opium

bertje008

Experimenterende gebruiker
Sorry beste speeseend voor de late reactie maar hier is de informatie voor het veilig gebruik van opium voor de liefhebber.
Laten we beginnen met de mensen die denken dat er met ruwe of vermengde opium gechineesd kan worden. dit is zwaar af te raden doe dit alleen als dit dan zonodig met opium gedaan moet worden, alleen met gezuiverde/uitgekookte opium.
Dit is uitenraard niet voor niks, de pijp om opium mee te roken ,is zo ontworpen dat door de combinatie van een bepaalde warmte(uit kolen) en de vorm van de pijp, het grootste gedeelte niet bij onze longen binnen komt ,en dus ook niet in het bloed wordt opgenomen,maar alleen de werkzame stoffen die niet schadelijk voor ons zijn.
Helaas zijn deze pijpen hier in nederland moeilijk te krijgen of beter gezegd bijna niet.

Chinezen zorgt er dus voor dat je ook alle gifstoffen binnen krijgt, ook wat de verkoper er eventueel doorheen heeft gedaan om zijn winst te behalen , helaas hebben deze mensen vaak weinig intresse naar hoe gezond zijn klanten naar 20 jaar nog zijn, en mengen dus ook met spullen die daar niet geschikt voor zijn zoals : suiker,gebrande melkpoeder en zelfs krijt of modder ,geloof me dat het roken van deze dingen de gezondheid niet bevordert.

Maar er zijn dus manieren om ( verstandig ) met deze drug om te gaan.
ik schrijf dit even tussen haakjes omdat ,je toch sterk in je schoenen moet staan om deze drug onder conrole te houden.
Het is namelijk behoorlijk verslavend ,en het opbouwen van het gebruik kan ook veel sneller gaan dan gewild.
Als je namelijk de ene dag een klein stukje rookt, en de volgende dag de helft meer, dan zul je de dag daarop, op zijn minst ook de hoeveelheid van de vorige dag moeten roken ,om het gewenste effect te krijgen, je kunt dus niet de ene dag meer roken dan de andere dag .Het beste is om zo lang mogelijk op een zelfde hoeveelheid te blijven, niet meer ,niet minder. drink ook elke avond zeker een halve liter melk dit zorgt dat je bloed gezuiverd wordt en je zo min mogelijk problemen krijgt met de stoelgang, ook zorgt dit er dus voor dat de tollerantie vertraagd wordt.

Waar ook rekening mee gehouden moet worden en dit is misschien wel het aller belangrijkste: zorg voor jezelf .
Deze drug laat je namelijk zo goed voelen , zo zorgeloos en energievol maar toch rustig. dat het lijkt alsof het niet uit maakt wat er gebeurt. je hoeft niet te eten , niet te drinken , niet te werken ........ en dan gaat het mis , je moet wel werken want dat spul is niet gratis ,en de huur ook niet , je moet wel eten want opium vereist dubbele energie, en drinken met opium roken of eten moet juist verdubbelt worden want opium droogt uit.

Ook is het heel slecht om 's ochtends te roken, het is belangrijk om te wachten totdat de spijsvertering in volle gang is, eet gezond maar ook best vettig dit is energie die nodig is voor opium gebruik. In iran staan ze op, gaan werken, en eten vaak tegen de middag ,een op speciaal manier bereide schapen kop ,waar ook veel vetten in zitten ,dit zorgt ervoor dat de high veel langer aanhoud dan bij iemand die dit niet doet. Ook wordt er altijd thee bij gedronken de kinine enzo die in de thee zit zorgen ook dat de high langer aanhoud en sterker is. dus als je teveel hebt gehad :grin:RINK GEEN THEE.

Zonder deze eet en drink edviezen, zal de high half zo prettig zijn en half zo lang duren.

het volle effect houd ongeveer 7 a 8 uur aan daarna verminderd het zich heel langzaam . voor mensen die het 1 keer gebruiken zijn de effecten van de uitwerking bijna nul.
Maar voor mensen die het langere tijd gebruiken ,is het geen pretje de afkick verschijnselen beginnen echt na ongeveer 24 uur tot 48 uur, het begint met een onrustig gevoel vooral in de benen, daarna buikgriep, misselijkheid,braken, slapeloosheid, stemmingswisselingen en agressief zijn en nog wat kleine dingen .
Daarom nooit ineens stoppen , altijd afbouwen ,m de drie dagen een vierde minder ,n je bent in een maand van alles af zonder al te veel problemen. Doe je dit niet bereidt je dan voor op 2 weken hell zonder slaap ,n denk maar niet dat een joit de slaap wel opwekt ,ant dan zul je raar opkijken.

