Paddo recepten

Magic Guest

Belezen gebruiker
Omdat hier over het forum al behoorlijk wat tips zijn om onze favoriete paddenstoeltjes te eten, lijkt het me handig om deze manieren allemaal te verzamelen.
Post hier je favoriete paddo recepten! Van macaroni tot smoothies, laat ons je favo gerecht horen.

Om te beginnen:
Paddothee
Laat wat water koken en laat het daarna afkoelen totdat het ongeveer 40 graden is. Gooi vervolgens de paddo's in het water en laat het 20 minuten trekken. Filtreer de paddo's eruit en knijp ze nog even uit om all het water eruit te krijgen, drink de thee en als je wilt kan je nog kauwen op de paddo's.

Paddobommetje (nooit getest, maar het zou moeten werken):
Mogelijk werkt dit alleen met droge paddo's. Maak je paddo's zo klein mogelijk en stop ze (bij gebrek aan capsules) in een longvloei. Draai de vloei dicht en slik het door. Je proeft zo die typische smaak niet.

Soma

Bewuste gebruiker
Ik denk dat het toch beter is om op je paddo's te kauwen, een groot deel van de werkzame stoffen wordt door je slijmvliezen opgenomen. Als het rechtstreeks naar je maag gaat, gaat er een deel van die stoffen verloren toch?

Xtc Bob

Belezen gebruiker
* Gedroogde paddo's

* Een 'blender' of iets dergelijks, als het maar hakt.

* Een glas van je favoriete vruchtensap.

Doe de hoeveelheid paddo's die je wilt gaan nemen in de blender, en laat dat geheel een flink tijdje hakselen tot de paddo's tot hele kleine stukjes zijn vermalen. Vul dan een glas met vruchtensap (sinaasappelsap is het beste) en doe daar de gemalen pado in. Even goed roeren, en je kan het geheel gelijk opdrinken, zonder dat je een vieze smaak hebt.
________________________________________________________________________________

"Paddo Punch"

Dit is een wat ingewikkeld recept, maar zeker de moeite waard om te proberen.

Benodigdheden:

* 2.5 gram gedroogde Mexicaanse paddestoelen.

* 75 cc citroensap (vers)

* 200 cc vruchtensap

* 30 gram druivesuiker

Vermaal de droge paddo's tot poeder, zo fijn mogelijk. Een afgestreken koffiemaatlepeltje van 15cc bevat precies 2,5 gram paddopoeder. Doe dit poeder in een theeknijper (of samen met iets zwaars in een theezakje), en leg dit in een glas. Giet er ca. 50 cc kokend citroensap op en voeg eventueel wat vitamine C toe, met name als het sap niet vers is. Zorg ervoor dat het paddopoeder ondergedompeld blijft en laat het een uur staan. De alkaloiden lossen des te beter op naarmate de oplossing zuurder is, bovendien worden enzymatische reacties in een zure omgeving vertraagd. De stoffen die bijwerkingen veroorzaken lossen in een zure omgeving veel minder goed op.

Leg het theezakje in een trechter en zet de trechter vervolgens in een flesje met maatverdeling, bijvoorbeeld een bayflesje (niet die waar je zusje nog uit moet drinken :wink:) Giet het citroensap nog een keer over het theezakje en in de fles. Voeg nog 200 cc vruchtensap toe en druivensuiker naar smaak toe. Gooi het zakje met poeder weg. Als je precies tot de 250 cc streep vul, staat elke milimeter gelijk aan een centigram paddo's.

De paddopunch gelijk consumeren, bij kamertemperatuur is de kracht er binnen 24 uur vanaf. Begin met ongeveer 100 tot 150 ml per uur op een lege maag (zelfs de meest ervaren trippers nemen niet meer dan 250cc in een keer).

kildeer

Belezen gebruiker
De prettigste en meest doeltreffende manier om onze vrolijke vrienden te verorberen blijft wat mij betreft in een soepje..

