paddo bad/good trip ?

psych-out

Bewuste gebruiker
hallo,
ik heb een vraagje.
vorige week heb ik een paar keer getript
3 paddo trips met 2 of 3 dagen tussen, veel te kort op elkaar dat weet ik ook.
met de tollerantie zat alles goed, de 2de trip was wat minder dan de eerste maar toch goed en bij de 3de ging het wat mis.
het begon eigelijk als een gewone trip maar op een gegeven moment begon toen ik zat te gamen
kreeg ik wat pijn in mijn kaak, een zeer raar gevoel en het ergste was dat ik over heel mijn lichaam beestjes voelde kruipen, het stopte alleen als ik er over wreef of krabte.
geestelijk was ik erg verward, alles was zeer vaag.
nu is mijn vraag kan je dit een badtrip noemen? want eigelijk vond ik buiten de ''beestjes'' dat dit toch wel een redelijke trip was, geen slechte ofzo, want de gedachtenspinsels waren best goed, en daar hou ik wel van.
is dit nu een badtrip of niet en kan iemand die al een badtrip heeft gehad mij wat zeggen wat hij zag of voelde.

voor de mensen die de eerste trip willen lezen
de hier onder gegeven link is dat tripreport

viewtopic.php?f=21&t=21413

Jeniger

Experimenterende gebruiker
ExceptionalInsight zei:
Je voelde je vaag en je had jeuk? Nee dat is geen 'bad trip'.

:confused:

Een bad trip is gewoon een benaming voor momenten waarbij er moeilijke gedachtes/gevoelens kunnen voordoen, je kan dus bij wijze van spreken tijdens een geweldige trip een tijdje "bad"gaan.

Maar persoonlijk vind ik dat er niet zoiets bestaat als een bad of good trip, een trip heeft bij veel personen vaak leuke makkelijke kanten, maar ook moeilijke minder leuke kanten.

En als ik het zou moeten omschrijven is een bad trip, iemand die zijn hele trip blijft steken bij het feit dat hij het moeilijk heeft, en zich verzet tegen de trip in plaats van er in mee te gaan

Exceptional Insight

DF-koning
Emeritus Mod
Jeniger zei:
Een bad trip is gewoon een benaming voor momenten waarbij er moeilijke gedachtes/gevoelens kunnen voordoen, je kan dus bij wijze van spreken tijdens een geweldige trip een tijdje "bad"gaan.
Zo'n beetje elke paddotrip die ik heb gehad had ook een minder prettige kant, dan zouden al mn paddotrips zogenaamd bad zijn geweest. Een 'bad trip' vind ik, zoals jij ook al zegt, een trip die van begin tot eind extreem beangstigend is, ook al verzet je je er niet tegen, je wordt er toch in meegesleurd. Je hebt het echt niet meer voor het zeggen en wordt het balletje in een paddoflipperkast.

Jeniger zei:
Maar persoonlijk vind ik dat er niet zoiets bestaat als een bad of good trip, een trip heeft bij veel personen vaak leuke makkelijke kanten, maar ook moeilijke minder leuke kanten.
Dat dus.

Jeniger zei:
En als ik het zou moeten omschrijven is een bad trip, iemand die zijn hele trip blijft steken bij het feit dat hij het moeilijk heeft, en zich verzet tegen de trip in plaats van er in mee te gaan
En zoals hij het hier beschrijft had hij wel een fijne trip, met af en toe een minder moment, dat noem ik geen bad trip en jij blijkbaar ook niet (:

psych-out

Bewuste gebruiker
ok, geen bad trip .
bedankt voor de info
en jah als dit een badtrip zou zijn geweest zou het eigelijk nogal meevallen, hebben jullie gelijk in.
mvg :wave:

Angramar Temenos

Badass junkie
Ja, wat is een bad trip. De een vindt het als je volledig psychotisch doorflipt, de ander als je een moeilijke of gewoon onplezierige trip hebt. Verder heb ik nooit een trip gehad die compleet "bad" was, enkel gedeeltes ervan.

Bijv. drie kwartier flippen (in een hoekje voor me uit staren, ik flip nooit fysiek, als ik merk dat het kortsluiting in m'n hoofd wordt koppel ik mezelf als het ware af van m'n fysieke gevoel, heb ik geleerd nog voordat ik begon te trippen), dan jezelf eruit halen/geholpen worden door iemand, dan weer een tijdje ongemakkelijk trippen (vaak lukt het na bad gaan niet echt om een good vibe te creëren omdat je nog met die kutgedachtes zit), dan weer een kwartier flippen, weer jezelf eruit halen en dan tijdje raar gevoel en dan weer nuchter.

Ik hanteer een simpele richtlijn; Zou je achteraf zeggen dat de trip meer positiefs dan negatiefs heeft gebracht? Als het netto negatief groter is dan positief is het een "Bad trip". Een slechte trip waar je veel uit leert is uiteindelijk ook geen bad trip (in mijn gedachtes), omdat het uiteindelijk netto meer positiefs bracht. Als je achteraf denkt van "ik had beter niet kunnen trippen, het verneukte m'n avond en ik had er geen fluit aan" zou je het als bad kunnen omschrijven.