Rook geen wiet op hasj onder de high van opium,hier kun je behoorlijk ziek van worden. drink ook geen alcohol in de eerste 5 uur na het roken van opium anders kunnen maagklachten optreden.
alcohol haalt trouwens,net als melk de opium uit je bloed ,aarom bijde niet gebruiken onder het afkicken ,je bent dan al aan het minderen, en wilt niet ook nog eens dat het sneller uit je bloed komt , want dan wordt het alsnog een leidensweg.

Nuweet iedereen waar je rekening mee moet houden , en kan ik uitleggen hoe je het moet roken.
de enige manier om het hier op een veilige manier te roken is via een waterpijp, die filtert namelijk de meeste rotzooi eruit.
steek een stukje opium op het uiteinde van een paperclip, en duw het plat stook het lichtelijk warm boven de vlam van een gasfornuis of een canping brander, niet erin maar erboven,
goede opium zwelt op als een balom ,n krijgt een bruinige gloed tot goude gloed. slechte zwelt niet en blijft zwart .hele goede is al niet zwart.
er is nogeen stuk ijzerdraad nodig die over een lengte van ongeveer 3 cm rood gloeiend gestookt moet worden , om vervolgens tegen de opium aan te drukken , de opium schroeit dan weg de rook die ontstaan kun je via de schilm door het water inhaleren.

er is ook nog honing opium dit is gezuiverde opium ,ook wel chiaar (leeuw) genoemd in iran ,it is een vrij ingewikkeld process voor beginnelingen dus we laten het bij gewone opium..
er is nog heel veel over te vertellen , maar ik heb nu al het idee dat ik iedereen aan het over voeden ben ,dus nog een ding en dan stop ik

Het goedje brengt ook geen schade aan je lichaam ,dat doet het niet eten en drinken alleen , en het vele roken van sigaretten ,want die smaken dan o zo lekker.
ik was best vaak ziek maar in de tijd periode's dat ik opium gebruikte was ik nooit ziek het dood bacterieen, werkt tegen vele vormen van suikerziekte,reuma en parkinson ook remt het de ontwikkeling van kanker , ik heb een bekende van me die 2 jaar geleden al dood had moeten zijn volgens zijn dokter, maar door opium is hij er gelukkig nog steeds ,en met heel weinig leiden. hij zal nooit genezen maar ik zie hem nog wel een tijd .volgens de dokter is de ontwikkeling weinig tot nul.

let op ik ben geen opium als medicijn tegen kenker aan het promoten .maar als je toch al opgegeven bent...... als zogenaamd medicijn ,moet het gegeten worden in de zuiverste vorm ,namelijk als honing, eventueel opgelost in thee

Het is dus goed nadenken hoe je het gebruikt, maar degene die het gebruikt wil get as close to heaven as a living person can .......

groetjes b.k.

inferno33

Bewuste gebruiker
Mooi geschreven, gevaren ook goed behandeld.. Al vind ik dat je je erg veel richt op het afkicken, en bijna niet zegt: gebruik dit gewoon afentoe... Maar, misschien is dat met opiaten dan ook niet mogelijk.

Oja, je lijkt ervan uit te gaan dat mensen elke dag roken?

toch respect voor de topFAQ hoor :)

bertje008

inderdaad af en toe gebruiken is voor geestelijk heel sterke mensen. ook omdat de hoeveelheden Waar het in te koop is (min 5 gr) direct genoeg is voor langere tijd, weggooien doen de meeste niet dus is het aanwezig , en iets wat er is vraagt om gebruikt te worden.

Toch is het voor iemand die het een keer wil testen goed te doen geen gevoel dat je meer wil als het begint uit te werken.