- Snijd je versche paddo's zo fijn mogelijk
- Verwarm een zelfgebrouwen of kant-en-klaar soepje
- Roer je fijngesneden paddo's door je kopje soep (niet meekoken, gewoon rauw of een beetje meeverwarmen) en eet smakelijk!

Hoe beter je kauwt, hoe beter de psylo zijn werk kan doen. Door het fijnsnijden hoef je eigenlijk alleen maar een beetje op de vulling die al in de soep zitten te kauwen, en ongemerkt vermaal je op die manier ook je paddo's, zonder dat die typische, misselijkmakende smaak gaat overheersen. Stukje stokbrood erbij, hoef je je meteen geen zorgen meer te maken dat je niet goed wordt van de honger door een lege maag.

ps: kippensoep ligt het minst zwaar op de maag, dus die is aan te raden!

bersenka

Experimenterende gebruiker
kildeer zei:
De prettigste en meest doeltreffende manier om onze vrolijke vrienden te verorberen blijft wat mij betreft in een soepje..

- Snijd je versche paddo's zo fijn mogelijk
- Verwarm een zelfgebrouwen of kant-en-klaar soepje
- Roer je fijngesneden paddo's door je kopje soep (niet meekoken, gewoon rauw of een beetje meeverwarmen) en eet smakelijk!

Hoe beter je kauwt, hoe beter de psylo zijn werk kan doen. Door het fijnsnijden hoef je eigenlijk alleen maar een beetje op de vulling die al in de soep zitten te kauwen, en ongemerkt vermaal je op die manier ook je paddo's, zonder dat die typische, misselijkmakende smaak gaat overheersen. Stukje stokbrood erbij, hoef je je meteen geen zorgen meer te maken dat je niet goed wordt van de honger door een lege maag.

ps: kippensoep ligt het minst zwaar op de maag, dus die is aan te raden!

Kan dit alleen met cup-a-soup of ook met de soepen van Unox waar toch veel meer vulling inzit? Ben bang dat ik anders een te grote maaginhoud heb en het minder werkt.
Ook dacht ik aan paddo vla. wat is jullie ervaringen hier mee en welke soort vla zou je moeten gebruiken?

Petrovic

Badass junkie
Emeritus Mod
Tripreporter
Zelf vind ik de blender de fijnste manier.

Voordelen:
- je proeft de paddo niet (zelfs met verse hawai)
- Je kan er een gezonde shake van maken
- Je neemt zowieso heel de paddo op.
- Het slaat sneller in (aangezien de stukjes super klein zijn)
- Ik word minder misselijk.

Blender for the win! :grin:

Hashja

Bewuste gebruiker
Petrovic zei:
Zelf vind ik de blender de fijnste manier.

Voordelen:
- je proeft de paddo niet (zelfs met verse hawai)
- Je kan er een gezonde shake van maken
- Je neemt zowieso heel de paddo op.
- Het slaat sneller in (aangezien de stukjes super klein zijn)
- Ik word minder misselijk.

Blender for the win! :grin:

Klinkt interessant!
Noem eens een recept. :grin:

Wile-E-Peyote

Badass junkie
Tripreporter
je kan ook paddoijsje maken, als iets kouder is zit er minder smaak aan...

maar of de actiefe stoffen dan kapot gaan weet ik niet, het werkte bij mij in elk geval wel( maar ben dan ook geen echte paddo gebruiker, het is meer een enkele keer( 1 keer per jaar of minder)

TrippyShit

Badass junkie
Vind altijd appart zo'n klus te maken van het nemen van paddo's. Ik snap dat je ze niet lekker kan vinden maar kom op. Je krijgt er iets heel moois voor terug. Als je er heel misselijk van wordt is weer wat anders. Ik het het 1x geproefd met gebakken ei wat ik eigenlijk nog viezer vond. En al dat eten in je maag bevorderd de werking vast niet en kan ook misselijk maken.
Eet ze gewoon op. Tong uit de buurt houden, snel maar wel goed! kauwen. En met water ofzo wegspoelen. Tadaa!

