreters dan is het gegarandeerd succes! Maak het zeker niet te warm , bij 38 graden celcius zullen de actieve stoffen in de paddestoel oplossen ( de psylocibine en de Psybine zullen dan gewoon verdwijnen ) dus ik zou daar heel erg mee oppassen zet het maar op een warm plekje neer bijvoorbeeld , maar niet vochtig! , dus niet de badkamer ofso. :)

Jpilot

The Used zei:
NU plukken!!! , als de paddestoelen opengaan dan verspreiden ze de sporen en dan komt er een zwarte laag op te liggen en dan is je bak niet meer bruikbaar en tevens gaat alle psycolibine en de psybine der zo uit... Dus dan heb je der niks meer aan wees snel

Nu plukken heb je helemaal gelijk in, een bak vol sporen ziet er erg vies uit.

Het is echter totaal niet schadelijk. Niet voor jezelf, niet voor de kweekkit, en ook niet voor de potentie :wink:

tis btw psilocybine :P

The Used

Bewuste gebruiker
Ik Ben nu met mijn setje al weer 6 dagen verder en er is naar mijn idee nog helemaal niks gebeurd toen ik de set kreeg , zat er al een beetje witte schimmel op
en die is nu nog meer geworden , maar verder is er nog srteeds niks gebeurd is dit normaal ?
zouden de paddo's nou niet eens op moeten komen ? , ze zitten in een donker hoekje met wel een beetje licht hoor en het is gewoon kamertemperatuur ik heb hem lang genoeg vocht laten intrekken en er staat zelfs een beetje vocht tegen de zak aan dus dat zit wel goed of moet ik gewoon nog een dag of 3 geduld hebben ? en als het dan niet lukt is er wel wat mis... ?

Radeon915

Wijs gebruiker
Tripreporter
Ik heb nu precies hetzelfde, na 9 dagen in de zak te hebben doorgebracht ziet het er nog vrijwel hetzelfde uit.

Ik heb er wel vertrouwen in, want als je de recencies leest op Azarius zie je dat de tijd wanneer ze opkomen tussen de 5 dagen en 2 weken ligt.
En zolang de set vochtig is en er geen andere schimmels tussen zitten kan er vrijwel niks misgaan lijkt mij, dus gewoon nog ff wachten :)

En bij Sweet_Shadow duurde het ook 11 dagen, dus het komt allemaal wel goed volgens mij.

Radeon915

Wijs gebruiker
Tripreporter
Nu op de 10e dag lijkt het alsof er iets meer mycelicum opzit dan gisteren, dus hopelijk komen morgen of overmorgen de eerste eens op :mrgreen:

Jpilot

De pinset kan enkele dagen tot soms 2 weken duren. Langer is ook geen uitzondering. Er zijn een aantal manieren toe te passen om de pinset te bevorderen. Licht toevoegen, cold shock ( dag in de koelkast ), of veel zuurstof toevoegen.

Begrijp ik goed dat jullie kit in het donker staat nu ? Ze moeten lekker naar buiten in dit stadium.

azgaza

Badass junkie
Wauw wat een hoeveelheid, daar zal je vast blij mee zijn. Zet ze iniedergeval niet in de badkamer, want die is te vochtig. Droge lucht is heel belangrijk dus wat dat betreft is de woonkamer veiliger (als ze maar uit het directe licht staan).

The Used

Bewuste gebruiker
Waar is de beste plaats om je growkit te zetten die van mij staat in mijn kamer achter mij nnachtkasje met een blad erop zodat ie geen direct licht krijgt, verder is her ongeveer 20 graden denk ik en het is vochtig in de zak heel vochtig , want er staat zelfs waterdamp tegen de zak aan , verder is de witte schimmel na 6 dagen nog niet groter geworden doe ik wat fout ? zou het niet beter zijn om hem in een kast achter de cv te zetten ( totatle duisternis en warme temperatuur ongeveer 25 graden ) ?

Tigos

Zet de growkit gewoon ergens waar er ligt aan kan. Totale duisternis is volgens mij niet goed. Alles dat leeft moet licht hebben!!Als je ze in de slaapkamer zet doe dan de gordijnen wel open zodat er licht binnen kan. Temp is ook nie zo heel belangrijk want bij mij koelde het snachts af tot 19graden en overdag een gemiddelde van 22.