Maar het sluipt er heel snel in ,dus ja voor de meeste mensen zou wiet beter zijn, ook al zet ik mijn vraagtekens bij wat de huidig geproduceerde wiet met je doet. vaak wordt overvoed, chemicalien gebruikt tegen spint en ander ongedierte, en als er geknipt wordt moet dit in 3 dagen droog zijn, terwijl het +/- 2 weken kost om bepaalde chloor verbindingen te laten afbreken die in het blad zitten en dan heb ik nog niet gesproken over de rotzooi die er op wordt gedaan om het zwaarder te maken, ook dit rook je

bedankt voor de reacties fijn dat het gewardeert wordt groetjes b.k.

speeseend

Wijs gebruiker
Goed stuk, B.K.! Ben erg blij om zo nu en dan werkelijk geinformeerd te worden.

Dit is iets waar ik écht niets van weet. Persoonlijk was er voor mij enkel Hero binnen bereik. Opium was gewoonweg niet in de aanbieding. Maar ik denk dan ook dat het ná Hero te hebben mogen ervaren, Opium niet in de buurt kan komen.

Hoe zit het met de bereikbaarheid, hier in Nederland? Is het in principe wel te krijgen? Of wordt het dan zo'n Afgaanse Bal van lysergine25 '-)

Verder klinkt dit middel een stuk safer dan Hero om ''voor 'n keertje te proberen''.

Keep up the good work :wink:
Groet,

de eend

lysergine25

Badass junkie
Tripreporter
speeseend zei:
Hoe zit het met de bereikbaarheid, hier in Nederland? Is het in principe wel te krijgen? Of wordt het dan zo'n Afgaanse Bal van lysergine25 '-)

Hoho .... ik zoek opium .... to do !

Via mij opium kopen is laster ....

:wave:

speeseend

Wijs gebruiker
...NÉT...

@lysergine25

Wat één of twee woordjes al niet uit kunnen maken hé :wink:

Wat ik eigenlijk bedoelde te zeggen: ...of wordt het dan zo'n Afgaanse Bal net als van lysergine25 '-) ...

stonie zei:
De opium is een mix van ellende ....

cafeine
paracetamol
heroine

De dealer is een oplichter of een onwetende sukkel die maar rookt tot ie verslaafd is.
Mijn apathie tegen heroine is zo groot dat deze bal onmiddelijk de vuilnisbak in kan.

De zoektocht zal verder gaan.

Groetjes van Stonie

Laatst aangepast door lysergine25 op 21 Aug 2007 13:56; in totaal 1 keer bewerkt

bertje008

Dag lui ik zag nog wat vragen,en zal ze proberen in te vullen.
beste telius dit roken met een glas is inderdaad een ongezonde manier van roken , omdat het ingefilter in je longen komt. het is mij een beetje onduidelijk in je verhaal wat het kooltje voor een functie heeft,als je de opium er oplecht als hij aan is zou de opium direct weg schroeien , ook zou, omdat je er een glas over zet, de verbrandingsdampen van de kool mee geinhaleerd worden .
zou je de kool als verhoging gebruiken dan zou je toch beter een steen kunnen nemen.
kool bij opium roken wordt alleen gebruikt bij de orgineele pijpen ook komt het kool dan niet met de opium in aanraking ,maar wordt gebruik gemaakt van de stralingswarmte . ook worden dan geen verbrandingsdampen van de kool meegetrokken ,je moet dit een keer gezien en gedaan hebben om te weten hoe dat gaat.
Daarom kun je inderdaad beter door een pijp waterpijp roken dit is vele malen makkelijker, gebrijk in plaats van een warme naald ,een stuk gestripte (klinkt stom) heras hekwerk waar je aan de kant waar je hem vasthoud het plastic laat zitten, zodat je vingrst niet verbranden, steek de opium op een uitgevouwen paperklip en stook hem licht warm tot deze uitzet als een balon tenminste de betere,en als hij niet uitgekookt en gefilterd is.
Stook het stuk metaal warm , en hou deze tegen de opium aan en zuig de rook door de pijp naar binnen.
plak wel het klapgat af anders wordt het natuurlijk onmogelijk.
En de doe het zelver kan inderdaad op de door jou gescreven manier werken , het gaat ook hetzelfde met gekochte opium. het is wel verstandig om dit boven een vuurtje te doen(campingbrander) met een lamp of op een verwarming is minder, Laat het zo langzaam mogelijk pruttelen ,op een gegeven moment zullen de belletjes aandikken , als de belletjes een grote bel wordt, stop dan en haal het gezuiverde materiaal eruit en roer net zo lang totdat het vanst genoeg wordt om op een paperclip te kunnen steken, filter het trouwens meer dan een keer met deze koffiefilters voordat hij helemaal uitgedamt wordt.
uitkaken is altijd beter maarwater filterd al een hoop eruit.