Volgensmij kan je trouwens paddo's bijna overal doorheen doen toch? Alleen niet in kou omdat de actieve stoffer daar niet tegen kunnen volgensmij. Vind ook raar dat jouw ijsje werkte loadrunner :P Maarja, beter voor jou :) Ook moet je ze dus niet koken,bakken of iets geks. Maar voor de rest kan je ze in pizza verwerken, pannenkoeken, gebakken ei, tosti?, vla, zeehondendiaree voor ieder wat wils..

Worstenjongen

Bewuste gebruiker
Uhmmm als ik die thee maak van 2 porties (gewoon 30 gram smartshop bakje) kan je daar dan met 3 man van drinken en effect voelen?

TrippyShit

Badass junkie
Ja, zo goed als alle actieve stof trekt in het water. Ook wordt thee beter opgenomen zover ik weet. Gaat lukken..

Mayan

Bewuste gebruiker
Ik blij thee de beste methode vinden. OP EEN NUCHTERE MAAG, dus zonder iets bij te eten. Als je het op pizza ofzo gaat leggen kan je nog langer op je effect wachten, en zal hoogstwaarschijnlijk niet aankomen zoals het moet.

Ook laat ik mijn water niet echt afkoelen?
Gewoon paddo's in stukjes, passionflower in een theetrekker, dan pas laat ik het afkoelen en kap het gehele zooitje ad fundum binnen zonder te knauwen. De smaak blijf ik afschuwelijk vinden, maar wel een van de snelste methodes om binnen te schrokken.

Bij de eerste effecten trek ik mijn tweede thee van een nieuwe portie. Zo ga je pieken en nogmaals pieken!

Verse paddo's vind ik nog kunnen, maar droog komen ze tussen mijn tanden te steken en dat haat ik als de pest. Vind ze droog ook ni bepaald smaken.

Echelon

Belezen gebruiker
oude threads uit de sloot enzo...

Hey allemaal,

We zijn nu weer wat jaartjes verder. Zijn er inmiddels nieuwe ontwikkelingen, inzichten, recepten? :wink:

Psychedelibee

Badass junkie
Oppersjamaan
Emeritus Mod
Tripreporter
Dit is wel een heel oude thread zeg. Ik vind je zo opeten of een thee zelf toch vaak nog wel het beste.

Een optie om de potentie aanzienlijk mee te verhogen is de lemon tek. Heb hier voor truffels met name ervaring mee, en voor mij persoonlijk maakte dit het ongeveer 2 keer zo sterk. Enige nadeel is dat de misselijkheid erger wordt. Voor de lemon tek pers je 2 citroenen in een glas, vervolgens vermaal je je paddo's of truffels zo fijn mogelijk en laat je ze 20 minuten in de het citroensap trekken. Daarna kun je eventueel voor de smaak nog wat thee eraan toevoegen. Dit goedje drink je dan langzaam over een half uur op. Nog tijdens het drinken begint het al te werken en binnen het uur zit je op de piek. Het idee erachter is dat het zure van de citroen ervoor zorgt dat de omzetting van psilocibine naar psilocine makkelijker plaats vind in je lichaam. Ik geloofde er de eerste keer niet in en had mijn dosis er niet op aangepast, maar dat heb ik toen geweten. Veel heftigere trip als verwacht, maar achteraf wel een van mijn meer bijzondere.

Narayani

Bewuste gebruiker
De laatste keer bedachten wij pas achteraf dat we een blender hadden en chocomel. Ik wil dat nog wel eens proberen lijkt me goed te doen.

So far gaat blanco kauwen op zich wel hoor maar ik en 1 ander vast tripmaatje hebben ondanks sterke willpower echt wel kotsneigingen gehad van de smaak zowat. Nou zetten we ons daar wel overheen maar een aangename start van je trip is het niet :wink: Ook wel een paar keer gecombineerd met kruidenkaas op een toastje, wel lekker maar mijn vriend kan hierdoor geen kruidenkaas meer eten haha zo vies vond hij het. Bordje pasta met mushroom sauce was ook goed te doen maar geen aanrader voor de misselijkheid.

