opium

bertje008

Experimenterende gebruiker
beste stonie het is geen drugs zoals dmt paddo's of lsd, dus die rondleiding komt er niet. je kunt wel lekker weg spacen, maar geen hallucinatie ,als je dat verwacht
b.k

Wile-E-Peyote

Badass junkie
Tripreporter
Heb het wel eens gedaan op vakantie, met een kleipijp. eentje van 30 cm lang. die je volgens die chinees, eerst in een vuurtje hield zodat de hele pijp warm werd, en dan de kop schuin hield bij de vlam, tot de opium begon weg te smelten, dan inhaleerde ik langzaam, en dan draai je de pijp een beetje naar rechts dat de vlam erin slaat... op dat moment, ademde ik in, en voelde niet eens meer dat ik had ingeademt...

de eerste tien minuten werd ik begeleid, en bleef ie kijken of ik weer in een normaal ritme ademde, toe kon ik op het bankje blijven liggen..

Was een beetje vaag pand, met een aantal meer van die lekkere ligbanken... Na een uur kreeg je thee, een half uur later een gelukskoekje.

(van te voren betalen, de hele avond wordt je dan bediend met de thee en als afsluiting het koekje)

Zolang er geen andere klanten waren zonder zitplaats, mocht je blijven, luisteren naar de spacy chinees-japanse muziek.

450.000 chinese yuan ( iets van 40 euro nu) kostte me zo'n avondje

lysergine25

Badass junkie
Tripreporter
bertje008 zei:
jij wil graag je vaporizer kapot hebben of niet ?
dit is zeker niet de manier.
quote]

Verklaar, het is niet zomaar een vaporizertje ....

Geen Vapormed of een Eagle Bill, ik heb een GGirl Titanium BHO Vaporizer.

Hij zou kunnen verstoppen, maar dat doen alle pijpen.

Foto staat ergens op DF van dat ding.

Stonie

pieter-b

Wijs gebruiker
lysergine25 zei:

tsk..stokertje :wink:
Mijn vapomed heeft geen enkel probleem met olie.. er is zelfs een olie reservoir voor te kopejn..maar dat vind ik een beetje onzin..ik leg het gewoon op een klein laagje wiet...
het enige nadeel is dat het bovenste gaasje erg snel verstopt raakt...maar goed.. das tegelijk ook het nadeel van de hele vapomed...

bertje008

jullie hebben super pijpen dan .
dan zal de pijp van jullie er wel tegen kunnen.
maar dat maakt het niet gezonder , het wordt ja niet gefilterd, ik zou dit alleen doen als je zeker weet dat je honing opium hebt, anders moet je het echt door een waterpijp(liefst zelf gemaakt) roken,voor je eigen welzijn
b.k.

bertje008

beste loadrunner dat is het enige wat ik nog niet met opium gedaan heb.
ik ben een beetje jaloers :mrgreen: hahaha
leuk om te horen
groeten b.k.

Wile-E-Peyote

Badass junkie
Tripreporter
Die huizen verdwijnen daar ook langzamerhand... Ernaast was een huis van lichte zeden, kwam ik later achter, maar dan weet je ongeveer wel in wat voor een wijk ik ben geweest...

Zoals bij de wallen, om 03:00 snachts, maar dan met beleefde mensen,, en lekkere eetstandjes ( saté of hete kippenpootjes, grote garnalen( vers want ze leefden nog)
De niet toeristen betaalden ongeveer 375.000 yuan. Meenemen was verboden.

De politie liep er ook rond, en keek of je je niet misdraagde, bedelen was er verboden, en als je langer dan 5 minuten met een vreemde sprak,(ken geen chinees dus lukte me niet eens) kwam de politie al polshoogt nemen, of ne niet aan het handelen was zonder vergunning.

Ga maar eens op zoek bij de haven van Guangzhou. Bij het restaurant met de twee gouden draken(naam was voor mij onleesbaar) het tweede steegje aan de rechterkant. (Ik weet niet of die lelijke chinees er nog steeds zijn kraampje voor heeft, volgens de tolk was hij daar al 45 jaar, geluksmunten verkopen.

Eckster C

Bewuste gebruiker
Marla Singer zei:
bertje008 zei:
beste marla de opium pijp die jij hebt ,is dat een echte ?
zoja dan zou ik graag weten of je die hier gekocht hebt.

ook leuk om te zien dat er nog een nederlander is die dit echt gebruikt heeft ,de eerste die ik zie zelf.
geniet ervan zou ik zeggen :P :P

Nee, die hebben we zelf in elkaar gelfansd! Toen we het voor het eerst deden was dat dus bij die Iranees zelf thuis en die heeft ons toen precies geleerd hoe we zo'n pijp moesten maken. Het is gewoon een soort waterpijp, gemaakt van een lege frisdrankfles, verder het bekende verhaal zoals jij ook al mooi in je intro had geschreven. Gasbrandertje, stukje ijzer (verbogen paperclip), de opium verhitten (NIET verbranden inderdaad!) en dan de rook inhaleren via die geimproviseerde waterpijp. We hebben heeeeeerlijk kunnen slapen vannacht hierdoor! :hearteyes:

Verder gebruiken we het dus echt maar heel weinig, om de paar maanden krijgen we wat mee van onze kennis. Dat is dan meestal genoeg voor 1 of 2 keer gebruik met z'n tweetjes. Denk niet dat we zo een grote kans lopen om verslaafd te raken, we hebben ook helemaal geen behoefte om het vaker te doen dan nu het geval is. Sterker nog, meestal ligt het eerst nog heel wat weekjes onaangeraakt bij ons in de kast, totdat we vinden dat het een goed moment is om te doen. (Zoals gisteren, toen we al twee dagen stijf stonden van de pep en toch wel graag eens een keer in slaap wilden komen).

waaaw nee echt :hearteyes:

grtz E

Eckster C

Bewuste gebruiker
pipoxyz zei:
lysergine25 zei:

tsk..stokertje :wink:
Mijn vapomed heeft geen enkel probleem met olie.. er is zelfs een olie reservoir voor te kopejn..maar dat vind ik een beetje onzin..ik leg het gewoon op een klein laagje wiet...
het enige nadeel is dat het bovenste gaasje erg snel verstopt raakt...maar goed.. das tegelijk ook het nadeel van de hele vapomed...

pipo sorry dat ik het zeg maar in je onderschrift staat ' hallucigenen' terwijl het echt ' Hallucinogenen' noemt

ziezo dit is van men hart :P

Wile-E-Peyote

Badass junkie
Tripreporter
Helaas heb ik niet echt "rustmomenten" Ik heb altijd familie die verwacht dat je elk moment van de dag "sterk en nuchter" klaarstaat en helder bent om dingen te kunnen beantwoorden of mee te kunnen helpen, dus mijn momentje van rust is pas om 00:30 als iedereen op bed ligt...

Vaak vind ik het op het werk minder stressvol dan thuis... Op het werk laten z je gewoon je werk doen, zonder je 20 keer in je gedachten te storen.

bertje008

dat zou ik ook graag eens willen doen, roken in zo'n chinees opium dennetje.
wanneer is alleen de vraag ,maar het lijkt me echt te gek.
hoe voelde je je erbij ?en hield het lang aan,het effect
en hoeveel heb je gerookt?
ik heb begrepen dat je in zo'n pijp alleen maar zwarte honing kunt roken , en niet de bruin gelige opium klopt dit?

je zou eigenlijk ook eens met de afgaans/iraanse pijpen moeten proberen
,dat is ook heel heftig om te doen
b.k.

Wile-E-Peyote

Badass junkie
Tripreporter
De sfeer was helemaal geweldig, het begon met 5 minuutjes opbouwen, dan de tweede keer inhaleren, "zoog het gevoel ineens naar binnen"
Dan ongeveer tien minuten iemand bij je die 2 keer je polsslag voelt, en dan, wat vreemde termen tegen de chef zegt, (ja schudden, glimlachen) en je met rust laat. na een uur komen ze bij je voor de eerste thee.

ongeveer 5 uur later merkte ik dat de opium geen tot weinig effect meer had.

ik heb een klein ringetje gerookt, ongeveer een kwart wat de meeste chineze daar roken. Het verhaal was, dat ze voor de toeristen, een kleinere hoeveelheid hadden, omdat ze de "afvalproducten" die ze exporteren gewend zijn. (werd verteld met een authentieke glimlach)

de opium was zwart, en verdeeld in een soort ringetjes, (alsof ze een holle buis in plakjes hebben gesneden) hij liet 5 ringetjes zien die in de toeristenklasse vielen, en daar mocht je dan uit kiezen.

Op dit moment moest je ook alvast betalen, voor de "speciale" thee
(niet dat de thee zo speciaal was, maar je mag niet handelen in opium, je mag het wel schenken of verdelen met anderen)

Dan werd je door een chinese vrouw naar je plek gebracht, die verwarmde de pijp voor, en deed het ringetje erin ( een ringetje om de pijp niet te verstoppen, leek mij)

ze legde achter je een rond kussen neer, zoda je half hangend kon roken.

Ik hoorde later van de tolk dat ze het niet doen, bij mensen die er te westers uit zagen (zeg maar van die lui, die in grote groepen lopen met fototoestellen, korte broek, die met de handen in de zij overal naar lopen te kijken).

Ik liep er ,met oude lange broek, en zijden bloes en slippers, gekocht op de markt.( die de meesten daar ook dragen)

Zolang je niet erg opvalt ( drag vooral geen felgele basketbal tshirts, of petten). en je vraagt, naar de minder toeristische deel van de stad.

bertje008

super load runner .ik ook ,ik ook ,ik ook. :grin: :grin: :grin:
ik moet geloof ik heel snel op vakantie hahaha
mooi verhaal trouwens
bedankt groeten
b.k

joene999

Newbie
zou je opium ook kunnen oplossen in alcohol om het daarna te filteren.
dit omdat alcohol makkelijker verdampt dan water.

groet jeroen

J0rrit

Badass junkie
Ik hoorde dat oraal opium innemen ook kan en heftiger is dan roken? Hoe kan je dit het beste doen gewoon oplossen in thee?

Wat is een goede dosis ongeveer opium voor orale inname voor een heftige space?? Hoe snel krijg je een OD?

Bovenaan