beste trebo de kosten zijn ongeveer 80 tot 100 euro voor 5 gram
het is best goed te krijgen, maar het wordt niet vaak aan nederlanders verkocht, omdat dit buiten onze cultuur staat(nog wel tenminste) maar toen ik eenmaal meer van deze mensen leerde kennen was het ineens heel makkelijk.
alleen toen ik meer wilde kopen om een voorraad te hebben werdt het moeilijk, op dat gebied wordt daar niemand getollereerd ze dachten dat ik ging handelen en dat willen ze niet.
maar zoek naar mensen die van die kanten afkomen ,dat is het enige wat ik zeggen kan.

Beste speeseend je hebt me heel erg nieuwsgierig gemaakt , wat is in gods naam hero???
heb ik nog nooit van gehoord
ik kan daarom ook geen vergelijking maken sorry.
antwoord op je vraag van verkrijgbaarheid staat hierboven.

bedankt voor jullie vragen en reacties groeten b.k.

bertje008

trouwens wat seze stonie over opium schrijft lijkt mij erop te duiden dat hij denkt dat opium en heroine hetzelfde zijn.
heroine is in mijn ogen ook het begin van het einde, maar opium is mits goed gebruikt zo slecht nog niet, maar als je inderdaad de mensen op het station met een spuit in de arm hiermee associeerd ,dan krijg je een heel negatief beeld.
b.k.

lysergine25

Badass junkie
Tripreporter
bertje008 zei:
trouwens wat seze stonie over opium schrijft lijkt mij erop te duiden dat hij denkt dat opium en heroine hetzelfde zijn.
heroine is in mijn ogen ook het begin van het einde, maar opium is mits goed gebruikt zo slecht nog niet, maar als je inderdaad de mensen op het station met een spuit in de arm hiermee associeerd ,dan krijg je een heel negatief beeld.
b.k.

Nou rukker,

Je denkt dat Stonie een mongool is ofzo ?

JIJ leest totaal niet ... ik heb mijn eerste bal laten testen !! hoe vaak laat jij iets testen ?
Ik laat het testen om te voorkomen dat ik heroine rook.

Nu jij weer, want ik haat herospuiters en de hero.

bertje008

aha wiekser je had dus iets gekocht(rotzooi) endat had je laten testen , heb je goed gedaan stonie als dat er in zat hebben ze je echt bezeken.

maar ik denk dat jou hele stuk hier dan niet te lezen was of het was een opvolgend schrijven of zo.

maar voor de reden wat jij dan aankaart, is uitkoken ook zo belangrijk er wordt heel veel rotzooi gemaakt door geldzuchtige figuren.
uitkoken is niet 100 % maar al stukken beter
b.k.

lysergine25

Badass junkie
Tripreporter
Ok Bertje ik ben blij dat je nu wel inziet dat ik de hero verafschuw ....

Opium is voor mij een medicijn een oeroud plantje made to trip.

Net zoals weed paddos en DMT.

bertje008

stony inderdaad hero is troep.
Ik vindt het daarom ook jammer dat veel mensen opium hiermee associeeren.
Dit is hetzelfde als met coke en coca bladeren.
coke maakt je kapot maar de bladeren zijn heilzaam,
maar ja het een geeft een slechte naam aan t ander.

Heb je ondertussen al echte gevonden ??
of vindt je het niet
b.k.

bertje008

wow ik heb het gesprek even geluisterd maar dat lijkt me helemaal tegek .
is er niet iets wat die stof los of aanmaakt dat jij weet ??
ik ga trouwens even wat opium roken, het is weekend hahaha, lekker schillen, dus als ik laat reageer weet je waarom
b.k

speeseend

Wijs gebruiker
Klinkt allemaal mooi hoor, bertje008. Zoals ik al vermoedde, is er een opium-markt binnen Nederland naast onze ''bekende'' samenleving. Je zal hiervoor de wegen moeten kennen. Én, zoals je zelf al aangeeft, ze willen niet echt dat je grotere hoeveelheden koopt, het bereik van dit middel is dan dus veel minder ver dan bijvoorbeeld Hero, helaas!

Voor alle duidelijkheid, Hero is voor mij geen optie. Zoals vrijwel alle drugs dat zijn, voor mij.