Mindless

DF-koning
Zweefkees
Emeritus Mod
Top Tripreporter
Ik kan me zo voorstellen dat je iets als kruidenkaas kunt verpesten voor jezelf op die manier ja. :P

Ik heb mijn ideale manier van inname nu wel gevonden: thee ervan zetten. Had ik ook veel eerder moeten doen eigenlijk.

Tijdloos

DF-koning
Tripreporter
Ik nam ze altijd als bommetje , kon toen nog gewoon in de smartshop halen (ja is een tijd terug) nam dan iets meer als de rest die het opaten. Maar kon die gore smaak niet verdragen net als MDMA/xtc gaat ook in caps om die reden :wink:

Narayani

Bewuste gebruiker
Mindless zei:
Ik heb mijn ideale manier van inname nu wel gevonden: thee ervan zetten. Had ik ook veel eerder moeten doen eigenlijk.

Heb je hier nog tips voor? Ik durf het zelf niet te doen ik lees zulke tegenstrijdige berichten over temperatuur etc. En iemand anders heeft het eens voor ons gemaakt maar dat werkte dus niet, hij had de paddo's gekookt blijkbaar :( Daarna alsnog lekker getript, maar dus op een tweede portie na enkele uren wachten...

Mindless

DF-koning
Zweefkees
Emeritus Mod
Top Tripreporter
Pas die truffels er in gooien als je zeker weet dat het niet meer kookt. En voor de zekerheid nog ietsje langer wachten. Verder de truffels eerst zo fijn mogelijk maken (bijvoorbeeld prakken met een vork totdat er geen losse stukjes meer te zien zijn). Dat dus in het wat afgekoelde water gooien en zo nu en dan een beetje roeren. Dit doen voor zo'n 20 minuten. Kan eigenlijk niet misgaan op die manier. Voorheen had ik nog weleens een teleurstellende trip op truffelthee, maar toen sneed ik de truffels slechts in kleine stukjes met een mesje. Dat is niet goed genoeg, je moet het echt zo fijn mogelijk maken. Ik heb er nu volwaardige trips mee, in de zin dat ik totaal het verschil niet merk met mijn trips waarbij ik die gore zure dingen zo opat. En het valt met thee ook nog eens veel lichter op de maag.

Succes ermee. :wink:

Edit: met paddo's werkt het denk ik hetzelfde, maar nog niet geprobeerd.

Psychedelibee

Badass junkie
Oppersjamaan
Emeritus Mod
Tripreporter
Mindless zei:
Edit: met paddo's werkt het denk ik hetzelfde, maar nog niet geprobeerd.
Met paddo's werkt het hetzelfde inderdaad.

Je kunt trouwens als je thee hebt gezet de truffel/paddo drap eruit filteren of ze gewoon nog opeten. Persoonlijk heb ik het altijd nog opgegeten met het idee dat er wellicht nog een beetje actieve stoffen inzaten, maar echt noodzakelijk is het niet volgens mij. Die drap is trouwens een stuk beter te eten dan wanneer je de truffels/paddo's rauw opeet.

Narayani

Bewuste gebruiker
Thanks!! Ik ga het de volgende keer proberen, al zal dat nog even duren, ik wacht tot het weer lekker weer is en mijn vriend (als zijnde vaste tripbuddy) is afgestudeerd. Het lijkt me vooral fijn omdat het zo schijnt te schelen in de misselijkheid... die trekt veel te veel mijn aandacht tijdens trips :(

Echelon

Belezen gebruiker
Goede tips jongens! Dank jullie wel; leuk om weer hier te zijn trouwens :)

Die lemon tek ga ik zeker proberen; klinkt tof!

Bovenaan