P.s: Als je echt fout gaat, tik ~20 mg oxazepam naar binnen. Vaak kill je daarmee je mindtrip maar hou je nog lichte visuals.. Als je er 50 mg ofzo in gooit zijn die ook helemaal weg, is zonde.

TrippyShit

Badass junkie
Een badtrip is een trip waarin je je geestelijk zo angstig, negatief en KUT voelt dat het zelfs lichamelijk pijn doet. Waarin je hallucinaties hebt op al je zintuigen die heel angstig en donker overkomen en 10x zo heftig als bij een good-trip. Een hele negatieve, teneergeslagen en radeloze psyko gedachtengang waarin je vast zit. Heeel goed kunnen begrijpen waarom mensen van een brug zouden springen op dat moment. etc etc..

Heb het 1x gehad maar.. zo'n badtrip. Wat jij had versta ik gewoon onder een verward moment, een ietwat negatief momentje, maar zeker geen badtrip..

psych-out

Bewuste gebruiker
TrippyShit zei:
Een badtrip is een trip waarin je je geestelijk zo angstig, negatief en KUT voelt dat het zelfs lichamelijk pijn doet. Waarin je hallucinaties hebt op al je zintuigen die heel angstig en donker overkomen en 10x zo heftig als bij een good-trip. Een hele negatieve, teneergeslagen en radeloze psyko gedachtengang waarin je vast zit. Heeel goed kunnen begrijpen waarom mensen van een brug zouden springen op dat moment. etc etc..

Heb het 1x gehad maar.. zo'n badtrip. Wat jij had versta ik gewoon onder een verward moment, een ietwat negatief momentje, maar zeker geen badtrip..

ok, bedankt voor de uitleg.
ja, ik heb dus nog nooit een badtrip gehad, en wist dus niet zeker wat ik
onder de naam badtrip kon plaatsen. nu is me dat duidelijk.
bedankt voor de info.

phy

Bewuste gebruiker
TrippyShit zei:

Idem.
Je bent opgesloten in een donkere, grauwe wereld van dwanggedachten. Ik herinner mij die uitzichtloosheid nog goed.

daethra

Newbie
Nou ik heb een paar paddo trips geleden ook een 'badtrip' gehad (denk ik). We ware met 4 man, allemaal goede kameraden dit en dat. we zaten bij een van ons zn thuis op de zolder kamer, moet wel zn zeggen dat zijn ouders nog thuis waren dus we hadden het snachts gedaan (grappig: we hadden ook avond gegeten bij zn thuis en zn ma had spaghetti gekookt maar de champignonnen apart klaargemaakt omdat er wel mensen zijn die niet het niet lusten en ze bleef maar vragen of we niet meer champignonnen moesten hebben, nja probeer dan maar je lach eens in te houden als je weet dat je paar uur later gaat liggen trippen op paddos op de zolder :wink: )

iig ik had een volledig bakje van de smartshop opgegeten, de andere ee half. de trip begon goed, wel vrij zwaar vanaf het begin. na een tijdje begon bij mij het besef van wie ik was, en ben geweest te verdwijnen. ik was als het ware met een schone lei begonnen. ik had geen verleden, geen toekomst. voor mijn gevoel was ik mijn hele leven aan het trippen en zou ik dit ook de rest van mn leven blijven doen. ook het besef van de wereld rondom was verdwenen. de zolder zweefde als het ware in het grote 'niets'. ik zag de deur naar de gang waar licht doorheen scheen vanaf de gang (licht was uit in de zolder) en achter de deur lag het walhalla, de hemel en de hel. geen seconde heb ik er ook aan gedacht dat zn ouders nog thuis waren.

ik vind de naam 'unieke trip' veel beter passen omdat ik heel gemakkelijk een bad trip had kunnen hebben (ik ben van tijd wel paniekerig geweest maar dit verdween ook weer) maar ik was zo hard aan het spacen dat het gwn niet in me op kwam dat ik mss wel bad aant gaan was.

wat ik hier bij wil zeggen is: een bad trip hoeft niet bad te zijn, het is alleen hoe je het bekijkt. ik had wel al enige ervaring met het trippen.

grtz from belgium
Daethra

Tripper

Wijs gebruiker
Ik heb vroeger wel eens de demonen uit de muur zien komen. Toen moest ik ff heel erg goed mezelf nuchter denken. Alles is wel goed gekomen, ik was niet door geflipt, dus niet echt bad gegaan. Je kan ook een beetje bad gaan en dat is wat ik had. Misschien had ik niet zoveel moeten nemen.

L

Lid 6909

Gast
die beestjes op je lichaam is een psychotisch verschijnsel, vaak hebben mensen die pep-verslaafd zijn en pep-psychoses hebben ook zulke verschijnselen. Misschien is het dus toch niet goed voor je geest om 3 keer per week paddo's te gebruiken, erg gevaarlijk dit.

Bovenaan