Maar het blijft interessant om andermans ervaringen te lezen rondom drugs.

Gegroet,

de eend

Miss Kittin

Badass junkie
Emeritus Mod
Tripreporter
Mijn lief en ik genieten nu lekker van ons opiumpijpje... Dit is echte kwaliteitsopium, wij hebben toevallig een betrouwbare Iranees in onze kennissenkring die ons zo nu en dan een beetje toeschuift. Boffen wij even :hearteyes: . We doen het echt heel sporadisch, maar vanavond is het perfecte moment. Al ruim twee en een halve dag wakker door de pep en we staan nog steeds strak. We willen echt graag slapen, maar onze breinen zijn nog te chaotisch..... Nog wel, over een uur liggen wij dankzij O. eindelijk in dromenland, dat is iets wat 100% zeker is! :wave:

bertje008

beste speeseend leuk dat je al op onderzoek bent uitgegaan, leuk hoe wazig ze daarover doen he? als je iets wil hebben. ik heb eens aan een van die jongens gevraagd waarom dat was.
en het blijkt dat ze eenvoudig weg vinden dat nederlanders niet discreet genoeg zijn,en ze ervoor zouden kunnen zorgen dat de zeer(in verhouding) kleine hoeveelheid die binnen komt ,ongewilde aandacht krijgt
ik denk dat we gewoon blij moeten zijn ,als we het privelege hebben, om het uberhoupt te krijgen.
handelen wil ik toch niet ,zolang ik het maar kopen mag, vindt ik alles ok

het is wel jammer dat het niet omgedraaid is , zeker omdat dit toch veel gezonder is als hero,maar ja de wereld staat toch al op zijn kop in mijn ogen ,dus kan dit er ook wel bij :)
maar als je het hebt wees slim en filter, laatst zag ik weer wat voor verschil in kwaliteit er is, er blijft echt een bruine zanderige drap achter met filteren ,dit kan niet gezond zijn.
groeten
b.k.

teebo

Bewuste gebruiker
beste trebo de kosten zijn ongeveer 80 tot 100 euro voor 5 gram
het is best goed te krijgen, maar het wordt niet vaak aan nederlanders verkocht, omdat dit buiten onze cultuur staat(nog wel tenminste) maar toen ik eenmaal meer van deze mensen leerde kennen was het ineens heel makkelijk.
alleen toen ik meer wilde kopen om een voorraad te hebben werdt het moeilijk, op dat gebied wordt daar niemand getollereerd ze dachten dat ik ging handelen en dat willen ze niet.
maar zoek naar mensen die van die kanten afkomen ,dat is het enige wat ik zeggen kan.

hoelang doe je dan met die 5gram? hoe groot is een gemiddelde portie?
BOEIEND!

bertje008

beste marla de opium pijp die jij hebt ,is dat een echte ?
zoja dan zou ik graag weten of je die hier gekocht hebt.

ook leuk om te zien dat er nog een nederlander is die dit echt gebruikt heeft ,de eerste die ik zie zelf.
geniet ervan zou ik zeggen :P :P

bertje008

beste teebo als beginner zou je met 5 gram mits in een konstant gebruikte hoeveelheid gedoseerd , 1,5 tot 2 weken genoeg hebben.
ik raad alleen niet aan om constant te gebruiken,na 3 dagen begint de gewenning al. beter is om na een dag roken zeker 2 dagen te pauzeren
als je dit niet wilt.
ik zelf heb het een keer meer dan een jaar aan 1 stuk gerookt,omdat ik weet hoe je de gewenning kunt afremmen ,zat ik na 1 jaar pas op 10 gram in 9 dagen.
maar een vriend van me daartegen, schonk hier geen aandacht aan ,en gebruikte 20 gram per week binnen 9 maanden.
het heeft mij 4 weken gekost ,om hier op een normale manier vanaf te komen.
zonder afbouwen is onmogelijk.
dus pas op je kent jezelf het beste en weet wat je mogelijkheden zijn ,doe niet zomaar iets, besef goed dat dit spul goed kan zijn en je helpen ,maar het kan ook je hele leven kapot maken als je niet oplet.

als je vragen hebt hoor ik het
groeten
b.k.