Shroomie

Bewuste gebruiker
Tigos zei:
Zet de growkit gewoon ergens waar er ligt aan kan. Totale duisternis is volgens mij niet goed. Alles dat leeft moet licht hebben!!Als je ze in de slaapkamer zet doe dan de gordijnen wel open zodat er licht binnen kan. Temp is ook nie zo heel belangrijk want bij mij koelde het snachts af tot 19graden en overdag een gemiddelde van 22.
so NOT true

Jpilot

Hebben jullie mijn bericht wel gelezen ?

De growkits hebben licht nodig. Met directzonlicht wordt vensterbank of tuin bedoeld. Dat is dus niet goed. Indirect zonlicht ( een kamer waar de gordijnen open staan ) is wat je nodig hebt. Temperatuur is wel degelijk belangrijk maar niet alles tussen de 12 en 30 graden zal groeien, al zijn de uitersten dus niet echt aan te bevelen. Condens in de zak is goed, en hoort zo. Let alleen op dat dat niet te veel wordt, want dan krijg je veel pins die niet volgroeien.

Radeon915

Wijs gebruiker
Tripreporter
Ok, dan zou het goed moeten zijn bij mij :)
Temperatuur is overdag meestal wel 20C denk ik, en 's nachts rond de 15.. Hij staat op m'n computer, nooit in direct zonlicht, maar wel naast een raam, en er zit condens aan de binnekant van de zak, maar ook niet echt overdreven veel.

Alleen na 11 dagen nog steeds geen pins te ontdekken.. najah ik heb nog hoop :) Bedankt voor je bericht Jpilot!

The Used

Bewuste gebruiker
Die van mij zit nu op 7 dagen en zijn ook nog niet uitgekomen wel al witte laag aanwezig. Dus dat is opzich wel goed , maarja als het daar bij blijft heb je der ook niks aan.

The Used

Bewuste gebruiker
Ben nu al op dag 9 er is nog steeds geen paddestoel te zien wel zie ik overal een beetje van die bruine dikke dingen in de witte schimmellaag verschijnen ik hoop dat dat de start is , want ik wordt ongeduldig...

Mush

Newbie
Weet iemand welk water je BEST gebruikt om de bak te soaken? Gekookt kraantjeswater (bacterien eruit) (uiteraard terug afgekoeld he), of gewoon kraantjeswater, of drinkwater (flessen) (al dan niet gekookt?)of ...?
M'n vorige bak heb ik met gewoon drinkwater gedaan, een mooie 650 gram uit gekomen voor zo ver ik herinner :)

Trouwens over dat licht... voor zover ik weet is t alleen belangrijk om de paddo's te doen weten in welke richting ze moeten groeien. Ze halen geen energie uit het licht, dus hebben t eigenlijk niet nodig om te groeien zelf. De richting is echter WEL belangrijk dus daardoor is licht wel degelijk belangrijk (een 6-8tal uur per dag volstaat normaal zeker)

Radeon915

Wijs gebruiker
Tripreporter
The Used zei:
Ben nu al op dag 9 er is nog steeds geen paddestoel te zien wel zie ik overal een beetje van die bruine dikke dingen in de witte schimmellaag verschijnen ik hoop dat dat de start is , want ik wordt ongeduldig...

Ik zit al op dag 14 en er is nog steeds niks te zien. Het setje heb ik maar verplaatst naar de woonkamer, aangezien het daar wat warmer is. Hopelijk steekt er morgen of overmorgen eens eentje z'n kopje naar boven :P

@ Mush: als je met gewoon kraanwater al 650 gram kreeg lijkt me dat dat volstaat, niet? :wink: Ik heb zelf ook gewoon kraanwater gebruikt, en ik denk dat dat ook wel lukt. Er zitten geen infecties in de bak in ieder geval. En in de natuur hebben ze ook geen gedestilleerd water, en daar groeien ze ook.

Tigos

De paddo's zijn bezig aan hun 2de vlucht maar ik vraag mij nu af als er een paar paddo's zijn die klaar zijn om te plukken en de rest nog niet of dat ik ze nog niet een paar dagen langer kan laten staan en de grootte er al plukken? Mijn vorige vlucht was 125gr maar daar zaten hele kleine bij dus als ik ze iets langer kan laten staan, worden die groter en ook neemt het gewicht toe.

