De sfeer was helemaal geweldig, het begon met 5 minuutjes opbouwen, dan de tweede keer inhaleren, "zoog het gevoel ineens naar binnen"
Dan ongeveer tien minuten iemand bij je die 2 keer je polsslag voelt, en dan, wat vreemde termen tegen de chef zegt, (ja schudden, glimlachen) en je met rust laat. na een uur komen ze bij je voor de eerste thee.
ongeveer 5 uur later merkte ik dat de opium geen tot weinig effect meer had.
ik heb een klein ringetje gerookt, ongeveer een kwart wat de meeste chineze daar roken. Het verhaal was, dat ze voor de toeristen, een kleinere hoeveelheid hadden, omdat ze de "afvalproducten" die ze exporteren gewend zijn. (werd verteld met een authentieke glimlach)
de opium was zwart, en verdeeld in een soort ringetjes, (alsof ze een holle buis in plakjes hebben gesneden) hij liet 5 ringetjes zien die in de toeristenklasse vielen, en daar mocht je dan uit kiezen.
Op dit moment moest je ook alvast betalen, voor de "speciale" thee
(niet dat de thee zo speciaal was, maar je mag niet handelen in opium, je mag het wel schenken of verdelen met anderen)
Dan werd je door een chinese vrouw naar je plek gebracht, die verwarmde de pijp voor, en deed het ringetje erin ( een ringetje om de pijp niet te verstoppen, leek mij)
ze legde achter je een rond kussen neer, zoda je half hangend kon roken.
Ik hoorde later van de tolk dat ze het niet doen, bij mensen die er te westers uit zagen (zeg maar van die lui, die in grote groepen lopen met fototoestellen, korte broek, die met de handen in de zij overal naar lopen te kijken).
Ik liep er ,met oude lange broek, en zijden bloes en slippers, gekocht op de markt.( die de meesten daar ook dragen)
Zolang je niet erg opvalt ( drag vooral geen felgele basketbal tshirts, of petten). en je vraagt, naar de minder toeristische deel van de stad.