teebo

Bewuste gebruiker
dat valt dus nog mee qua financieel geld
bedankt. Opium doe ik wel eens in mijn oude dagen

bertje008

valt inderdaad mee .
het is ook goed om hiermee op je oude dag te beginnen het voorkomt allerlei ziektes en pijntjes succes

Miss Kittin

Badass junkie
Emeritus Mod
Tripreporter
bertje008 zei:
beste marla de opium pijp die jij hebt ,is dat een echte ?
zoja dan zou ik graag weten of je die hier gekocht hebt.

ook leuk om te zien dat er nog een nederlander is die dit echt gebruikt heeft ,de eerste die ik zie zelf.
geniet ervan zou ik zeggen :P :P

Nee, die hebben we zelf in elkaar gelfansd! Toen we het voor het eerst deden was dat dus bij die Iranees zelf thuis en die heeft ons toen precies geleerd hoe we zo'n pijp moesten maken. Het is gewoon een soort waterpijp, gemaakt van een lege frisdrankfles, verder het bekende verhaal zoals jij ook al mooi in je intro had geschreven. Gasbrandertje, stukje ijzer (verbogen paperclip), de opium verhitten (NIET verbranden inderdaad!) en dan de rook inhaleren via die geimproviseerde waterpijp. We hebben heeeeeerlijk kunnen slapen vannacht hierdoor! :hearteyes:

Verder gebruiken we het dus echt maar heel weinig, om de paar maanden krijgen we wat mee van onze kennis. Dat is dan meestal genoeg voor 1 of 2 keer gebruik met z'n tweetjes. Denk niet dat we zo een grote kans lopen om verslaafd te raken, we hebben ook helemaal geen behoefte om het vaker te doen dan nu het geval is. Sterker nog, meestal ligt het eerst nog heel wat weekjes onaangeraakt bij ons in de kast, totdat we vinden dat het een goed moment is om te doen. (Zoals gisteren, toen we al twee dagen stijf stonden van de pep en toch wel graag eens een keer in slaap wilden komen).

bertje008

oke marla dat is inderdaad de beste manier om t hier te roken ,ik vindt dat zelfs beter werken, als een echte waterpijp.
maar ik heb zelf ook al eens gerookt met een echte pijp dit is nog veel beter .
het kost de halve tijd of nog minder.
als je ooit de kans krijgt ...DOEN
maar ze zijn hier voor zover ik weet niet te krijgen.
mocht jij weten waar je ze toch krijgt , hoor ik dit heel graag

wat je hebt gedaan na de speed is echt fijn he ? heb je tenminste dat verrotte gevoel niet haha :mrgreen:
groetjes
b.k.

bertje008

beste sabe ,opium geeft je een enorme kalmte en een objectieve blik op elke situatie.
het verlamt een pepaald gedeelte van je emoties.
het verdooft pijn.
het versterkt kleuren en kontoeren, het lijkt alsof alles makkelijker gaat en of je er meer zin in hebt ,ook ben je sterker omdat je de grens van je kunnen niet goed meer voelt eigenlijk overbelast je jezelf maar dat merk je niet.
het is echt een super gevoel, maar moeilijk te beschrijven.
maar dit komt aardig in de buurt.
groetjes
b.k.

lysergine25

Badass junkie
Tripreporter
OK ik heb nu meerdere trekjes van een mini klompje iraanse genomen .. morfine gehalte is niet bekend, maar andere worden er wel kneiter van.
Ik niet echt, ik verwacht iedere keer goddeijke rondleidingen in de tuin van Lotus. Met de DMT kom je direct ergens terecht.

Misschien doe ik het niet goed.
Ik verwarm de opium niet voor maar smijt deze direct op de roodgloeiende titanium lepel van mijn vaporizer.

:hearteyes:

Stonie

bertje008

jij wil graag je vaporizer kapot hebben of niet ?
dit is zeker niet de manier.
een paar trekken is zowieso niet toerijkend.
ik weet niet in welke provincie je woont, maar je mag van mij wel eens langskomen ,dan laat ik je zien wat de bedoeling is.
zoniet dan kan ik wat foto's voor je maken stonie
laters groeten b.k.

bertje008

gisteren heb ik een beetje gekregen daar viel me even de bek van open niet normaal, gemaakt uit de voorgestookte ruwe opium uit een pijp
had ik lang niet meer gehad, volgens mij bestaat er geen sterkere,
echt woooooooooooow , wat een gevoel........
b.k.

Bovenaan