The Used

Bewuste gebruiker
Ik zit nu op dag 11 en ook bij mij nog niks te zien... Er zit ook niet heel veel witte laag nog op dus ja , die van mij staat nu op zolder lekker warm en achter de luxemflex ofso dus genoeg licht , maar niet direct licht... Hoop dat er eindelijk wat gaat gebeuren wordt nogal ongeduldig en bezorgd...

Radeon915

Wijs gebruiker
Tripreporter
Tigos zei:
De paddo's zijn bezig aan hun 2de vlucht maar ik vraag mij nu af als er een paar paddo's zijn die klaar zijn om te plukken en de rest nog niet of dat ik ze nog niet een paar dagen langer kan laten staan en de grootte er al plukken? Mijn vorige vlucht was 125gr maar daar zaten hele kleine bij dus als ik ze iets langer kan laten staan, worden die groter en ook neemt het gewicht toe.

Als je de grootsten eruit kunt trekken zonder dat de kleintjes meekomen lijkt het me niet zo'n probleem ofzo.
Maar ik heb er nou niet echt heel veel verstand van, dus als een meer ervaren grower (Jpilot?? :mrgreen: ) zijn mening zou willen geven zou dat erg fijn zijn. :)

Jpilot

Het is belangrijk om de grote paddenstoelen weg te plukken omdat deze anders zijn sporen laat vallen, en dat ziet er heel erg vies uit ( maar kan geen kwaad )

Paddenstoelen groeien in groepjes. En soms groeien ze ook in elkaar. Dan moet je gewoon het hele groepje in 1x plukken. Gewoon proberen de grootste er uit te draaien, en als de andere dan mee komen, jammer dan.

Tigos

Vandaag 2de vlucht geplukt. Ik kwam vandaag om 5u thuis en ik zag dat de paddo's nog niet open waren maar wel al klaar om te plukken maar ik was moe dus heb ik gewacht tot de middag maar de sporen waren al vrij en de bak ziet er nu licht grijs uit. Deze vlucht woog 195gram. Foto's volgen later wel.

The Used

Bewuste gebruiker
Yeaaaaah, na 14 dagen is er eindelijk ook bij wat te zien! :grin:

Ik zie nu 2 pins en ik hoop dat dat er stukken meer worden ! Heb daar echter niet veel vertrouwen in denk dat het er hooguit 15 worden maar dat wordt ook prima! Oook ik zal wat foto's posten!

Radeon915

Wijs gebruiker
Tripreporter
Mooi :mrgreen:

Bij mij zijn het er nog steeds maar 9, maar als ze een beetje groot groeien heb ik nog steeds een heel redelijke eerste flush denk ik.
En wat nu niet groeit, groeit in de volgende flush wel :mrgreen:

Oja, is het trouwens mogelijk om een plukje mycelicum eruit te halen en dat in een nieuwe bak met vermiculiet te doen zodat dat ook weer gaat groeien? of wordt dat erg moeilijk?

The Used

Bewuste gebruiker
Ik heb ernu 6 geteld , hoop dat het er nog wel wat meer worden... :grin: denk het ook wel. Zover ik weet is dat wel mogelijk ja... maar dan duurt het wel heel lang voordat ze verschijnen. Ik weet het echter neit zeker , maar ik heb wel gezien in een kweekfilm dat ze dat deden dus in theorie is het zeker mogelijk!!! veel succes iig ennuuuuh vermeld maar eff of het gelukt is :P

Tigos

200gram in totaal. Normaal ging ik ze plukken voordat de sporen werden verspreid maar ik was jammer genoeg te laat. Ik kwam namelijk om 6u 's morgens thuis en ze stonden juist op springen maar ik was te moe om ze te plukken en 7u later waren ze al open. De bak is nog altijd proper geen sporen te zien. Ik had gehoord dat de potentie verminderd van een paddestoel die zijn sporen verspreid, klopt dit?

Doerak

Bewuste gebruiker
Qocaïne zei:
Very nice indeed. Maar je kan ze dus beter afknippen als de hoed nog niet volledig open is gegaan?!
Dat heb ik inderdaad ook wel eens gehoord, maar waarom is het eigenlijk?

Bovenaan